Bedankt voor jullie lieve reacties.
Haha kim, ik ga mijn best doen
Daan was een maand te vroeg, dus wie weet blijft deze wel wat langer zitten.
@melancholiek Uiteraard staat het iedereen vrij te reageren, of dit nu positief of negatief is. Ik zal de mening van iedereen respecteren, daar is het tenslotte een forum voor. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, dat kan ook niet want iedereen heeft zijn eigen gedachten en mening over bepaalde onderwerpen.
Toch wil ik wel even op je berichtje reageren. Want ondanks dat ik zie dat je je woorden zorgvuldig gekozen heb, kan ik het niet naast me neerleggen en doet het me veel. Want het is nooit maar dan ook nooit mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen.
Ik heb je verhaal meerdere malen gelezen, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je meteen al vanaf het begin zo’n moeite hebt met mijn topic. Ik krijg, maar misschien zit ik er helemaal naast het idee dat jij zoiets hebt van je bent zwanger, eigen schuld want je weet dat zoiets altijd kan gebeuren en verder moet je niet zeuren. Dit maak ik op uit je opmerking wie kan wippen kan ook schommelen en klaar.
Ik heb nooit, maar dan ook nooit iemand willen kwetsen met dit topic. Sterker nog ik geef zelfs al direct in het begin aan hoe schuldig ik me voel dat ik niet van deze zwangerschap kan genieten. Daarbij geef ik nog aan, zeker omdat er ook mensen zijn die zelf geen kinderen kunnen krijgen. Dus ik ben van mening dat ik nooit iemand met mijn topic voor het hoofd heb gestoten. En als dit wel zo is, dan hoor ik graag waarom? Wellicht dat ik het verkeerd zie.
Dat ik gisteren eerlijk heb aangegeven dat het in het begin wel eens door mijn hoofd is geschoten dat ik hoopte op een miskraam. En dat je alleen deze tekst eruit pikt, vind ik niet terecht. Want als je goed leest vond ik het zelf ook heel erg dat ik zo dacht en dat ik echt wil genieten, want een zwangerschap is en blijft iets bijzonders heb ik geschreven. En ik weet als geen ander hoe het is om meerdere miskramen mee te maken. Abortus is nog nooit door mijn hoofd geschoten, dat zou ik dan ook nooit kunnen en is nooit een optie geweest. En ondanks dat ik het nog niet helemaal een plekje heb kunnen geven geef ik wel aan dat ik hoop op een goede echo. En dat het echt wel de bedoeling is de genieten van deze zwangerschap, maar dat dit tijd nodig heeft. Lijkt mij toch niet meer dan normaal, aangezien het best omschakelen is als je denkt dat het bij 2 kinderen blijft en je bent plotseling zwanger van een 3e.
Ik heb dit topic gestart zoals al duidelijk is, omdat ik geen gewone menstruatie had gehad. En dat ik op zoek was naar mensen die dit wellicht ook eens hadden meegemaakt. Dat ik dan uiteindelijk zwanger ben en eerlijk aangeef hoe zeer ik aan deze nieuwe situatie moet wennen is naar mijn mening niet vreemd. Dat ik dan met een tienermeisje vergeleken wordt, vind ik jammer. Het is niet zo dat ik een beetje naïef aan het doen ben en vraag ik ben zwanger wat moet ik nu doen.
Nogmaals ik respecteer je mening. En vind het prima dat je deze geeft, want zoals ik al eerder aangeef iedereen is vrij zijn mening te uiten. Maar ik wilde toch ook even mijn kant van het verhaal doen naar aanleiding van jouw reactie, omdat ik het niet eens ben met dingen die je aangeeft.
Groetjes,
Sandra