Slaapproblemen!

Hoi Astrid,

Fijn dat Evianne doorgeslapen heeft.
Was vannacht even bang dat Daan niet zou doorslapen. Hij is gisteren op visite geweest bij zijn oma (die was jarig). Er was veel visite. Maar op wat gekreun en gesteun na heeft ie tot 8 uur vanochtend geslapen.

Lekker hé als de kids doorslapen.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

HALLO ALLEMAAL,

IK BEN NET NIEUW HIER OP HET FORUM EN WAS ERG BLIJ OM TE LEZEN DAT ER MEERDER MOEDERS MET HET ZELFDE PROBLEEM ZITTEN ZO OOK IK.
IK HEB EEN DOCHTER VAN 5 MAANDEN EN VANAF HAAR GEBOORTE SLAAPT ZE AL SLECHT IK MOET WEL ZEGGEN DAT ZE ERG ZIEK IS GEWEEST ( BESMET MET DE STREPTOKOKKEN) MAAR NU IS ALLES AL GERUIME TIJD GOED.
mIJN DOCHTER GAAT ZO TUSSEN 19.00 EN 19.30 UUR NAAR BED EN WORDT DAN VERVOLGENS ROND 11 UUR DE EERSTE KEER WAKKER EN DIT GAAT ZO MAAR 10X PER NACHT DOOR
WE HEBBEN ALLES AL GEPROBEERD BADJE S’AVONDS VASTE RITUELN ENZ MAAR NIETS HIELP.
MIJN MAN EN IK WISSELEN ELKAAR NU AF OP HET LOGEERBED ZODAT EEN VAN ONS TOCH ZIJN RUST EEN BEETJE KRIJGT MAAR HET IS WEL EEN PROBLEEM HOOR.
WE HEBBEN AFGELOPEN DONDERDAG IEMAND VA HET CB GEHAD OM TE PRATEN OVER DEZE SLAAPPROBLEEM WE MOETEN eSMEE NU PROBEREN 2X PER DAG TE LATEN SLAPEN IK DEED DAT 1X OMDAT ZE PAS OM 9.30 UUR WAKKER WERD NU MOETEN WE DUS 2X PROBEREN WANT MISSCHIEN NEEMT ZE OVERDAG TEVEEL PRIKKELS OP DIE ZE NIET KAN VERWERKEN WE ZIJN NU 3 DAGEN BEZIG EN HELAAS ZIEN WE GEEN VERBETERING AANSTAANDE VRIJDAG WORDT IK GEBELD OM TE KIJKEN HOE ZE EEROP REAGEERD EN OF WE WAT ANDERS MOETEN DOEN, MISSCHIEN HEBBEN JULLIE NOG ADVIEZEN VOOR EEN BABY VAN 5 MAANDEN?

Hoi,

Is inbakeren misschien een optie. Heb een vriendin en dat kindje had een heel snelle bevalling en hierdoor zeer gevoelig voor prikkels. Ze heeft een boek over inbakeren en (effe kijken bij mijn email. Het boek heet regelmaat en inbakeren en kon je geloof ik via het CB krijgen of info hierover.
De kleine bleek veel te moe zijn en moeder dat dat het kindje steeds bezig gehouden moest worden. Het kind slaapt na 2 dagen inbakeren door ( ja tot de volgende borstvoeding).
Het werkt fantastisch misschien iets voor jou.
Wat ook kan zijn dat in het bedje te veel knuffels om haar heen liggen. Dit werkt ook niet positief.
Veel succes.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Mijn dochter Lisa is 8 dagen te vroeg geboren en het was ook nog eens een hele snelle bevalling. Wij zijn toen zij 2 maanden was verhuisd. Dit allemaal heeft er volgens mij voor gezorgd dat zij een slechte slaapster is geweest.
Na 2 maanden amper slapen kwam ik bij het consultatiebureau en daar vertelde ze me over inbakeren (ik had er ook al over gelezen). Ik ben het die zelfde avond gaan doen, de eerst avond werkte het niet, de tweede ook niet. Maar de 3de avond sliep ze door. Ze werd 's morgens ook uitgerust wakker (lekker uitrekken). Ik heb haar bij elk slaapje ingebakerd en bij 5 maanden ben ik het gaan afbouwen tot alleen 's nachts en bij 6 maanden helemaal niet meer.
Het heeft haar (en mij) enorm geholpen.
Ze is nog een slechte slaapster maar niet meer zo erg als eerst, ze komt nu niet meer elke nacht.

