Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

bestbrak eigenlijk, lag net weer de boel bij elkaar te gillen en te krijsen, helemaal overstuur, lijkt wel alsof ie doodsbang is ergens voor?? zo gauw hij zn bed ziet begint het weer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hmm vreemd, wat dat zou kunne zijn weet ik ook niet, Daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb wel eens bij van die opvoedprogramma’s gezien dat het helpt om even naast het bedje te zitten en zo steeds verder weg te schuiven. Zodat ze weten dat je er nog bent maar wel weten dat je ook weer weggaat.

Groetjes,

Michèle

ja ik weet wat je bedoeld wat voor programma, heb het ook gezien en dus geprobeerd, maar of ik er nu bij sta of niet het is en blijft brullen.
ik zei net tegen mn vriend; toedeloe ik ga mn bed in zoek het maar uit samen

hij slaapt nu eindelijk ongeveer 45 min a 1 uur. maar mn gevoel zegt dat dit niet lang meer duurt.
heb ipv fruit om 3 uur een fles aangeboden, dronk 60 cc en niet meer.
heeft ook geen koorts en pcm en dentinox werkt niet dus ik uh… weet het dus niet meer denk als 't morgen nog brak is dat ik maandag weer naar de dokter ga.
en es even laat testen op qkoorts

Dan zou ik morgen al gaan Inge. Met dat soort dingen moet je niet te lang wachten en anders laat je ze maar naar jou komen.

Hier waren we naar een feest op me werk geweest. Morgan heeft 3 uur geslapen en mamma ook. Ik dacht ik ga even op de bank liggen, voor ik het wist hoorde ik Morgan roepen en was het 18.00 …

Groetjes,

Michèle

Hé Inge, kan een sprong niet meespelen? De acht-en-halve-maandsprong? Hoeveel weken is Rico nu?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

hij is praktisch uit zn sprong maar dat kan het niet zijn.
hij heeft weer 37.9 dus bijna koorts.
bambix fles maar 50 cc laten staan is beter vergeleken bij vorige dagen
heeft ieo ok nog zn hoofd gestoten tegen de leuning van de bank, een blauwe plek en een verdikking op zn hoofd, goed gekoelt hoor hij huilde effe en daarna lachte hij weer, het naar bed gaan verliep redelijk net.

Oh enne je hebt dus heerlijk geslapen neem ik aan ik had vanmiddag even geslapen, en toen ik wakker werd was rijco zo moe dat ik m had afgewisselt.
tja we hadden een druk baasje vandaag.

nog is iets… heeft vandaag 4x NORMAAL gepoept…wel wat aan de dunne kant vergeleken bij die harde poep van voorheen…maarre elke keer tijdens het AVOND eten zn warme hap dus, krijgt ie een spuitluier. zou dat toeval zijn?
hij heeft vandaag maisschotel met kip gehad geloof ik, en het is net alsof zn darmen reageren op elke warme hap die ik geef.
ik heb in een half uur 3 x zn spuitluier moeten verschonen waarvan 1 heel heftig 1 normaal en 1 een beetje. had beter half uur kunnen wachten haha germ nee tuurlijk niet maar bij wijze van…
heb m net nog maar een pcm gegeven voor zn nacht just in case… is de 2e nog maar vandaag en gisteren heeft ie volgens mij 1 pcm gehad voor de nacht omdat het voor het slapen echt kaa uu tee ging.
Inderdaad Michele, kijk deze nacht nog af en dan is het goed geweest, dan bel ik en overleg ik in ieder geval. ik ren nooit te snel naar de dokter en vooral niet omdat ie niet echt koorts heeft…wel gehad maar nu schommelt het tussen geen koorts en dan weer verhoging tot het koortse aan zeg maar. heb m trouwens ook weer ORS gegeven na zn diaree luiers. dat dronk hij uit de grote spuit van 10 ml NIET op wel uit zn kleine spuitjes waar hij normaal de motillium uit krijgt van 3 ml pff haha lastig ding

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 13 Jun 2009 20:35:12

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 13 Jun 2009 20:35:50

Lieve schattebout, het zit je niet mee zeg. Kan me je radeloosheid goed voorstellen. Ik heb zo ook eens 2 weken met onze oudste getobt. Om gillend gek van te worden. Op een gegeven moment kon ik zelf alleen nog maar huilen dus zaten we samen met tranen!

Wat dat poepen na een maaltijd betreft, dat is heel normaal. Zodra je maag voedsel of vocht binnenkrijgt, wordt het spijsverteringskanaal getriggerd en gaat de molen draaien. De darmen gaan plaats maken voor het nieuwe voedsel wat eraan komt. Let maar eens op wanneer je zelf naar het toilet moet, dat is ook vaak vlak na het eten.

