Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

Als je huisarts die kleine man nou eens als de sodemieter een antibioticakuur geeft want er is duidelijk iets aan de hand als zijn temperatuur zo blijft schommelen.

Ik heb met onze oudste destijds ook 2 weken zo lopen tobben, uiteindelijk kreeg ze antibiotica en binnen een dag merkte ik duidelijk verbeterin in haar situatie. Moet je zien hoe erg ze aan antibiotica toe was, die werken normaal namelijk niet binnen een dag.

Groetekes, Sje

@Sje:
ik wil wel weer terug gaan, maar dan be ik in 2 weken tijd al 3 of 4x naar de dokter geweest, die zien me weer aankomen.
ik probeer er wel lak aan te hebben maar ze zei: als het volgende week nog niet beter is krijgt ie een kuur.
dus weet ik niet of ik dan nou deze week al terug moet gaan of niet?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi

Ik zou wel terug gaan en om een kuur vragen!! dit duurt echt veel te lang! hij raakt opdeze manier ook alle weerstand die die tot nu toe heeft opgebouwd kwijt! En jij ook trouwens… Hij moet nu beter worden! en niet over een week.

En dat hees zijn, had Emma ook toen ze verkouden was, klinkt zielig…

Heel veel sterkte en succes
Gidget

Doen wat je eigen gevoel je ingeeft Inge en dus als je denkt dat je terug moet dan ga je daar zijn ze tenslotte voor en het mannetje kan nog niets zeggen, dan vindne ze je maar een zeur maar ik zou ze liever zoals jou hebben dan mensen die der kinderen aan laten tobben
Dus als jij denkt dat het nodig is dan ga je!!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

ik heb nu met mezelf en mn vriend afgesproken dat als het morgen nog zo is of erger dat we vrijdag meteen gaan. dan zit hij er het weekend niet mee.
zo goed??
ja het is inderdaad zielig zo als ze zo klinken.
hij ligt nu weer op zn buik te slapen
maar ik denk dat ik m wel op zn rug leg als ik ga slapen (wat ik zo ga doen even bijtanken van de afgelopen weken pfoe zeg…) omdat ik anders toch niet echt met een gerust hart de nacht in ga

Dat klinkt me aangenaam in me oren dat je in ieder geval voor het weekend nog gaat

enne slaap lekkr dadelijk hoop dat je een goede nacht hebt

Liefs Michelle

ja en nu zeker, ben net met papa naar m toegegaan want was weer aan het huilen voelde warm aan maar geen koorts.
is nog hezer en klinkt een beetje benauwd. nog niet echt maar zit er tegenaan volgens mij. pcm gegeven voor de nacht ook al heeft ie geen koorts. maar goed er stond ook bij pijn bij verkoudheid en als ik verkouden ben heb ik overal pijn en hij kan niet praten dus denk ik maar gewoon wat logisch is.
even de nacht nog afkijken zet wel een paar x mn wekker vanacht

Inge je kunt ook zelf zoutoplosing maken he da nmag je vaker als 4 keer sprayen dat spuit je er met een spuitje in de verhouding hoe je het maakt is 1 liter koken en dan 9 gram zout en dan WEL eerst af laten koelen, heb ik van het ziekenhuis toen dylano op rs is getest en dat mocht voor iedere voeding en waren er toen nog 8 per dag. Dat komt nl verder zijn neus in dan een spray.
1 a 2 ml per keer spuiten met veel kracht. Ik doe altijd mar 1 dat vindt i kal veel

Liefs Michelle

Niet denken “dan zien ze me weer aankomen”, het gaat hier om de gezondheid van je kindje. Ik heb in die weken dat onze oudste zo ziek was ook tig keer de dokter gebeld en ben er verschillende keren geweest. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik daar huilend zat en zei dat ik een antibioticakuur wilde voor die kleine mop. De dokter zelf was nog steeds niet overtuigd, maar ik was gebroken door al 14 dagen tegen de 10x per nacht eruit om voor die zieke kleine meid te zorgen.

Elke keer als de koorts een dagje wegbleef had ik weer hoop en tjoepa volgende dag zat ze weer op 40 graden. Kreeg er geen eten in, kreeg er met moeite vocht in, ik had de hele dag een dood vogeltje op schoot.

Er moest dus iets gebeuren, het kon niet anders dan ergens in dat lichaampje een bacteriële infectie zijn.

En tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, na 1 dag antibiotica knapte ze zienderogen op!

Dus echt meissie, je moet niet voor de huisarts en zijn assistente denken dat ze je weer aan zien komen. Jij bent er nog steeds niet van overtuigd dat het de goede kant op gaat.

Een moeder is de beste huisarts voor haar kind. Knoop dat goed in je oren. Jij voelt het beste aan dat het nog steeds niet snor zit. Dus als die kleine man vrijdagochtend niet duidelijk aan het opknappen is, dan moet je van mij weer de dokter bellen! Ik meen het hoor!

En ik ben niet boos ofzo, ik ben alleen bezorgd om jullie omdat ik uit ervaring weet hoe het is om wekenlang in onzekerheid te tobben met je kindje. Best prima dat huisartsen niet te snel antibiotica geven, maar hoe lang ben je nu al aan het tobben?! Kan toch niet waar zijn dat daar iets van klopt dat dat zo lang moet duren?! Als het een virus was geweest was Rico al lang weer helemaal beter geweest.