Cas slaapt tot nu toe goed (als hij geen last heeft van krampjes!!), is op de uitgerekende dag geboren maar nog sneller dan Lisa. Zo zie je maar dat niet alle kinderen hetzelfde zijn. Nu hebben we ook geen verhuizing achter de rug met zo’n kleintje!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Ik ben in 6 uurtjes bevallen van mijn eerste kindje snel dus voor een eerste bevalling.
Ze is geholpen met de vacuumpomp daarbij bleef ze met haar schoudertjes vast zitten waardoor het leek dat ze een verlamming had aan haar schoudertje gelukkig viel dit allemaal mee, ze sliep erg slecht na de geboorte eigenlijk heeft ze maar twee weken wel goed geslapen.Toen ze 1.5 week was is ze besmet met het streptokokkokvirus nadat dit over was heeft ze een fikse ooronsteking gehad dus ze heeft ook wel wat voor haar kiezen gehad.
Ik ben heel blij met jullie adviezen en zal het volgende week ook zeker gaan proberen, we zijn nu iets aan het proberen wat het cb ons aanraade maar tot nu toe zonder suc6 aanstaande vrijdag neemt ze weer contact met ons op om te vragen hoe het ging.
het rare is dat Esmee wel goed inslaapt maar tussen 23.00 en 23.30 uur wordt ze wakker en je kunt de klok er op gelijk zetten vanaf die tijd komt ze dus bijna iedere uur.
Nu kreeg ik ook adviezen om kindival te proberen van vsm.
Hebben jullie dit al eens gebruikt?en hoe reageren ze erop?
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Ben vandaag ook al vanaf 5.30 uur op dame wilde niet meer slapen heb haar de fles gegeven en een schone broek daarna weer te bed maar slapen ho maar ze ligt te spelen in haar bed te gillen van plezier ze heeft haar stem ontdekt nou van dat gegil ben je niet altijd blij hoor soms heb je wel oordopjes nodig.
Ik moet wel zeggen dat ze nu stil is hoop dat ze nog even een uurtje wil slapen we gaan straks voor het eerst met haar zwemmen ben benoeiwd wat ze ervn vindt.

Hoi ik ben crista heb een zoontje van 2 en een half en is in 10 week tijd twee keer aan zijn amandelen geopereerd eerst alleen aan de neus en de tweede keer ook aan de keelamandelen dus hij heeft een flinke klap gehad en nu wil hij niet meer op bed hij wil aldoor bij ons op bed word aldoor snachts wakker en wil nooit weer slapen erg vevelend dus we hebben alles al geprobeerd proberen met een sticker systeem zodat hij een kado kan verdien maar niks helpt hij roept gewoon nee dat wil ik niet boos worden hem in de kamer zetten en wij weer op bed niks helpt ik hoop dat iemand een gooie tip heeft.

groetjes crista

Hoi Crista,

Welkom hier!
Ik ben Bianca, volgende week 30 jaar en ik woon samen met mijn vriend en ons zoontje Stephan.

Stephan is afgelopen Juni, een paar dagen voor zijn 3e verjaardag, geopereerd aan zijn neus- en keelamandelen.
Het heeft bijna een half jaar geduurd voordat hij weer de “oude” Stephan was.
Hij had extreme last van verlatingsangst.
En had ook problemen met slapen etc. etc.

Ik heb het eens in een topic gezet hier.
Ga hem even voor je opzoeken zo en dan zet ik de link hier wel neer.
Wie weet heb je er wat aan…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 12 Jan 2005 13:50:39

Hoi,

Bedankt voor je reactie nou we zien wel ik hoop dat hij er niet zo lang over doet we houden het nu al haast niet meer vol. We schipperen nu de ene nacht ik met stan boven en de andere nacht mijn man.

Maar je hebt wel gelijk het is wel angst dat kunnen we wel merken en ja twee keer in tien week dat is eigenlijk te veel van het goede en dan natuurlijk oud en nieuw (de tweede keer was 30 december) Maar even afwachten maar tips wil ik graag horen

groetjes Crista

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2285&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Topic_Title=Stephan+na%2Dcontrole+operatie&Forum_Title=Peuter+1+tot+4+jaar

Hoi,

Heb weinig tijd nu, moet even weg.
Maar hier alvast een stukje wat ik gevonden heb.
Vanmiddag zal ik even het eerste deel zoeken.

