Nutrilon 3

Toen Tim 10 maanden was zijn wij overgegaan op Nutrilon 3, want deze is voor baby’s van 10 tot 18 maanden. Ik heb dus bij de creche aangegeven dat ze hem Nutrilon 3 moesten geven. Nu gaven zei aan dat ze alleen nummer 1 en 2 hebben, dus dat ik het zelf mee moest nemen. Vond het een beetje vreemd, maar ik dacht het zal wel. Toen ik Tim de volgende dag weer kwam halen kwam ze er nog even op terug en zei ze dat het niet in het pakket zit. Omdat veel ouders doorblijven gaan met Nutrilon 2 en met 1 jaar overgaan op halfvolle melk.

Nu vraag ik me af of jullie ook vanaf 10 maanden overgegaan zijn op Nutrilon 3 of gewoon de 2 zijn blijven gebruiken? Het lijkt mij toch dat er niet voor niets Nutrilon 3 is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Volgens mij maakt het voor die 2 maanden tot ze overgaan op gewone melk niet uit als je gewoon met nutrilon 2 door zou gaan. Ik zie Nutrilon 3 dan meer voor kindjes die bij het jaar nog niet over mogen gaan op gewone melk vanwege koemelkallergie ofzo.

Daarbij krijgen ze bij 10 maanden al zoveel verschillends aan bijvoeding dat het verschil tussen nutrilon 2 en 3 nog erg weinig kan toevoegen aan de voedingsstoffen op een dag. Sterker nog in nutrilon 3 zitten volgens mij sowieso minder voedingsstoffen dan in nutrilon 2.

Groetekes, Sje

bij ons zit 3 geloof ik ook niet in het pakket en morgan is ook niet allergisch dus dan of gewone melk of gewoon nog even 2.

Groetjes,

Michèle

Wat luxe dat jullie melk van de opvang krijgen! Wij moeten zelf meenemen. Alleen brood enzo krijgen ze van daar. En vanaf 1 Mei moeten we ook zelf luiers mee nemen

Liefs

Ik moet alleen de luiers meenemen. De rest krijgt ze daar.

Groetjes,

Michèle

@Sandra: wij zijn met 10 maanden ook overgegaan op Nutrilon 3. Moet zeggen dat ik het ontzettend slecht vindt mengen met de bambix. Dat was bij de nummer 2 niet zo. Ik denk dat we wel doorgaan met de nummer 3 tot hij één jaar is. Om nou weer te gaan switchen…vanaf z’n eerste jaar gaan we gewone melk proberen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, Kiki wij krijgen idd alles van de creche. Erg makkelijk dus, want zo hoeven we niet met van alles te gaan slepen.

Mriek, het mengt idd niet goed met de Bambix. Wij moeten meer Bambix in zijn bordje doen om het tot een papje te krijgen.

Tim gaat op dinsdag en woensdag altijd naar de creche. Toen ik hem kwam halen kwam ze weer terug op het gesprek van vorige week. Ze had het nog eens bij een andere leidster nagevraagd. Die had dus aangegeven dat er geen een ouder was die Nutrilon 3 gebruikte. Tenzij er een allergie ofzo was, anders gingen ze door met 2 tot een jaar. Die leidster had aangegeven dat Nutrilon 3 alleen maar bedacht is door Nutrilon om je kindje zolang mogelijk aan de kunstvoeding te houden. Het schijnt dat ze het extra zoet hebben gemaakt zodat je kindje straks geen gewone melk lust. En dus nog tot 18 maanden de melk van Nutrilon gaat gebruiken, terwijl dit dus eigenlijk niet nodig is.

Begin dus nu toch te twijfelen of we niet terug moeten naar 2. Maar ja aan de andere kant nog 2 maanden en dan mag hij aan de gewone melk. Ik heb nu nog een half pak, die ga ik in ieder geval nog wel opmaken.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: oh, dat van dat zoeter maken enzo wist ik niet. Daar ben ik dan weer helemaaaaaaaaaaaal geen voorstander van. Ik was niet van plan om het tot 18 maanden te gebruiken, dus dan toch misschien dit pak maar opmaken en dan toch weer eventjes over op nummer 2 tot 8 juni (om en nabij)…nou ja, dat is dan ook nog maar één pak ongeveer, want met twee keer melk op een dag schiet het niet hard op met zo’n pak en doen we er weken mee tegenwoordig.

Hè getsie, alles voor de centen. Blegh.

Groetjes!

