Ochtendritueel..?

Hoi meiden. Ik was benieuwd hoe jullie ochtendritueel eruit ziet.
Bij ons gaat het zo. Smorgens opstaan, Nick de papfles rond 7 uur en dan weer terug in bed. Zo hebben wij tijd om ons te gaan wassen en aankleden. Vervolgens rond 7.30 ga ik naar boven om Nick aan te kleden en dan krijgt hij beneden nog een sap en soepstengel.

Nu is het volgende aan de hand. Nick heeft smorgens niet meer zo’n zin in zijn papfles. Hij doet er megalang over en zit ondertussen een beetje te miepen met zijn speen of knuffel. Aangezien het smorgens natuurlijk een strak schema is ivm het brengen naar het KDV heb ik hier niet zo’n tijd voor . Ik was dus erg nieuwsgierig hoe jullie schema er smorgens uitziet. Eten jullie kindjes (en wat) beneden nadat ze aangekleed zijn of krijgen ze ook nog een fles op schoot?
Het gaat alleen om de dagen dat hij naar het KDV moet. Als ik thuis ben vind ik het niet zo moeilijk .
Hopelijk doe ik wat ideetjes op om het smorgens wat soepeler te laten verlopen.

Groetjes Bianca

Misschien is Nick wel klaar met de papFLES? Dus misschien hem zelf pap uit een bordje laten eten? Of misschien vindt 'ie het wel prima om gevoerd te worden, maar je snapt wat ik bedoel.

Bij ons ziet het er zo uit op de dagen dat ik moet werken:

Erik is altijd rond 6.15 uur wakker en komt dan nog even bij ons (mij) in bed;
Om 7.00 uur naar beneden en dan kleed ik hem aan. Daarna maak ik pap voor Erik. Dat eet 'ie zelf aan tafel in de keuken op en ondertussen rommel ik daar wat aan. Als 'ie klaar is, gaat 'ie Sesamstraat kijken en kleed ik me aan etc. Tegen 7.45 uur gaan we dan richting opa&oma/kdv en ga ik daarna naar het werk.

Op de dagen dat ik niet werk gaan we ook om 7.00 uur naar beneden, maar kleed ik Erik nog niet aan. We lopen lekker tot rond fruithaptijd in onze pyjama en gaan ons dan maar eens aankleden…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek, ik snap wat je bedoelt Maar Nick kan echt nog niet zelf zijn pap eten hoor. Hij probeert het wel met avondeten (is ook wat vaster) en dat gaat redelijk. Erg handig dat Erik zijn eigen bordje leeg kan eten. En dat hij lekker voor de tv gaat zitten! Dat is dus een beetje mijn probleem. Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen. Hem eerst aankleden of eerst wat eten. Hij gaat nog niet altijd lekker alleen voor de tv zitten beneden. Vind het ook een beetje eng om hem beneden te laten terwijl ik boven ben (ben hooguit 15 minuten bezig zonder douchen) maar toch… Ik denk inderdaad dat hij de fles zat wordt maar dan zal ik toch echt zijn pap moeten geven. En dat lijkt me niet handig om op zijn slaapkamer te doen…
Ik ben zo lekker gewend aan dit ritueel dat ik het erg lastig vind om nu weer een nieuwe draai te vinden.
Maar ik heb al heel wat aan jouw schema. Hopelijk volgen er nog meer van werkende moeders.

Groetjes Bianca

Als ik moet werken ga ik me eerst aankleden. Soms moet ik hem wakker maken en soms is hij al wakker. Als hij wakker is blijft hij in zijn bed spelen tot ik me aangekleed heb. Daarna kleed ik hem aan en gaan we naar beneden. Hij eet dan pap of een broodje en dat doet hij zelf. In de tussentijd pak ik zijn tasje voor het kdv. (slaapzak , knuffel etc.) rond 8 uur gaan we naar het kdv.
Als ik vrij ben lopen we ook nog langer in pyama

Misschien kan je ook eerst jezelf aankleden en dat Nick dan nog even in bed speelt. Hier werkt het echt goed

Liefs

Als morgan naar het kdv gaat dan kleed ik me eerst aan en maak beneden mijn brood klaar en haar boterham en melk. Dan ga ik naar boven en maak haar wakker als ze nog niet wakker is. Dan kleed ik haar aan en gaan we naar beneden. Ik eet dan mijn pap en zij haar brood. Meestal voor de tv. Dus we kijken Dora samen. Daarna is het schoenen en jas aan en naar het kdv. Ik heb vanmorgen pap geprobeerd om te lepelen, maar dat gaat nog niet echt vlot dus we houden de pap voor de dagen dat we niet hoeven te haasten zeg maar. Dan kleed ik haar overigens ook pas later aan hoor want dan hoeft niks

