Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

Als ze op de buik slapen terwijl ze verkouden zijn loopt het snot lekker de neus uit en niet de keel in, dus alleen maar beter. Morgen dan wel even z’n matrashoesje verschonen…

Maar balen dat je nog moet afwachten. Hopelijk gaat het snel vanzelf over en anders toch maar aan de AB. Ik ga heel hard duimen!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

papa heeft er anders toch veel moeite mee hem te laten liggen haha
ja rico krijst dus best hysterisch met het inslapen (is echt brak zelfs na zn laatste fles nu) is dus nu ook aan’t brullen en papa wil m toch even troosten,
kon m niet meer tegenhouden, volgende keer laat ik m struikelen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahahahaha Inge ben jij gemeen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

hahaha soms moet dat
maar goed er zaten flink wat boertjes dwars (door het huilen natuurlijk en zn verstopte neus helpt ook niet echt en hapt nu dus meer lucht)
papa had m zo rustig gekregen dat ie m terug legde en hij ook weer meteen ging slapen. nu ligt ie lekker op zn zij te slapen dus dat is mooi.
ik denk echt dat ik binnen nu en een half uur in mn bed lig en lekker ga slapen, want ben bang dat het vanacht weer nachtdienst draaien wordt
tja positief denken zit er pas weer in als hij weer een paar dagen normaal geslapen heeft en zich wat beter voelt…sorry voor mn negatieve angst maar goed…is ook logisch nu

Is indd normaal inge en op tijd je bed in al wat je dan al geslapen hebt is meegenomen

Liefs Michelle

Is zeer zeker logisch! Weltrusten en hopelijk kan je even lekker slapen. Tot morgen!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hoest gegaan inge???

Groetjes,

Michèle

hey!
Ja hij werd blijkbaar om 1 uur wakker en papa hoorde dat maar ik niet.
Toen heeft ie 4x hard gekresen en sliep toen weer door. om half 3 werd ie weer wakker, wel krijsent en ik ahd zoiets van even kijken
zat zn neus pot dicht en vond ie natuurlijk niet fijn. even gesprayed en daarna sliep ie wel weer. hoorde m nog wel wat kletsen tegen zn pooh maar goed, dat is zijn keus
vanochtend had ik m weer op bed gelegd na de fles. nu ging het ewl goed! hij schreeuwde 2x ofzo maar ikb en blijven liggen toen ik om half 9 wakker werd ging ik even kijken en hij sliep op zn buik! nog mooier dan eerst
toen was het zij buik achtig en nu ech t op zn buik met zn hoofd helemaal naar de zijkant gericht dus echt toppie, hij werd pas om half 10 wakker
nu was het naar bed gaan wel dramatisch. heb m 10 min laten huilen ben toen gaan kijken, had ie wat gespuugd, dus even afgedaan en terug gelegd, verschoon als ie zo wakker is zn bedje wel, anders schiet het ook niet op voor m.
10 min geleden begon ie weer te krijsen, echt hysterisch zovan: er is iets!
dus ik meteen erheen dat hoor je idd meteen als het echt mis is.
wat er was weet ik niet maar het was niet goed voor m.
heb m toen even opgepakt naar poohbeer op de muur laten kijken en hij zei : poeh!"
haha toen weer in bed gelegd en hij is NU stil maar goed hij ligt er ook nog maar een minuut weer in.
maar ik ga niet meer net als eerst van: oh hij is aan het krijsen meteen erheen, ik wacht mooi want eerder kon ie zichzelf ook rustig krijgen.
maar nu was het echt met een hoge noot erin en ja dan wil ik toch even spieken.
hij is verder lekker vrolijk alleen zn neus enzo zit nog pot dicht en hij begint nu ook overmatig te hoesten en te niezen.
en er zit slijm in zn keel dat hoor je als ie aan het kletsen is dan komt het ook omhoog en laat ie het zn mond uitlopen.
heeft wel weer beetje verhoging
komt wel goed met m

Goed gedaan Inge, Inderdaad even zelf laten modderen anders leert ie het nooit. Je hoort het inderdaad wel als er echt iets is.

En zo;n dicht neusje is ook niks. Mag je hem wel leegzuigen?? Morgan laat dat als ie echt dichtzit wel toe want ze weet dat het beter wordt dan.

Groetjes,

Michèle

dankje ben ook wel heel trots op mezelf nu haha.
ben er dus in totaal 2x heen gegaan en hij slaapt nu
OHJA OOK NOG EENS ZONDER DEKEN !! echt super en ben erg blij!

En ja ik zuig zn neus wel leeg 2x per dag zo nodig.
en dat doe ik voor hij de nacht in gaat (of s’nachts als ie wakker wordt)
en/of s’ochtends als ie weer vol zit.
beperk het wel tot het minimum want het is echt naar volgens mij.
sprayen mag 4x per dag maar goed dat probeer ik wel aan et houden maar als ie s’nachts ook nog eens last heeft dan doe ik het s’nachts nog 1x.
en luuf smeer ik 3x per dag nu, want hij spuugd zoiezo veel en ja moet vaak zn kleertjes verschonen en hem ook wel is 3x daags wassen omdat hij zelf ook onder zit
dus dan is dat spul ook niet meer optimaal.
hij slaapt nu dus echt
even kijken hoe hij ligt haha vind het echt grappig
maarre 2x lopen valt nog mee of niet Michele? vergeleken bij CONTINUE net als de laatste tijd

hij ligt met zn benen door de spijlen heen, op zn zij horizontaal
is niet erg toch? heeft wel slaapzakje aan dus doet in ieder geval niet zo’n pijn.
ja ben nu wel onzeker sinds ik m gewoon laat of t dan niet erg is op de manier HOE hij ligt.
even wennen ookv oor mezelf

Dat wennen is logisch hoor! Dat hadden wij ook toen ze net op haar buik sliep. Maar zoals iemand al eerder schreef: juist als ze verkouden zijn, willen ze graag op hun buik liggen, dan loopt het snot er goed uit. Wel vieze onderlakens krijg je ervan, maar goed.

