Als ik dit allemaal lees, moet ik wel even nadenken hoor. En de traantjes schieten in mijn ogen als ik die foto’s zie. Gatverdamme wat eng. Ik moet er niet aan denken … eigenlijk ben ik nu in staat op elk half uur bij mijn zoontje (5 wk) te gaan kijken. Nogmaals Gatverdamme wat een eng gezicht.
Mijn eerste zoon heb ik toen hij zo’n 2 1/2 mnd was in een slaapzak te slapen gelegd en met het uiteinde onder het matras vastgelegd. MAAR naarmate hij begon te draaien (zo rond 4 mnd) heb ik hem los in zijn bed gelegd. Dus niet meer ingestopt. Wel paste het slaapzakje goed, dus niet dat hij IN zijn slaapzakje kon draaien. Het voordeel met Tommy was: hij kon al zelf van buik naar rug draaien. Dus terugdraaien (indien nodig) was geen probleem, maar toch ging ik elk half uurtje eventjes kijken. Vooral als ik hem hoorde draaien ging ik altijd even kijken of dat hij zijn hoofdje goed had liggen.
Ik heb ook heel veel onrustige nachten gehad. Het is geen prettig, vooral als je al 2 miskramen hebt gehad wil je toch dat er niks met je kindje gebeurd.
Ik raad het volgende aan: oefen overdag zoveel mogelijk met het omdraaien. Maak er een spelletje van. Ik applaudiseerde elke keer als hij draaide en hoe vaker ik dat deed hoe beter en vaker hij zich ging omdraaien (Mama is trots op mij!!!).
Wat betreft een slaapzakje: Je kunt hem er gewoon in laten slapen MITS hij goed past. Dus de armsgaten en het hoofdgat moeten niet te groot zijn.
En laat hem oefenen met omdraaien IN het slaapzakje. Dan wordt het des te makkelijker.
Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes
Michelle
Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)