Omdraaien in bed

nou ik nog even over het wiegen dood het ligt nit altijd aan de lakentjes het kan ook het hartje zelf zijn of het kindje schrik ergens van een geluid dat ie nog niet kent het heeft vele oorzaken waaraan een kindje dood kan gaan

gr de mama van leyla

veronique daniels

Tuurlijk heeft wiegedood verschillende oorzaken. Maar elke oorzaak die je weg kunt nemen (zoals het gevaar van vastleggen) is mooi meegenomen.

Groetekes, Sje

daar heb je gelijk in sje

gr de mama van leyla

veronique daniels

Als ik dit allemaal lees, moet ik wel even nadenken hoor. En de traantjes schieten in mijn ogen als ik die foto’s zie. Gatverdamme wat eng. Ik moet er niet aan denken … eigenlijk ben ik nu in staat op elk half uur bij mijn zoontje (5 wk) te gaan kijken. Nogmaals Gatverdamme wat een eng gezicht.

Mijn eerste zoon heb ik toen hij zo’n 2 1/2 mnd was in een slaapzak te slapen gelegd en met het uiteinde onder het matras vastgelegd. MAAR naarmate hij begon te draaien (zo rond 4 mnd) heb ik hem los in zijn bed gelegd. Dus niet meer ingestopt. Wel paste het slaapzakje goed, dus niet dat hij IN zijn slaapzakje kon draaien. Het voordeel met Tommy was: hij kon al zelf van buik naar rug draaien. Dus terugdraaien (indien nodig) was geen probleem, maar toch ging ik elk half uurtje eventjes kijken. Vooral als ik hem hoorde draaien ging ik altijd even kijken of dat hij zijn hoofdje goed had liggen.
Ik heb ook heel veel onrustige nachten gehad. Het is geen prettig, vooral als je al 2 miskramen hebt gehad wil je toch dat er niks met je kindje gebeurd.

Ik raad het volgende aan: oefen overdag zoveel mogelijk met het omdraaien. Maak er een spelletje van. Ik applaudiseerde elke keer als hij draaide en hoe vaker ik dat deed hoe beter en vaker hij zich ging omdraaien (Mama is trots op mij!!!).

Wat betreft een slaapzakje: Je kunt hem er gewoon in laten slapen MITS hij goed past. Dus de armsgaten en het hoofdgat moeten niet te groot zijn.
En laat hem oefenen met omdraaien IN het slaapzakje. Dan wordt het des te makkelijker.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Zeker niet gaan vastleggen!!

Ik heb een dochtertje van bijna 6 maanden, en draaien dat ze doet zowel in bed, box, of op de grond! Gewoon oefenen, met terugdraaien, hebben ze snel genoeg wel door!
Aantal nachten eruit geweest omdat ik haar moest omdraaien, en nu niks meer aan de hand!
Je moet er gewoon even geduld voor hebben/nemen.
Al die onzin met vastmaken en zo. Ik snap niet dat er mensen zijn die dan kunnen doen bij hun kleine.
Wij willen zelf toch ook lekker kunnen bewegen!

Groetjes, Susan

Hallo allemaal,

Nou wat een reacties allemaal ik heb hem helemaal zonder iets dus zonder slaapzak in bed gelegd en zonder dekentjes en ik moet zeggen het gaat al stukken beter hij komt nu nog maar twee of drie keer per nacht jippie. ook overdag heb ik hem op een groot kleed op de grond gelegd zodat hij meer kan oefenen.
wel fijn dat jullie advies geholpen heeft. er moet dan echt iets gebeuren met de instanties die dit goedkeuren want ik had ook mijn fysio gebeld en die zij dat het ook kon maar gelukkig heb ik het niet gedaan ik had er geen goed gevoel over na jullie advies blij dat jullie er wel wat van af weten zo zie je maar. en fem ik neem je niks kwalijk hoor veel liefs mandylien

mandylien je kunt hem beter wel in een slaapzakje leggen anders krijgt hij het misshien nog koud ook

Hai,

Dat doe ik ook hoor snacht’s maar overdag laat ik zijn broekje en sokken aan want het is best warm op zijn kamer 27 graden op het moment met die zon. En hij draagt ook nog een helmpje voor zijn schedeltje bij te laten trekken ivm zijn platte hoofdje en dat is al helemaal warm voor hem ik doe hem wel af hoor als het te warm is of als hij koorst krijgt.

