Omdraaien in bed

Leg uw kindje nooit vast in bed! Er gebeuren - dodelijke - ongelukken met het fixeren van kinderen in bed, zowel met zelfbedachte methodes (riem door armsgaten van slaapzak) als met speciaal daarvoor bestemde producten (slaapzakriem en stabilisatierol).

Veel ouders willen hun kindje vastleggen om te voorkomen dat hij zich blootwoelt, uit bed valt, een afgeplat hoofdje krijgt, of op zijn buik gaat liggen (angst voor wiegendood). Helaas gebeuren er veel ongevallen doordat de producten hiervoor verkeerd gebruikt worden, waardoor kinderen zich vastdraaien of zelfs stikken.

Gelukkig zijn er een heleboel alternatieven om uw kindje rustig en veilig te laten slapen zonder het vast te leggen. Daarbij kunt u denken aan het gebruik van een babyslaapzak, een vast patroon introduceren voor het slapen gaan en eventueel inbakeren.

Ik denk dat dit een oneindige discussie blijft!
Je kind niet onnodig vastleggen in bed als het niet nodig is en zeker niet op eigen houtje doen. Nogmaals wij deden het op advies van het CB!
Wij hebben heel lang moeilijkheden gehad met het ontbakeren en de Safe T was een oplossing die prima geholpen heeft.
Nu ligt mijn zoontje ook alleen met een slaapzakje in bed en ligt op zijn zij, buik en gaat zo zijn hele bedje rond! Maar dat heeft wel een aantal maanden geduurd voordat hij het snapte!

op advies van het cb nog wel hier raden ze het echt af oook de safte sleep

Dan moeten ze zulke producten maar uit de verkoop halen want zelfs bij de Prenatal liggen ze te koop! Maar zoals ik al zei; ik heb het niet meer nodig!

Ik ben bang dat het net zoiets is als met het aanleggen van rotondes, stoplichten en drempels, het moet eerst mis gaan voordat er stappen komen. Ik heb makkelijk praten, had het niet nodig en nam het voor lief om tig keer me bed uit te moeten omdat ze op de buik lagen en niet terug konden. Maar toen sliepen ze wel ook naast mijn bed omdat ik BV gaf nog. Maar hetzelfde euvel had ik ook met fiepjes , ook 20 keer terug moeten doen omdat ze het niet pakken konden nog.
Zo lang als dit soort dingen te koop blijven en er mensen zijn die er verstand van zouden hebben die het adviseren, zal deze discussie blijven bestaan. Wat is dan nl wijsheid in deze.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!