@Michèle: Erik heeft de afgelopen week voor het eerst gekookte witlof gehad. Ik wist het eerst ook niet, maar het ging er echt met smaak in. Dus je weet maar nooit!
Groetjes,
M
@Michèle: Erik heeft de afgelopen week voor het eerst gekookte witlof gehad. Ik wist het eerst ook niet, maar het ging er echt met smaak in. Dus je weet maar nooit!
Groetjes,
M
Inderdaad je weet het ook niet Mriek. Ik at ook alles als kind dus we kijken wat ze doet. Lust ze het wel is het mooi meegenomen. Hoe heb jij het gegeven? Gewoon gekookt zonder iets??
Enne spruitjes? Wanneer kun je dat proberen?? Het zijn natuurlijk wel kooltjes.
Groetjes,
Michèle
Spruitjes kan je al gewoon proberen hoor. Prei enzo mag ook al gewoon, eigenlijk alles zoals ik het heb begrepen. Alleen niet meer dan een paar keer per week nitraatrijke groente, maar dat weet jij vast beter dan ik…
En die witlof gewoon gekookt met een sausje van bloem en melk en een beetje boter. Aardappeltje erdoor en smullen maar. Maar of dat volgens de Rapley-methode ook zo goed werkt durf ik niet te zeggen…
Groetjes,
M
Oke probeer ik ook gewoon mijn kaassaus. Zelfde basis als jou saus alleen met wat kaas erdoor. Enne bij rapley krijgt ze het niet door elkaar geprakt maar alles naast elkaar zeg maar.
Groetjes,
Michèle
Dat wordt lekker smeren dan, met die witlof met kaassaus…ben benieuwd!
Enne, mooie nieuwe ticker…
Groetjes,
M
Ha ha ha ach vanmiddag heeft ze na der pruim in der badjas rondgebanjerd omdat ze een beetje vies was zeg maar. Eten heeft ze in der romper gedaan want anders zitten der mouwen in der eten. Maar de douche en wasmachine zijn geduldig
Groetjes,
Michèle
Ik heb Eva net fruit gegeven, een nectarine. Ik had 'm wat in partjes gehakt, ongeveer de helft, want ze waren nogal groot. Dus ik gaf haar een partje. Ze keek me toch raar en weigerde! Ik wilde alles toen fijnmalen in de Babycook, een beetje grof. Maar ik kreeg dat ^%$(*-ding niet aan de praat. Toen alles maar wat geprakt met een vork en dat ging prima. Ze vond het volgens mij wel lekker! En dat, terwijl ze vandaag niet lekker is. Ze is hangerig en snel moe. Ik heb wel een klein Frutapuraatje gegeven eerst, omdat ik vond dat ze genoeg fruit moest eten en ik het even wilde testen. Maar dit leek dus goed te gaan. Morgen gaan we banaan proberen. Ze hoeft het nog niet zelf in blokjes, maar ik vind het al wat als ze vers fruit eet als het een béétje grof geprakt is. Hopelijk kunnen wij nu ook ‘dag’ zeggen tegen de potjes!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Een goed begin! En gewoon steeds minder fijn prakken, je zult zien dat ze binnen no time aan de hapklare brokken zit…
Groetjes,
M
Beetje voor beetje inderdaad rainbow. En niks forceren ze gaan heus wel een keer aan de grote brokken.
Groetjes,
Michèle
En als ze al tanden heeft vindt ze het vast ook zeer interessant om net als mama aan de nectarine of appel te bijten. Wij passen vaak de volgende truc toe: ik bijt dan alvast een stukje los en houdt die kant voor zijn mond. Hij heeft dan het idee dat hij het zelf afbijt, terwijl hij het alleen in zijn mond neemt en dan vrolijk opeet. Af en toe ook zelf wat laten bijten vindt hij ook geweldig. Als ik een nectarine/perzik pak uit de fruitschaal komt hij al in razende vaart aankruipen en wil dan perse op schoot meeeten. Zo lekker en leuk vindt hij dat.
Ha ha ha jou zoontje is dus een goede voor mijn dochtertje. Die is ook gek op fruit en rauwe groente. Niet voor niks de dochter van een groenteman he.
