Ochtendritueel..?

Dat is natuurlijk zeker makkelijk en met een paar extra ogen helemaal. Ik kom wel eens ogen te kort hoor ook nu. Maar ja zij wil niet meer maar ik heb hem nog staan als opbergplek

Groetjes,

Michèle

Op maandag gaat Tim naar mijn ouders. Mijn man brengt hem daarheen en aangezien mijn moeder het zo leuk vind hem in bad te doen gaat hij daar in pyama heen. Mijn man maakt hem dus pas wakker als hij zelf helemaal gedoucht is etc. Ook de pap krijgt hij bij mijn ouders. Op dinsdag en woensdag gaat hij daar de creche. Om kwart over 7 maken we hem wakker. Mijn man brengt hem altijd naar de creche en ik haal hem altijd op. Mijn man doet dus alles s’ochtends. Om kwart over 7 gaan ze samen onder de douche. Als mijn man zich afdroogt staat Tim er nog onder. Daarna gaat hij eerst Tim aankleden en als Tim aangekleed is gaat hij even spelen boven zodat papa zich ook aan kan kleden. Daarna naar beneden om pap te eten en dan gaat hij naar de creche.

Op donderdag en vrijdag ben ik vrij en wordt Tim meestal rond 8 uur wakker. Ik doe hem dan een schone luier aan en neem hem mee naar beneden om pap te eten. Daarna laat ik hem nog even lekker spelen en neem ik zelf ook rustig de tijd om wakker te worden. Daarna gaan we naar boven om samen te douchen. Tim mag daarna nog even alleen douchen, omdat ik me dan afdroog. Daarna droog ik hem af en kleed ik hem aan zodat hij lekker boven kan spelen en ik me ook op mijn gemak kan aankleden.

Ik vind het persoonlijk wel erg oud om iemand van 19 maanden nog een papfles te geven. Tim krijgt al pap uit een bord vanaf 7 maanden. Maar goed dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hhaha, ik mag beginnen tussen 07.30 uur en 09.00 uur en dat is meestal zo rond 08.45 uur. Bij papa beginnen ze om 10.00 uur, dat is daar heel normaal! Hij begint eerder, ‘al’ om 09.00 uur en dan is het in de winter bijna alleen licht in zijn kamer! Tja, ik ben nu eenmaal geen ochtendmens en 07.00 uur beginnen zou ik echt niet trekken. Gaaaap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ey Rainbow,
Hoe laat ben je dan thuis? Want als je zo laat begint met werken ben je ook laat thuis toch? Of werk je minder dan 08u op een dag?

Tja dat Jony blijft liggen/spelen in haar bedje ik denk dat het gewoon puur gewenning is volhouden. Ik zag dat mijn zus dat ook altijd zo deed, tja wat zei kan kan ik ook dacht ik. En zie hier het resultaat:D
Heb gisteren ook tot 23u gewerkt voor je thuis in je bed ligt en eindelijk slaapt is het 01u. Tja dan zie ik het echt nog niet zitten om al om 08u aan het ontbijt te zitten… gaaaaaaaap…
Vanmorgen hoorde ik het eerste geluidje pas zo rond 09u heerlijkk.
Toen Jony zo klein was en de eerste voeding zo vroeg kreeg legde ik haar altijd weer terug in bed. Misschien door het volhouden dat ze het nog steeds goed vindt…

@ Rainbow ik zou het weer niet trekken om zo laat thuis te zijn. Op vrijdag is mijn langste dag dan ben ik zo 17.30 thuis en dat is ook onze patatdag want dan heeft ook niemand zin om te te koken. De rest van week ben ik of 16.00 of 17.00 thuis.

Groetjes,

Michèle

Ik ben voor 8.00 u de deur al uit en altijd rond 17.30 of iets later thuis.
Heerlijk zo’n tijd van 16.00u of zelfs 17.00u thuis zijn zeg! Maar dan zou ik uren moeten opnemen en dat doe ik niet. Nog minder werken ook niet. Wil als Nick ouder is juist weer meer gaan werken…

Papa heeft vanmorgen weer een papfles gegeven. Ik had het willen uitproberen maar ja, hij had er niet meer aan gedacht. Dan morgen maar
En Nick vond zijn papfles tot nu toe erg lekker hoor dus dan maakt voor mij de leeftijd niet zo uit. Hij krijgt wel eens pap uit een bordje maar dan tussen de middag en dan geef ik het hem met een lepeltje.

