Namen

Hier nog wat spaanse namen die ik leuk vind. Misschien zie je er iets leuks tussen:
Ediana. Marcia, No-emi, Louisa, Louisana, Berna, Gabriela, Raisa, Dani, Elisa, Salome, Gaby, Carina, Christy, Isabel, Liliana, Lelya…
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Lize is ook een leuke naam, hoe spreek jij die dan uit gewoon al liz, lis?

Wij houden wel van simpelen namen, en nederlands maar toch bedankt voor het mee denken.

Lynn is inderdaad ook erg leuk maar lijkt te veel op namen van kinderen om ons heen, helaas.

Wij vinden de volgende namen leuk, maar kunnen niet kiezen. Lieke, Lissy, liss, Jolien, Milou. En lize ziet er ook erg leuk uit. Had niet verwacht dat we er zo lang over zouden twijfelen, haha. ooh en Lisan ja is ook nog erg leuk maar lijkt te veel op de naam van mijn zoontje Milan, Maar blijft ook een leuke naam.

Groetjes Spruit

haha namen… ik weet nu ik niet zwanger ben 1000 leuke namen maar zodra je zwanger ben is het wikken en wegen en … twijfel je ontzettend… zal ook wel door je hormonen komen

Lize vindt ik wel leuk (heet zelf lizette…)
Lieke vind ik persoonlijk bij Milan het leukst!! maar wel een naam die veel gegeven wordt … dus wie weet wordt het nummer 4 in de klas. Maar wat maakt dat uit… voor jouw blijft ze nummer 1 dus!!

succes …

Lize, gewoon uitspreken als Lieze.

En Lisette (of Lizet), is dat wat als variatie op Lisan? Had ik voor onze jongste ook heel leuk gevonden maar het kon niet samen met onze achternaam.

Groetekes, Sje

Haha, zie nu pas dat Mini-boy had geschreven dat ze zelf Lizette heet! Hoezo toeval dat ik die naam ook voorstelde?!

Groetekes, Sje

Hoi,

Lize vindt mijn vriend niet mooi. Hij wil nog steeds wel graag Lisan, ik stiekem ook. Die naam blijft erg hangen bij ons.
Liset vinden we niet zo heel erg leuk, sorry Lisette.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 09 Dec 2008 16:04:02

En Ilse? Kan voor lief en voor stoer doorgaan.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik vind het echt heel lief dat jullie zo mee denken.

Maar we denken nu zelf aan Lisanne, lijkt op Lisan maar niet te veel op Milan.

Groetjes Spruit

quote:
Hoi Spruit,

Ik vind alledrie de namen erg leuk. Sterker nog, ik had Lisanne op mijn lijstje toen ik zwanger was van onze jongste!

Groetekes, Sje

Ik krijg toch wel de eerste prijs nu denk ik he?!

Groetekes, Sje

Haha,

Nee dan hoef ik jou dus niet te vragen wat je van de naam vindt haha.

Nou iniedergeval heel erg bedankt voor alle hulp.
En mochten we toch nog weer van mening veranderen dan hoor je dat haha. Maar we gaan nu voor deze naam.

Hopen dat dat zo blijft!!!

Groetjes Spruit

ik wil je niet weer van je keuze af houden
maar lisanne gaan ze toch weer afkorten naar lisan, en vooral op scholen, want ik had een kim en een kimberlie in de klas en kimberlie werdt toch ook kim genoemt.

zelf twijfelen mijn vriend en ik tussen :

• Emily en Luna, Noa was eerst onze keuze maar die hoorden we opeens heel vaak voor een jongen dus dat was niet leuk meer

succes!!

xx, Eva.

Zolang je er zelf steeds op hamert dat mensen de naam goed zeggen en schrijven, zullen ze niet snel afkorten hoor.

Als ik een Kimberly zou hebben en de juf zou haar uit eigen beweging Kim gaan noemen, dan zou ik toch echt een gesprekje met de juf aangaan. Je hebt je kind niet voor niks een bepaalde naam gegeven.

Nou heb ik makkelijk praten want de namen van onze meiden zijn niet af te korten, maar ik heb wel ooit in het verleden aan iemand aangegeven dat ik bij mijn volledige naam aangesproken wilde worden. Die begon me toen ze met nog maar amper kende al Es te noemen en daar was ik niet van gecharmeerd. Heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik liever had dat ze me Esther noemde.

En Es is weggelegd voor de naaste familie en mijn man. Dat maakt me dan wat minder uit.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Dec 2008 11:54:31

ik bedoel dat het door kinderen af gekort wordt. ik heet Eva, en ik werd ook eef genoemt, op de middelnare school niet meer en op me opleiding school ook niet maar op de basischool wel.

xx, Eva.

