Slaapproblemen!

Jennifer is al ruim een jaar een hele moeilijke slaper. Het is begonnen ongeveer toen ze 9 maand was. En het was eerst gewoon een x wakker worden en daarna weer verder slapen. Maar het werd steeds erger en nu is ze net 2 jaar en lijkt het niet meer op te houden. Ze gaat om 20.00 uur naar bed en ze wordt dan standaard 4 uur later wakker en valt pas aan het eind van de nacht weer in slaap.

Ze is niet overstuur of iets dergelijks, maar zodra ze wakker is kan ze haar slaap niet meer vatten.

Wat ik al geprobeerd heb: bach remedie, laten huilen, eraf halen + wat drinken, in de middag niet meer op bed. Het helpt allemaal niet.

En omdat ik alleenstaande mama ben is het erg frustrerend. Ik zit elke nacht met haar op en ik kan niet meer!

Herkent iemand van jullie dit en heeft iemand misschien nog tips voor me?

Alvast bedankt.

Trotse mama

Hoi Bianca,
ik had het zelfde probleem met mijn zoontje op die leeftijd.
Wat ik als tip kreeg van een vriendin heeft dus goed geholpen.
Gewoon een half uurtje voordat ze naar bed gaat,een beetje limonade of iets anders geven en daar 3 schepjes druivensuiker(poeder zonnatura).
En dat erin roeren en dan laten opdrinken.
Meestal bij de kindjes die snachts wakker worden is de suikerspiegel gezakt door dat dat gebeurt worden de kindjes wakker.
Met die druivensuiker wordt dat aan gevuld,en slapen ze snachts weer door.

Bij mijn zoontje heeft het altijd gewerkt en gebruikt het nog steeds.

Ik hoop dat dat de goede tip is,je kan het gewoon proberen.geen bijwerkingen.

Veel succes.
Groetjes Bianca mamma van Nicky

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

He bedankt voor de tip!

Ik ga het morgen gelijk ff halen en proberen. Wellicht helpt het ook bij jennifer.

Bedankt.

Trotse mama

Mijn oudste zoon heeft ook rond die leeftijd gehad dat ie vaak wakker werd. Bij ons bleek de oorzaak (na het uitproberen van het e.e.a.) dat ie onrustig werd door wat we voor het slapen deden. Hij kwam vlak voor bedtijd dan namelijk met een boekje aanlopen (mijn eerste woordenboek 1-3 jaar) en wilde dan woordjes leren (wees dan nieuwe plaatjes aan die ik moest benoemen en noemde zelf wat ie al wist op). Waarschijnlijk spookte dat zo erg door zijn hoofd dat ie regelmatig 's nachts wakker werd (hij sliep na het troosten dan wel door). Toen een rustigere ritueel voor het slapen ingevoerd en het ging prima.

Niet helemaal vergelijkbaar met Jennifer, maar beter met deze tip verlegen dan om verlegen, dacht ik zo.

Succes en sterkte (lijkt me erg vermoeiend)

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Dank je wel Carola!

Alle tips zijn welkom.

Trotse mama

Hi Bianca,

hier thuis nog zo’n moeilijke slaper. Lisa slaapt al vanaf haar geboorte heel slecht. De eerste anderhalf jaar kwam ze elke nacht, ook wij hebben alles geprobeerd; eruit halen, melk geven midden in de nacht, laten huilen.
Nu hebben we ons een beetje bij neergelegd dat ze gewoon moeilijk slaapt.
We hebben een vast avondritme; stoeien op ons bed, douchen, warme melk en verhaaltje, tanden poetsen en naar bed.
Het helpt niet elke nacht maar wel veel nachten. Verder proberen we haar zoveel mogelijk positieve aandacht te geven overdag. En ik probeer elke dag met haar zeker anderhalf uur te gaan lopen.

Sinds een paar dagen slaapt Lisa niet meer overdag, wel bouw ik een rust moment in. Lekker bij mamma op bed liggen en dvd kijken. Maar nu slaapt ze redelijk door en slaapt ze van 20.00 tot de volgende ochtend 9.00. Ik weet niet wat me overkomt.

Door alle hecktiek van een baby op komst kan ik merken dat ze ook wat gespannen is. Zo heeft ze gisternacht weer lekker tussenin gelegen. Maar vannacht heeft ze weer in haar eigen bed geslapen, waar ze nu nog in slaapt trouwens.

