Ja idd…
Oh das handig kan hij daar lekker spelen. Je mag dan zeker ook niet werken in het weekend?
Bij ons in de buurt zit een school die hebben denk hetzelfde geloof als jullie, De meisjes fietsen altijd in rokken.
Liefs
Ja idd…
Oh das handig kan hij daar lekker spelen. Je mag dan zeker ook niet werken in het weekend?
Bij ons in de buurt zit een school die hebben denk hetzelfde geloof als jullie, De meisjes fietsen altijd in rokken.
Liefs
Mini boy. Rare vraag misschien maar wat is het verschil tussen een tv en een computer voor jullie dan. Jullie kijken geen tv. Iets waar ik soms helemaal in kan komen hoor want dan heb je echt wat meer tijd voor jezelf. Maar een tv is natuurlijk net als een pc een medium. Waar ligt voor jullie het verschil??
Groetjes,
Michèle

*michéle; Wij hebben een afgeschermd internet (klik safe) dat wil zeggen dat ik op verschillende sites niet kan komen (gekke plaatjes/grove tekst oid is dan de oorzaak) ook uitzendinggemist kan ik hier niet op kijken.
Maar om een pc/laptop kan je niet meer heen in deze tijd. Zelfs op onze school worden de kinderen er groot mee gebracht en moet je in deze maatschappij veel met de pc etc doen. Zelfs solliciteren accepteerd met vaak niet meer met de hand geschreven brieven.
Beetje duidelijk?
*kikie; ik mag wel werken in het weekend omdat ik in de zorg werk (dienst der barmhartigheid wordt dat ook wel genoemd/andere met het hoognodige hulp helpen). Maar niet express op zondag extra gaan werken etc. Naar koopzondagen etc gaan wij nooit. En werken in andere sectors mogen wij ook niet. De zondag is rustdag (zoals wij dat noemen). 6 scheppingsdagen en 1 rustdag.

Thanks mini-boy, ik ben weer helemaal bijgepraat. Moet alleen bekennen dat ik juist nog nooit heb gehoord van hersteld hervormd, wel van gewoon hervormd.
En inderdaad, een inenting is inderdaad uit voorzorg. Jullie hebben helemaal gelijk. Domme ik.
Ieder z’n overtuiging inderdaad en niemand is beter of slechter dan de ander omdat 'ie wel of niet in iets gelooft. Er is al genoeg ellende op de wereld omdat men elkaar veroordeelt om z’n (andere) geloof. Zo onnodig.
Groetjes!
Ook ik vindt iedereen in zijnwaarde laten, waarom iemand er op aankijken wat hij of zij geloofd net of je niets anders te doen hebt.
Groetjes Michelle
ach we blijven allemaal mens, we moeten tenslotte allemaal eten en drinken, naar de wc en slapen op z’n tijd kunnen we ook geen van allen zonder.
liefs,
Rinske

Weer even iets anders waar dit topic eigenlijk ook over ging
Ik heb Tim vanmorgen voor het eerst halfvolle melk gegeven ipv opvolgmelk. We mogen zoals ik al zei van het CB overgaan op halfvolle melk. Ik heb nog opvolgmelk, maar we gaan maandag met vakantie. En als ik daar begin met halfvolle melk en hij hoeft het niet dan heb ik niets. Dus ik dacht ik geef het nu alvast, vind hij het niks dan moeten we alsnog een pak kopen om mee te nemen. Ik heb 200 cc melk gedaan en dan zijn Bambix erdoor. Maar zo koud vond hij helemaal niets. Hij heeft 2 happen op en daarna bleef zijn mond potdicht. Toen toch maar warm gemaakt en geloof het op niet. Eerst 20 sec en toen hoefde hij het nog steeds niet. Toen nog eens 20 sec en nog steeds hoefde hij het niet. Toen nog 10 sec. erbij. Want ik warm zijn melk altijd 50 sec en ja hoor toen ging hij het pas eten. Het moet dus echt op precies dezelfde temperatuur als de opvolgmelk anders eet hij het niet. Dus ja wel jammer, want het is wel handig om het niet meer op te hoeven warmen. Maar goed het ging er wel zo in, dus halfvolle melk is voor hem geen probleem. Nu de temperatuur nog
Als hij bij zijn boterham een flesje krijgt ga ik het eigenwijs nog wel een keer koud proberen. Lukt dat niet dan ook die maar gewoon weer opwarmen. Ben in ieder geval blij dat hij de halfvolle melk gewoon heeft gegeten.
Groetjes,
Sandra
ik weet wel dat ik vroeger ook altijd pap kreeg en die werd ook altijd warm gemaakt, ik weet dus eigenlijk niet beter of de pap wordt warm gegeten.
ik denk dat t met gewoon drinken wel gewoon gaat, en anders steeds een beetje minder warm denk ik.
wel leuk hoor en makkelijk scheelt toch weer met boodschappen!
liefs,
Rinske

