mandylien die dingen mag je echt niet meer gebruiken hoor,
Omdraaien in bed
Wat ik me dan afvraag, hoe zijn wij groot geworden?
Wij werden niet vastgelegd, en ook ik ben groot geworden.
Ik begrijp dat het vervelend is om er 's nachts uit te moeten, maar dat is een keuze die je gemaakt hebt, toen je je kindje kreeg.
Er is niets zo kostbaars als je kindje.
Mijn dochter zwerft en bonkt door haar hele bed, en ja soms word ik er wakker van, maar dan draai ik me om en tuk weer lekker verder met het besef, ze leeft en beweegt nog
Lekker laten zwerven door dat bed, en niet vast leggen!
Liefs Wendy
Hallo,
Ja het is en blijft erg lastig. Aan de ene kant wil je dat je kindje veilig in bed ligt en aan de andere kant ook nog lekker kan slapen. Als jouw kindje vastligt en zich toch per ongeluk op zijn buik weet te draaien, kan hij/zij moeilijker terug draaien. En dat is het grote gevaar.
Succes met je beslissing
Groetjes Nicole
Ik blijf echt tegen het vastleggen, goedgekeurd of niet ben ik nog steeds van mening dat het vastleggen ZEER ONVEILIG is. Even oefenen met terug rollen en je bent er klaar mee. Een leuke oefening om te doen met je kleintje en het hele, zowiezo tijdelijke, probleempje is opgelost. Hier hadden ze dat zo door. Het door het bedje heen woelen hoort erbij, hier gingen ze beide door het hele bedje heen, ik vond ze soms andersom met de voetjes aan het hoofdeinde. 10 keer s`nachts eruit moeten om terug te rollen is niet fijn, dat snap ik. Maar dit hoort erbij, net zoals eruit moeten omdat ze honger hebben, ziek zijn, fopspeen terug geven en weet ik wat allemaal.
Maar goed, dat is mijn mening.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
precies sje mijn vriendin zei net al het is niet verantwoord je kind vast te leggen inbed ik werd vroeger nooit vastgelegd.
Ik snap die verkopers ook niet hoor !
die dingen mogen volgens mij helemaal neit meer verkocht worden
ik heb ook een ker in de winkel gewest toen kevin zo klein was en die vrouw zei al we verkopen het nog steeds maar raad het wel af
Met Asje eens: goedgekeurd of niet, nooit vastleggen! Het hoort gewoon bij opgroeien en ontwikkeling dat ze een poos rommelige nachten hebben als ze wel de ene kant en niet de andere kant op kunnen draaien. Ze beginnen pas met draaien zodra ze in staat zijn om de ademweg vrij te houden dus in principe (op een enkele verdrietige uitzondering na) niks aan de hand. Moeder Natuur heeft het allemaal goed voorbereid wat het menselijk lichaam betreft.
Als ik een babyspeciaalzaak had, zou ik weigeren wat voor hulpstukken dan ook te verkopen.
Dus mandylien, wat mij betreft, weer terug naar de babyspeciaalzaak met dat enge ding. Ik vind het allemaal bloedlink die vastbind-trucendozen.
Groetekes, Sje
nogmaals
Advies: Het is niet verstandig om een gezonde baby te willen vastleggen, al is een enkele uitzondering voorstelbaar. Doe het in geen geval zonder advies te hebben ingewonnen bij consultatiebureau- of kinderarts.
Eigenlijk zouden ze dit soort dingen door kraamhulpen en kraamverpleging aan kersverse ouders door moeten laten geven. Dat scheelt al zo’n hoop aan onwetendheid. Of desnoods dat het CB het mensen op het hart drukt om kinderen niet vast te leggen. Doodeng!
Groetekes, Sje
heb alles een beetje doorgelezen en navraag gedaan op het consultatiebureau en moet toch zeggen dat jullie gelijk hebben. Al vond ik niet dat het er gevaarlijk uitzag.
Maar kzou het idd ook zelf niet prettig vinden als ik werd vastgelegd.
zo, weer wat geleerd!
groetjes lennie
Kijk, daar kunnen we wat mee. Heeft onze missie tegen het vastleggen van kindjes toch enig effect!
Ik ben benieuwd wanneer het volgende topic over vastleggen in bed op het forum verschijnt…kunnen we weer vooraan beginnen!
Groetekes, Sje
Tja liever nog maar weer eens brullen Sje dan dat er ongelukken gebeuren. We kunnen dan ook anders deze topic even opzoeken. Zo lang er nog dingen bestaan die gemaakt zijn om kinderen vast te leggen in hun bedje en verkopers deze aanbevelen, zal deze topic terug blijven komen. Het zou gewoon niet meer mogen bestaan.
Dan ga ik voor de rode waarschuwingen
Mijn kleine aap van 4.5 maand draait ook naar een kant en vindt het nog moeilijk om terug te draaien. Ik laat hem lekker draaien en hij laat duidelijk merken dat-ie niet terug kan en dan help ik hem. Ik oefen iedere dag, vind het ook erg schattig om te zien hoe hij zijn best doet! Maar na het zien van die foto’s ben ik wel een beetje bang dat-ie ook verkeerd komt te liggen en dat er iets gebeurd. Ik moet er niet aan denken!!!
Hallo allemaal,
Ik ben het deels ook met Lennie eens.
Er zijn kidnjes die erg druk zijn en die zonder vastleggen door eigen bewegingen nooit in slaap komen.
Ik heb zelf zo’n kindje zo’n grote bewegingsonrust heeft dat het nooit in slaap valt als het niet vastgelegd wordt.
En ik stel me niet aan we lopen er momenteel voor bij de kinderneuroloog in het Radboud.
Mijn zoontje ligt in een zijligkussen met zijn slaapzak aan de achterkant vastgelegd onder het matras.
Hij ligt er vanaf week 6 al in ivm zijn afgeplatte hoofdje en ik heb hem nog nooit anders aangetroffen als dat ik hem in bed heb gestopt.
Hij is nu 5,5 maand.
Dus voor sommige kids is het bijna noodzakelijk om wel vast te leggen.
Liefs Maaike
Sophie heeft ook altijd een soort van strak ingestopt gelegen omdat ze anders van haar eigen onrust wakker werd. Op een gegeven moment heeft ze alleen een slaapzak en losse deken gehad en nu ligt ze in bed zonder slaapzak maar wel weer lekker strak ingestopt. Het helpt haar de nacht door en ook ons.
lfs Sonja
Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:09:59
Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:10:36
Waarom dan niet een bakerzak of zo ?
Ik blijf het zeggen NOOIT JE KINDJE IN BED VASTLEGGEN