Rico net terug van de huisarts tis weer zo ver

zal ik doen ze zullen wat meemaken daar anders

maar idd ik ben benieuwd.
hij ligt nu weer bizar in zn bed. haalt wel redelijk goed adem nu. ik ga ook mn bed in ben misselijk en volgens mij heeft hij me aangestoken met zn verkoudheid, heel mn neus zit dicht haha baby steekt mama aan

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wederom: en???

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

om 10 over half 12 weer naar de dokter, en ik heb gelijk vermeld bij de assistente dat ik niet weg ga zonder kuur
het gaat nu wel even redelijk, maarja hoe verder de dag vordert hoe erger het wordt, net als altijd.
heeft wel goed geslapen,
en nu heeft ie mama dus aangestoken haha, en ben ik ook strontverkouden

Ik zit op je schouder dadelijk Inge als je in strijdtenue bij de dokter bent!

Groetekes, Sje

ohw cool!
en trouwens moest nog wel lachen om je opmerking “dat 1 van jebeste vriendinnen (en dat ben ik natuurlijk)” haha zal het zeggen
ik laat zo wel weten hoe het is gegaan, maar hopelijk voor haar loopt haar spreek uur niet uit

Je mag me daar ook je “persoonlijke cb” noemen maar dan heb je meteen verwijsbrief voor een psychiater te pakken denk ik. En dat moeten we niet hebben. Dus ik ben gewoon een van je beste vriendinnen. Haha!

Groetekes, Sje

haha, is goed bedankt voor de tip want ik had het zo gezegt hoor ik loop nu aan, tot straks! en dikke kus voor iedereen jullie zijn de beste

en heb je de apotheek leeg kunnen plukken???

Groetjes,

Michèle

Medicijnkastje aangevuld inmiddels? Hoe ging het?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

haha
nou ik heb er 'n half uur binnen gezeten, rico is weer nagekeken maar konden weer niks “ernstigs” vinden. wel zn gerochel enzo… maargoed
ze denken dat er een (hardnekkig) virus of bacterie in zn lijfje zit die maar niet dood wil gaan.
maar antibiotica vonden ze “overbehandeling” en toen zei ik: ja misschien wel maar misschien ook niet… maar ik ga niet naar huis met “advies” want daar heb ik niks meer aan en rico al helemaal niet.
en toen zei ze dat ze het dan toch wilde proberen 3x per dag 1 ml en moeten in die tijd stoppen met motillium omdat ze dan diaree kunnen krijgen van deze anti-biotica. volgende week terug komen voor controle.
ohja en ze willen misschien ventolin gaan geven als tussenweg omdat zoals jullie weten…rico al een soort van “verkouden” is sinds geboorte al vanaf dag 1 dus echt. maar goed eerst dit proberen.
wordt ook nog is thuis bezorgd omdat ze het in deze apotheek niet hadden
service niet waar haha.
nouja hij ligtn u met een grauw gezicht in bed. lijkt wel geelzucht zo moe is hij

Nou hèhè, eindelijk! Wat een onzin “Overbehandeling”. Die jongen is al wekenlang aan het tobben met zijn gezondheid, mag het onderhand dat-ie een kuurtje krijgt?! Zucht…

Nou goed, hopen dat dat snel iets doet en dat je je lieve vrolijke Rico weer terugkrijgt.

Groetekes, Sje

Hoe kan je nou spreken van overbehandeling als er uberhaupt geen sprake is van welke behandeling dan ook tot nu toe? Dom gezwets…

Fijn dat je een kuur hebt gekregen en hopelijk slaat het snel aan. Goed gedaan moeders!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

En Inge, als je huisarts zo star blijft als het om de behandeling van Rico gaat, stap in hemelsnaam over naar een andere huisarts. Je moet wel vertrouwen in je huisarts kunnen hebben, zeker als het om je kinderen gaat.

Groetekes, Sje

ja omdat zij niks kan vinden: hij is verder vrolijk"
en heeft geen hoge koorts, eet en drinkt goed…

tja dat is allemaal waar, maar die dingen heeft ie wel gehad koorts niet willen eten en drinken… en als het al bij al al meer dan 3 weken aan de gang is is het blijkbaar niet goed. vooral neit omdati e vanochtend weer diaree had en gister avond verhoging. 37.8 maar toch. het gaat erom dat het blijft schommelen.

ik moest wel stoppen dus met die motilium,…dus vraagje voor sje, heeft dit puur met diaree te maken? want zonder motilium spuugt hij de hele boel onder en aangezien hij al last heeft van slijm werkt dit dan niet averechts? en hij heeft ook omeprazol…weet niet of hij die dingen samen mag hebben?
en pcm als ie zich ziek voelt?
pff ja even onzekerheden.

nog een vraagje even.
Rico is nu constant aan het slijm overgeven is dit normaal bij zo’n dergelijke verkoudheid? hij is ooit 1x eerder verkouden geweest en had dit toen niet.
hij heeft de kuur nog niet gehad die mensen zijn nog niet geweest. hij huilt er ook hard bij

de dokter zei ook dat een antibiotica vrij agressief is.
ik vind het dan toch wel eng om het te geven of is dit niet nodig?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 19 Jun 2009 14:15:45

Het kan inderdaad kloppen dat de combinatie Motilium-antibiotica een zogenaamde contra-indicatie is. Dat betekent dat ze niet tegelijkertijd gebruikt mogen worden omdat dat problemen kan opleveren.

Groetekes, Sje

Wat een paniekzaaier die dokter. Een stevige antibacteriële infectie is veel gevaarlijker dan een antibioticakuur.

Als je zo af en toe eens een antibioticakuur krijgt omdat je echt niet beter wilt worden doordat er een bacterie in je lijf blijft vervelen, dan is daar weinig mis mee.

Ik denk dat je dokter alleen maar bezig is met een ontmoedigingsbeleid in de hoop dat je er vanaf ziet. Onze meiden hebben al verschillende keren antibiotica gekregen en ze zijn er echt niet slechter van geworden hoor.

Het enige nadeel van een antibioticakuur is dat het ook bacteriën doodt die wel in je lichaam horen en die bacterie-“kolonie” moet je dan weer opnieuwe opbouwen. Als je een gezond lichaam hebt, komt dat vanzelf goed.

Groetekes, Sje

Zie ook mijn mail Inge.

Groetekes, Sje

dankjewel
ja maar hoe bouw je dat dan op? en hoe merk je dat die goede bacterieen zijn afgebroken of merk je dat nauwelijks?
jeeetje de bezorgde mama is op het moment 100% aanwezig hoor dames

Geloof me je ziet ineens verschil inge. Ze knappen zienderogen op. En wel inderdaad even rekening houden met wat de dok zegt over die andere midicatie, trouwens wel een l*l zeg. Wel contateren dat er waarschijnlijk een hardnekkige bacterie of virus zit maar niks voorschrijven. Maar goed hij heeft nu gekregen wat ie nodig heeft.

Enne Ventolin heeft voor Morgan heel erg geholpen. Dus als ie dat krijgt alleen maar blij mee zijn. Het is zwaar spul maar werk goed en ze kon weer goed ademen.

En ook elke verkoudheid is anders. Morgan heeft er 3 gehad. Bij 2 snotterde ze naar buiten dus veel snotneuzen en zo en bij 1 snotterde ze naar buiten, kwam alles via de luier naar buiten dus daar is geen pijl op te trekken.

Groetjes,

Michèle