Er zit een bacterie in dat lijfje te vervelen en die wil er niet uit. Dus hij heeft gewoon antibiotica nodig! Let op mijn woorden: zodra hij die krijgt, knapt-ie pas op echt op!

Groetekes, Sje

@Sje, nee ik weet dat je niet boos bent, het knapt me op je woorden…
je bent echt verstandig
maar heb het er net nog es met mn vriend over gehad en we gaan morgen al terug.
hij begint nu ook af en toe benauwd te worden en vooral als ie slaapt.
kan ik hier iets aandoen tot morgen ochtend? heb al luuf gesmeerd op zn rug en borst (niet in de hals) en Neusspray gebruikt en ook een pcm gegeven voor eventuele verkoudheidspijn.
ik durf amper te slapen vanacht.
Maar wat je zei, dat je een dood vogeltje in je armen had. Rico die is gewoon echt druk! altijd ook al is ie ziek. hij ahd ooit meer dan 39 koorts en nog was ie druk:S
dit heb ik de dokter ook verteld dus ik weet niet… maar verder is ie wel vaak moe overdag… misschien dat hij dat op die manier “uit”

maar nu ga ik echt slapen eerst bij mn moppie kijken en dan echt slapen want ben kapot
slaap lekker iedereen en bedankt ALWEER!!

Als hij zo benauwd ligt te zijn dat jij amper durft te slapen dan zou ik gewoon de huisartsenpost bellen als ik jou was. Als je echt duidelijk merkt dat het hem kracht kost om adem te halen dan zou ik geen enkel risico nemen en niet tot morgenochtend wachten. Zeker als je tegen de huisartsenpost zegt dat je al een paar weken aan het tobben bent met zijn gezondheid en dat je elke keer naar huis gestuurd wordt zonder verdere actie, dat het je absoluut niet lekker zit en zelf niet durft te slapen, moet het wel heel gek lopen dat ze je niet laten komen.

Die jongen moet gewoon een goede kuur krijgen. Nogmaals ik snap best dat huisartsen niet te snel antibiotica voor willen schrijven, maar zolang laten tobben dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Jun 2009 22:09:45

En Inge, hoe is het gegaan?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Inge slaapt nog dames had net rijco ff op msn en volgens hem had rico goed geslapen maar dat weet je bij vaders maar nooit die is er misschien wel niet wakker van geworden
Hij was nu in ieder geval niet benauwd, verder wachten we inge maar af

Liefs Michelle

hee meiden,
@Michelle: hij was na jou gesprek naar mij toegekomen dus was al wel eerder wakker dan nu
net rico pap gegeven en mee gespeelt.

maargoed:
vanacht is inderdaad goed gegaan. hij is alleen gisteren avond wakker geworden mar dat wisten jullie.
of ik moet hem niet gehoord hebben want vanochtend lag hij wel op zijn buik te slapen en zo had ik m niet terug gelegd (en toen ik voordat ik ging slapen ging kijken lag ie ook op zn rug te slapen)
maargoed ik was anders gewoon te moe om wakker te worden.
Nadat hij zo benauwd was had ik zn neus gesprayed en luuf gesmeert. ook had ie een pcm voor de nacht gekregen.
hij is nu gelukkig niet benauwd meer. nog wel hoesten en veel slijm en neus zit ook nog pot dicht.
hij eheft verder goed gegeten en hij gaat zo zn bedje weer in. hij had nadat ik zn eerste fles had gegeven (om kwart voor 7 voor 'n keertje) van kwart over 7 tot half 9 geslapen. toen werd papa wakker van het huilen (haha nieuw he) en ik hoorde m ook wel maar ik was echt nog te moe. Slaapt rico eindelijk goed houdt onze hond me uit mijn slaap (schijnzwanger…gevolg: joenkeren pff)
en ik wordt dus echt overal wakker van. ze bleef graven in dr bench en piepen als 'n puppy. ik dus chagerijnig want viel daarna moeilijk in slaap.
nouja lieve moppie heeft in ieder geval fijn geslapen.
houden hem vandaag toch nog in de gaten want ja het is altijd op en af de laatste weken.
hij is nu moe dus ga m weer te bedje leggen. ohja en hij is ook minder hees dan gisteren, hopelijk blijft dit zo

nou gelukkig is de nacht goed gegaan! en hopen dat het nu stijgende lijn gaat.

xx.

ja dat hopen wij ook.
maar goed ik ben nu ook nog niet heel positief aan het denken. probeer het wel maar ik wacht liever af, heb inmiddels zoiets avn; eerst zien dan geloven

ja dat snap na 3 weken dat het steeds berg op en weer berg af ging. als het vanmiddag weer berg af gaat bel je dan de ha of wacht je dan tot morgen?

xx.

dan bel ik vanmiddag meteen.
grijp op’t moment elk iets aan om te bellen dat er maar is wat gebeurd pff

En bellen inge het heeft lang genoeg geduurd, elke keer heb je gedacht dat ie op zou knappen. Wel lekker dat het vannacht goed ging.

Groetjes,

Michèle

ja zeker fijn michele,
net heeft ie 30 min geslapen weer huilend wakker, en klinkt weer zo schor als een deur uit de middeleeuwen heb net een dosis luuf gesmeerd
nu ligt ie weer te lachen (hees) in de box.
maar hij heeft ook geen koorts meer dus twijfel echt wat het beste is nu.
had de dokter al wel gebeld mar zijn gewoon niet bereikbaar:S kreeg notabene een antwoord aparaat!