Groetjes,
Michèle
Dat is wel superfijn, als je kind van groente en fruit houdt! Daar zal het cb blij mee zijn! Vandaag at Eva haar appel helemaal op. Ik moet echt niet aankomen nog met hele stukken, maar gepureerd lust ze het wel. Ik doe het dan wel heel grof, dat kan in mijn machine. Maar ik liet de schil zitten en dat vond ze toch maar een raar dingetje. Schillen jullie de appel? En wat met die vieze witte randjes bij een sinaasappel? Of geven jullie die niet vanwege het zuur? En kiwi?
Met de pot meeëten gaat als een trein. Vanavond vloog de spinazie met aardappel en kip er zo in!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Fijn dat het zo goed gaat. Als ik Tim appel geef dan schil ik die altijd eerst. Kiwi kreeg hij vanaf dat hij 9 maanden was ofzo geloof ik. Ik geef helemaal geen fruit met schil, alles gaat eraf. En dan lekker in stukken geven, maar dat komt idd bij Eva vanzelf wel. Het is al fijn dat ze zo lekker van het verse fruit eet en je geen potjes meer hoeft te kopen.
Groetjes,
Sandra
@ Michele, dat is dan inderdaad wel handig. En ik ben er ook blij mee, krijgt hij tenminste genoeg vitamines binnen.
@ Rainbow, fijn dat Eva alles gewoon opeet en die grotere stukken komt vanzelf wel. Wij zijn daar al vrij vroeg mee begonnen, maar hij had ook al vanaf 4 maanden tanden en vond het bijster interessant om zelf een partje appel (aan een vorkje, want anders te glad) in zijn hand te hebben. Hij schraapte het dan echt af met zijn tandjes. In het begin schilden wij alles voor hem, tegenwoordig verschilt dat, maar meestal toch wel. Hij vindt de schil namelijk nog steeds erg moeilijk om door te bijten.
Kiwi was hier ook, al vrij vroeg favoriet en sinaasappels en mandarijnen doen het meestal ook goed. Zelfs als ze vrij zuur zijn, gewoon proberen dus.
Appels schil ik en peer ook, maar pruimen niet. Soms eet ze de velletjes op en andere keren hoor ik spfff spfff en dan spuugt ze ze uit zeg maar.
Enne een vorkje, wat voor vorkje geven jullie?? Want ik heb geen zin om een oog terug te moeten laten stoppen gezien morgan nog wel eens flink met de handen en armen zwaait om haar ‘woorden’ kracht bij te zetten.
Groetjes,
Michèle
Heey,
Seth krijgt ook al een flinke tijd kiwi, ik neem dan de gold-kiwi’s, en die vindt hij erg lekker. Van banaan is hij helaas niet zo gecharmeerd, alleen in potjes, als het gemengd is met ander fruit.
Verder schil ik ook al het fruit.
Verder vindt hij witlof ook heerlijk! Ik maak het dan met een aardappeltje, en wat appel erdoor, en je zou er ook nog wat gehakt bij kunnen doen.
Nu had ik ook nog een vraagje wat wel een beetje op het onderwerp aansluit.
Seth krijgt al een tijdje de 6-maandenpotjes van friso, en die gaan er helemaal in!
Nu ben ik ook begonnen met de 8-maanden potjes van olvarit, maar die moet hij niet, uhm. de helft, en daarna weigert hij de rest. Ik weet niet of het nu aan de smaak ligt (die potjes zijn natuurlijk weer andere smaken), maar hoe zou ik het hem wel kunnen laten eten?
Ook fruit met stukjes vindt hij meestal niks, hij zit dan enorm te kokhalzen en houdt zijn mond daarna stijf dicht. Wat te doen? tips?
Liefs, Anne
Eet Morgan haar fruit dan met een vork Michelle?
Ik snijd het fruit in stukken en dan zet ik het bakje voor zijn neus. Hij pakt dan alles met zijn handen en eet het op, maar Tim kan echt nog niet met vork eten.
Groetjes,
Sandra
Oh nee helemaal niet, ze krijgt het net voor elkaar om der plastic lepel niet in der oog of oor te steken. Maar ik hoor hier soms mamma’s dat ze kindjes het met een vorkje prikken dus ik vroeg me af wat voor dan.
Groetjes,
Michèle
@Anne: gewoon blijven volhouden, het gaat vanzelf beter. Je kan desnoods de 6-maandenpotjes mengen met 8-maandenpotjes in dezelfde smaak. En dan steeds minder tot je volledig op de 8-maandenpotjes zit.
Groetjes,
M