Maar dan nog ben je er toch altijd zelf bij of een naam afgekort wordt of niet? Blijkbaar heb jij het altijd goed gevonden om Eef genoemd te worden. Niks mis mee. Maar als je dat niet tof had gevonden, dan was het een kwestie geweest van zeggen dat je dat niet wilde.

Dus als Spruit niet wil dat Lisanne afgekort wordt naar Lisan, gewoon een kwestie van steeds maar blijven aangeven dat het niet de bedoeling is dat de kleine meid Lisan genoemd wordt.

De naam van onze jongste is evt. op 2 manieren uit te spreken. De meeste mensen doen het automatisch goed, maar zodra ik merk dat mensen de andere versie uitspreken, zeg ik het gewoon hoe het eigenlijk wel is. Wordt altijd goed op gereageerd.

En als ze het zelf in de toekomst anders wil, moet ze dat natuurlijk zelf weten, maar zolang ze nog zo klein is, zijn papa en mama lekker de baas over die naam.

Groetekes, Sje

ja je kunt bijna elke naam wel afkorten! ik werd ook wel eens git genoemd ipv gytha. Hier binnenshuis prima maar daar buiten zal ik er wel iets van zeggen!
Mijn man heet dennis en ik zeg regelmatig Den. vinden we allemaal geen probleem alleen als andere mensen dat gaan doen vind ik het minder.
Zo kun je korte en lange namen afkorten maar daar ben je zelf nog voor bij.

En spruit? Zijn jullie er al uit?

groetjes gytha

Hoi,
Leuk om te lezen dat iedereen er toch weer anders over denkt. Zelf hadden we er nog niet over na gedacht dat ze de naam op die manier zo zouden kunnen gaan afkorten, wij dachten zelf dat ze haar dan eerde lis zouden nooemen. En dat vinden wij ook een leuke naam dus niet erg.

En soms twijfelen we nog steeds wel. Maar we gaan wel steeds meer aan de naam wennen. Maar ik zeg niet dat dit hem zeker wordt, haha. Dus iemand nog andere ideeen, ze zijn welkom.

Eva, ik vind alle drie de namen wel leuk, Noa vind ik ook erg leuk, maar ja hoor je de laaste tijd ook al wel wat meer, en voor een jongen , nee ik vind het geen jongens naam , heb het ook nog nooit gehoord voor een jongen.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 11 Dec 2008 17:46:07

Noah, wordt inderdaad voor een jongen gebruikt, Noa voor een meisje. Maar aangezien het een naam is die voor beide geslachten kan, blijft het in de toekomst verwarring opleveren. Net als Robin bijv. Erg stoer voor een meisje, maar mensen zullen altijd blijven twijfelen als ze die naam lezen of ze met een jongetje of meisje te maken hebben.

Spruit, ik blijf met je meedenken hoor!
Wil je nog meer namen die ik op mijn lijstje had? Blijkbaar hebben we dezelfde smaak! Haha!

Bij de eerste waren we er meteen uit met meisjes- en jongensnaam.

Bij de tweede hebben we wel wat denkwerk moeten verrichten voor een meisjesnaam (jongensnaam hadden we nog). Suzanne stond op mijn lijstje maar helaas niet op het lijstje van mijn man. Ik had nog een naam op mijn lijstje staan waar mijn man niet meteen verliefd op was, dus uiteindelijk kwamen we samen op de naam Loes uit. Tot mijn man me op een gegeven moment zei dat-ie die naam waar hij eerst niet helemaal verliefd op was toch wel erg leuk was gaan vinden. En dat is het dus uiteindelijk toch nog geworden. Achteraf past die naam ook beter bij onze kleine mop. Ik weet niet of de naam Loes bij haar gepast had.

Groetekes, Sje

hoi spruit,

die twijfels in namen hebben wij ook hoor!
Nu sinds een week hebben we niet meer veranderd en is het dus definitief.
We hebben veel samen de naam genoemd als we het over ons kleintje hadden. En moet zeggen het klinkt al erg vertrouwd!
Dus lekker de naam blijven noemen , en verander je, ja dan doe je dat. Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn, een naam draag je tenslotte heel je leven!

Groetjes Gytha

Hoi,

Ik vind het erg leuk dat jullie zo met ons mee willen denken. En sje namen zijn altijd welkom.

Lisanne blijven we erg leuk vinden maar lieke en liss blijft ook in ons hoofd rond tollen. We vinden ze allemaal ook wel goed bij Milan passen, jullie ook?

Groetjes Spruit

hoi spruit,

grappig zeg! Onze dochter heet Lieke en als ze een jongen was geweest hadden we haar Milan genoemd hahahahahaha

groetjes GYtha