Wat ORS betreft, ik snap niet dat ze dat niet in koekjessmaak of wat dan ook gemaakt hebben, want hoe makkelijk er altijd gezegd wordt “bij diarree ORS geven”, nou ik geef het je te doen. Ontzettend smerig spul. Niet per se qua smaak want je hebt het ook in banaan geloof ik, maar gewoon de slijmerigheid van het spul. Net behangselplak. Geen wonder dat die kleine moppen dat weigeren.

Waarom ga je soweiso niet even terug naar de rijstebloem zolang zijn ontlasting nog niet op orde is? Dat heeft een stoppende werking, hij krijgt toch zijn vocht en toch zijn voedingsstoffen.

Wat je vermoeden van Q-koorts betreft, mag ik er daar nog een aan toevoegen? En dat is niet om je ongerust te maken maar wel om erop te wijzen dat je huisarts ook wel wat alerter mag zijn gezien de actualiteit: Mexicaanse griep.

Niet gezegd dat-ie dat heeft, ik heb de symptomen er ook niet op nageslagen eerlijk gezegd dus misschien zit ik er wel ver naast, maar als je toch aan de bel gaat trekken als het morgen niet stukken beter gaat, trek dan goed aan de bel.

Ik weet echt niet wat nu wijsheid is, als ik heel dit topic zo lees, hoe lang het al duurt, hoeveel moeite het je kost om vocht in die kleine man te krijgen, zou ik gewoon zodra hij vanavond nog huilend wakker mocht worden, acuut de huisartsenpost bellen.

Dit duurt echt veel te lang en zeker gezien de gekke virussen die op het moment in het nieuws zijn zou ik geen enkel risico nemen. En uitdroging wil je ook niet want dan kan-ie in het ziekenhuis aan een infuus. Word je ook niet blij van.

Ik lees niet voortdurend mee, dus mail me net als net zodra je evt. nog hulp nodig hebt, want mail staat hier hele dag open.

Alle liefs, sterkte en beterschap.

Groetekes, Sje

Mijn huisarts vertelde mij van de week dat het Rota virus ook weer enorm heerst momenteel!
Dat gaat ook gepaard met de klachten van Rico Inge!
Mijn zoontje heeft dit ook gehad begin dit jaar en kwam in het ziekenhuis terecht met uitdrogingsverschijnselen! Ik zeg dit niet om je bang of ongerust te maken, maar het is mij ook zo overvallen dat hij zo enorm snel was uitgedroogd!!!
Als jij het niet vertrouwd, moet je actie ondernemen, het gaat sneller dan je denkt!

Groetjes van Christa

Rota-virus ook nog zoiets ja!

Inderdaad, trek alsjeblieft aan de bel want je wilt niet dat het nog erger wordt. Die kleine man moet niet onnodig ziek zijn.

Dus echt doen hoor, zodra hij wakker wordt en je duidelijk merkt dat het niet goed met de kleine man gaat, koorts of niet, maakt niet uit: bellen!

Groetekes, Sje

ik reageer morgen verder op jullie adviezen heb nu bezoek,
wilde 1 ding toevoegen

met het rotavirus… dit staat bij de symptomen ook: extreme lusteloosheid en zwakheid, en hij is ontzettend druk, alleen heeeeel soms is ie wat suffig maar dat is echt zelden op een dag

Hm, dan zou rotavirus dus afvallen.

Rs-virus? Of is dat het rotavirus?

Groetekes, Sje

Oh nee, rs-virus is voornamelijk een luchtwegverhaal.

Groetekes, Sje

gertverrrrrrrr Inge het zit je verdomme ook niet mee. meis heel veel sterkte en blijf alsjebieft niet zo rondtobben maar bel de ha

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

NOu, als hij extreem lusteloos wordt ben je dus al aan de late kant…Dat was dus bij mijn zoontje ook. Maar toen waren zijn darmen al helemaal ineengekrompen door het vochttekort ( AUW!) en was zijn bloedsuikerspiegel zo laag dat het niet veel langer moest duren of hij was in coma geraakt.
Ik zou hem heel goed in de gaten houden en als je het ook maar 1 seconde niet vertrouwd, dan trek je lekker aan de bel!!!

Groetjes van Christa

Hoe is het Inge?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

heb de huisartsenpost gebeld,
ze doen alsof het allemaal wel meevalt en moest maar een taxi bellen:S
hij heeft geen koorts dus is aan de betere hand" werd er gezegt, alhoewel ik al tig keer had uitgelegd dat rico op en af gaat met zn temp. en toen ze zeiden: ooh dus hij is niet suf of lusteloos maar actief?, dan kan het wel wachten tot morgen" ik zo: ik heb nou al 3x uitgelegd toen hij kiss had en reflux (voordat het werd vastgesteld) hij ook vrolijk bleef en actief, dat wil blijkbaar bij veel baby’s wel wat zeggen maar bij Rico dus niet! toen hij 39 graden koorts had zat ie nog te springen op mn schoot dus ga me niet vertellen dat er dan niks mis is!"
had ze overlegt met de arts en die zei dat we maar moesten komen omdat 13 dagen diaree niet normaal is (vraag me af of er wel goed is doorgegeven dat 3 dagen daarvan heftig waren en de overige dagen max 3 minimaal 1, want dan was het zeker weer niet belangrijk genoeg)
Dit bedoel ik dus he, arts zijn maar het normaal vinden dat ze zo al 2 weken zijn maar toch vrolijk zijn, alsof er dan niks is.
wordt er DOODZIEK van.
maar goed 10 over half 2 een afspraak en ik zie het niet zitten als ze nu al zo luchtig doen

Echt zo verschrikkelijk belabberd dat je bij de huisartsenpost zo vaak met een kluitje in het riet gestuurd wordt.

Een ex-collega van mij werd alsmaar zieker en zieker. Huisartsenpost bleef haar afwimpelen. Haar man kon het niet langer aanzien en is gewoon naar de spoedeisende hulp van het dichtstbijzijnde ziekenhuis gereden. Bij aankomst daar was die collega inmiddels zover heen dat de dienstdoende arts daar zei “Meneer u had geen uur later moeten komen met uw zieke vrouw, want dan was het te laat geweest”. Schrijnend toch?! Ik zou in dat geval zo verschrikkelijk boos zijn en zo’n megaklacht indienen.

En ik geloof best dat er mensen misbruik van de huisartsenpost maken omdat ze overdag geen zin of tijd hebben om naar hun eigen huisarts te gaan, maar daar worden andere echt zieke mensen dan de dupe van.

Fijn dat je doorgezet hebt Inge! Stoer wijf ben je! Sterkte en succes straks en ik hoop dat het na vandaag echt snel stukken beter gaat met die kleine man.

Groetekes, Sje

Hoi,

Wij hebben ook al heel wat afgetobt met onze dochter en ook bij ons was het op een gegeven moment zover dat we niet mochten komen op de post. We kwamen er te vaak en het was elke keer niet ernstig volgens hun. Ne 40 graden koorts al drie vier dagen is niet ernstig nee bij een kind van 1,5 jr.
Wij zijn toen ook zelf naar het zkh gereden. We werden geholpen en onze dochter is toen zelfs opgenomen geweest. Wel moesten we volgende keer eerst bij de ha post langs gaan voor een doorverwijzing. Toen we melden dat we daar niet naar mochten omdat het niet ernstig was en we daar te vaak waren geweest. 3 keer in een jaar tijd. Hebben ze het opgenomen met de post en is daar erntig over gesproken. We hebben het veslag mogen lezen. Er was veel meer besproken over nog andere gevallen maar we mochten alleen ons geval lezen. Daarna is de post gereorganiseerd zijn er andere procedures opgesteld en het zou beter moeten zijn. Maar wij vertrouwen het niet meer en rijden als wij het echt de spuigaten uit vinden lopen gewoon naar de ehbo post van het dichtsbijzijnde zkh.

Maar ik vind het knap en goed dat je je niet in het wel bekende kluitje laat komen.

groetjes

lon106

Hopelijk is het goed gegaan Inge, ik ben benieuwd.

Ik hoorde laatst ergens dat je helemaal niet meer hoeft te bellen met een huisartsenpost als je langs wilt komen. Natuurlijk willen ze dat liever wél, om je zoveel mogelijk te kunnen weren, maar als je daar op de stoep staat moeten ze je gewoon helpen. Dus als je écht nul op het rekest krijgt, terwijl je je onwijze zorgen maakt, gewoon heengaan.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

ja een ellende die huisartsen post.
Ik weet ik ga niet lopen klooien met die huisartsenpost. dat heb ik op mijn werk wel geleerd.
Ik bel ze op als het nodig is.
Doen ze moeilijk zeg ik luister, ik bel niet voor niks, als ik niet mag komen bel ik 112 of rijd zelf naar het zkh. Het klinkt hard maar is hier de beste methode.
Ik heb het met mijn oma gehad. die kreeg ineens een dikke tong! bel de CHP en ik moest zelf maar komen met haar. Ik zei nee doe ik niet, dadelijk wordt ie nog dikker en stikt ze tis goed. Ja wij komen niet u kunt zelf komen kreeg ik als antwoord.
Is goed dan bel ik 112. Ik belde dus 112 ambulace was er zo en ik had van hun ook echt niet naar chp mogen rijden, haar bloeddruk was tevens veel te hoog en als hun later gekomen waren was ze misschien gaan stikken!
Nou echt ongelooflijk!

Maar inge hoe is het geweest??

groetjes Gytha