We proberen Eva mee te laten eten met de pot, al moet ik eerlijk zeggen dat ze nog steeds wel soms potjes eet omdat het gewoon zo makkelijk is. In 12+ is heel veel keus nog. Wat me opviel, is dat de keus in fruitjes 12+ belabberd is. Vaak maar twee smaken! Ik probeer wel vers te geven, maar daar geeft ze weinig om. Ze vindt de potjes lekkerder. Toch zal ze er aan moeten, aan het vers, want steeds hetzelfde fruit lijkt me ook minder.
Wat doen jullie? Altijd vers geven? Of misschien gewoon 8+ potjes, aangezien daar ook stukjes in zitten? Ik wil namelijk per sé dat er stukjes in zitten, zodat ze goed leert kauwen. En geven jullie, bij vers fruit, kleine stukjes of gepureerd?
Ik vond het allemaal makkelijker toen ze nog gewoon 8+ potjes fruit en warm eten kon hebben. Dat zelf koken vind ik best een gedoe, want dan zitten er maar twee tartaartjes in een verpakking en onze vriezer/koelkast is nu ook al kapot, dus het is nogal improviseren allemaal. Normaal zou ik er 3 kopen en een halve invriezen…Lekkere lauwe melk, lauwe yoghurt. Gats! En we moeten zeker nog tot vrijdag wachten op een nieuwe!
Groetjes Rainbow, trotse mama