Niet denken “dan zien ze me weer aankomen”, het gaat hier om de gezondheid van je kindje. Ik heb in die weken dat onze oudste zo ziek was ook tig keer de dokter gebeld en ben er verschillende keren geweest. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik daar huilend zat en zei dat ik een antibioticakuur wilde voor die kleine mop. De dokter zelf was nog steeds niet overtuigd, maar ik was gebroken door al 14 dagen tegen de 10x per nacht eruit om voor die zieke kleine meid te zorgen.
Elke keer als de koorts een dagje wegbleef had ik weer hoop en tjoepa volgende dag zat ze weer op 40 graden. Kreeg er geen eten in, kreeg er met moeite vocht in, ik had de hele dag een dood vogeltje op schoot.
Er moest dus iets gebeuren, het kon niet anders dan ergens in dat lichaampje een bacteriële infectie zijn.
En tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, na 1 dag antibiotica knapte ze zienderogen op!
Dus echt meissie, je moet niet voor de huisarts en zijn assistente denken dat ze je weer aan zien komen. Jij bent er nog steeds niet van overtuigd dat het de goede kant op gaat.
Een moeder is de beste huisarts voor haar kind. Knoop dat goed in je oren. Jij voelt het beste aan dat het nog steeds niet snor zit. Dus als die kleine man vrijdagochtend niet duidelijk aan het opknappen is, dan moet je van mij weer de dokter bellen! Ik meen het hoor!
En ik ben niet boos ofzo, ik ben alleen bezorgd om jullie omdat ik uit ervaring weet hoe het is om wekenlang in onzekerheid te tobben met je kindje. Best prima dat huisartsen niet te snel antibiotica geven, maar hoe lang ben je nu al aan het tobben?! Kan toch niet waar zijn dat daar iets van klopt dat dat zo lang moet duren?! Als het een virus was geweest was Rico al lang weer helemaal beter geweest.
Er zit een bacterie in dat lijfje te vervelen en die wil er niet uit. Dus hij heeft gewoon antibiotica nodig! Let op mijn woorden: zodra hij die krijgt, knapt-ie pas op echt op!
Groetekes, Sje