Mijn peuter eet al een half jaar niet

Ik weet niet of ik een nieuw topic moet openen, maar mijn vraag is een beetje in dezelfde richting. We hebben het over 300 ml melk per dag.

Nu is mijn vraag, wat als je nog borstvoeding geeft, weet iemand hier hoe het dan zit?

Kan je namelijk niet zo makkelijk afmeten, of moet dit niet bij melkproducten gerekend worden (weet het ook niet) Jada krijgt nog 2 keer per dag borstvoeding, ik denk zelf dat het niet zoveel is, maar heb er eigenlijk geen idee van!

Yep, bv valt er ook onder.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt, maar hoe weet ik hoeveel dat is? Jada krijgt pap 's ochtends, dan meestal na de lunch wil ze even wat borstvoeding, niet veel, en dan een yogurt na het avondeten en dan weet bv voordat ze naar bed gaat.

Ik denk zelf dat ze het meer nodig heeft om dicht bij me te zijn, dan dat ze nu echt heel veel drinkt, maar ik kan het niet meten!

Ik heb ook geen idee

Kan je niet misschien wat meer info vinden op www.borstvoeding.com?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

hahaha ik zag daarna pas inderdaad dat het een toppic uit 2005 is… ach… komt deze ook weer eens boven water…

En net toen ik mijn berichtje terug las dacht ik ook… jeee is eigenlijk best veel boterhammen wat hij eet. 's ochtends heeft hij best erg honger en eet zoon 2 boterhammen makkelijk op en in de middag eigenlijk ook… ik denk dat ik dat maar eens moet gaan veranderen. ik probeer het gewoon.
En hij krijgt niet elke dag een banaan. Ik weet dat hij bij opa en oma op woensdag altijd een banaan krijgt. Dus dan krijgt hij hem pas vrijdag of zaterdag weer. Wij zelf mogen er ook maar twee in een week. En het stopt de ontlasting. heb het verkeerd opgeschreven zag ik. Tis een banaan of een kiwi. Ik wacht het nog even af. bedankt allemaal voor de reacties!

quote:
Bedankt, maar hoe weet ik hoeveel dat is? Jada krijgt pap 's ochtends, dan meestal na de lunch wil ze even wat borstvoeding, niet veel, en dan een yogurt na het avondeten en dan weet bv voordat ze naar bed gaat.

Ik denk zelf dat ze het meer nodig heeft om dicht bij me te zijn, dan dat ze nu echt heel veel drinkt, maar ik kan het niet meten!

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor hoeveel ze krijgt. Bv kun je idd moelijk afmeten. Tim zit ook boven de 300 cc zuivel per dag. Bij het cb hier hebben ze nog nooit aangegeven dat dit maar 300 cc per dag mag zijn. Hij krijgt s’ochtends al pap van 200 cc melk en dan nog eens een beker melk bij zijn boterham en s’avonds na het eten nog yoghurt of kwark.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Omdat Jurian zo’n flinke boy is heeft hier het cb het wel aangekaart dat hij niet té veel melk mag hebben. Tja ene oor in andere oor uit … beter melk dan cola toch

Maar de tip die ik kreeg is: doe het flesje met melk en karnemelk mengen… Karnemelk is minder dik makend (want daarom is die cc vooral aangegeven zei ze). Jurian vind karnemelk niet lekker. Maar half / half vind hij het prima…

[/quote]

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor hoeveel ze krijgt. Bv kun je idd moelijk afmeten. Tim zit ook boven de 300 cc zuivel per dag. Bij het cb hier hebben ze nog nooit aangegeven dat dit maar 300 cc per dag mag zijn. Hij krijgt s’ochtends al pap van 200 cc melk en dan nog eens een beker melk bij zijn boterham en s’avonds na het eten nog yoghurt of kwark.

Groetjes,
Sandra

Hoi sandra
wij kregen een folder van het CB mee toen hij 1 jaar was Met wat de gemiddelde richtlijn is voor melk producten
Dit is idd 300 cc incl poedermelk op melk die bijv in de kant en klare pap zit
Ik zou het niet helemaal naast me neer leggen Heb helaas van dichtbij mee gemaakt wat te veel betekend voor een ukkie
Mn schoonzus gaf de dubbele hoeveelheid dacht dat het niet zo erg was Nu had ze de pech dat ze een niet al te actief knulletje had
Binnen een jaar was hij tonnetje rod Echt zielig Kon daardoor niet goed lopen etc
Is nu weer goed gekomen Maar is voor het kleine mannetje ook een "“hel” geweest
Hij was gewend aan zoveel voeding dat het een half jaar heeft geduurd voor hij aangepast was aan de normale hoeveelheid voeding
En de grote boosdoener was niet snoep etc Maar de hoeveelheid melkproducten
Grt
Linda

Lilypie Second Birthday tickers