Slecht in slaap vallen

Ik sta er ook niet echt achter Michelle om hem niet te laten slapen. Maar ja je moet wat proberen als hij zo laat in slaap valt. Heb gewoon het idee dat hij zijn middagslaap echt nog nodig heeft. Maar goed misschien vergis ik me wel, we zullen het zien.

Groetjes,
Sandra

Ik kijk het even aan anders kaart ik het volgende week op het kdv even aan tijdens het evaluatiegesprek, Ik kan het zelf dan in het weekend uitproberen. Of morgen als ik thuis ben met haar.

Groetjes,

Michèle

pfoe Sandra, wat een volhoudertje!
Rico sliep gisteren rond kwart voor 9. hij had ineens een kussen in zijn bed liggen waarvan ik dacht; daar kan hij nooit bij.
die lag achter zijn bed om de babyfoon tegen te houden (gooit hij telkens om met zn knuffel waardoor het standaartje scheef stond en ik dacht; laat papa dat morgen wel rechtzetten voordat ik het helemaal afbreek)
enfin… hij riep om zn knuffel die gaf ik en hij dook in zn bed en sliep ineens (rare vogel he haha)
Vanochtend om 10 voor half 9 was ie pas wakker… uitslapen gaat goed de laatste week moet ik zeggen, het is niet voor 8 uur.
hij is wel wakker hoor dan, maar hij speelt dan nog lief in bed.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik was er na gisterenavond zo klaar mee dat ik vanmorgen tegen Peter zei zeg maar dat ze hem vanmiddag niet meer naar bed moeten doen. Peter was het daar wel mee eens. Maar hij belde me net dat ze hem niet wakker willen houden. Ze zeggen dat hij dat echt niet volhoud en dat als hij naar bed gaat hij zo vertrokken is. Ja, dat weet ik want dat is thuis ook zo. Pff ze kunnen het toch gewoon proberen !! Ga het dan wel morgen thuis proberen en als hij het wel red dan gaan ze het volgende week maar wel doen. Dan kunnen ze wel roepen hij is nog zo jong en alleen de oudste peuters doen het zonder middagslaap. Maar ja je moet toch wat proberen als hij s’avonds gewoon klaar en klaar wakker is.

Groetjes,
Sandra

ik was 18 maanden toen ik niet meer sliep sandra dus het kan wel hoor. Enne anders inderdaad om de dag. Waarschijnlijk hebben ze geen zin in een hangend kind 's middags.

Groetjes,

Michèle

Nora heeft net een periode van een maand of twee achter de rug dat ze heel moeilijk in slapa viel. Inderdaad, 10 uur kwam regelmatig voor. En dan op de creche liggen geiten in bed met haar vriendin, samen zingen en lachen. Als ik haar dan smiddags kwam halen, was ze helemaal op. Wilde om half 7 al naar bed en lag dan rustig weer tot half tien te kletsen. Thuis waren de middagslaapjes dan weer heel lang, soms wel 3 uur. Voor Nora’s doen echt heel lang! Vorige week sliep ze ineens weer om 7 uur en werd tot een uur of 12 ieder half uur huilend wakker, echt hysterisch. Als ik dan ging kijken en haar een aai gaf, sliep ze direct weer verder. Als ik haar liet gaan, werd het alleen maar erger, zodat ik na 10 minuten een kind had helemaal over haar toeren. Heeft drie avonden geduurd en nu slaapt ze weer vroeg en wordt ze niet meer wakker tussendoor.

Tja, het zullen echt wel fases zijn. Sprongetjes zijn nu niet meer zichtbaar, maar ze moeten nog wel steeds alle nieuwe indrukken verwerken, dus dat zal nu wel savonds zijn, denk ik dan.

In elk geval, bij Nora is het weer over gegaan. Vorige week lag misschien ook aan de warmte, het was 27 graden op haar kamertje…

Succes met de nachtbrakers!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Het is hier al ruim een maand aan de gang, dus denk dat als ik het zo laat hij er gewoon aan gaat wennen zo laat te gaan slapen. Tim is altijd een ontzettende slaapkop geweest en heeft altijd overdag heel veel geslapen. Nu maken we hem sinds begin dit jaar om half 4 wakker. Daarvoor sliep hij gerust de hele middag en dan gewoon om half 8 s’avonds weer. Nu maken we hem dus om 15.00 uur wakker, maar ook dat heeft geen invloed. Verder hebben we echt geen klagen, want we hoeven er nooit voor hem uit s’nachts. Al van geboorte niet, dus dat is wel fijn. Zeker de eerste maanden na zijn geboorte sliep hij bijna dag en nacht. Haha ik denk dat hij de afgelopen 1,5 jaar zoveel geslapen heeft dat hij er nu gewoon klaar mee is.

Michelle, ik denk idd dat ze er geen zin in hebben, omdat hij het misschien niet trekt en dan chago wordt. Maar het is een beetje kortzichtig van ze om te zeggen alleen de peuters die bijna naar school gaan redden het zonder middagslaap. Zij moeten toch ook wel weten dat dit per kind verschillend is. Ook al slaapt Tim tussen de middag nog heel snel. Het kan ook gewenning van hem zijn. Het lijkt mij toch dat hij niet voor niets s’avonds zo laat slaapt. En nogmaals hij doet het hier prima op dat hij zo laat slaapt. Maar ik vind dat gewoon niet de bedoeling.

Groetjes,
Sandra

Ik ga morgen zelf kijken inderdaad wat ze doet als ze vanavond weer radbraakt. Ik ben alleen met haar en ze slaapt toch altijd als pappa thuis komt dus mooi moment om te proberen. Enne den kijken we daarna wel verder.

