Potjes fruit 12+

Hoi hoi

Ik doe het meestal zo als hij ergens aan moet wennen
Een beetje vers fruit bij de potjes van olvarit die hij wel lekker vindt en dit dan steeds verder opvoeren
Dus eerst een beetje dan de helft etc
Zo gaat het bij mij altijd snel en makkelijk Moet wel eerlijk toegeven dat ik deze truc zelden hoef uit tehalen daar wij een kleine kliko hebben
Maar aardbeien bv wou hij niet eten Dan meng ik het dus met een potje
Verder krijgt hij alles vers

[img]http://lb2f.lilypie.com/QA0zp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Het is sprongentijd en uitproberen Rainbow. Morgan heeft die momenten ook en negeer haar dan. Ze krijgt dan geen vat op me en als ik bozig ben loop ik even weg. Ze hoeft dat neit te weten zeg maar.

Overigens is een Mineola een kruising tussen een mandarijn en een citroen, Ze kunnen dus was zurig zijn

Groetjes,

Michèle

hier ook wel al even vers fruit.
maar ik moet het toch echt nog wel zelf geven, dit doe ik wel aan een vorkje (brood ook trouwens) maar als ik het ze zelf laat doen ligt ten eerste het vorkje ergens in een hoek van de kamer en ten tweede ligt het bordje/schaaltje met inhoud over de vloer.

hoe hebben jullie dit aangepakt?? want ik wil toch wel dat ze dit goed gaat leren, maar ja hoe??

liefs,
Rinske

Uit laten proberen Rinske. Meer kun je niet doen. Open geknipte vuilniszak onder de kinderstoel, grote slab en laten proberen. Eerst voordoen desnoods, maar meer dan zelf laten klooien kun je niet doen en dan met de handen laten eten.

Groetjes,

Michèle

als ik een stukje voor d’r neerleg pakt ze die wel op en stopt ze het in d’r mondje. maar zodra er een vorkje aan te pas komt is het zwaaien en gooien geblazen.
heeft misschien ook nog met sprongentijd te maken, dus blijven het idd maar proberen. die opengeknipte vuilniszak is wel een goed idee.
ben hier nu telkens met een doekje over de vloer aan het dweilen hahaha

liefs,
Rinske

Komt vanzelf goed Rinske, Madelon heeft thuis tot der 8 jaar met der handen gegeten(bij een ander wel met vork) maar had zoiets van als je goed eet met je handen en slecht met een vork doe je het lekker met je handen (wel eerst wassen)

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

nou we zijn er vanmorgen met het brood mee begonnen.
tenminste ik ben er rustig aan mee begonnen, dus ook niet gelijk d’r bordje met brood voor zich.
ik prikte het brood op het vorkje en gaf het vorkje vervolgens aan Lindsey. ze werd er helemaal enthousiast van en heeft heerlijk d’r boterham met een vorkje op zitten smikkelen. JOEPIE!! even later heb ik d’r bordje voor d’r gezet met nog een paar stukjes brood, dat was best komisch want toen had ze dus in d’r ene handje d’r vorkje met brood en in d’r andere handje een los stukje brood. maar we zijn alweer een stap verder dus zal idd vast wel goedkomen daar ben ik ook niet zo bang voor.

liefs,
Rinske

ik gebruik nog geen vork bij Morgan. Ben veel te bang dat ik het uit een oog moet halen

Groetjes,

Michèle

Hier ook nog geen vork, denk hetzelfde als jij Michèle geloof niet dat Dylanbo daar la bekwaam voor is, lepel ook niet trouwens

Liefs Michelle

Nuby lepel krijgt ze wel Michelle, Daar blijft ze schade mee beperkt maar eten ermee is nog geen succes.

Groetjes,

Michèle

Eva eet brood wel met haar handjes, ze wil niks anders. Als ik een plastic vorkje geef, pakt ze het en doet ze het wel in haar mond, maar dan helemaal scheef zodat het brood er af valt! Dat doet ze ook met een lepel. Gisteren wilde ze zelf eten (ik voer haar normaal nog) en ik geef de lepel. Het lukte al niet om er iets op te schuiven en al helemaal niet om het naar binnen te krijgen. Ze houdt de lepel op zijn kop en dan valt alles eraf! Dus toen ging ze verder met haar handje. Ze bekeek de brocolli en smeet 'm vervolgens op de grond. Hetzelfde met het vlees, een soort beefburger. Even bekijken en weg ermee…Ze eet het wel als ze gevoerd wordt, dus dat doen we nog maar even. Alles op z’n tijd.

Gisteren had ik haar peer gegeven. Ze keurde het schijfje geen blik waardig, dus ik pureerde het. Ze nam een hap en keek vies. Vervolgens weigerde ze. Ze pakte het schaaltje en gooide het leeg op de grond! Vreselijk irritant! Ik belde naar het spreekuur van het cb en vroeg wat ik hier nou mee moet. En, net als jullie, zei ze: ‘Negeren. Jij bepaalt hoe er fruit wordt gegeten en als ze dat niet doet, jammer dan. Hou dat maar eens een week vol’. Hetzelfde met de beker drinken. Gewoon aanbieden, wil ze niet, dan niet. Dan heeft ze maar dorst. Klinkt hard, maar toch vond ik het wel een goed idee. Ik ben dat gekloot van haar wel beu wat dat betreft. Tss.

En gisteren was haar peetoom jarig. Hij vierde het gisteren, aangezien het afgelopen zondag autoloze zondag bleek te zijn en wij niet eens hadden kunnen komen (ze wonen middenin de stad). Hij wilde het eerst toch de 20ste vieren? En daardoor kon ik niet naar de Ikkeben-dag? Maar goed. Mevrouw speelde volop met haar neefje en nichtje en gilde alles bij elkaar toen ze moest slapen. Terwijl haar neefje en nichtje braaf gingen slapen. Toen heeft ze er bij gezeten tot half 12! Geen spoor van moeheid, al zag ze wel bleek. In de auto was ze binnen 2 tellen weg en thuis sliep ze ook meteen. Maar gewoon volhouden he: ik ben NIET moe en ga NIET slapen. Thuis laten we haar huilen als er verder niks is, maar op een feestje is dat ook niet zo’n succes. Beneden zat ze tevreden rond te kijken, wat stokbroodjes snaaiend en in de paté knijpend (!) en toen hebben we het maar zo gelaten. Ze heeft duidelijk een uitprobeerfase en daar gaan wij niet in mee! Als we thuis zijn dan he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Uitproberen en sprong. Daar loop ik ook tegenaan rainbow. Al mag ik kwa eten in mijn handen knijpen met morgan.

Gister wel gelachen. We aten maiskolven. Dus pappa zeg hoe moet ik dat voor haar doen, ze heeft maar 4 tanden. Dus ik zeg gewoon lossnijden. Dus losse maaisjes. Alleen ze snapte er geen snars van. Ze werden netjes naast der bordje gelegd door der. Dus ik stop er 1 in der mond en toen had ze hem door en werden ze een voor 1 in der mond en zat ze te smullen

Groetjes,

Michèle

quote:
Gister wel gelachen. We aten maiskolven. Dus pappa zeg hoe moet ik dat voor haar doen, ze heeft maar 4 tanden. Dus ik zeg gewoon lossnijden. Dus losse maaisjes. Alleen ze snapte er geen snars van. Ze werden netjes naast der bordje gelegd door der. Dus ik stop er 1 in der mond en toen had ze hem door en werden ze een voor 1 in der mond en zat ze te smullen

Klein konijntje! Wij eten nooit mais, vind ik zelf heel vies! Maar vanavond eens kijken wat we gaan eten…Misschien lekker makkelijk een lekkere ovenschotel. Smullen!

Groetjes,

Michèle

[/quote]

Wij eten vanavond Kip Shouarma. Ook makkelijk want ik moet om 18.30 naar me broertje anders ben ik te laat voor het bezoekuur. Pappa brengt voor het eerst morgan alleen naar bed voor de nacht. Ik doe dat elke donderdag. Ben benieuwd. Ben gelukkig wel weer bijtijds thuis dus dat scheelt

Groetjes,

Michèle

wij eten vanavond bloemkool met aardappeltjes en een karbonaatje, dus ben benieuwd hoe dat bij lindsey in de smaak gaat vallen.
zonet trouwens twee boterhammen met volle enthousiasme met het vorkje gegeten. moet zeggen dat t nu al gelijk weer beter ging dan vanmorgen. na elk hapje gaf ze weer netjes het vorkje terug. op 1 keertje na dan, toen gooide ze m met brood en al op de grond maargoed dat was maar 1 keer. en op het laatst haalde ze de stukjes brood van het vorkje af en stopte m zo in d’r mond, was ook wel erg komisch hahaha

oh enne Rainbow, hier is het ook een en al ellende met het uit de beker drinken hoor. dus ik ga ook gelijk toepassen wat jou is aangeraden.
ik heb nu wel zo’n beker met een rietje en daar drinkt ze heel goed uit maar die wil ik eigenlijk houden voor het weggaan en niet om thuis uit te drinken.

liefs,
Rinske

Waarom wil je onderschied Rinske?? Als ze goed uit die beker drinkt zou ik haar er thuis ook lekker uit laten drinken. Ik sleep morgan der tuit ook overal mee naar toe.

Groetjes,

Michèle

nou eigenlijk omdat ik veel van anderen hoor dat het beter is om uit een gewone beker te leren drinken. ik had eigenlijk zelf ook wel zoiets van ze drinkt er goed uit en ze is van de speenfles af. maargoed doordat ik dat zo hoorde dacht ik dat t dan wel beter zou zijn als ze uit een (tuit)beker drinkt. vandaar.
dus nou weet ik t ook niet echt eigenlijk

liefs,
Rinske

Rinske, het is het allerbest om Lindsey uit een gewone beker te laten drinken. Blijkbaar vanwege het praten straks en voor de tandjes (niet te veel zuuraanvallen). Maar het wordt één knoeiboel als ik dat probeer en Eva wil na 2x drinken dan ook niet meer. Daar is ze Diva voor he? Maar een tuitbeker is nog altijd beter dan een speenfles, dus ik zou die lekker gebruiken als Lindsey daar goed uit drinkt. Eva doet dat ook niet goed, die drinkt het liefst als een baby uit een speen. Maar wat Michelle van Dylano ook al eens tegen me zei: liever dat ze iets binnen krijgen via een speen, dan dat ze niets drinken. Maar ja, eigenlijk kan en mag het gewoon niet meer met de speen. Maar ja. Het lukt gewoon niet op een andere manier en ik heb nog nooit gemerkt dat een kind raar praat omdat het uit een speen dronk. Of uit een tuitbeker. Vroeger hadden ze die ook niet. Bovendien eet Eva verder gewoon stukjes en korstjes en daarmee traint ze ook natuurlijk haar mondspieren. Tja, ik weet het ook niet zo goed hoor. Drinken is en blijft een vervelend iets bij haar. Gisteren gaf ik de tuitbeker toen we naar de AH gingen. Liet ze 'm vallen, dus ik pak 'm op. Ik; ‘Zo schatje, helemaal leeg! Goed gedaan!’ Zie ik ineens dat ze een kletsnatte legging heeft. Had ze 'm - het ventiel was eruit om het makkelijker te maken - op z’n kop gehouden en alles was er gewoon uitgelopen! Grrrr!

Ha ha ha ja das weer het nadeel van het ventiel eruit Rainbow. Denk dat ik overigens toch een met morgan met een beker ga oefenen. Kijken hoe ze dat vind. Al gaat de tuit bij ons super ook met ventiel.

Groetjes,

Michèle

Ik ga van de week de beker met een rietje prober maar vrees net als rainbow dat het niets wordt en ik denk maar zo ooit zal hij de fles echt niet meer willen (mag ik hopen)

En als dat niet werkt dan ga ik een oudwerwetse tuimelbeker halen zonder anti- lek maar als hij hem dan op de grond smijt (wat een ettertjes zijn het toch of ik al niet genoeg dweil!!!) weer vrolijk rechtop komt

Liefs Michelle