Suzanne? Heb je toch beetje de klank van Lisan en het lijkt wat minder op Milan.
Groetekes, Sje
Suzanne? Heb je toch beetje de klank van Lisan en het lijkt wat minder op Milan.
Groetekes, Sje
Hoi,
Ja klopt maar dan vinden we Lisan toch leuker denk ik. Vind jij het heel erg raar dan dat de namen zo op elkaar lijken?? Is dat raar?
Groetjes spruit
Het is niet per se raar, maar het kan wel lastig zijn. Als je ze vanaf een afstand moet roepen bijvoorbeeld, kijken ze waarschijnlijk allebei om als je een Milan en een Lisan hebt. Het kan zijn dat ze het zelf door ervaring in allerlei situaties niet tof vinden dat hun namen zo op elkaar lijken. Dus wat dat betreft is het wel een punt om heel goed over na te denken hoe leuk de naam Lisan ook is.
Zo zou ik bijv een Joep en een Jaap in 1 gezin ook geen tof idee vinden. Klinkt erg grappig, je komt er mogelijk mee in het regionale krantje, maar Joep en Jaap zelf zijn er verre van blij mee omdat ze zo door kunnen gaan voor komisch duo in een TV-serie.
We hebben al eens eerder een topic over namen gehad en toen kwam ook ter sprake dat ouders soms heel weinig rekening houden met de kinderen zelf (dat bedoel ik overigens niet persoonlijk naar jou toe hoor, is gewoon algemene constatering die we hier in het verleden gedaan hebben), maar dat ze kiezen wat ze zelf het allerleukste vinden. En dat mag ook wel, maar dat kan ze in de toekomst nog weleens kwalijk genomen worden door die kinderen.
Zo heb je kinderen die altijd hun naam zullen moeten spellen. Ik zou er doodmoe van worden als mijn ouders mij een zodanige naam hadden gegeven die nooit iemand meteen goed zou schrijven. Waarom bijv. Thom en niet gewoon Tom? Verandert niks aan de klank, die h maakt het alleen wat sjieker, maar daar schiet het kind niks mee op dat het er sjieker uitziet. Tom is veel gangbaarder dan Thom.
Of ouders die het leuk vinden als een voornaam en een achternaam op elkaar rijmen. Zou ik als kind ook niet blij mee zijn. Kwam poos geleden in een geboorte-advertentie de naam Marieke van Krieken tegen. Ja, heel erg grappig, voor een poosje, maar als ik Marieke zou zijn, zou ik verre van blij zijn eerlijk gezegd want iedereen zal de rest van mijn leven grapjes blijven maken over die combinatie met mijn achternaam. Ik zou razendsnel trouwen en zorgen dat ik met de naam van mijn man door het leven ging.
Of namen die voor een kind erg schattig zijn, maar zijn ze dat voor een volwassen vent van 30 ook? Merlijn, Valentijn, zijn daar voorbeelden van. Past heel goed bij een baby of peuter, maar bedenk er ook bij hoe het voor een volwassene is om een naam te hebben die eigenlijk het meest leuk is in de babytijd.
Kortom, er komt veel meer bij de naamkeuze kijken dan veel mensen denken. Of anders gezegd, er komt veel meer bij de naamkeuze kijken dan veel mensen willen weten.
Belangrijk is gewoon: bekijk het niet alleen vanuit jezelf maar ook vanuit je kind.
Groetekes, Sje
Hoi,
Je heb er wel gelijk in, de namen lijken ook wel erg veel op elkaar. Misschien moeten we dan toch maar voor een andere naam gaan.
Wat vind je dan van Milan en Lieke?
Groetjes Spruit
Hoi,
Op die manier heb ik het nog nooit gezien. Ik hou er niet van als namen zo ingewikkeld geschreven worden.
Maar we zijn er nu wel uit dat we Lisan niet moeten doen, we riepen Lisan en ons zoontje keek om, dus het lijkt wel erg op elkaar.
Nu twijfelen we nog uit:Lieke, Milou, Jolien.
Groetjes Spruit
Haha, wat leuk dat je het uitgetest hebt en dat Milan omkeek. Alleen maar een bevestiging dat Lisan helaas af moet vallen.
Heb je in plaats van Jolien ook al aan Jolijn gedacht?
Groetekes, Sje
Hoi,
Ja hebben we ook al wel aangedacht.
Whaa waarom is het zo moeilijk haha.
Maar dan vonden we Jolien toch leuker. Maar dan vinden we de andere namen toch nog net iets leuker denk ik , haha voor zo lang het duurt. We moeten er denk ik ook niet meer namen bij zetten anders blijven we twijfelen en wordt het nooit wat.
Groetjes Spruit
Gewijzigd door - spruit op 06 Dec 2008 11:45:14
Over namen gesproken, kwam net een geboorte-advertentie tegen van een Lieke. Zusje van Marit.
Ook een leuke naam Marit, maar dan heb je wel 2 dezelfde voorletters: Milan en Marit.
Groetekes, Sje
Hoi,
Ik vind Marit niet zo heel erg leuk, maar met Milou heb je ook twee dezelfde voorletters. Maar ze hebben ook nog een tweede naam dus voor de post maakt het niet zo heel veel uit, en de een is een jongen en de andere een meisje. Tenminste dat denk ik dat niet zo veel uit maakt.
Nou we denken er nog maar even over na, we hebben nu 3 namen en daar moeten we er gewoon 1 uit kiezen.
Groetjes Spruit
En wie weet, kom je nog een andere naam tegen waar je op slag verliefd op bent!
Groetekes, Sje
Hoi,
Haha Ja dat zou wel mooi zijn haha. Maar ik denk het niet.
Welke naam vind je dan het mooist en het ook nog leuk bij milan passen?
Groetjes Spruit
Ja maar lieve schat, je hebt toch niks aan wat ik mooi vind, je moet het zelf heel erg mooi vinden. Die naamkeuze is zo verschrikkelijk persoonlijk. Belangrijkste is gewoon dat je niet alleen naar je eigen gevoel over een naam kijkt, maar dat je ook rekening houdt met wat het kind er zelf in de toekomst van vindt. Zoals ik schreef in mijn bericht van gisteren.
Groetekes, Sje
Hoi,
Je hebt zeker gelijk, maar soms is het wel makkelijk om ook de mening van iemand anders te horen. De keuze maken we uiteinedlijk ook zelf.
Groetjes Spruit
hahaha ik had jaaaaaaaaaaren een lijstje bijgehouden met allemaal leuke namen, maar toen ik zwanger was was geeneen leuk genoeg. Onze Evianne is genoemd naar het bronwater Evian, een naam die ik nog steeds mooi, makkelijk en apart vind. Bij nr 2 was de keuze lastig, pas laat in de zwangerschap kwam mijn man met de naam Jessin, uitgesproken als Yes zeg maar en niet als Djes. Ook deze naam is makkelijk en toch ietwat anders, dus wederom vind ik 3 en een half jaar later ook deze naam nog helemaal super. Zou alleen fijn zijn als hij er soms eens wat beter naar luisterde hahahaha.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
ja erg is dat he hoe ze de naam van je kinderen uitspreken. Met Demi hebben wij nooit een probleem gehad, maar nu met Dinant wel. Heel veel mensen schrijven DinanD terwijl het met een T is en ze spreken het uit op zijn Frans, nou dat is helemaal verschrikkelijk. Het is gewoon heel hollands Dinant. Ach ja we moeten er maar aan wennen. Ook allebei met een D, maar een tweede naam doet voor de post wonderen.
Moeilijk he om een leuke naam te verzinnen die je over een paar jaar ook nog leuk vindt. Mijn nichtjes heten Yara en Indy ook heel leuk en persoonlijk vind ik Lynn ook een hele mooie naam, maar ik ga het je niet moeilijker maken, want het is al zo moeilijk.
Succes met kiezen.
Gr. Natasja
[/url]
Hoi,
Ja het blijft moeilijk vind ik, terwijl wij er bij de eerste zo uit waren,
Ach we hebben nog even.
Groetjes Spruit.
Gewijzigd door - spruit op 07 Dec 2008 20:32:24
Hoi,
Nou het is duidelijk we zijn er nog steeds niet uit.
Wat vinden jullie van de naam Lissy?
Groetjes spruit
Dan vind ik Lynn leuker dan Lissy als ik heel eerlijk ben.
Heb je al aan Manou gedacht in plaats van Milou? En weet je wat ik ook een mooie naam vind? Merle.
Dat heeft iets liefs, maar het kan ook voor een stoer meisje.
Groetekes, Sje