Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

ja hij heeft het dan 2 dagen in totaal niet gehad,
hij heeft nu 2,2 ml dus ik denk dat ik eerst 1,7 geef en de dag daarna gewoon weer 2,2. (zo waren we ook begonnen…nouja met 1,5 dan maar goed die 0,2 maakt ook niet uit want het gaat per kg lichaamsgewicht anders heeft het ook geen zin)

@Mama snoekie: ja dat is echt bizar hoe bezorgd je kan zijn om je kind, ik wist niet dat ik me zo kon voelen zoals ik doe sinds rico geboren is. en dan dacht je dat je alle gevoelens wel kende not

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wel fijn dat zijn ontlasting weer oke is Inge. Hopelijk knapt ie verder ook weer goed op.

Groetjes,

Michèle

Fijn! Hopelijk zet de stijgende lijn zich door!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Jep zet zeer goed door, ik ga nu lekker douchen met m. en hij heeft ook een vol bord pap gegeten, echt flink aan het bij bunkeren

SUPER!!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

nou het ging goed vandaag tot net, na zn avondeten had ie weer een gigantische spuitluier, begin toch te twijfelen of het door de buikjespap komt, ik weet het pruimen, maar laatst had ie dat ook van bambix s’middags.
misschien teveel gluten op een dag? tja het is maar weer uitproberen.
verder is ie wel heel vrolijk dus dat is mooi
douchen ging ook goed was weer super lol hebben voor rico. Toen hij daarna in de maxicosi ging, ging het nog 5 min goed totdat ik me zelf moest afdrogen, hij was het zat en ging eruit banjeren, dat mocht dus niet van mama en gelukkig was paps thuisgekomen en riep : rijcooo hellupp!! tja ik stond daar met mn natte haren rico (net droog) weer nat te druppen. dus heeft papa m even verder afgedroogd en kon ik rustig mezelf afdrogen. nu ligt ie flink rond te tijgeren, hij vind een leeg doosje helemaal super:S de inhoud die gekocht is boeit m niet. kan ik net zo goed voortaan lege dozen mee nemen uit de supermarkt ipv die dure troep

Misschien anders die buikjespap om de dag gaan geven en niet meer iedere dag? Het effect zal heus wel blijven denk ik. Inderdaad, even experimenteren dan.

Tja, die gekke kids. Erik vond maandag op z’n verjaardag het cadeaupapier ook vele malen leuker dan de inhoud. Alhoewel dat ooit wel schijnt te gaan veranderen…

Wat goed dat Rijco net thuis kwam na het douchen. Dat voelde hij aan natuurlijk, dat hij nodig was. Haha. Goed teamwork Inge!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

he super joh dat t weer wat beter gaat, hoop echt voor je dat dit doorzet!
en idd wat een mazzel dat rijco net thuiskwam!!