Ik had idd ook zoiets van voor die 2 maanden ga ik niet helemaal terug naar nr 2. Maar doordat ik dit weer hoor over het zoeter zijn van de melk ga ik weer twijfelen. Je doet inderdaad nu erg lang met een pak, want die 2 keer per dag schiet niet op. Maar ja ik wil de overgang naar gewone melk zo makkelijk mogelijk maken, dus denk toch dat ik hierna nog even over ga op de 2.

Het is slim bedacht van Nutrilon, maar wel een beetje jammer dat ze op deze manier mensen op het verkeerde been zetten. Heb net even op google gekeken en kwam toen bij andere forums terecht waar ook verteld werd hetzelfde over Nutrilon verteld werd als door onze leidster op de creche.

Dus ja toch nog even over op nr 2.

Groetjes,
Sandra

yes … bedankt meiden!! ik wilde morgen nummer 3 in gaan slaan maar dat doen we dus lekker niet. We blijven gewoon op nummer 2. Hier ook met het 1e jaar naar gewone melk… al zeiden ze vorige keer tegen mij dat je het nu ook mag doen bij zijn brood omdat dit nog maar een klein beetje is… Maar het is soms zo tegenstrijdig. Jurian drinkt nu trouwens heel slecht bij zijn boterhammetje. Ook al wacht ik een half uur hij drinkt dan nog maar amper 40-60cc. Hebben jullie hier ook last van? Hoeveel geven jullie na de boterham? en gelijk erna of wachten jullie poosje tot boterham gezakt is?

Kan met de tandjes te maken hebben mini-boy. Las in een ander topic dat die doorkomen bij Jurian. Erik drinkt dan ook slechter z’n melk, zal wel pijn doen met die speen ofzo. Dat is hier een tijdje ook zo geweest, maar nu drinkt 'ie z’n hele flesje weer leeg. Wij geven de melk wel direct na z’n broodje, omdat hij dan eigenlijk al zo moe is dat hij snel naar bed moet en we niet langer willen wachten daarom met de melk.

Enne, hier toch ook maar even over nog op de nr. 2 voor het laatste stukje…

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 06 May 2009 07:56:46

Gelukkig maar mini-boy dat we net op tijd voor je waren Wij gaan ook nog eventjes over naar nr 2 als deze bus leeg is.

Wij geven Tim ook direct na zijn boterham een fles van 180+6 en die drinkt hij zo leeg. Een vriendin van me heeft een dochtertje 5 dagen jonger dan Tim. Haar dochter heeft vanaf het begin dat ze een boterham kreeg haar melk niet opdgedronken. Altijd maar iets van 50 cc. Nu geeft mijn vriendin de fles een uur na de boterham en dat gaat wel goed. Misschien kun je bij Jurian ook een uurtje wachten en dan de fles geven. Wellicht dat dit wel goed gaat.

Groetjes,
Sandra

Zo dank je wel dames wij met jongere kindjes weten dat nu gelijk en ik spreek dus voor mezelf ga met 10 maanden dus niet over naar de 3

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

uur wachten heeft ook geen resultaat heb dit al geprobeerd… dwang werkt ook niet… dus wachten maar weer tot hij niet verkouden is en de tandjes goed door gekomen zijn…

toekomst vraag:
als Jurian 1 jaar wordt mag hij gewone melk. Maar moet je dan ook 120cc geven? of gewoon een beker bij zijn brood?

zoals ik het begrijp is het juist voor kindjes zoals Bo wel aan te raden om nummer 3 te nemen en deze dan ipv de gewone melk langer door te gebruiken… evt tot hij die koemelkallergie vergroeit is of als de dietiste iets anders voor schrijft… anders in dit geval niet slecht om nutricia te bellen en je te laten informeren.

Op de creche zeiden ze idd dat 3 alleen gebruikt werd bij kindjes die een allergie hebben en daardoor de gewone melk niet kunnen drinken.

Groetjes,
Sandra

Maar kunnen ze in dat geval de standaard dan wél verdragen? Zitten ze dan niet aan de hypo-allergene voeding? En daar is toch geen nummer 3 van? Hmm. Lastig…

Groetjes!

pfft … euh… misschien toch een goed idee met cb of nutricia lijn bellen …

Ja, goeie Mriek. Dat zou ik ook niet weten, maar dat weten ze idd vast bij het CB wel.

Ik heb in ieder geval nr 2 weer in huis gehaald.

Groetjes,
Sandra

Wij gaan binnenkort ook maar weer een bus nr. 2 halen. Tegen de tijd dat die op is, is Erik één jaar. Eind mei moeten we weer naar het CB, dan maar even overleggen of 'ie aan de gewone melk kan of dat het beter is die peuter-groeimelk te gebruiken.

Groetjes!