Slapen

Lieve mama’s

Mijn kleine meisje is verwend.
Ze gaat 's avonds in bad en daarna naar bed, nou is mijn probleem dat ze dus niet zonder mijn borstvoeding in slaap valt, Groot probleem, want het liefst wil ik dat ze in haar eigen gaat slapen maar daar pas ik dus niet in, conclusie, met 4 maanden slaapt ze nog steeds bij ons in bed.
Haar neerleggen in haar eigen bed gaat goed tot ze merkt dat ik er niet bij kom, brullen dus…
Weet niet hoe ik dit moet aan pakken, en vraag aan de overige mama’s of er iemand “de gouden tip” heeft.

Liefs Wendy

Gewijzigd door - multimutsje op 06 Jan 2007 11:16:46

Ik stel voor gewoon door te zetten. Ze kan niet eeuwig bij jullie in bed blijven liggen. Dus na de voeding desnoods nog even knuffelen, maar daarna gewoon eigen bedje in.

Dan maar in slaap laten huilen. En ja, dat gaat dwars door je hart heen, maar ze zal toch ooit moeten leren om gewoon in haar eigen bedje in slaap te vallen. Uiteindelijk zul je merken dat het steeds makkelijker gaat en je dochtertje weet dat huilen geen zin heeft omdat jullie toch doorzetten dat ze in haar eigen bedje moet gaan slapen. Desnoods met een speentje, want dat mag ze al gewoon hebben. Tepel-speenverwarring zal nu niet meer ontstaan.

Vergeet niet dat ze de leeftijd nadert waarop ze wel degelijk weet wat ze voor elkaar kan krijgen. Nu kun je ze nog niet verwennen, maar je kunt al wel gewoontes aanleren en dit is dus zo’n gewoonte voor haar. En vanaf het moment dat ze ongeveer een half jaar is, is de weg terug veel moeilijker.

Groetekes, Sje

Ik weet het, sje…
Maar ze wil helaas geen speentje, probeer het vaak.
Daarbij als ze een uurtje slaapt word ze weer wakker en begin te huilen, waarbij ze zichzelf echt wakker huilt.
probeer dan wel mijn pink en dat werkt heel even.
Thnx voor je reactie

Liefs Wendy

ben het ook met sje eens! het wordt steeds lastiger straks om haar in eigen bedje te laten slapen, nu is het denk ik ook het beste dat je doorzet, slapen zal ze uiteindelijk wel doen, maar ik kan me voorstellen dat leuk anders is…
je moet ook aan jezelf denken, slaap is ook voor jou belangrijk, zij kan overdag ook nog slaapjes inhalen en als ze nu inderdaad door heeft dat huilen geen reactie krijgt van je dan zal ze uiteindelijk wel gaan slapen. succes danielle

Tja, en dan ben ik misschien excuses aan het verzinnen, maar overdag mag ik blij zijn als al 3 x een half uurtje, 3 kwartier slaap. Ik weet dat ik er doorheen moet want dit is niet te doen, nu is ze nog een beetje verkouden en zielig, maar ik ga zeker tegen papa zeggen dat hij het maar moet doen, als ik er ff een uurtje tussen uit ga,'s avonds. . Zonder gekheid, eigenlijk baal ik dat ik het niet vanaf het begin heb gedaan, maar de kraamverzorgster zei dat het geen kwaad kon. Nog ff een vraagje erbij, wat is eigenlijk een beetje een normale bedtijd en hoe lang slapen jullie kindjes overdag?

Liefs Wendy

Hallo Wendy,

Ik herken je probleem, lees hier maar…

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283

Nu ( en sindsdien ) slaapt ze prima en is 3,5 jaar oud

Ow ja, smiddags slapen deed ze ook nooit langer dan 30 a 45 minuten, daar heb ik niks aan kunnen doen verder. Hoefde ook niet want als ze gewoon lekker snachts sliep dan had ik daar minder moeite mee. Ons zoontje hebben we ook zo moeten aanpakken en ook dit ging meteen heel goed. Let wel, je MOET er echt klaar voor zijn en erachter staan en niet meteen opgeven. Vaak is het zo dat als je zelf heel vastberaden bent, je kindje dit doorheeft en de scene die je verwachtte daardoor uitblijft. ( Althans zo ervaren wij dat, trouwens met alles ) Hahahaha enige twijfel hebben die boefjes zo door. Ben beniuwd hoe het zal gaan lopen, vertrouw je het niet of weet je het niet, neem even contact op met het cb, daar zijn ze immers voor.

