Partner goudvisje in auto-ongeluk

Moelijk hoor meid

{{Hanna}}

Liefs Michelle

Net even met Sylvie bij hem geweest. Dat vond hij wel fijn. Sylvie was een beetje beduusd. Die was muisstil en keek verbaasd om zich heen. Even later vond ze het allemaal wel prima. Heeft een koekje gehad en cola (Krijgt ze normaal niet hoor ) Ze zwaaide mooi gedag toen we weg gingen.
Stèfan heeft goed geslapen vannacht dus dat is erg fijn. Hij heeft vandaag weer revalidatie gehad en moest met krukken de trap op en af lopen. Als dit goed gaat met de wond mag hij morgen naar huis. Het is de bedoeling dat de wond niet weer open scheurt door het traplopen. Ze gaan de wond vanmiddag of vanavond bekijken. We hopen dat het goed is! Hij wil heeeeeeeeel graag naar huis. Hij is vandaag in een betere bui als gister, maar dat komt natuurlijk doordat hij goed heeft geslapen en hij heeft vandaag nog geen bezoek gehad, behalve ons.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Fijn dat hij zich vandaag wat beter voelt en wat mag-ie al snel oefenen met lopen met krukken zeg! Super!

Heeft die andere bestuurder al contact opgenomen of nog niet?

Meissie, ik duim voor jullie dat hij morgen weer naar huis mag en lekker thuis op mag knappen.

Groetekes, Sje

Ik duim ook heel hard dat hij morgen thuis mag komen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik hoop echt dat hij morgen naar huis mag, lekker met zn allen weer thuis… snap dat jullie er enorm naar uitkijken!

Ik lees het nu pas. Echt heel heftig. Je vriend (en jij natuurlijk ook) hebben het al zo zwaar. En dan dit er ook nog eens bij. Bah lieverd ik leef echt met jullie mee en hoop dat hij vandaag naar huis mag. Heb kippenvel overal als ik de foto’s zie. Wat een wonder dat beide er zo uitgekomen zijn. Als je de auto’s ziet had het ook heel anders af kunnen lopen.

Dikke knuffel en heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Ik heb Stèfan vanmorgen om 10 uur uit het ziekenhuis op mogen halen. We zijn heel erg blij dat hij mee mocht maar wat heeft hij het nu zwaar…
Hij heeft vannacht erg slecht geslapen. Hij was 4 uur al wakker en kon niet meer slapen en hij heeft de hele ochtend gehuild tot hij het nieuws hoorde dat hij naar huis mocht. Hij ligt nu dan ook helemaal op en kapot te slapen op zijn zusje haar bed. We zijn dus nog niet thuis maar gaan vanavond die kant op.
Ik voel vandaag ook een leegte. Ik voel me heel raar. Hij is er weer en nu is alle spanning voorbij en is het straks weer gewoon als voorheen. Dat is een raar besef. Ik ga het gezelschap ook missen en dat alles voor me word gedaan. Thuis moet ik nog harder als eerst aan het werk en moet ik weer om iedereen denken en denkt er verder niemand om mij. (Wat logisch is!) Dat vind ik een moeilijk vooruitzicht.
We gaan het wel redden maar het is vandaag wel even een hele rare dag.

Wat fijn dat-ie het ziekenhuis uit mocht, maar ik kan me je dubbele gevoel zo goed voorstellen.

Meissie, als ik dichter bij je in de buurt woonde kwam ik je helpen de komende periode. Ik hoop zo dat er toch mensen in je omgeving zijn die je te hulp schieten, want ik heb echt met je te doen.

Alle liefs! XXX

Groetekes, Sje

Wat fijn dat hij uit het ziekenhuis is. Maar kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen. Kunnen je schoonouders of ouders niet af en toe helpen. Ik woon te ver weg om je te helpen.

Nogmaals alle sterkte!

Groetjes,
Sandra

De buurvrouw heeft al aangeboden dat ze graag wil helpen met het huishouden en oppassen. Stefan zijn moeder wil wel rijden als Stefan ergens heen moet en ze wil ook wel bij Stefan blijven als ik even weg moet.
Het gaat wel goed komen.

Overigens, de andere bestuurder is 24 jaar en wilde graag contact met Stefan. Hij heeft gister gebeld en er is geen sorry uitgekomen! Hij zei wel ik vind het zo erg wat er gebeurd is maar hij zei ook weet jij nog wat er precies gebeurd is want ik weet het niet meer. En hij zei dat hij ook gewoon 60 heeft gereden. We krijgen allemaal het idee dat hij graag contact met ons wil omdat de politie nu zijn schuld heeft bewezen en hij graag vriendjes wil worden om de schade te beperken…
Het meisje wat naast Stefan op de afdeling lag, lag daar ook door een ander haar schuld en diegene zat in het begin elke dag naast haar bed. De andere bestuurder had alleen een gekneusde duim of teen (beetje onduidelijk ) en is NIET langsgekomen bij Stefan…
We kunnen niks met zekerheid zeggen, je weet nooit wat er in een ander zijn hoofd omgaat, maar het klinkt niet zo positief…

Fijn dat je wel hulp aangeboden hebt gekregen. Probeer gewoon de noodzakelijke dingen te doen, maar niet te veel hooi op je vork te nemen. Dan maar een keer een wat minder schoon huis, hoe moeilijk ook natuurlijk.

Vervelend dat de tegenpartij niet eens de moeite heeft genomen sorry te zeggen. Zou kunnen dat hij zich beseft wat het allemaal gaat kosten, omdat het zijn schuld is. Maar ik zou me daar echt niet druk om maken. Het is al duidelijk dat hij op de verkeerde helft van de weg terecht gekomen is. En als hij echt te hard gereden heeft, dan komt de politie daar echt wel achter dmv sporenonderzoeken en eventuele getuigen.