Succes!

Enne…echte tips…?
Geduld, geduld en nog eens geduld hebben en verder proberen langzaamaan hem weer vertrouwen te geven.
Maar simpel is anders…

Hardstikke bedankt en geduld dat hebben we wel ach het is toch je kind he

grotjes crista

crista

Hoi Bianca moeder van Jennifer,

Graag wilde ik weten hoe het nu met jullie is? Gaat het al wat beter? Ben je een beetje geholpen door het CB of de tips die de mensen op deze site je gaven?

Ben zelf moeder van een zoontje (Martijn) wat 's nachts wel wakker is en denkt dat hij dateen feestje kan beginnen! Ook heb ik nog een zoon van 4, Thomas, maar die geeft gelukkig geen problemen met slapen (wel weer andere, maar welk kind heeft geen gebruiksaanwijzing nodig?)
Martijn is anderhalf en heeft al meer al een jaar moeite om de hele nacht door te slapen ( en wij dus ook).
Dit begint meestal rond een uur of 12 en dat eindigt zo rond een uur of 3 (als we geluk hebben). Het is niet zo erg dat hij wakker is, want hij vindt het niet onprettig in zijn bed. Maar hij houdt zijn ouders ook wakker!
Nou ben ik gisteravond begonnen om elke keer als hij weer begon met praten, lachten of schreeuwen in zijn kamer te komen over zijn bol te aaien en te zeggen dat hij moet gaan slapen. En wat denk je… na een uur hield hij op en is hij weer gaan slapen. Hopelijk heeft het effect. Zo niet, dan moeten we weer wat anders gaan proberen.
Maar ik moet wel zeggen, ik ben wel moe. Soms als we heel erg moe zijn dan gaan de kinderen een nachtje naar oma om even bij te tanken, maar ja dat kan niet altijd. Ik hoop overigens wel dat het slaapprobleem niet nog heel lang duurt, want mijn humeur en gedrag worden hier ook door aangetast.

Groetjes en een fijne week
Christina van der Kolk

Hoi Bianca, hoe gaat het nu met Jennifer ? Heb je lekker bijgetankt tussen kerst en oud en nieuw en ben je al begonnen met de 5 min regel ? Ikke ben erg benieuwd gewoon nl.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hoi,

Vannacht heeft Stan weer doorgeslapen en op zijn eigen bed, hij werd vanmorgen wakker en vroeg wel direct of hij een sticker mocht plakken. Dus hij vind het wel leuk. Ik hoop dat het doorzet maar ja het begin is er.

Groetjes Crista

crista

Hoi Crista,

Ik had je nog beloofd om het eerste deel op te zoeken over de operatie aan zijn neus- en keelamandelen.
Hier staat een deel.
Alleen moet je af en toe even naar mijn naam “scrollen” want er staat nogal veel (tenzij je alle tijd hebt natuurlijk )

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?whichpage=1&Forum_Title=Peuter+1+tot+4+jaar&Topic_Title=Morgen+operatie+keel%2D+en+neusamandelen+%28pff%29&CAT_ID=2&FORUM_ID=2&TOPIC_ID=2202

De topic gaat alleen niet erg ver.
Maar tot een paar dagen na zijn operatie geloof ik.
Maar wie weet heb je er wat aan.

P.S. nog een stukje.
Dit is van 2,5 maand na de operatie en gaat in eerste instantie over school.
Maar als je verder leest zie je dat het allemaal te maken heeft met de operatie.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2531&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Topic_Title=Wat+moet+ik+hier+nu+mee%3F%3F%3F%3F+%28school%29&Forum_Title=Peuter+1+tot+4+jaar

Gewijzigd door - Bieb op 13 Jan 2005 09:19:11

Hoi Bianca,

Ik heb je topic net gelezen en erg herkenbaar bij Stan ging het precies hetzelfde alleen was Stan 10 weken daarvoor ook al geweest en dus hij wist wel wat er ging gebeuren dus huilde direct al toen we bij het ziekenhuis kwamen erg vervelend. We hopen maar dat hij niet weer hoeft. Trouwens de vorige keer heeft hij ook buisjes gekregen dat was ook vevelend erg veel pijn aan de oren gehad. Maar hij heeft vannacht voor het eerst weer op zijn eigen bed geslapen en de hele nacht door, dus het gaat de goede kant op.