Ik denk dat door het krampachtige zij/rugligging beleid van de kraamzorg (al dan niet terecht) je snel onzeker maakt, maar onze kanjers zijn nu echt wel groot genoeg om niet zomaar in het matras te stikken, volgens mij.

Als Nora echt in vorm is, gaat ze staan als ze nog niet wil slapen. eerst liep ik dan ook altijd naar boven om haar goed te leggen, maar als ik even wacht, gaat ze vanzelf wel liggen en vind ik haar ondersteboven, achtersevoren in haar bed, maar wél slapend!

In elk geval, ik hoop dat Rico snel opknapt, want het is natuurlijk maar niks voor zo’n ventje om zo lang in de lappenmand te zitten!
Succes!

haha zo’n handstand tegen de muur idee bedoel je??
zie het in ieder geval al voor me haha.
nee precies op den duur meoten ze het ook een beetje zelf kunnen doen, en wat ik ook al eerder zei; hij mag best dingen zelf beslissen maar het moet wel tussen de lijntjes blijven. als ik alles voor m bepaal wordt ie zeker een tegendraads kind dus het is en mama en rico die beslist maar nu beslis ik dit even dat ik niet constant naar m ren als hij dat wil.
het heeft even geduurt voordat het kwartje bij me viel en ja het is al vaker tegen me verteld…maar ik durfde het niet echt aan. en nu dus wel.
maar goed alle adviezen hebben wel geholpen me over die streep te trekken.
weet je wat het punt ook is; rico heeft reflux.
als hij op zn buik gaat liggen spuugt ie (doet ie altijd) net als net ook weer.
ja dan gaat ie brullen want dan is zn bed nat. ook niet prettig.
vandaar dat het zo lang duurde tot ik het aandurfde en nog weet ik niet of ik er wel goed aan doe…spugen en buikliggen= kans op verstikking
en daar ben ik bang voor

Logisch dat door de reflux voorzichter ben, kan ik me helemaal voorstellen! Heb je wel is gedacht aan een aerosleep? Als hij dan spuugt en op zn buik ligt, kan hij er niet in stikken en voelt het ook niet zo nat aan.

Ik ben geen expert op dat gebied, ook al spuugde Nora de eerste 7 maanden wel meer dan normaal was, maar kan hij juist niet beter op zn buik dan op zn rug liggen bij spugen? Kan me zo voorstellen dat buik of zij het minste risico’s met zich meebrengt. Maar jij zal daar wel veel meer vanaf weten met de ervaring die je nu hebt!

ja dat zou je wel denken dat rug slapen gevaarlijker is.
maar met buikliggen (niet zo zeer dat ie dan al slaapt) als ie dan spuuugd en toevallig met zn hoofd in het matras ligt.
tja ik vind het eng.
aerosleep wel van gehoord maar niet aan gedacht te kopen
rico moet over 3 maanden als ie dan nog spuugd besproken worden voor een operatie

hij slaapt nog steeds ja even dit berichtje en even kijken of foto erop staat van lilypie

als je de aerosleep aan zou schaffen wat ik dus echt niet meer zou doen op deze leeftijd moet je dus de matras doen en speciale lakentjes dus stervenduur. ik zou zeggen bij spugen op de rug loopt het terug in de keel als je pech hebt en op je buik loopt het eruit. en als het te nat naar zijn zin wordt gaat hij echt zijn hoofd wel verdraaien

Gaat het eten en drinken wel goed nu Inge

Liefs Michelle

ja gaat tot dusver wel beter.
en aerosleep werkt volgens mij niet eens echt geweldig heb ik wel is gehoord.
of tenminste…dat het geen drol meer uit zou maken idd.
en rico… tja als het over een paar maanden toch verholpen wordt

het slapen is trouwens nog wel brak maar hopelijk gaat dit ook steeds beter
laat m nu gewoon huilen
maarja als ie zo zn fruit uit spuugd ben ik er klaar mee
haha kan ik alles schoonmaken en zn bed is net verschoont.
dat is van die slijmerige muk als het eruit komt

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 17 Jun 2009 16:07:20

Twee keer lopen valt heel erg mee Mriek enne zolang hij niet huilt of piepe gewoon laten liggen. Je wilt niet weten in welke houdingen Morgan allemaal slaapt. Dat dat kind nog normaal bewegen kan. Ik zou compleet stijf van de spierpijn zijn.

Groetjes,

Michèle

nou vanmiddag heeft ie anderhalf uur gehuilt
ben om eht kwartier even gaan kijken
op den duur 20 minuten laten huilen
net heeft ie wel weer goed geslapen wel weer gehuilt, maar hij lag zo bizar in zn bed, idd dat ze geen spierpijn krijgen hahaha. hij lag met zn hoofd bij het voeteinde helemaal in een bolletje gerolt op zn buik:S
maar goed hij is nu zo verkouden en hij is ZO hees, er komt amper meer geluid uit.
is dat normaal bij verkoudheid?
hij was gisteren ook al wel hees maar nu is het helemaal erg. en heel naar…hij heeft WEER bijna koorts 37.9