Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

zoals jullie weten had rico al een aantal drek luiers, hij at gisteren al bijna niet meer en vandaag heeft ie nog niks binnen gehad, het enigste wat hij dronk is uit een spuitje (zn medicijnen zitten daarin dus had ik m ook maar water gegeven daarmee)
toen ineens hoge koorts 39.5.
en maar blijven huilen, dan weer een klein lachje dan weer huilen en ineens hartstikke suf.
dus ik maar de huisarts gebeld van: hij heeft koorts en wil niet eten en ook niet drinken, (toen ahd ik het spuitje nog niet geprobeerd)
zegt ze kom maar meteen.
ik daarheen gweest, spuugd ie daar alles onder, heeft ie dus een fikse buikgriep. net een pcm gegeven en te bed gelegd, zn hoofdje wat afgedept en spuitjes drinken gegeven maar meer als 10 cc ging er niet in…nouja het is iets in ieder geval.
hij is meteen in slaap gevallen. moet tot morgen afwachten en dan meteen terug komen als het niet verbeterd. vandaag beginnen we met ORS te geven, hopen dat ie niet uitdroogd op deze manier want het komt er aan alle kanten uit.
Dus Morgan en Rico kunnen samen gelegd worden

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dus toch wel iets aan de hand! zielig hopelijk wordt hij snel beter.

Liefs

Lilypie

Oh wat een ellende. Alle beterschap voor de kleine man en sterkte voor jullie!

Groetekes, Sje

Ah arm schapie. Nee daar zit je ook niet op te wachten. Enne laten we ze maar niet samen leggen nu want anders hebben ze beide en oorontsteking en buikgriep. Dat kunnen we ze ook niet aan doen. Gelukkig slapen ze wel veel als ze zo zijn. Enne PCM helpt ook met slapen gelukkig.

Groetjes,

Michèle

@Kikie: ja precies, maar gisteren en voorheen was ie nog zo vrolijk en niks aan’t handje zal wel erin geslopen zijn

@Michele: ze hebben bij rico ook zn oortjes nagekeken daar was gelukkig niks mis mee, dus idd beter van niet, we leggen ze wel langs elkaar in quarantaine hebben ze wat steun aan elkaar.
ik vind het maar niks dat ie niet eet hoor, gelukkig sliep ie wel meteen net en idd pcm slapen ze goed van.
Rico is nog nooit eerder koortsig geweest, ja 1x van zn inenting maar verder nooit, hooguit wat verhoging daarom hadk zoiets van dit is niet goed…
maar toen van die inenting had ie ook zo’n hoge koorts, misschien 0.3 graad hoger en toen was ie helemaal aan het trillen, en nu doet ie dat niet wel vaag

Ja idd! En jij was oo super vrolijk toch… zo zie maar dan het binnen en paar uurtjes kan veranderen.

Liefs

Lilypie

ja ik was ook super vrolijk, nog steeds hoor want hij ligt lekker te slapen en dat doet me goed. wat slaapt dat deert niet zeggen ze hier altijd

Idd kan je even lekker ikkebennen toch? Jesse is op de creche dus ik ook ff bijtanken(topic mamma’s hoekje)
Hoe laat je Rico slapen (En ook vraagje voor Michele) als ze koorts hebben…Ik vind dat altijd zo moeilijk

Liefs

Lilypie

hij heeft een romper aan met korte mouwen en een pyjama truitje (geen broekje) verder een lenteslaapzak (tussen zomer en winter temperatuur in zonder mouwen) en een luchtig dekentje eroverheen.
verder dep ik zn hoofdje met een lauw washandje af 't half uur totdat de koorts wat minder is. het is gewoon een beetje: dep dep klaar, en met 'n half uur gloeit ie weer dus vandaar dat ik het om het half uur doe.
ohja en een pcm natuurlijk

Ik had morgan vanacht in der dikke slaapzak liggen met pyjama en romper zonder mouwen want ze had het zo koud de laatste nachten, maar zodra ik der temp had genomen heb ik der in der dunne slaapzak gelegd om af te koelen. Nu slaapt ze ook lekker in der pyjama en dunne slaapzak. Vanmorgen ook in de pyjama mee naar de ha, wel een dekentje over der benen in der buggy en der winterjas aan. Ze vond het allemaal prima, alleen bij de ha wilde ze bij mij zitten. Ze is zo hangerig nu, niet zo gek natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

haha ik zie het prcies voor me, omdat ik rico ook zo mee had bij de ha. moesten lopen ook,
ik had m ook zn pyjama broek aangedaan zn pyjama trui was nog aan, en slof slokken van poohbeer, komen tot zn knieen haha zag eruit kei schattig natuurlijk, hij zat heel suf en bleekjes te tutten in buggy met een fleesh deken eroverheen. en een dikke jas aan natuurlijk. en ik maar snel lopen want het begon al te regenen een beetje was even bang dat het daarna ging storten maar dat viel mee gelukkig, is Morgan weer wakker michele?

Nee ze slaapt nog. Ik laat haar ook lekker liggen als ze wakker mocht worden rond even krijgt ze een boterhammetje, zo niet dan slaapt ze maar lekker door. Ik wil wel proberen om haar vanavond gewoon te laten eten. Keel was geirriteerd, maar ze heeft wel der fruit en zo gegeten dus misschien lukt avond eten ook. Anders wordt ze helemaal zo slap.

Groetjes,

Michèle

Ok hier heeft hij nu pyama jasje en broekje, romper korte mouw en een lenteslaapzak zonder mouw. Als wij naar bed gaan leg ik nog altijd een lakentje over hem heen want bij ons is het altijd zo koud in huis. Maar goed hij heeft nu natuurlijk ook geen koorts.

Liefs

Lilypie

morgan heeft niks meer in der bed. Ja 2 tot 3 tullen en een knuffeldoek. Maar geen dekens of iets meer. Ze wandelt daar te veel voor.

Groetjes,

Michèle

Ik had het lakentje ook weg gehaald maar toch iets te koud…
Maar om hem nu in een winterslaapzak te leggen ok geen goed idee. Dan zweet hij zich kapot.

Liefs

Lilypie

Ja hier was de dunne in eerste instantie duidelijk te koud. Ze huilde (achteraf kan dat ook al het oor geweest zijn) en ze had ijkoude voetjes. Met de winter sliep ze wel door alleen vannacht vond ik die dus te link met 39.7 koorts.

Groetjes,

Michèle

rico is weer wakker, handjes ijskoud, gezicht gloeiend heet en plakt heel erg, pcm helpt niet koorts wordt hoger, wat moet ik nou doen?
huilt ook en heeft kramp, zal ik m toch proberen wat fruit te geven? misschien wil ie nu wel

Ja idd te gevaarlijk. Jesse heeft sowieso bijna altijd koude handjes en voetjes.

Liefs

Lilypie

Als de koorts toeneemt en de pcm niet helpt altijd even de ha bellen. Ze zijn nog maar zo klein. En ik zou alleen water proberen te geven en wat droogs, zoals een crackertje of zo als hij dat mag. Even de maag tot rust laten komen. Anders misschien wat slappe lauwe thee dat wil ook nog wel eens wonderen doen bij diaree en zo.

Groetjes,

Michèle

och arme rico ook al ziek wat hebben de kindjes toch. Van harte beterschap met hem. als de koorts met paracetamol niet zakt inge en hij wil nog niet drinken zou ik toch even opnieuw de ha bellen om het ff kort te sluiten.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker