Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

nou hij is echt heel goed onderzocht, ze hebben werkelijk alles gecheckt lichamelijk dus dat viel me mee. hij zei: hij is in ieder geval niet suf, (en ik voelde een bui aankomen dus ik meteen ehm in de rede vallen) en toen zei ik dus: maar dat wil niks zeggen bij een kind, soms misschien wel maar in rico’s geval niet.
en toen zei hij dus dat hij bedoelde dat hij in ieder geval niet is uitgedroogd maar dat ik gelijk had dat er wel degelijk wat aan de hand kan zijn als ze toppie vrolijk zijn.
hij krijgt vanacht een “plaszak” om het zo maar even te noemen. meot je om het plassertje doen
en vastmaken op zn buik met een plakker en dan een nachtluier aan doen en morgen laten onderzoeken, want het zou zomaar een urineweginfectie kunnen zijn of wat anders wat ze daar wel in kunnen terugvinden.
dus… wish me luck, heb er 2 gekregen voor het geval het misgaat

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 14 Jun 2009 15:49:18

Nou hopen dus dat je hierdoor wat duidelijkheid krijgt. Fijn dat je deze keer wel serieus genomen werd.

Is vorige keer bij de huisarts de urine niet onderzocht?

Ik ging altijd met opgevangen urine naar de huisarts als ik met een van onze moppen met koorts en afspraak had. Konden ze het meteen onderzoeken en bij de jongste was het inderdaad 2x raak met een urineweginfectie.

Groetekes, Sje

ik wist niet eens dat die plaszakjes bestonden, lijkt wel een uitwendige katheter
dus nee zn urine is zelfs nogn ooit onderzocht.
wist niet hoe ik het op mmoest vangen, vroeg al heel blond of ik dan zn plasluier mee moest nemen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Fijn dat Rico zo goed onderzocht is. Ben benieuwd of er iets uit het urine-onderzoek komt. Vind je helemaal niet blond hoor, dat van die luier had ik ook kunnen vragen…

Hoe gaat het nu met Rico dan?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

fijn dat hi jzo goed onderzocht is. heeft hij nog iets over het eten en drinken gezegd?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

@ Inge en Mriek. Hebben we het hier zo vaak over die plaszakjes gehad. Zeg maar DE tip van Sje en ik heb het er van de week nog over toen ik met Morgan naar de ha moest. Echt meiden jullie zijn lekkere dingen

Groetjes,

Michèle

Ja inderdaad, die dingen heb ik hier op het forum al heel vaak in de lucht gegooid als het ging om “naar de dokter met kindjes die koorts hebben”.

Zodra je met een kindje met koorts naar de huisarts moet, gewoon altijd zorgen dat je urine van die kleine mop bij je hebt. Scheelt je een hoop gedoe want je loopt regelmatig de kans dat je weggestuurd wordt met “kom later vandaag maar terug met urine”.

Groetekes, Sje

denk dat ik er dan overheen heb gelezen of gewoon niet onthouden heb.

maarre het gaat echt goed ineens!
het enigste wat hij niet goed had gegeten was zn fruit om 10 uur, verderh eeft hij AL zn flessen leeggedronken behalve de laatste op 20 cc na maar dat is niet erg.
ook zn warme hap heeft ie helemaal opgegeten.
Ik doe normaal om 3 uur een fruithapje geven ipv fles, maar nu toch nog even fles gegeven omdat ie toch nog wat vocht nodig had enzo.
maar vanaf morgen proberen we gewoon weer fruit te geven om 3 uur.
Hij spuugt weer wel heel veel, ook dat was besproken maar goed, een operatie staat vast als hij 1 is als ie nog spuugt. het wordt in principe wel erger dus dat is het enigste nadeel
maar goed! zn tand is ook goed door verder en zelfs tandjespoetsen ging zonder drama en zelfs met een paar lachjes!
hij is wel heel moe nog constant…en net sliep ie ook meteen
echt fijn en ik ben helemaal uit mn doen van vrolijkheid

Nou hopen dat het nu door gaat zetten de goede kant op.

Groetekes, Sje

Ik hoop het ook Inge dat het nu goed gaat want ze zo ziek zien is ook niks. Hopelijk is ie weer snel het ventje en wat je al zegt het spugen ben je eigenlijk aan gewend zeg maar, al hoop je dat dat ook afneemt natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

jeetje zeg wat is er een hoop gebeurt inmiddels! pfoe kan me voorstellen dat je er zelf ook wel wat doorheen zal zitten.
uiteindelijk wel super dat ze je bij huisartsenpost zelf wel serieus hebben genomen en dat Rico daar goed is onderzocht.
en nu maar hopen dat het dit positieve door blijft zetten en anders dat er dan wat uit de testen komt waar je wat mee kan waardoor het beter wordt.
heeeeeeeel veel sterkte nogmaals voor jullie!!
enne zoals eerder gezegd je valt ons er echt niet mee lastig hoor, gewoon lekker blijven schrijven dus!!!