liefs,
Rinske

ja en die teamwork had ik vanavond meer nodig dan ooit.
Het was weer hommeles met Rico. hij wilde na 4 uur niet meer slapen ook niet na zn warm eten en noem maar op terwijl de arme man doodmoe was.
hij was echt buiten zinnen gewoon! uiteindelijk wilde hij zn laatste fles niet hebben en mn beste vriendin kwam gelukkig langs toen, ik had zn fles geprobeerd wilde hij dus niet ja 1 slok van zn bambix pap, dus ik dacht, msischien is ie me aan’t uitprobern wilde ik dus even checken en gaf m aan mn vriendin zovan: kijk is wat ie bij jou doet. ok bij haar wilde hij niet. dus toen opperde zij een idee (want ik was totaal niet meer creatief van vermoeidheid) om m gewoon te bed te leggen en om half 9 / 9 uur zn laatste fles te geven dat ie even wat kon bijtanken zodat ie nog wat energie had voor de rest.
Nou ik vond het een prachtig plan maar helaas meneer bleef krijsen in bed, ik kon m ook echt niet laten huilen want het waren dikke tranen en hij huilde echt alsof er iets niet goed was. ik m erwer uitgehaald zn luier gecheckt en zn temperatuur gemeten. geen koorts alleen tegen verhoging aan maarja dat is niks dus. toch maar een pcm gegeven ivm tandjes (hij had al 4x dentinox gehad vandaag en ik dacht voor de nacht 1tje geven lijkt me de beste optie) maargoed hij wilde ook daarna niet slapen, dus ik maar weer een nieuw flesje gemaakt zonder pap, 90+3. Hij had ook super honger. want hij lag in bed en ik gaf het hem op die manier, (ik weet het liggend is niet de optie maargoed hij dronk tenminste) na ongeveer 1 minuut drinken begon hij weer hysterisch te huilen, ik m eruit gehaald boertje laten doen en hij ging weer huilen. ik zn fles gegeven terwijl hij op 1 arm van mij lag. (ja bijna 9 kg in 1 arm houden is echt heel vermoeiend en vooral na de laatste paar dagen) toen wild ehij wel drinken. maargoed ik hield hem dus niet meer dus had ik m half op het aankleedkussen laten steunen en half in mn arm. want zo gauw ik ging zitten met m was het weer raak. Ook toen dronk ie even en begon daarna weer te huilen. heeft in totaal met de eerste fles (hij had uiteindelijk van zn bambix 60 cc gedronken) 120 cc binnen gehad. hopelijk red hij het daarmee. Toen heb ik zn tandjes toch nog gepoetst hoe moe hij ook was… het hoort er nou eenmaal bij dus… en verhaaltje gedaan. zo gauw het licht uitging riep ie : mamaahhh" huilend en wel. dus ik dacht even 10 min huilen… met en gebroken hart. uiteindelijk ging hij dus krijsend huilen, en dan kan ik mn mama hartje niet vergeten en ging ik maar weer naar m toe. heb m toen rechtgelegd (lag weer half op zn buik horizontaal in zn bed met een rode plakaat van de spijlen op zn voorhoofd) zn tut gegeven en blijven aaien toen viel ie eigenlijk binnen 10 seconden in slaap!
nou uiteindelijk sliep ie dus om 9 uur. en net om 10 uur werd ie weer krijsent wakker. ik zn tut in gedaan en weggeslopen maar goed dat was iets te snel volgens rico, dus ging weer huilen. Ik nog even over zn buikje geaait en toen viel ie meteen weer in slaap en nu is het EINDELIJK rustig.
wat is er toch met mn mannetje aan’t handje ik vind het zo erg allemaal.

sorry hoor voor mn depri verhaal! wil jullie ook niet lastig vallen ofzo maar moest het echt even kwijt.

Meid daar zijn we hier voor. Als we het niet willen horen zitten we niet op ikke ben . Maar inderdaad heel frustrerend als je niet weet wat je kindje heeft. Ik zou je ook niet kunnen helpen want ik weet het ook niet helaas. Heb je wel een rustige nacht gehad?

Groetjes,

Michèle

hijheeft gelukkig wel redelijk geslapen, ik daarentegen totaal NIET.
de ene nachtmerrie na de andere waar ik wakker van schrok. vanochtend had toen ik wakker werd had ie een poepluier dus had die maar verschoont en daarna pas de fles gedaan ipv andersom zoals normaal.
ik denk dat ik zo slecht sliep vanwege de spanningen van de afgelopen dagen en vooral na gisterenavond.
hij was nog 2x wakker geworden, om 11 uur ong en om 00:30, op advies van Will nog wat vocht gegeven rond 11 uur en hij sliep toen gewoon verder. daarna ook weer wat ORS want hij voelde erg droog aan.
ik had toen zn tut achter in zn bedje gelegd…ofja voor het is maar hoeje het bekijkt bij zn hoofdeinde in ieder geval.
hij is vanacht nog een keer wakker geworden maar heeftr zelf zn tut gevonden blijkbaar en in zn mond gestopt, of ik moet zo moe geweest zijn dat ik niet weet dat ik het heb gedaan maar dat lijkt me erg sterk.
Na zn 1ste voeding kon ie weern iet inslapen maar goed hij moest wel dus heb m 10 min laten huilen en toen ging het weer over in hysterisch brullen, en ik voelde dit is niet oke, dus weer mn bedje uit even gekeken lag ie onder de dekentjes op zn buik gedraait maar wel met zn hoofdje boven de dekens hoor, maar goed op deze manier kon hij zeker niet terug rollen dus heb m weer goed gelegd tut gegeven en hij viel eigenlijk vrijwel meteen in slaap.
ik weet niet hoelang ik dit draaien moet afwachten nu hij niet fit is zoiezo zie ik eht wel af en help ik m. maar als ie dadelijk weer 't mannetjei s en hij gaat elke keer huilen zo gauwi eop zn buik ligt… het is nu al 2 maanden zo en ik weetn ieto f ik m moet laten huilen omdat ie naar mijn idee niet terug kan rollen in zn bed omdat ie zich elke keer in een bepaaldeh ouding weet te manouveren dat ie geen plek heefto m terug te rollen… wat zouden jullie doen gaat dit ooit over?