Heel veel sterkte en suc6, ik hoop dat je snel de oplossing vind.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

nou het lijkt me ook erg zwaar voor je…
ik heb niet een kant en klare oplossing voor je… ik heb hier ook een zoontje die echt vanaf 01.00 om het half uur a drie kwartier wakker word.
bij hem heeft het ook een oorzaak( glutenintolerantie) ik heb wel een man maar die word niet wakker s’nachts!! dus in die zin voel ik me ook wel eens alleen staande moeder. ik weet dus wel hoe zwaar het voor je moet zijn.

ik hoop dat de voorafgaande tips je kunnen helpen!! echt waar. maar ik wilde gewoon wat begrip tonen… dat kan soms ook helpen. groetjes van maureen

Dank je wel Maureen!

Wat zal het voor jou dan ook zwaar zijn omdat jij er 's nachts ook alleen voor staat. Een dikke knuf van mij

Trotse mama

Hoi Bianca,

Gaat het inmiddels wel al wat beter nu? Heb je wat aan de tips gehad of is het nog steeds een ramp wat slapen betreft?
Lijkt me enorm zwaar hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

Hoi,

Met Diana, ben net nieuw.
Gaat het al wat beter met het slapen. Onze zoon is gelukkig (ik ben zeer dankbaar) een goede doorslaper.
Nu op dit moment heeft hij hoestbuien ´s nachts. Dus ik weet hoe het is om wakker te worden ´s nachts.
Het klinkt misschien ouwbollig maar rust, regelmaat werkt het beste bij kinderen.

Misschien heb je wat aan die tip.

Groetjes en sterkte,

Diana

Hoestbuien heeft Evianne ook op dit moment. Erg zielig want het gaat tot aan het overgeven toe. Ik heb er nu hedera helix voor van prospan ( na van allerlei andere middeltjes ) en die lijkt goed te helpen. Als ie uitgewerkt is dan gaat ze meteen weer hoesten. Om 24.00 uur geef ik dr nog een keertje ( met een spuitje in dr mond, sabbelt ze vanzelf op en slaapt lekker door weer )Misschien heb je dr wat aan.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

ja het is ook zwaar…
ik ben ook nog eens 36 weken zwanger…

en astrid ik denk dat ik dat ook maar ga halen, want alessandro hoest ook zo vreselijk op het moment en niks helpt (qua hoestdrank)

en bianca hoe is het nu? heb je een beetje geslapen vannacht?

wij kunnen ons nu ook scharen onder de wakkere ouders
Gioia sliep altijd de hele nacht, nu sinds 14 dagen slaapt ze heel erg licht, er hoeft niks te gebeuren of ze is al wakker, en va zo’n 3 uur slaapt ze heel slecht.
weet nu hoe luxe het was toen ze hele nachten sliep
dus: je hebt er niks aan: maar hier zijn we snachts ook wakker, ben je niet de enige

Gioia is verkouden geweest, en toen is het begonnen, ze is nu weer beter, maar dat slapen is nog niet terug, hopelijk komt ook dat weer.

nu lopen we veel met haar rond, omdat ze niet meer in haar bedje wil na 3 uur. maar dat breekt ook op, nu gaan we vannacht toch haar in haar bedje leggen, en kijken of ze dan na huilen toch zelf in slaap valt.
dat lijkt me ook heel zwaar, maar ik hoop toch dat ze dan weer een soort slaap ritme krijgt, want dat is ze helemaal kwijt.
of ik het volhoud? weet het niet, wie weet vis ik haar toch weer direct uit bed
maar het voornemen is er.

maarre: succes iedereen, en hopelijk zijn het tijdelijke acties, want je slaap is toch wel heel waardevol. ik kan me ook voorstellen dat effe een nachtje inhalen heel belangrijk is als zo’n periode lang duurt, dus Bianca, kan je Jennifer niet een nachtje uitbesteden een keer? dat je zelf weer eens lekker slaapt?

Is het niet gewoon een fase, dat heel veel kinderen doormaken.
Sanne heeft dat ook. Ze gaat om 7.30 uur naar bed, en rond een uur of 11 word ze weer wakker en moet erg huilen. Soms staat ze al om 5 uur op. Maar ook dan moet ze erg huilen. Soms krijg ik haar niet eens wakker. Dan is ze heel hard aan het huilen met haar ogen open en weigert ze alles. Dat kan soms wel 20 minuten duren. Op het CB werd gezegd dat dat erg normaal was. Ze heeft nachtmerries, maar ook gewoon het verwerken van nieuwe dingen kunnen de oorzaak zijn van het wakker worden. Ik hoop wel dat het niet zo heel lang meer duurt. Want Frans word er niet wakker van.

Liefs Kristel

Bianca, ik ben benieuwd of je weer eens lekker geslapen hebt inmiddels.

Hallo dame’s,

Sorry dat ik nu pas reageer. Heb het ontzettend druk gehad.

Helaas is het slapen nog steeds een ramp!

Ben vorige week bij het cb geweest en heb het daar ook naar voren gegooid. Heb een heel gesprek gehad met de wijkarts en zij vinden ook dat dit niet iets is wat alle kinderen wel eens hebben, aangezien dit al ruim een jaar lang duurt en dus nu sprake is van een serieus slaapprobleem

Dinsdag 14 december komt een wijkarts bij mij thuis om te praten wat we gaan doen. Ze willen even zien hoe jennifer leeft enzo en ze gaan contact opnemen met de psz om te vragen hoe zij daar overdag is. Dus het is nu even afwachten.

Ik vind het allemaal erg moeilijk en geef mezelf de schuld. Ik weet het gewoon niet meer. Ik snap het niet.

Liefs Bianca

Trotse mama

Wat snap je niet dan ? Evianne was ook eerst niet zo`n makkelijke slaper ( was wel jonger ). Ik zal zo eens kijken of ik die topic daarover nog vinden kan. Ook hier kwam iemand van het cb thuis. Dat stelde weinig voor verder, behalve dat we verder rustig effe over het probleem konden kletsen en er een oplossing voor konden bedenken. Dit is niet iets waar je je schuldig over moet voelen hoor !!! Het is ook niet makkelijk als je alleen bent. Jij kent je kindje het beste en hebt al heel veel geprobeerd, maar hun kijken of er misschien andere oplossingen zouden kunnen zijn waar je wat aan hebt en nog niet bij stilgestaan hebt of gewoon niet wist. Daar zijn ze immers voor. Je hebt al vanalles geprobeerd en wil alleen het beste doen, dus ik denk dat je je echt niet zo schuldig hoeft te voelen.
Sterkte meid en zal zo eens kijken of ik die andere topic kan vinden nog.

Ik snap gewoon niet waarom ze niet wil slapen. Wat doe ik dan fout???

Ik geef haar de hele dag aandacht, in alles wat ik doe betrek ik haar erbij dus aandacht komt ze niet te kort.

Ik ga gewoon twijfelen aan mezelf. Doe ik he wel goed??? Vind ze me wel een lieve en goede moeder???

Sorry ik vind het gewoon ontzettend moeilijk.

Liefs Bianca

Trotse mama

ik kan het me absoluut heel goed voorstellen dat je je schuldig voelt!! je wilt immers dat je kind het goed heeft en goed doet. en als het niet gaat zoals het gaan moet, zoek je volgens mij altijd als eerste bij jezelf. ( doe ik ook en is heel vermoeiend)

maar ik zeg nu tegen jou… dat ik er van overtuigt ben dan je alles voor je kind doet waarvan je denkt dat het goed is!! dus in die zin hoef je geen schuld gevoel te hebben!!

en laten ze van het CB maar kijken of er niet iets anders te doen is waardoor ze weer lekker gaat slapen. ze kijken er denk ik anders tegenaan waardoor wel op een idee kunnen komen, waar jij nog niet aan gedacht hebt, omdat je gewoon te dicht bij haar staat.

is er geen lichamelijke oorzaak waardoor ze evt niet goed slaapt?
is gewoon een vraagje hoor, niet meteen zorgen gaan maken!!

heel veel sterkte…hopelijk gaat het snel beter. of krijg je in ieder geval het gevoel dat het de goede kant opgaat

knuffel van mij

ps: heb je misschien hier iets aan?
het is een homeopatisch middel van vsm en het heet kindival…

Samenstelling:
Per tablet: Magnesium carbonicum D10 20 mg, Cypripedium pubescens D4 15 mg, Zincum valerianicum D12 15 mg, tabletmassa ad 100 mg.

Toepassing:
Kindival tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij onrust en slapeloosheid. Kinderen hebben veel indrukken te verwerken. Het kan zijn dat ze daardoor onrustig worden en moeilijker in slaap kunnen komen. Ook spanningen voor een belangrijke gebeurtenis kunnen een reden zijn voor extra onrust.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Kindival tabletten zijn rusteloosheid en slapeloosheid.

Dosering:
Kinderen van 0 tot 6 jaar 4 maal daags 1 tablet. Kindival tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Voor baby’s kun je de tabletten fijndrukken tussen twee schone lepeltjes. Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week stoppen. Maakt je kind nog steeds een onrustige indruk, dan kun je het gebruik weer hervatten.

Consumenten prijs inclusief btw:
€ 4,75