Heey,
Dit is tenminste een fatsoelijke reactie.
Liefs Maaike
nou nou Inderdaad wat een reacties de meningen zijn verdeeld,
Ik kies ervoor om mijn zoontje met de safe to sleep te laten slapen!
Ik heb hier een goed gevoel over!!
Hij slaapt er nu een week in en het is een heel ander ventje veel uitgeruster en meer tevreden jullie vergeten ook dat hij een helmpje op heeft en dat is voor hem best zwaar en daarom heeft hij ook meer moeite met omrollen ik oefen heel veel met hem op een kleed als hij wakker is waar ik wel van baal is dat ik het fijn vind dat mensen hun mening geven en dat ik dan zelf kan beslissen wat ik doe maar met die reacties van als je dat doet ga je kindje mischien dood of wat heb je liever een druk kindje of een dood kindje hebben julie mij diep geraakt en ben er erg vasn slag van geweest jullie moet ook beseffen dat dat soort opmerkingen mensen pijn kan doen. Vooral als je voor het eerst moeder ben en alles voor die kleine over heb. groetjes mandy
Ik snap dat je alles voor je kindje over hebt, net zoals dat ik als moeder ook zeer kan begrijpen dat het erg moeilijk/onzeker kan zijn bij een eerste kindje. Ik kan me er niet in vinden dat kinderen vastgelegd worden behalve dan het goedgekeurde en op de juiste wijze van inbakeren. Ik blijf erbij dat het een tijdelijk probleem is ( totdat hij wel terug kan rollen ), wat heel erg lastig en moeilijk is voor al jullie nachtrusten uiteraard. Natuurlijk ben je (jullie) vrij om zelf te doen wat je wilt, ik zal alleen nooit zeggen dat het veilig is. Als ik de oude topics er immers op nalees en een verhaal uit mijn omgeving aanhoor, dan bewijst dat het tegendeel en dat gun ik nooit en te nimmer iemand ! Er hoeft niks te gebeuren, maar er kan iets gebeuren en ik vind dat die risico`s beperkt moeten worden als die mogelijkheid er is. Die keuze ligt voor iedereen anders, zoals hier uit deze topic wel blijkt.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Nou idd, dat was een van de dingen die ook erg op de borst stuitte.
Wat heb je liever een druk kindje of een dood kindje?
Duh mss trap je mensen daar idd wel mee op het hart.
Liefs Maaike
Ik snap dat het wellicht wat cru klinkt hoor en zeker als je alles zo goed mogelijk wilt doen, maar dit was wel een gevolg voor iemand uit de omgeving met het vastleggen van de slaapzak-uiteinde onder de matras die het eigenlijk ook alleen maar goed wilde doen. En precies daar schuilt een gevaar !!! en daar wijs ik op. En het spijt mij zeer, maar als de veiligheid van een kind in het geding is waar dan ook, dan zal ik meteen blazen.
Ik doe dat op dit forum met rode letters dan bv, een ander met uitspraken die verkeerd of fout over kunnen komen. En vergeet niet, dat op een forum dingen geschreven worden. Daarmee kan je dan de toon waarop dingen soms geschreven zijn niet altijd horen.
Er wordt een advies gevraagd en er worden er verschillende gegeven. Wat ieder daarmee doet moet hij zelf weten, zou beetje te gek zijn als we dat voor elkaar konden bepalen, niet ?
Een discussie als deze laait zo hoog op juist omdat het gaat om de veiligheid van kinderen, iets waar we allemaal hier uiteraard zeer mee begaan zijn.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 10 Jul 2008 11:20:36
daarom wil ik een ieder behoeden voor wat mij overkomen is,wat een ander doet met mijn advies moet ie echt zelf weten ik ga daar niet tegen in.
ook al kreeg ik het advies om mijn kind vast te leggen op medisch advies als ik het over mocht doen nooit en te nimmer meer vastleggen dan maar een kind wat onrustig is 's nachts en gaat me eigen nacht rust er aan.
ieder heeft zijn eigen mening erin daaarom werd ik zo fel en kwaad wat ieder doet moet ie zelf weten met zijn of haar kind
angelique
Ik begrijp dat het confronterend is om te lezen “wat heb je liever, een druk kindje of een dood kindje?”, maar het is wel helaas in verschillende gevallen al realiteit geworden, een overleden kindje door vastleggen in bed.