Groetjes Bianca

Thoby krijgt meestal pap uit een bordje.
Maar vaak ook (als ik haast heb)
Een krentenbol in zijn hand en die eet hij dan in de auto op.

Als ik niet lekker ben of erg moe ben ofzo geef ik hem in de ochtend een pap fles.
Hij vind het eigenlijk allemaal wel best. Het enige wat me opvalt is dat hij meestal niet meteen honger lijkt te hebben.
Hij eet het beste als ik hem pas 1,5 uur nadat hij wakker is eten geef.
Wel wil hij altijd meteen water als hij wakker is. Dus sinds een paar weken leg ik s’avonds als ik naar bed ga een anti lek beker met beetje water erin in een hoekje van zijn bed.

Op die manier kan ik dus nog even lekker blijven liggen s’ochtends ))

Is er nog iemand die dat doet trouwens??

Groetjes
Margot

@ bianca met de oude creche was ik om kwart voor zeven de deur uit en om 17.45 thuis als ik mazzel had, nu ben ik in 2 tellen op het kdv en 20 min later op mijn werk dus het is echt een verademing. Kan ik eindelijk weer hele afleveringen van ATWT kijken

Morgan heeft niks in der bed aan drinken. Ze taalt er ook niet naar of zo.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, zo zie je maar dat iedereen anders werkt. Officieel werk ik van 08.45 uur tot 17.15 uur (dus 8,5 inclusief pauze), maar het is bij ons zo druk dat het meestal op ma en wo 18.00 uur is eer ik naar huis ga en dan ben ik rond 18.30 uur pas thuis. Dat vind ik eigenlijk te laat. Het is ook niet nodig, maar ja, het werk moet ook af…Helaas komende maandag door een vergadering een werkdag van 08.45 uur tot na achten…Met een half uur pauze. En dan beweren ze dat ambtenaren nooit werken…Ze zouden eens een weekje met me moeten ruilen! Ik werk me altijd suf!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hier ook een ambtenaar die het vooroordeel niet bevestigt hoor, Rainbow.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben ook ambtenaar geweest maar kwam uit het bedrijfsleven dus draaide ook hele lange dagen. Nu nog soms trouwens alleen probeer ik minder want ik heb het ooit mijn me gezondheid laten kosten (werkte rustig 555 uur per week toen).

Even on topic. Morgan heeft er een uur over gedaan maar ze heeft zelf een bakje pap leeggeten. Dat kan op een kdv dan natuurlijk niet, maar nu heeft ze heerlijk op der dooie gemak zitten smikkelen.

Groetjes,

Michèle

555 uur per week Michèle?! Hopelijk een typefout?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Eh ja dat moet 55 uur per week zijn Mriek

Groetjes,

Michèle

Ik schrok ook al

Maarre… wat ik me dan afvraag: Hoe laat eten jullie dan 's avonds?
Ik begin altijd om 17.00/17.15 uur met koken en we eten om 17.30/17.45 uur.
Dat omdat Seth dan echt omvalt van de honger Papa komt om 17.30 thuis, dus dat komt mooi uit.
En mijn week is iedere dag en week anders (heel irritant!!!), maar meestal ben ik op tijd thuis, en anders eet Seth al op tijd bij opa en oma.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Vraag je dan nu aan mij??? Want ik werk nu geen 55 uur per week meer hoor. Wij eten meestal zo om een uur of 18.00. Mervin is door de weeks vroeg thuis en ben op donderdagmiddag thuis, Alleen op zaterdag eet ze alleen omdat pappa dan pas om 19.00 thuis is.

Groetjes,

Michèle

Nee, gewoon in het algemeen

Omdat er ook veel mensen zijn die later thuiskomen ed

Liefs, Anne

Ah snap hem, nou ja van mij/ ons weet je het nu. Later zou ik ook niet prettig vinden want dan moet ze met zo’n volle buik naar bed.

Groetjes,

Michèle

Wij eten ook altijd om half 6 tenzij en van ons later thuis komt dan 18u dan eet Jony een kliekje om half 6 en eten wij later.
Later als half 6 trekt zij het ook echt niet. Rond 17u geeft ze al aan om te eten meestal krijgt ze van mij dan iets hartigs.
En overigens in de zomer eten we savonds om 17u dan begint mijn man een half uur eerder op zijn werk en is dan om 17u thuis.

Wij eten meestal tussen 17.00 en 17.30. Later is sowieso geen optie want dan is Dylano te moe en eet niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wij eten rond 18.00 uur of 18.15 uur. Erik redt dat prima en is dan ook nog niet te moe gelukkig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker