Hoi allemaal,
Ik ben een beetje de controle kwijt. Help!
Joris heeft altijd tot zijn anderhalf jaar goed gegeten, fruithap, boterham, melk, pap, groente uit een potje.
Op een dag besloot hij dat eens niet meer te doen. Z’n lekkerste kostje zelfs liet hij staan! Daarna weigerde hij pertinent alles wat ik hem voorzette. Hij luste op dat moment alleen nog maar 's morgens banaan en melk en boeterham ging ook nog goed.
Niet op letten, geen probleem maken, gewoon weghalen het eten. Elke keer eten weggooien! Dat is duur!
Na verloop van tijd ben ik hem 's vonds een boterham gaan geven net als tussen de middag. Dat ging prima. Om 18.00 uur. Ik kookte dan voor mijn man en ik. Ik at alleen want mijn man komt laat thuis. Als ik mijn warm eten at kreeg hij zijn Danoontje.
Af en toe schuif ik hem een bordje toe waarop iets van het avondeten ligt. Niks moet hij ervan hebben. Ook ander fruit wordt pertinent geweigerd. Een likje aan een peer of appel maar dan gooit hij het steevast op de grond.
Ik geef hem nu speciale peuter-vitaminedruppels in de pap ’ smorgens. Hij is actief en ondernemend.
Sinds deze week eet hij zijn banaan ook niet meer en brood is hij ook beu! Oftewel, nu drinkt hij alleen nog maar 3x op een dag melk en 2x een beetje sap.
Wie kent dit? Ik lees vanalles. Vooral geen zorgen maken, geen gevechten, geen alternatieven…tja, met dat laatste ben ik al een half jaar mee begonnen.
Hoe kan ik schakelen tussen even geen trek, naar nooit meer iets eten wat ik hem voorschotel?
Een radeloze moeder met een heel lief kind.