Groetjes Crista

crista

o wat zul je heerlijk geslapen hebben. Lekker hoor !!! Hopelijk zet de trend zich voort.

Hoi,

We duimen hier dat het vannacht ook goed gaat!!!

Groetjes Crista

crista

Hoi,

Hier ben ik weer Stan heeft een nacht doorgeslapen, en daarna niet weer. Ik heb nu de huisarts gebeld misschien dat ze nog wat weet, wij weten het niet meer. Hebbeb nu zijn bed groter gemeekt zodat een van ons even bij hem kan liggen, dan blijft hij in ieder geval in zijn eigen bed. Voor ons word het natuurlijk niet beter. Maar, ja niks aan te doen we hopen dat het niet te lang aanhoudt.

groetjes crista

crista

Hoi,
Ik heb met veel interesse jullie berichtjes gelezen over het slechte slapen van sommige kids, ook ik heb hier namelijk een dondersteen van 13 maanden die sinds een week helemaal over de rooie gaat als ze naar bed moet, maakt niet of het overdags of s’avonds is. Ze is vanaf baby af aan al een moeilijke slaper geweest, ze wilde altijd het liefst bij mij lekker tegen me aan liggen wat ik natuurlijk ook best wel gedaan heb want wat is er nou lekkerder als zo klein hummeltje lekker bij je. Daarna is het een tijdje goed gegaan in haar eigen bed tot ze een maand of 8 was toen begon ze s’nachts, gillen niet normaal ze hield het wel 5 uur vol en toen ben ik overstag gegaan en heb haar bij mij in bed genomen waar genoeg ruimte is want ik ben een alleenstaande moeder dus opzich vind ik dat geen probleem dat ze naast me ligt nog best gezellig ook saampjes hand in hand alleen nu ze s’avonds al begint dat ze niet in haar eigen bedje wil slapen is minder, ze krijst en gilt en roept om me echt heel zielig, ze stikt van de slaap want ze valt al tegen mij aan in slaap maar zodra ik haar in bed neerleg is ze klaarwakker en wil ze maar dat ik haar handje vasthoudt, (volgens mij heeft ze ook wel last van verlatingsangst), eerst bleeft ik een tijdje bij haar staan totdat ze in slaap viel maar zodra ik een poging waagde om weg te gaan zat ze al rechtop in bed dus nu leg ik haar in bed aai nog even over haar bol en ga dan weg, klein lampje aan en dan zet ze het toch op een gillen, dan ga ik na 10 minuten nog even kijken leg haar weer neer en kroel haar nog even en ga dan weer weg, soms houdt ze het heel de avond vol maar er zijn ook avonden dat ze het vrij snel opgeeft maar na een half uur weer komt en dan weer opnieuw begint.
Het moeilijke vind ik dat ze aan het roepen is en zielig aan het snikken, het liefst zou ik haar eruit halen maar ik weet ook dat ik dan verder van huis ben, en ook dat ik op zulke momenten alleen ben.
Ze heeft ook heel erg last van haar mondje er komen 4 kiezen door dus ik hoop dat dat de reden is van het slechte slapen en het tijdelijk is.

Heel veel sterkte aan de mama’s en papa’s met moeilijke slapers.

Groetjes Danielle, mama van Jill 08-12-2003

Tja de tandjes kunnen inderdaad een grote rol spelen, ik had daar dentinox voor. Tof spul. Onze Evianne was vanaf het begin ook een moeilijke slaper, ze wou ook voortdurend bij me zijn en zodoende voel ze op schoot in slaap en kon ik dr dan pas weg brengen naar de eigen bedje. Al heel gauw kwam het dat ze snachts wakker werd en dan ook niet meer in dr eigen bedje wou. Ook wij hadden zeker het gevoel dat het verlatingsangst zou kunnen zijn. Ook over Eviannes slaappprobleem is een topic over geweest en ik zal eens kijken of ik die voor je kan vinden. Nu gaat het heel erg goed, slaapt lekker de hele nacht door in dr eigen bedje.