Dus ik trek die opmerking onder geen enkele voorwaarde terug. Het feit dat het blijkbaar een pijnlijke opmerking is, bevestigt dat mensen die hun kindje onverantwoord vastleggen, wel degelijk aan het denken worden gezet. En dat is mijn doel, die mensen aan het denken zetten. Met een “nooit je kindje vastleggen”, werkt dat wakker schudden blijkbaar niet, dus dan maar op een confronterendere manier.
Net zoals Asje zegt dat ze blijft blazen zodra de veiligheid van kinderen in het geding komt door “adviezen” hier op het forum, zo blijf ik ook blazen.
(Oh ja Lieke33: Sje of Asje? )
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 10 Jul 2008 12:20:07
Dit las ik op internet op de site van consument veiligheid deze text heb ik van de site gekopieerd, toch een beetje raar dat iedereen hier zegt dat het heel gevaarlijk is terwijl de meningen daar toch over verdeeld zijn.
Baby’s slapen het veiligst op hun rug. Het slapen in een babyslaapzak maakt het moeilijker om naar de buik te draaien.!!! Eventueel kan het voeteneind van de babyslaapzak worden ingestopt!!! of een lakentje gebruiken om uw kind goed in te stoppen. Een kind leert namelijk van de rug naar de buik te draaien door de voeten in de lucht te steken en die naar één kant te laten vallen. Overdag als uw baby wakker is en u erbij bent, moet u uw kind regelmatig op de buik leggen om de motoriek te oefenen.
Tja, helaas zitten er overal verspreid door het land mensen die denken dat het instoppen van een slaapzak slim en veilig is…
Groetekes, Sje
Pff wat een discussies weer…
Lijkt me niet verstandig om je kind zomaar vast te leggen maar ook wij hebben het gedaan. Wij gebruikten een Safe T Sleep op advies van het CB!!
Ons zoontje ligt vanaf zijn 5e week al ingebakerd en wilde niks van het ontbakeren weten want dan sliep hij gewoon heel de dag en nacht niet!
Na 6 maanden zijn we overgestapt op de Safe T en heeft het wel een tijdje geduurd voordat hij zijn rust kon vinden tijdens het slapen. En inmiddels weet hij niet beter. Safe T Sleep wordt nog steeds verkocht op internet en in de winkel.
Dus als het zo slecht is moeten ze het maar uit de verkoop halen!
Mijn zoon slaapt nu in iedergeval heerlijk rustig in zijn slaapzakje zonder hem vast te maken!
Ik doe haar slaapzak nu ook niet meer vastmaken bij het matras maar ik zag die tekst staan en van de consument veiligheid zou je toch verwachten dat hun het wel weten…
Je zou toch zeggen dat een CB wel weet wat hun zeggen…
Snap niet dat je bv wel een Safe T Sleep in de winkel kan kopen als het zo onveilig is… ben achteraf blij dat het altijd goed is gegaan.
Ik heb ook een safe-T maar heb het eigenlijk nooit gebruikt omdat ik wil dat hij zich vrij kan bewegen wanneer hij dat wil! Of ze onveilig zijn, weet ik niet.
Hallo ben ik weer haha.
Wij hebben sinds zaterdag ook de safe t sleep.
Job heeft in totaal 4 maand in en zijligkussen geslapen wat hem ook rust gaf omdat ie dan niet zoveel met zn armpjes kon doen.
We hebben het eerst gewoon in een slaapzakje los geprobeerd maar dit ging dus niet omdat ie steeds wakker werd van zn eigen onrust en dan begon te huilen.
Op een gegeven was ie zooo moe en kon ie niet slapen en heb ik hem in het kussen gelegd en was ie bijna gelijk weg.
Hij mag niet meer in het kussen omdat ie nou kan draaien en dat dus wle gevaarlijk is.
Hij slaapt nu op zn zij in de safe t sleep met een handdoek in de rug en kan niet op zn buik draaien.
DE oplossing hier
Liefs Maaike