Erik eet z’n fruit, brood en warm eten met een gewoon gebaksvorkje of een vorkje uit zo’n kinderbesteksetje. Al een paar maanden inmiddels.
Groetjes,
M
Erik eet z’n fruit, brood en warm eten met een gewoon gebaksvorkje of een vorkje uit zo’n kinderbesteksetje. Al een paar maanden inmiddels.
Groetjes,
M
Wat knap van Erik dat hij het met een vorkje eet.
Wij laten Tim nu sinds een paar weken zelf eten. Daarvoor niet geprobeerd en hij vond het ook prima. Maar nu dus wel zelf laten doen en het gaat hardstikke goed. Hij eet zijn boterhammen zelf en ook zijn fruit en bij het avondeten bewaren we het vlees tot het laatst en dat eet hij dan zelf op. Maar dan eet hij dus alles met zijn handjes. Nog nooit geprobeerd met een vork, dacht dat hij daar nog te jong voor zou zijn. Misschien dus toch eens proberen.
Groetjes,
Sandra
wij gebruiken ook van die vorkjes uit een peuter bestekset. Die hebben botte tanden. In het begin prikten wij dan een stuk eraan voor hem, dus dan kon hij hoogstens zijn eten in zijn oog prikken (hoewel dat nooit gebeurd is). Nu eet hij ook zelf zijn boterham met een vorkje, vindt hij geweldig!
Eten met een lepel daarentegen kost nog veel moeite, want die moet je rechtop houden…
groet
Gwen
Zelf eten is al heel goed hoor, met of zonder vork. Mijn moeder is ermee begonnen en het ging eigenlijk heel snel heel goed. Erik vindt het reuze interessant en het fruit en brood is nog nooit zo snel opgegaan als sinds we het vorkje gebruiken. Ben benieuwd of Tim het gaat lukken!
Groetjes,
M
Met een lepel gaat hier ook nog niet goed. Hij schept het er wel op, maar dan draait 'ie vervolgens de lepel om met de bolle kant naar boven, net als met z’n vorkje. En inderdaad, dan valt alles eraf. Haha. Zo’n beteuterd koppie als er vervolgens niets in z’n mondje zit…
Groetjes,
M
Ja, ben idd al blij dat hij het zo goed zelf kan eten met zijn handjes. Ga het binnenkort wel keer proberen met vork en dan hoor je het van me. Wij hebben idd ook van dat peuterbestek, zodat de vork nog erg bot is enzo.
Groetjes,
Sandra
Succes! Wij hebben hem trouwens in het begin wel geholpen hoor met prikken, de coördinatie was nog niet zo best zeg maar en dan prikte 'ie er nog wel regelmatig naast. Frustrerend natuurlijk. Dus dan pakten we z’n handje en hielpen we hem. Nu gaat dan al heel goed en is het vaak gewoon in één keer een schot in de roos.
Groetjes,
M
Toch maar eens naar een bestekje kijken dan. Want niet geschoten is altijd mis. Logisch trowens dat een vork makkelijker gaat wat je al zegt het omdraaien is met een lepel geen sucses
Groetjes,
Michèle
@ Mriek, dat met die lepel gaat hier ook op die manier. Lekker omdraaien en dan valt alles eraf. Samen doen vindt hij af en toe leuk en blij dat hij dan is als het eten in zijn mond zit. Heb vorige week een lepel met een bocht in de steel gekocht en daarmee gaat het hem al een stuk beter af. Gewoon blijven oefenen waarschijnlijk.
Met het vorkje hebben wij in eerste instantie ook samen met hem geprikt, en dan merk je dat ze het steeds beter zelf kunnen.
@Gwen: waar heb je die lepel gekocht met die bolling? Misschien ook wel een idee voor hier.
@Sandra: graag gedaan… We horen wel hoe Tim het ervan afbrengt!
Groetjes,
M
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Seth heeft net een heel potje van olvarit 8+ leegegeten!!
Sperzieboontjes, aardappelen en rundvlees.
Misschien houdt hij dan toch niet zo van die kidneybonen en babymaisjeszooi
Morgen weer 1 proberen, maar ik ben blij dat het in ieder geval een keer gelukt is!
Zijn geraspte appeltje wilde hij helaas niet.