Ja, misschien gaat een gewoon flesje melk wel gewoon goed als het koud is. Want alle andere dranken zijn koud nooit een probleem geweest. Haha je had zijn gezicht moeten zijn bij zijn lepel koude pap. Heb hem nog nooit zo’n vies gezicht zien trekken.
Groetjes,
Sandra
tja wat dat betreft worden ze ook echt wel steeds duidelijker, als iets vies is dan is het ook echt VIES! kan me voorstellen dat dat toch ook wel een komisch gezichtje moet zijn geweest hahaha
liefs,
Rinske

och germmmmmm het manneke, sandra pap eet je altijd warm is koud inderdaad niet om te eten bahhhhhhh. hahahaha. Ik eet 's morgens altijd brinta maar wel warm inderdaad
Groetjes Michelle
Ik weet ook niet beter dan dat je pap warm eet. Fijn dat Tim het in ieder geval lustte Sandra, ben benieuwd of 'ie het bij de boterham ook lekker vindt.
Groetjes!
Haha domme ik…weer wat geleerd. Het is wel duidelijk dat ik nooit melk met brinta eet. Ik dacht echt dat je dat ook gewoon koud at. Ik houd niet van melk (alleen van karnemelk), dus eet ik s’ochtends altijd yoghurt met muesli. Bedankt dus, dan ga ik hem de pap voortaan gewoon warm geven. Net bij zijn boterham dronk hij de halfvolle melk gewoon koud op.
Hij heeft alleen wel minder gedronken. Van de opvolgmelk dronk hij altijd 180+6 bij zijn boterham. Die ging altijd helemaal leeg en nu had ik 200 cc halfvolle melk in zijn fles gedaan en daar dronk hij 150 cc van op. Maar goed 150 cc vind ik ook prima. Het ging er achter elkaar in, dus hij lust het in ieder geval wel.
Groetjes,
Sandra
Fijn! Ga je op vakantie wel opvolgmelk geven of ook gewoon nomale melk?
Liefs
[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Wat goed van Tim, koude melk! Weer een grote stap voorwaarts, haha. Maar vraagje: jullie gaven de melk toch al een tijd niet meer in een flesje? Nu wel weer?
Groetjes!
Ik denk inderdaad dat we in de vakantie ook gewone melk blijven geven. Ik heb nog wat Nutrilon over, dus die neem ik dan voor de zekerheid mee.
Ben in ieder geval erg blij dat dit goed ging. Nee, klopt Mriek. We gebruiken al heel lang de tuitbeker, maar vaak noem ik dat nog gewoon een fles melk ook al zit het dan in een tuitbeker.
Groetjes,
Sandra
Oké, dan snap ik 'm. Zijn jullie al aan het oefenen met drinken uit een gewone beker? Ik wil binnenkort even zo’n oefenbeker van difrax kopen, maar ben er nog niet aan begonnen. Lijkt me zo’n geknoei…
Toch denk ik dat Erik er wel aan toe is. Als 'ie bij je op schoot zit en jij drinkt iets, dan wil hij ook. Laatst gaf ik hem een slokje water uit mijn beker en dat ging niet eens zo ontzettend slecht. Dus moet er toch maar aan geloven denk ik.
Groetjes!
We zijn er deels mee begonnen, maar nog niet heel erg fanatiek. We hebben zo’n difrax oefenbeker. En s’avonds na het tandenpoetsen geven we hem water uit die oefenbeker. In het begin natuurlijk veel lekken, maar nu gaat het al een tijdje zonder knoeien. Zat er toevallig vandaag weer aan te denken dat ik hem eigenlijk overdag ook veel meer uit die oefenbeker moet laten drinken.
Ik heb de tuitbeker van Avent en daar zitten ook handvatten aan. Ik zet hem dus in de kinderstoel geef hem zijn fles en hij drinkt het zelf op. Dat gaat zo makkelijk dat ik er niet eens bij na denk hem iets uit de gewone beker te geven. Maar dat moeten we dus toch echt vaker gaan doen.
Drinkt Erik nu alles al uit een tuitbeker of nog niet?
Groetjes,
Sandra
Nee, de pap en melk bij het broodje geven we nog gewoon in een speenfles. Vind het zo’n raar idee om melk in een tuitbeker te doen. Daar doen we z’n sap, thee en water in. We hebben eentje van difrax, ook met handvat waardoor 'ie zelf kan drinken. Ik denk dat we straks gaan oefenen met die oefenbeker, de melk bij het broodje toch maar in de tuitbeker doen en de pap in een bordje (toch maar, haha). Dan kunnen zie speenflessen ook weg, ook wel eens fijn. Is toch niet m’n hobby om die dingen telkens schoon te maken enzo.
Als 'ie dan eenmaal uit een gewone beker kan drinken, gaat uiteraard alles daarin en is het helemaal makkelijk.
Groetjes!