Hoi Mignon,
Ah, nu snap ik inderdaad je verhaal wat dat drinken betreft. Dan doe je het inderdaad op deze manier goed.
Echt, hoe moeilijk het ook is, blijf consequent bij het opvoeden van kinderen. Kinderen hebben het nodig om te weten waar ze aan toe zijn en ze hebben het nodig om te weten waar de grenzen liggen. Ik ben heel erg consequent in de opvoeding van onze meisjes en het werpt echt zijn vruchten af.
Wij zeggen ook bij alles “laatste hap”, “laatste keer”, etc. Dat doen we al vanaf de eerste dag dat ze op de wereld waren. Klinkt heel tuttig om daar zo vroeg al mee te beginnen, maar het komt erop neer dat ze nu echt niet beter weten en dus ook niet doorzeuren nadat we “laatste keer” hebben gezegd.
(De jongste kan nog niet zeuren want die is 9 maanden overigens). En de oudste probeert het een enkele keer nog wel “Mama, mag ik nog een hapje van je koekje”, “Mama, nog een keertje in de draaimolen”. Nee, mama had gezegd “Laatste keer”. En dan is het ook afgewerkt. Want ze weet dat ik echt niet zwicht.
Nu hebben wij het mogelijk ook wel getroffen met onze kleine moppen, want elk kind is verschillend natuurlijk, maar probeer echt consequent te blijven en voet bij stuk te houden. Niet alleen jij maar ook Patrick is daar veel meer mee gebaat. Echt, geloof me! Probeer van dat zwakke punt (zoals je het zelf noemt) af te komen.
Je kunt er in elk geval vast mee trainen als je de tips wat dat avondeten betreft in praktijk gaat brengen!
Nogmaals succes!
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
Gewijzigd door - Sje op 24 Oct 2005 12:54:25