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat stefan weer thuis is. Ook fijn dat je zoveel hulp kunt krijgen. Maak daar lekker gebruik van, zodat je niet zelf ook alsnog instort.
Sterkte meid,

Groetjes Ramona

@Hanna, je zou inderdaad denken dat het de tegenpartij niet om Stefan te doen is maar gewoon om te proberen er zelf financieel zo goed mogelijk vanaf te komen. Niet helemaal netjes.

En “Ik vind het zo erg wat er gebeurd is” is ook relatief natuurlijk he?! Vindt-ie het erg dat Stefan in het ziekenhuis beland is of vindt-ie het erg dat-ie zowel voor jullie als voor zichzelf een nieuwe auto moet betalen?

Overigens alle kosten die jullie nu moeten maken die het gevolg zijn van het ongeval, bewaar daar kwitanties en bonnetjes van, want die zijn allemaal te verhalen op de tegenpartij! Of op zijn verzekering. Dus kosten openbaar vervoer bijv., de kosten die je schoonmoeder maakt om taxi te spelen (kilometers bij laten houden want er is een standaard-vergoedingsbedrag per kilometer), kosten van huren krukken, kosten van medicatie, verbandmateriaal, wat dan ook. Alles wat jullie hadden hoeven betalen als het ongeluk niet gebeurd was, is te verhalen op de tegenpartij!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Dec 2011 17:08:43

Ik zou denk ik op de man af zeggen; je zou op zijn minst spijt kunnen betuigen en sorry zeggen! Want volgens mij reed je gewoon te hard!

Maar dat moet je kunnen zeggen … Bij mij is zoiets er eerder uit dan dat ik erover na gedacht heb … Dan spelen emoties de boventoon en vind ik dat niet meer dan normaal … Zeker als je het gevoel krijgt dat dit om eigenbelang gaat. Pfff … ik geloof niet dat ik er van gediend zou zijn maar je hebt natuurlijk wel meer aan je hoofd.

Sterkte! Groetjes Esther

Fijn om te lezen dat Stefan weer thus is!
Heel veel sterkte met de revalidatie en neem hulp aan wanneer je dat nodig hebt.

Hele dikke kus en knuffel!!!

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Super dat hij thuis is!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ooh meid wat een schrik :s
sterkte

Groetjes Marianne mama van Ruben & Marein

Ik moest vanmorgen Stefan helpen een nieuw verband op zijn wond te doen. Ik kreeg er helemaal de kriebels van maar uiteindelijk viel het wel mee. De wond ziet er goed uit maar is nog lang niet dicht. Het is een hele grote maar vooral hele diepe wond. Tot op zijn bot natuurlijk omdat het bot door het vel heen stak.
Morgen moet Stefan om half 3 weer naar het ziekenhuis voor controle.
Hij kan gelukkig best veel nog. Hij kan zelf naar de wc en zelf de trap op.

Het is niet te achterhalen of de andere man te hard heeft gereden. De politie die mij gebeld heeft zei dat. Hij zei omdat de 2 auto’s een frontale botsing hebben gehad en er dus geen remsporen zijn en ze zijn ook nog een stuk doorgegleden. Ikzelf denk echt wel dat die andere man te hard heeft gereden. Stefan zijn auto is namelijk nog een stukje achteruit geduwd en weegt zwaarder dan die andere auto.

Nou ja, Stefan zijn vader gaat alles regelen met de rechtsbijstand en de autoverzekering. Hij kan goed praten en heeft veel verstand van dingen dus hij krijgt het allemaal wel voor elkaar.
Stefan wil zeker weten de andere man aanklagen voor het lichamelijk letsel en het trauma. Hij heeft zijn kerst en oud en nieuw verpest en moet de rest van zijn leven met die pin in zijn been blijven lopen.
Hij heeft ook steeds nachtmerries. Dus misschien moet er inderdaad slachtofferhulp komen, maar dat wilde hij nog even afwachten.

Stefan voelt zichzelf nu wel veel waard. Hij heeft namelijk een titanium pen in zijn been Hihi

Wat een hoop ellende komt er nog achterweg zeg, achter zoiets. Bah, gelukkig regelt je schoonvader het grootste deel. Maar wat ik me afvraag: kunnen jullie geen thuiszorg krijgen ivm het verschonen van het verband? Knap dat je het zelf doet, maar misschien is hulp ook wel fijn?

Groetjes,
M

Jammer dat niet meer te achterhalen is of de tegenpartij te hard gereden heeft. Wel fijn dat je schoonvader alles regelt met de rechtsbijstand enzo.

Is hij ervan op de hoogte dat het bedrag wat voorgesteld gaat worden ter vervanging van jullie auto, slechts een bod is? Veel mensen nemen dat bedrag gewoon aan, maar de verzekering probeert er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen.
Dus zeg je schoonvader dat-ie moet proberen er meer uit te halen als de verzekering van de tegenpartij met een bod komt wat betreft de auto.

En als ze niet hoger willen uitbetalen, dan gewoon laten zeggen “Zetten jullie voor dat bedrag dan maar precies zo’n zelfde auto neer”, dan keren ze meestal meer uit, want ze weten zelf ook dat jullie voor het geboden bedrag niet zo’n zelfde auto van dezelfde leeftijd etc. kunnen aanschaffen.

Dus hou dat in de gaten. Kan gauw heel wat honderden euro’s schelen!

Groetekes, Sje