liefs,
Rinske

@Michele: er begint me iets te dagen, inderdaad. Plaszakjes zijn al vaker voorbij gekomen. Oeps, toch net iets té blont denk ik…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Jullie zijn allemaal TE lief voor woorden
Rico ligt nog steeds heerlijk te slapen, alleen ligt ie constant met zn ogen open te slapen, maf he, dan aai ik over zn bolletje heen en dan draait ie zn hoofdje weer opzij en doet ze weer dicht.
ik ga morgen zeker die uitwendige katheter(haha) wegbrengen naar de dokter en ik laat jullie weten als ik iets weet of er iets uit is gekomen.
wanneer ik me echt suf lach is als blijkt dat het puur door zn tandjes kwam
maar lijkt me stug want dat zou nooit zolang kunnen duren op DEZE manier en daarbij…van de vorige had ie ook niet echt last gehad.
buikgriepje was het zoiezo al wel. waarschijnlijk overgegaan in tandjes en daarna misschien weer in iets anders. en is die opeenvolging puur toeval en vervelende pech.

Het gekke is dat ik nu echt merk hoe ontzettend moe ik ben. echt gebroken bijna. het is knap dat ik nog op mn benen kan staan. maar heb de laatste dagen alleen maar gehoord wat er met mn gezicht is gebeurd en dat ik totaal geen kleur in mn gezicht heb: "je maakt je niet eens meer op en doet je haar vluchtig in een staart dan moet het wel heel erg met je zijn"
heb denk ik wel een paar weken nodig om bij te slapen want echt…jongens wat was deze 2 weken zwaar.
echt ontzettend bedankt voor jullie steun en dat jullie met me meedachten als ik eht echt even niet meer wist.
ik klop nog steeds af trouwens want dadelijk is’t morgen weer brak moet ik natuurlijk niet vanuit gaan maar heb deze 2 weken al een aantal keren gedacht: hee het gaat beter, ik weer helemaal vrolijk en dag erna was het weer niet goed.
in ieder geval
echt jullie zijn toppers!

Kan ik me goed voorstellen meid dat je een winterslaap wilt doen. Dat had ik na Morgan al en dat duurde maar twee dagen uiteindelijk. Wel allemaal een beetje geslapen vannacht?? Want daar zul je het denk ik toch van moeten hebben. De nachten en de lange slaapjes van Rico. Ga dan zelf ook even slapen want je hebt het nodig enne je huishouden loopt niet weg hoor. Alleen met de afwas even opletten die zou uiteindelijk wel weg kunnen lopen maar dat is een ander verhaal

Groetjes,

Michèle

Nou de plaszak poging was mislukt.
er zaten 2 sluitingen op waarvan papa er maar 1 had gesloten het zag er ook maar maf uit dus begreep dat nog wel.
maar rico is zo wild en dat ding is losgegaan terwijl ie goed vast zat.
nu weer een poging gedaan en mocht het ook vanmiddag inleveren

Ha ha ha kun je nagaan hoe moeilijk het is om het bij een meid te moeten doen Inge. Ik hoop dat het nu wel lukt. En ze hebben maar heel weinig nodig. Bij mij zat de helft van der plasje in het zakje en de rest in der luier maar het was wel genoeg.

Groetjes,

Michèle

Eeet en drinkt hij nu verder wel goed inge? enne dat hij nog veel slaapt is normaal heeft ook hem veel kracht gekost

Liefs Michelle

het enigste wat heel raar is dat hij al 2 dagen met zijn ogen open slaapt??? voorheen deed hij dat nooit.
vanochtend dronk ie maar 70 cc op. zn fruit daarna at ie wel met volle teugen op dus dat is netjes.
rede van vanochtend was waarschijnlijk dat die zak ontspoort was in zn luier hahahahaha hij slaapt nu nog even, weer met zn ogen open echt BIZAR

hmm ik heb wel eens dat Morgan ineens haar ogen open heeft maar dan gaan ze ook vrijwel meteen weer dicht, maar niet constant.

Groetjes,

Michèle

hmm…vaag of niet? is dat normaal!!!
rico had eigenlijk zn pap om 11 uur moete hebbe maar hij slaapt nog steeds, maak m denk zo toch even wakker, want mij is wel verteld: half uur na etenstijd mag nog maar niet veel later anders ligt het schema weer in de war. en was eerst altijd van mening dat hij zn tijden zelf maar moest aangeven (toen ik nog bv gaf) maar nu heb ik zoiets van schema is het beste in rico’s geval.
heb net een teek verkeerd verwijderd bij mn vriend, ofja ik deed het wel goed maar die tang is volgens mij niet helemaal 100, ik draaide m met de klok mee eruit maar toen schoof die tang over 't lijfje heen en ja geplet dus, haha nu moeti e aan de penceline hahahaha arme ziel en domme ik