MamavanRico: Wij hebben de box er al een tijdje uit. Volgens mij in december. Toen was Nick 15 maanden. Hij had er al wel eerder uitgekund want hij zat er alleen nog smorgens een half uurtje in. Dat was ook zo’n omschakelmoment waar ik aan moest wennen. Meer angst van “zou het wel gaan zonder box”. Maar ik heb er totaal geen spijt van. Hij is superblij met zijn tafeltje en stoeltje en hij loopt ook nooit in de weg.
Lisan: Nick krijgt rond 8 uur weer wat drinken en een soepstengel. Hij eet het ook helemaal op. Soms krijgt hij ook een ontbijtkoekje en dat gaat er ook in. Dus zijn buikje is nog niet vol na de fles
Nick is trouwens 19 maanden. Hij zou best van de fles afkunnen en ik denk dat hij er nu ook zat van is. Maar alleen zijn pap eten kan hij niet, daar zou ik echt nog bij moeten zitten en die tijd heb ik dus smorgens niet. Ik sta meestal rond 6.30u op en soms eerder. Vind ik vroeg genoeg!
Cora: misschien een idee, een bruine bol. Ik zal het eens in het weekend proberen wanneer we geen haast hebben. Meestal krijgt hij smiddags 2 bruine boterhammen die ik in stukjes doe en die eet hij dan of met de vork of met de handjes.
Ik denk dat het gewoon DOEN is en kijken hoe het gaat. Het is net zoals de tijd dat de box eruit ging. Dat vond ik ook zo’n omslag en ik dacht dat het niet zou werken. Nu is het hetzelfde met het nieuwe ritme smorgens. Het is inderdaad even weer een weg vinden wat het beste werkt. Maar zoals ik van velen van jullie lees, laten jullie je kindje in bed liggen en gaan eerst zelf aankleden en opmaken. Ik denk dat dat ook hier het beste zal werken want ik heb geen zin om “half” aangekleed de deur uit te gaan. Ik denk ook wel dat Nick zich in bed zal vermaken dat doet hij nu ook vaak een half uur nadat hij de fles heeft gehad…
Ik vind het gewoon eng en spannend, klinkt stom maar ja, Ik ben zo iemand die veranderingen moeilijk vind ![]()
Ik ga het gewoon proberen op een vrije dag, zonder de stress van dat ik wegmoet en dan kijken hoe het gaat. Ik heb in ieder geval heel wat tips van jullie en ben blij met al jullie verhalen.
Groetjes Bianca