wij eten ook zo tussen 17.30 en 18.00 uur. vind ik zelf ook een lekkere tijd om te eten.
liefs,
Rinske
wij eten ook zo tussen 17.30 en 18.00 uur. vind ik zelf ook een lekkere tijd om te eten.
liefs,
Rinske
Eva eet altijd om 18.00 uur. Op dagen dat wij laat zijn, op maandag en woensdag, krijgt ze een potje en stauwen wij er ook een snelle magnetronmaaltijd in. Tja, dat kan soms niet anders, we gaan ook niet om 18.30 uur nog koken…Normaal begin ik ook eerder met koken en is het 18.00 uur dus als we eten. Dat vinden wij dus zelfs vroeg eigenlijk, Eva houdt het ook prima vol.
Groetjes Rainbow, trotse mama
Wij eten rond kwart over 6 en Tim ook. We laten hem nooit alleen eten. Op dinsdag en woensdag gaat hij naar het KDV dus dan wordt het soms nog wel wat later, omdat ik eerst hem moet halen en dan nog moet koken. Papa moet een uur rijden om thuis te komen, dus ik kook altijd.
Groetjes,
Sandra
@Michele; was de pap niet erg hard en koud geworden na een uur smikkelen??
Ik heb vanmorgen Nick nog een papfles gegeven. Maar nog niet eens de helft ging op. Dus toen hij beneden was heb ik hem nog een boterham en melk gegeven en dat ging prima. Alleen heb ik wel in de gaten dat we er vroeg genoeg voor moeten gaan zitten als hij naar het KDV gaat want hij neemt er wel de tijd voor. Gewoon in het vuistje wil hij niet. Ik moet hem echt voeren.
Wij proberen te eten zo gauw we thuis zijn. Dat is meestal rond 17.30. Is Nick op de creche geweest dan krijgt hij een potje en dan eten wij als hij op bed ligt. Of ik moet voor 2 dagen gekookt hebben dan kunnen we het opwarmen en gelijk aanschuiven…
Groetjes Bianca
@ Bianca, haar pappa eet ook het liefst alles koud dus daar kijk ik niet eens naar Als zij het lust zo ga ik niet moeilijk doen
Groetjes,
Michèle
Grappig om te zien dat alle kindjes toch anders zijn.
Wel handig als je gewoon zo laat kan eten, maar zoals ik al zei: Seth trekt dat gewoon niet.
Mischien inderdaad wel handig als het een keer voorkomt om het een rijstwafel te geven om een uur of 5.
Verder krijgt Seth ook een kliekje als we het niet redden (heb altijd wel wat in de vriezer liggen. een potje krijgt hij eigenlijk nooit meer.
Liefs, Anne
Nick is 19 maanden geweest nu.
Michelle: ie bah, moet er niet aan denken aan koude pap. Ik lust het ook graag maar dan wel warm Wel makkelijk dat Morgan het zo opeet
Groetjes Bianca
Ha ha ha ik moet er ook niet denken Bianca, maar inderdaad makkelijk is het wel
Groetjes,
Michèle
Ik moet zeggen dat de papfles er smorgens weer redelijk in gaat. Zit echt te twijfelen of we dit moeten veranderen of het gewoon zo laten. Ik vind het ook wel fijn dat hij daarna nog lekker speelt in bed zodat ik me kan aankleden en zelf wat kan eten. Is iets rustiger dan wanneer hij al beneden is.
Tja, het is uitstellen van verandering ik weet het. Ben zo’n muts die het moeilijk vind als er weer wat anders moet…
Groetjes Bianca
Hier is en blijft ie eruit. Ik vind 19 maanden een mooie leeftijd om alle flessen te skippen indien mogelijk natuurlijk.
Groetjes,
Michèle
Ik vind alleen die ochtendfles op zich nog niet zo’n probleem hoor. Verder krijgt hij alleen drinken uit een beker of tuitbeker. Het gaat mij alleen om het veranderen van ritme, daar heb ik nogal moeite mee. Kijk, als hij beneden pap zou krijgen dan kreeg hij het uit een bordje…
Staat er dan een leeftijd voor wanneer ze geen fles meer mogen of beter is van niet ?
Groetjes Bianca
Geen idee of daar een leeftijd voor staat, Mijn collega haar dochtertje was 4 en die kreeg nog steeds een fles melk voor het slapengaan. En bij ons gebeurd het hele eten beneden inderdaad, pap ik bed van een bordje geeft zo’n rotzooi
Groetjes,
Michèle
Met 4 jaar een fles vind ik dan wel weer te oud. Maar een beker melk voor het slapen gaan doen wij ook nog. Hoort een beetje bij ons avondritueel… En Nick vindt het heerlijk.
Laat ik maar gewoon kijken hoe het gaat smorgens. Zo lang hij de papfles nog lekker vindt mag hij die van mij.
Groetjes Bianca
Ik doe het ook soms hoor als ik slecht slaap een beker warme melk met anijs. Enne ik heb Morgan van de papfles gehaald omdat ze binnen no time de spenen steeds kapot beet. Ik had geen zin meer om steeds nieuwe te halen. Die Dr brown zijn niet zo goedkoop dan. En als ze er toch niet om taalt of ze hem wel of niet krijgt dan stop ik er lekker mee.
Groetjes,
Michèle
Ja als ze de boel gaan slopen dan hoeft het voor mij ook niet meer. Dus dan heb je het goed dat je ermee gestopt bent.
Groetjes Bianca
Nora is nu sinds een week of wat overgestapt van haar avondfles voor het slapengaan naar een avondbekertje warme melk. Zij vind het best, ritueel blijft hetzelfde alleen wat sneller klaar…
Qua eten heb ik ook respect voor mensen die nog tot zo laat werken. Ik werk van 7.45 uur tot 16.15 uur, ben dan tussen 16.30 en 16.45 thuis (afhankelijk van of ik op de fiets ben) Soms nog Nora ophalen, weer een kwartier erbij, ja dan moet ik daarna wel gaan koken om om 17.30 een lekker bord eten op tafel te hebben. Op de dag(en) dat we dan ook nog boodschappen moeten doen, kies ik altijd een snelle maaltijd (zoals vanavond) om het toch nog allemaal te redden. Tis wel gepriegel. Voordat Nora er was aten we soms pas om acht uur, net hoe het uitkwam. Ben op zich wel blij het ritme dat we nu hebben. We eten iedere dag wel tussen half 6 en 6 en dan kan Nora nog even spelen en bijkomen voordat het bedritueel weer begint.
liefs