Hoi,
Ik heb met veel interesse jullie berichtjes gelezen over het slechte slapen van sommige kids, ook ik heb hier namelijk een dondersteen van 13 maanden die sinds een week helemaal over de rooie gaat als ze naar bed moet, maakt niet of het overdags of s’avonds is. Ze is vanaf baby af aan al een moeilijke slaper geweest, ze wilde altijd het liefst bij mij lekker tegen me aan liggen wat ik natuurlijk ook best wel gedaan heb want wat is er nou lekkerder als zo klein hummeltje lekker bij je. Daarna is het een tijdje goed gegaan in haar eigen bed tot ze een maand of 8 was toen begon ze s’nachts, gillen niet normaal ze hield het wel 5 uur vol en toen ben ik overstag gegaan en heb haar bij mij in bed genomen waar genoeg ruimte is want ik ben een alleenstaande moeder dus opzich vind ik dat geen probleem dat ze naast me ligt nog best gezellig ook saampjes hand in hand alleen nu ze s’avonds al begint dat ze niet in haar eigen bedje wil slapen is minder, ze krijst en gilt en roept om me echt heel zielig, ze stikt van de slaap want ze valt al tegen mij aan in slaap maar zodra ik haar in bed neerleg is ze klaarwakker en wil ze maar dat ik haar handje vasthoudt, (volgens mij heeft ze ook wel last van verlatingsangst), eerst bleeft ik een tijdje bij haar staan totdat ze in slaap viel maar zodra ik een poging waagde om weg te gaan zat ze al rechtop in bed dus nu leg ik haar in bed aai nog even over haar bol en ga dan weg, klein lampje aan en dan zet ze het toch op een gillen, dan ga ik na 10 minuten nog even kijken leg haar weer neer en kroel haar nog even en ga dan weer weg, soms houdt ze het heel de avond vol maar er zijn ook avonden dat ze het vrij snel opgeeft maar na een half uur weer komt en dan weer opnieuw begint.
Het moeilijke vind ik dat ze aan het roepen is en zielig aan het snikken, het liefst zou ik haar eruit halen maar ik weet ook dat ik dan verder van huis ben, en ook dat ik op zulke momenten alleen ben.
Ze heeft ook heel erg last van haar mondje er komen 4 kiezen door dus ik hoop dat dat de reden is van het slechte slapen en het tijdelijk is.
Heel veel sterkte aan de mama’s en papa’s met moeilijke slapers.
Groetjes Danielle, mama van Jill 08-12-2003