Groetjes,

Michèle

18 mnd michele? so… haha mijn broer sliep nog s’middags op de kleuterschool
viel hij gewoon in slaap aan zn tafeltje gerum!

enne succes vanavond!

Ja ik weet het Inge. Mervin sliep ook nog op het kleuterschool. Mede ook omdat mijn schoonmoeder dit bleef stimuleren, maar das een discussie waar ik er met haar nooit uit kom. Maar ik was een energiek vogeltje dat niks wilde missen, een keer in de twee weken sliep ik een hele middag

Groetjes,

Michèle

haha nee dat was bij mijn broertje niet het geval, die was echt altijd gewoon moe. mijn moeder legde hem op den duur niet meer in bed in de middag. maar dan viel hij op de grond in slaap of kroop hij op de bank en sliep daar.
en tja dat zette voort op de kleuterschool.
was gewoon een lambal

Dat was met mijn zwager ook, maar das nog steeds een lui mormel.

Groetjes,

Michèle

haha nee mijn broer dan weer niet. werkt kei hard om zn huis te kunnen betalen.
heeft nauwelijks meer tijd om wat leuks te doen…de arme ziel.
hij is geslaagd voor basis kok (in 2 maanden ipv een jaar!)
en is nu bezig met de opleiding culinair koken.
gaat hem heel goed af.
ondertussen werkt hij dan ook… en hij moet 2 dagen in de week naar school

Oh ja zo is mijn jongste zwager ook. Maar die woont nog wel thuis. Mijn oudste zwager is de lapzwans zeg maar. Doet zich ook dommer voor dan dat ie is, maar dat kost minder moeite dan nadenken zeg maar.

Groetjes,

Michèle

hahaha, ik zie het al voor me ja
ach zo hebben we allemaal wel wat…
ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn broer qua werk echt beter is dan mij.
ik heb er nooit veel van gebakken door het hele gedoe van het verleden

Ik zou het gewoon proberen Sandra, Madelon was ook met der 2 jaar van der middagslaap af, ligt indd aan het kindje.
Kan wel zijn dat je hem 's avonds iets vroeger op bed moet leggen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Eva slaapt de laatste tijd juist buitengewoon goed. We hoeven er 's nachts nooit uit (wat een paar maanden terug dus wel anders was!) en ze slaapt echt veel. Ze gaat iets later naar bed nu in de zomer, rond 19.30-19.45 uur. Ze pakt haar beesten, aait de olifant en gaat liggen. Soms blijft ze staan in bed en dan zeg ik: ‘Als je niet wilt slapen, ga je maar kletsen met de beesten!’ Dat werkt hier erg goed. Ik hoor haar dan brabbelen en lachen! Na hooguit een half uur is ze in slaap gevallen. 's Ochtends is het in het weekend al gauw 08.00-08.30 uur. Doordeweek iets eerder, maar niet meer zo vroeg als eerst. Ze zit soms gewoon heel stil in bed op ons te wachten. En 's middags heeft ze haar slaap écht nodig. Zonder morren klautert ze zelf naar boven, ze is echt blij als ze mag slapen. Ik leg haar er tegen 13.00 uur in en het is echt vrijwel altijd 15.30 uur als ze er uit komt! Vorige week sliep ze bij oma zelfs op een bloedhete kamer de hele nacht door. Ze is veranderd in een slaapkopje! Voor hoe lang? Dat is op deze leeftijd maar de vraag!

Ik zou het experiment met het niet slapen bij Tim inderdaad ook eens proberen. Al ben ik bang meis dat hij het niet redt nog. Vaak is het meer een ritme dan dat het te maken heeft met bv te lang slapen 's middags. Wel vervelend dat Tim echt zo lang wakker blijft: 22.30 uur is wel erg laat voor zo’n kleintje! Ik ben benieuwd hoe het niet slapen gaat!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja, daar ben ik idd ook bang voor Rainbow. Dat hij het gewoon niet red en dat het meer een gewoonte is geworden zo laat te gaan slapen. 10 voor half 11 gisterenavond was ook wel erg extreem. Meestal is het rond half 10 en soms iets later. Maar goed dat vind ik nog veel te laat.

Mijn gevoel zegt dat als hij zijn middagslaap niet nodig heeft hij ook niet vast slaapt tussen de middag. En dat is dus wel zo, want hij valt al heel snel in slaap en we moeten hem echt wakker maken.

Laatst waren we in de dierentuin en toen heeft hij in zijn wandelwagen geslapen. Daar sliep hij 1,5 uur, maar alsnog viel hij s’avonds pas om half 10 in slaap.

Echt lastig hoor, van een slaper die altijd zo in slaap viel naar een slaper die zo laat in slaap valt. Ik weet dat ik niet mag klagen, omdat we er nooit uit hoeven s’nachts. Maar goed hier ga ik me ook steeds meer aan ergeren.

Groetjes,
Sandra

quote:
Ik zou het gewoon proberen Sandra, Madelon was ook met der 2 jaar van der middagslaap af, ligt indd aan het kindje. Kan wel zijn dat je hem 's avonds iets vroeger op bed moet leggen.

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Ja, dat denk ik ook. Probleem is wel dat op de dagen dat ik ook werk we pas rond kwart over 6 en soms zelfs nog iets later gaan eten.

Groetjes,
Sandra

Ik heb met pappa overlegd en ik laat haar maar 1 uurtje slapen morgen kijken wat ze dan doet. Want dit is inderdaad ook niks. Het is geen last, maar wel wat Sandra al zei te laat voor zo’n uk. En misschien is het bij morgan het weer hoor, maar dat merken we wel als een uurtje slaap ook niet helpt.

Groetjes,

Michèle