Om half 10 ging mn wekker en toen ben ik weer opgestaan, papa komt over 'n uurtje denk ik wel thuis…gelukkig.
ik heb wel geslapen vanacht maar ben nog steeds doodmoe.
Rico zit nu in zn wipper: AAAWAAAWAAAWAAAAAAA enz te roepen
ga m ff zn cupje fruit geven kijken of ie het op eet…op hoop van zege,
ohja en ben ook weer met de motillium begonnen want het spugen was weer terug bij af.
gaaaaaaaaaaaaaaap…daar gaan we dan weer

Wel jammer dat jij zo slecht geslapen hebt Inge. Misschien kun je straks nog even terug als Rijco thuis is.

Enne als Rico weer het ventje is gewoon laten rommelen als ie op zijn buik ligt. Het bed is zacht dus als ie ‘valt’ met terug rollen kan hij zich geen pijn doen. Zo heb ik het met Morgan ook gedaan. Oke je hoeft ze geen uren aan te laten modderen maar ook niet meteen na 5 min helpen. Hoe bozer ze worden hoe meer wilskracht. Hier heb ik met het staan morgan ook over ze zeik laten gaan, niet lief, maar ze staat wel.

Groetjes,

Michèle

ja ik heb het zo ook al geprobeerd dat ik na 15 min even kwam
tenzij hij echt hysterisch ging huilen en ik het gevoel had dat het niet goed was en dat bleek dan ook zo te zijn of benen met slaapzak tussen de spijlen die hij niet meer terug kreeg omdat ie er ook met zn billen tegenaan zat weet je wel dus had nergens iets om af te zetten.

nou heb net fruit geprobeerd, hij wil het ecfht niet, net zn medicijnen weggehapt, na 2 moeizame happen ging hij hoofd schudden.
ik even gewacht toen weer geprobeerd maar gaat weer hoofd schudden of mond stijf dicht houden.
tja dan niet ik ga geen 5 min proberen hij wil toch niet, kan het zo wel weer proberen maar hij neemt het toch niet

Gewoon even laten gaan inge. Niet stressen of dwingen. Hij gaat vanzelf wel weer eten. Zo’n buikgriep is niet niks voor zo’n kleintje.

Groetjes,

Michèle

mn moeder dacht aan Qkoorts, dat heerst hier namelijk heel erg in helmond.
en een week buikgriep is wel raar he, normaal duurt het hooguit 4 dagen en vandaag is het al de 8ste dag…dat zn diaree in ieder geval begon.
hij is nu ook aan het roggelen gegaan.
ik dwing ook zeker niet, ik stop meteen heb de energie niet eens meer om te dwingen en dat voor een ochtend

Als je het net vertrouwd toch weer even de ha bellen inge. Ook al is het weekend.

Groetjes,

Michèle

pfffffffff balen meid en ik zou het fruit enzo gewoon achterwege laten en alleen proberen de fles te geven.
En indd niet het hele weekend blijven tobben maar gewoon bellen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

@Michelle: ik heb je tip opgevolgd, hij heeft ipv pap bordje een flesje gehad met opvolgmelk en hij heeft in ieder geval 70 cc gedronken. beter dan niks
ligt nu te mijmeren in bed wacht nog maar een paar minuutjes kijk zo wel,
want in dit geval probeer ik Michele’s tip ook even uit, hou het wel in de gaten natuurlijk

heeft hij in ieder geval weer wat binnen en straks gewoon weer flesje aanbieden

Liefs Michelle

Och meis, wat een naar gedoe allemaal. Gewoon hier komen raggen (daar zijn we voor) en de ha-post bellen als je het even niet meer ziet zitten. Hoe gaat het nu?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker