Nora heeft net een periode van een maand of twee achter de rug dat ze heel moeilijk in slapa viel. Inderdaad, 10 uur kwam regelmatig voor. En dan op de creche liggen geiten in bed met haar vriendin, samen zingen en lachen. Als ik haar dan smiddags kwam halen, was ze helemaal op. Wilde om half 7 al naar bed en lag dan rustig weer tot half tien te kletsen. Thuis waren de middagslaapjes dan weer heel lang, soms wel 3 uur. Voor Nora’s doen echt heel lang! Vorige week sliep ze ineens weer om 7 uur en werd tot een uur of 12 ieder half uur huilend wakker, echt hysterisch. Als ik dan ging kijken en haar een aai gaf, sliep ze direct weer verder. Als ik haar liet gaan, werd het alleen maar erger, zodat ik na 10 minuten een kind had helemaal over haar toeren. Heeft drie avonden geduurd en nu slaapt ze weer vroeg en wordt ze niet meer wakker tussendoor.
Tja, het zullen echt wel fases zijn. Sprongetjes zijn nu niet meer zichtbaar, maar ze moeten nog wel steeds alle nieuwe indrukken verwerken, dus dat zal nu wel savonds zijn, denk ik dan.
In elk geval, bij Nora is het weer over gegaan. Vorige week lag misschien ook aan de warmte, het was 27 graden op haar kamertje…
Succes met de nachtbrakers!
Liefs