Groetjes,

Michèle

Hoi,
Op de dagen dat ik aan het werk ben gaat mijn wekker om half 7, ik ga dan douchen, aankleden. Onze meid slaapt dan nog.
Na dat ik in de kleren zit smeer ik brood, voor mijn werk en haar ontbijt.
Daarna maak ik haar wakker, een enkele keer is ze al wakker en dan haal ik haar uit bed, in de pyama in de kinderstoel en geef ik haar een broodkorst en een tuitbeker met halfvolle melk.
Beide keren, als ik haar wakker moet maken of als ze wakker is eet ze in de pyama.
Na het eten was ik haar en kleed ik haar aan en dan gaan we naar de oppas.

Soms zijn we heel vroeg, dan laat ik haar na het eten nog even in de kinderstoel zitten en geef ik haar een speelgoedje.

Gr

Even een nieuwe routine vinden is lastig hè, en omschakelen ook. Ik moet erbij zeggen dat Erik sinds kort z’n pap zelf eet hoor, eerder voerde ik hem nog. En Erik kijkt Sesamstraat in de box als ik niet beneden ben, anders vertrouw ik het ook niet. Rond z’n 2e verjaardag gaat de box hier echt weg, ook al gebruiiken we hem nog en vindt Erik het nog prima, dus dan moet ik ook even iets anders verzinnen. Misschien in z’n kinderstoel voor de televisie? Misschien dat Nick dat ook prima zal vinden?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Morgan zit inder kinderstoel tv te kijken of op de bank maar ik ben er wel bij. Als ik naar boven moet voor een langere periode dan gaat ze mee naar boven.

Groetjes,

Michèle

als rico wakker wordt krijgt hij een fles melk,
als ie zin heeft om te eten krijgt hij een broodje of een krenten bol.
soms wil ie helemaal niks, wil ie alleen drinken.
ik pak m dan bij me op bed met een fles melk, en worden zo rustiger wakker.
daarna zet ik hem in de box en ga me aankleden, ondertusse heeft hij wel gepoept dus dan verschoon ik zijn luier.
dan speelt ie een half uur in de box,
daarna laat ik hem op de grond spelen met duplo ofzo, of met zijn bal, net waar ie zin in heeft.
tegen 10 uur krijgt hij fruit, en daarna mag hij even een tekenfilmpje kijken. wat rond kwart over 10 is.
dan doe ik gewoon wat dingentjes in huis en voor 11 uur staan we buiten om een boodschap te doen ofzo.
om 12 uur gaat hij dan eten 2 boterhammen en een halve beker melk, en daarna rond half 1 ligt hij in bed.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier ligt het er een beetje aan of ik vroeg naar school moet (half 8 weg), of iets later. Maar als ik redelijk vroeg moet, kleed ik Seth zelf niet aan, maar gaat hij bij oma in bad (luxe hè).

Hier wordt hij meestal om 7 uur wakker. Als hij wakker wordt, ben ik al aangekleed, of ik ga erna douchen (dan let papa op hem).
Meestal kijkt hij eerst even tv in zijn kinderstoel, en gaan wij door met waar wij mee bezig zijn.
Daarna ontbijten we aan tafel, met z’n drieen als het kan en gaat de tv uit.
(Seth eet dan zelf zijn boterham)
Daarna worden de spullen gepakt en gaan we weg.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Het is inderdaad lastig om weer een draai te vinden. Maar mezelf eerst aankleden vind ik toch wel prettiger. Ik vind het geen fijn idee als hij alleen beneden op de bank zit. De box hebben wij al lang niet meer staan. En om hem mee naar boven te nemen, ja, dan heb ik niet echt de rust om mijn gang te gaan. Dus laat ik dat maar doen. Misschien hem zo lang mogelijk laten liggen en dan aankleden en beneden eten. Ik moet alleen eerder weg smorgens. Is nu af en toe al haasten. Ik werk namelijk verder weg en het is smorgens echt minutenwerk Dus een bordje pap gaat hier niet werken, dat duurt te lang. Mijn man brengt Nick naar de creche dus dan moet hij het brood maar voor zich nemen…
En Nick zo gauw mogelijk leren om zelf zijn pap te eten. Lijkt me superhandig als je tussentijds wat anders kunt doen zoals brood smeren voor jezelf op het werk.

Ik zal eens wat proberen als ik vrijdag thuis ben en dan net doen alsof we naar de creche moeten. Even een test

Bedankt zover voor jullie reacties. Heb ik al heel wat aan!!

Groetjes Bianca

Wat een hollen altijd he op de dagen dat de vrouwen moeten werken!!

Als ik moet werken, gaat de wekker om 06.00 uur. Ik douche me, kleed me aan en maak me op. In de tussentijd is de oudste wakker geworden en die zit bij papa op bed wat televisie te kijken. Als de jongste wakker wordt, gaat hij ook nog even op bed zitten. Mijn vriend kleed de jongste dan aan en ik de oudste en om 07.00 zijn we beneden en krijgen ze een boterham. In die tijd kan ik nog wat dingen bij elkaar zoeken. En om 07.30 ongeveer zijn we dan bij het KDV (ik breng ze weg).

Ik keek er eerst ook niet naar uit toen de papfles wegging en ze overgingen op brood (ivm met de tijd die het in mijn ogen langer zou duren), maar het valt reuze mee.

Ik denk dat je moet kijken wat het beste voor je werkt, in het begin kreeg jada een bord pap met haar nachthemd aan waar mijn man en ik bij waren, nu doen we het sinds een paar weken anders. We staan allemaal op rond 6:15, ik neem eerst een douche terwijl papa en jada nog even knuffelen, dan gaat papa in de douche en ik maak dan pap voor die kleine die ze opeet terwijl mama zich aankleed. Ze zit alleen in haar stoel met pap voor d’r neus en water. Ik sta in de huiskamer me op te kleden. Dan zodra papa klaar is is Jada vaak klaar met eten, dan gaat ze snel even badderen, en tanden poetsen, terwijl ze dat doet kleed papa zich aan en let hij op haar terwijl ze badderd en ik leg dan haar kleding klaar en pak haar tasje in voor school, rond 7:10 zijn we de deur uit. 5 minuten later zit Jada op school en 10 minuten later ik op mijn werk! Gaat nu eigenlijk prima! Ik weiger overigens eerder op te staan vind het eigenlijk al veel te vroeg! hahahahah

Ik sta op om 6u30 en ga dan in douche en kleed me aan, daarna haal ik mijn zoon uit bed, hem verchonen aankleden, we eten samen ontbijt (cornflakes met melk) en hij eet al helemaal zelf dus dat is gemakkelijk. En daarna met zn allen de deur uit.

Liefs
Tanja

Wie gebruiken de box nog meer niet??
en Benick wanneer hebben jullie de box eruit gedaan? hoe oud was nick toen?
ik vind de box echt wel handig, ik laat m ook nog lekker staan zolang rico dat pikt.
ik weet niet hoeveel kilo hij kan houden maar een jaartje de box in huis…dat bevalt me wel
het is gewoon makkelijk af en toe, en ik heb zoiets van: hij vind het er fijn… en voor hem is dat een veilige plek. waar hij toch in kan spelen.
zolang dat het geval is blijft ie lekker staan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij wilde hem als strafpelk houden, maar gezien morgan de hoek snapt is het weer opbergplek geworden voor speelgoed. Maar voor morgan gebruik ik hem niet meer. Ze wil niet meer.

Groetjes,

Michèle

Hier al weg sinds Dylano een jaar is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier staat de box nog, en ook ik wil dat zo houden.
Hij gaat er niet zo vaak meer in, maar af en toe nog wel en hij is er graag, hopelijk kan ik er nog een tijdje mee.

Ook hier is hij al heel lang weg!
Sinds Seth 10 maanden is al, en ik heb hem eigenlijk nooit gemist.

Liefs, Anne

Hallo,

Leuk om jullie verhalen te lezen hoe jullie 's ochtends alles regelen om op tijd op het kdv en werk te zijn…! Ik ben altijd maar aan het racen, en nog doe ik er 1,5 uur over!!

Mijn dochter (2 jaar) is altijd vroeg wakker, dus als ik opsta om 6.15 uur dan is zij meestal ook al wakker en wil ze er uit. Eerst een boekje lezen, daarna kleden we ons aan (eerst mezelf, daarna haar). Vervolgens beneden boterham eten. Daar doe ik echt wel een half uur over. Tandenpoetsen, spullen inpakken, jas aan, schoenen aan…

Ik vind 1,5 uur echt lang, maar ik zou niet weten hoe ik het handiger en sneller moet doen. 't Is niet dat ze echt langzaam eet, maar al met al doe je best even erover voordat je klaar bent met ontbijten, hebben jullie dat ook?

Groetjes
Iris