Liefs, Anne
Ik heb trouwens een vorkje en lepeltje met bolling bij de kruidvat gezien vandaag.
Hier eet meneer eigenwijs ook met het vorkje zijn brood. Maar mama prikt het er nog wel aan… Jurian zit wel goed te prikken maar je moet er best veel kracht voor in je handje hebben wil je het brood aan je vorkje krijgen (en dan helemaal als vorkje bot is).
Fruit en warm eten geeft mama nog zelf… oei… zie het huis al voor me, met overal etensresten … kunnen we beter 2 weken voor verhuizing hem zelf laten doen…
Wel idee lepel met kromming… officieel aangepast bestek voor mensen met handicap toch?? Maar dan hebben ze in ieder geval die motoriek te pakken… Ben benieuwd waar je het kan kopen…
Succes Tim … verras je mama maar!
@Mriek, bedoel je die lepel en vork met die kromming? Die hebben wij ook. Je hebt ze van Prenatal en van Difrax. Ideaal! Alleen lukt alleen eten hier echt niet met een vorkje of lepel, alles valt eraf of het vliegt door de lucht. Daar wachten we nog maar even mee. Maar met de handjes eten kan Eva wel heel goed! Gisteren at ze een eitje en dat brokkelde héérlijk! Ze had een heel eitje op, al lag er veel eigeel op het plateautje van haar stoel. Dat probeerde ze dan nog op te eten, wat er erg grappig uit zag!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Thanks Rainbow, ik bedoelde die lepel met bolling. Ik zal eens op zoek gaan. Een gewoon vorkje gaat hier prima. overigens Wat leuk dat Eva ei eet! Dat lust Erik dus echt niet, hij tuft het zo weer uit z’n mond. Vindt ze het niet heel droog of die je dan een zachtgekookt eitje?
@Anne: fijn dat Seth zo goed z’n potje heeft gegeten! En bedankt voor de tip over die lepel, waar ik die kan kopen.
Groetjes,
M
Morgan ontleet alleen maar eieren. Ze maakt ze helemaal stuk maar opeten ho maar
Groetjes,
Michèle
Hier ging dat eitje heel goed! Mriek, een zachtgekookt eitje? Zo’n SNOTEI? Brrrrrr! Die vind ik zelf zooooooo vies! Mijn zwager ook, die gaat al braken als hij zo’n snotei ZIET! Hahaha. Nee, het was een hardgekookt en het viel wel helemaal in kruimels uit elkaar, maar ze pakte de korreltjes vast tussen haar vingertjes en ze at het toch op. Ze smakte erbij en blijkbaar vond ze het dus lekker!
Goede fijne motoriek ontwikkeling meteen Rainbow. Enne smakken is hier meestal dat het lekker is.
Groetjes,
Michèle
Jekkie, vindt zelf hardgekookt juist niet te eten. Hoe dan ook, Erik lust beide varianten niet. Leuk dat Eva het wel eet.
Groetjes,
M
Pfff…het fruit wil toch niet erg lukken hoor. Vandaag banaan met mineola (soort sinaasappel) en ze moest het niet. Ik gaf toen maar wat aardbeien en ook daar had ze na 4 stuks genoeg van. De fruithap uit de babycook zag er ook smerig uit moet ik zeggen. Ik denk dat ik dat maar niet meer doe. Gewoon prakken met een vork is misschien beter? Eva vindt het allemaal maar zo-zo, terwijl ze de fruithap van Olvarit altijd perfect at. Ook Frutapura vindt ze lekker. Maar vers fruit, hmmm…het gaat nog niet zoals ik zou willen! Volhouden dan maar…het moet toch een keer lukken? Ik merkte dat ik vanmiddag wat bozig was omdat ze het fruit niet opat en het op de grond gooide en omdat ze daarna ook nog haar tuitbeker weigerde. Terwijl ze uit de fles wél dronk. Ik zei een beetje kwaad: ‘Waarom eet jij geen fruit, net als andere kindjes en waarom drink jij niet, zoals andere kindjes uit een beker?’ Ik weet niet…ik vind het wat frustrerend ofzo, omdat het zo traag gaat allemaal. Terwijl gewoon eten prima gaat en brood enzo ook. Kon er even niks aan doen, ik vond het gewoon vervelend.