Was al bang dat alleen mijn meisje zo hyper was
We zijn vandaag een dagje weg geweest en ze is nu zo moe dat ze boven ligt te slapen, maar wel weer door mijn borstvoeding, en dus ook in ons bed.
Hebben de afgelopen dagen veel met snotneusjes en kuchjes door het huis heen gewiegd en ik heb dus zelf helaas even niet de fut om de strijd met haar aan te gaan. Ben nu al blij dat ze slaapt en wij even heerlijk op de bank kunnen hangen
Ik heb je post gelezen en misschien ben ik er wel banger voor dan dat zij er straks last van heeft. Verlang erg naar een normale nachtrust.

Liefs Wendy

We zijn nu een 45 minuten verder en ik heb haar niet meer gehoord
Morgen gaat ze in haar eigen bed,(zegt ze heel vastberaden )

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hallo

mijn advies is edenk ik toch maar volhouden om haar in haar eigen bed te laten slapen indd maar met huilen dan hoe moeilijk dat ook is
wij hebben dat met de oudste ook gehad (kreeg wel geen borst voeding )
maar ff een dag of drie volhouden en ze is er wel vanaf wij hebben door dit consequent zijn nooit slaap problemen gehad met haar is wel ff heel moeilijk hoor je kleine zo horen huilen
als je man of vriend er wel beter tegen kan ga dan zelf ff een blokje om of ergens koffie drinken heb ik ook gedaan maar het helpt wel heel goed ook voor de toekomst

anouk nelissen

Dat was mijn plan ook, mijn man kan er beter tegen dan ik, dus is hij dan maar ook de pineut. Hahaha.

Hou vol! Duurt inderdaad een aantal dagen, misschien wel een week, maar je zult zien dat het werkt en dat je weer aan je nachtrust toe komt.

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

Ja natuurlijk, hou ik jullie op de hoogte!!
Vanaf vandaag word alles anders…
Mama (lees papa) word streng…}

Liefs Wendy

Volgens mij moet mama vooral streng voor zichzelf worden! Moet papa mama maar goed bij helpen!

Groetekes, Sje

Nou, gisteravond was een drama, alsof ze het aanvoelde was er geen land met haar te bezeilen,niets was goed en zelfs mijn borstvoeding, wat normaal wonderen verricht, deed het 'm niet. Het was op het hysterische af.
Hebben haar nog even bij ons gehouden en toen ben ik er heel zwak,toch maar weer bij gaan liggen, en wat denk je? De kleine prinses begint te lachen en valt twee minuten later heerlijk in slaap… Vanaf 8 uur met een flesje om 11 uur tot vanochtend half 6, daarna tot half 10. Dussss…
Daar trap ik geen tweede x meer in, heb er vanmiddag voor het eerst om twaalf uur in bed gelegd, vriendin en ik op de bank kletsen en zij huilen, duurde 5 minuten en toen was het een 3 kwartier heerlijk stil in huis!!! YES!!! Op naar vanavond!!!

Op dit moment ben ik bekaf, maar ze ligt heerlijk, met een flinke huilbui van we een half uur, te slapen… Zal waarschijnlijk maar een uurtje zijn maar dan beginnen we gewoon weer opnieuw.
Hoop dat dit zo blijft!!!

Liefs Wendy

hoi,wendy

gewoon volhouden hoor ze moet er toch een keer wennen in haar eigen bed

ondertussen kwart over 9 en ze huilt nog steeds, ga af en toe wel ff kijken maar probeer haar toch te laten liggen, wat een volhoudertje…
Nu is papa er even heen…
Iemand nog gouden tips?!!! Of een vrijwilliger??
Word vervolgd…

msschien een knuffeldiertje of doekje???

Ook een idee…
Voor nu is het rustig in huizeWorrell, het lastige is dat ze geen speentje wil maar wel een pink, dus toen paps net naar boven ging, was het snel gebeurd, Het is misschien ook eng als je in een bed gestopt word waar je eigenlijk nog nooit in in slaap gevallen bent.
Morgen weer een nieuwe dag en we gaan er gewoon weer tegenaan, over een paar dagen/weken plukken we hier de vruchten van… (hoor ik van iedereen)