gr mandylien

Hoi,

Even over die armsgaatjes dichtnaaien… Ga dit niet op eigen houtje doen, het hoofdje kan in de slaapzak schieten. Je kunt dan beter kijken op www.puckababy.com , dit zijn speciaal gemaakte slaapzakjes hiervoor. Binnenin zit een hesje, zodat het kindje niet in de slaapzak kan schieten. Ik gebruik dit slaapzakje al vanaf dat Janniek 2 maanden is. Ze vindt het heerlijk, kan niet omdraaien of omhoog klimmen.

jantje

quote:
Hoi,

Even over die armsgaatjes dichtnaaien… Ga dit niet op eigen houtje doen, het hoofdje kan in de slaapzak schieten. Je kunt dan beter kijken op www.puckababy.com , dit zijn speciaal gemaakte slaapzakjes hiervoor. Binnenin zit een hesje, zodat het kindje niet in de slaapzak kan schieten. Ik gebruik dit slaapzakje al vanaf dat Janniek 2 maanden is. Ze vindt het heerlijk, kan niet omdraaien of omhoog klimmen.

jantje

je heb bij andere winkels net zulke goede slaapzkjes te koop waarom van die speciale kopen ze zijn er zo weer uitgegroied

puckababy is zelfde als de bakerzak, en het is waar bij sommige babies hielp het erg goed

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hai,

Ik heb hem in een gewone slaapzak gelegd voor zijn eigen maat en dus geen genaaide armgaten ik heb op de site gekeken van puckababy had ik dat maar eerder geweten want Luka is net twee maanden uitgebakerd en wij hebben hem al die tijd met doeken ingewikkeld was echt een gedoe vooral voor hem helaas kan ik de puckababy niet kopen want voor ons is het echt te duur helaas wel bedankt voor de tip.

gr mandy

quote:
Hoi Mandilyn,

Een slaapzakje kopen wat iets aan de lange kant is en dan instoppen aan het voeteneind.

Dit werkt heel goed hoor!!!

LENNIE, LEES DE REST VAN HET TOPIC EENS!

(Sorry, als het om het vastleggen van kinderen gaat, schiet mijn toetsenbord altijd meteen in de hoofdletterstand!)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Jun 2008 21:01:42

lennie dat is helemaal verkeerd vastleggen hor kan wel werken maar wat als jou kindje wt over komt

ben banger als ze los ligt want ze draait zich zo onder haar dekentje met haar hoofdje. En sinds ze vast ligt blijft ze ook op dezelfde plek liggen als ik haar instop. En nee, ik maak haar heus niet te strak vast. ze heeft een hele lange slaapzak aan

Dan heb je nog niet het hele topic gelezen want er staat dat zodra ze het hele bed door draaien, je alles uit het bedje moet halen (ook dekentjes). Dus dan kan ze niet onder het dekentje terecht komen.

En het gaat niet om te strak vastleggen, het gaat erom dat als ze alsnog gaat draaien en ze draait alleen maar 1 kant op dat ze haar beentjes vastdraait. En je wilt toch dat ze ooit leert lopen of niet? Dat gaat echt niet lukken hoor als haar beentjes ooit afgeknepen vast komen te liggen in haar slaap! Erg gevaarlijk die truc met dat slaapzakje.

Ik blijf het verschrikkelijk onverstandig vinden om een kindje op wat voor manier dan ook vast te leggen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Jun 2008 17:00:26

ben het met sje eens

en je gaat al zeker gen dekentje gebruiken als ze inslaapzak liggen

nogmaals ik vind dat je onverstandig bezig bent het slaapzakje in te stoppen
een kind draaid nu eenmaal in bed

laat je niet gek maken lenie. Ik deed het ook altijd en ze ademt nog steeds

Hallo allemaal,

Na die verschrikelijke foto’s gezien te hebben ben ik naar een baby speciaalzaak geweest. En ik heb daar een nieuw iets gekocht, het heet safe to sleep het is een soort stevige laken met lange zijkanten die sla je om de zijkant van het matrasje en zet je met klitteband ondser het matrasje vast daarop zit een soort katoenen luier die je stevig met klitteban om je kindje heen slaat dus hij ligt in een soort broekje ideaal hij moest er eerst even aan wennen maar nu slaapt hij heel erg lekker en het is door alles goedgekeurd dus ik hoef ook niet meer zo bang te zijn. hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd
gr mandy