Menstruatie alleen maar bruin bloed


#81

Uiteraard zijn je excuses geaccepteerd.

Erg fijn dat je je verhaal verduidelijkt heb, want nu begrijp ik je verhaal een stuk beter. En ben ik blij dat je sommige gedeeltes niet zo bedoeld als ik het heb opgevat/je eerder had geschreven.

Je hebt helemaal gelijk dat condooms niet 100% zekerheid geven en we wat dat betreft meer voorzorgsmaatregelen zouden moeten nemen. Mijn man zou zich na de geboorte van Daan laten steriliseren. Maar iedere keer gaf hij aan te bellen, maar tot op heden nog steeds niet gedaan. Tja, ik ben daar ook schuldig aan, want ik had natuurlijk ook kunnen bellen. De condooms zouden eigenlijk van korte duur zijn, dus daarom hebben we hiervoor gekozen en zou ik niet terug gaan aan de pil.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zelf meedere kinderen wil of nog geen kinderen hebt en dit graag wilt, maar het lukt op een of andere manier niet. Dat dit heel erg is en niet zo maar te accepteren is. Je wil tenslotte graag iets en dat lukt dan niet. Heb natuurlijk zelf ook meegemaakt hoe dit voelt, omdat ik na Tim 3 miskramen heb gehad. Woorden als je hebt in ieder geval al 1 kind verzachten dan niet. Natuurlijk ben je superblij dat je in ieder geval 1 kind hebt, want ook dat lukt niet bij iedereen. Maar als je graag een 2e kindje wil en dit niet lukt. Dan blijft dat erg vervelend en blijf je toch die wens voor een 2e houden. Ik heb me dan ook altijd beseft hoe blij ik mag zijn dat we 2 kinderen hebben. Want helaas blijft het oneerlijk dat dit niet bij iedereen lukt.

Ik vind het dan ook oprecht heel erg voor je dat je een groeiende wens hebt voor een 2e kindje. En dit om welke reden dan ook niet gelukt is of nog niet lukt. Mag ik vragen wat hier de reden van is? Als je hier geen antwoord op wilt geven is dat ook prima en respecteer ik dit ook.

Ben in ieder geval blij dat alles nu duidelijk is. En moet nog wel even kwijt dat ik het heel netjes van je vind dat je in je eerste berichtje wel schreef dat je je best deed alles zo genuanceerd mogelijk op te schrijven en je me niet wilde kwetsen. Dat ik me door bepaalde teksten wel gekwetst voelde zijn nu helemaal duidelijk. Ben blij dat we er op een normale manier over kunnen praten. En je bent zeker niet egoistisch hoor, want een forum is er voor om te reageren. Op welke manier dan ook, om iemand te helpen, je eigen hart te luchten of gewoon je mening te geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#82

Kijk, zo kunnen meningsverschillen toch heel netjes worden opgelost! Melancholiek schrijft wat ze vindt en Sandra accepteert haar mening. Ook al waren ze het eerst niet eens en voelden ze zich gekwetst. Ik vind dat jullie dit echt keurig hebben ‘uitgepraat’ meiden, zo kan het dus ook. Een voorbeeld voor anderen (in het algemeen bedoeld), dat wilde ik toch even zeggen!

En Sandra, fijn dat de echo goed was!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#83
quote:
Kijk, zo kunnen meningsverschillen toch heel netjes worden opgelost! Melancholiek schrijft wat ze vindt en Sandra accepteert haar mening. Ook al waren ze het eerst niet eens en voelden ze zich gekwetst. Ik vind dat jullie dit echt keurig hebben 'uitgepraat' meiden, zo kan het dus ook.

Dat wilde ik inderdaad ook schrijven! In andere gevallen was de boel snel ontploft (zoals we al vaak ervaren hebben), maar dit is echt helemaal toppie zo respectvol en rustig als dit uitgepraat is!

Wat een verademing! Compliment voor de beide dames!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Aug 2012 10:04:31


#84

Sorry, ik had jullie berichtjes wel gelezen maar nog geen tijd gehad om te reageren.

@Sje en Rainbow, bedankt voor jullie compliment!

@melancholiek, wat een ontzettend vervelende situatie. Kan me heel goed voorstellen dat jullie door deze onzekerheid nog even willen wachten met een zwangerschap. Is er al duidelijkheid wanneer hij meer te horen krijgt over zijn baan? Ik hoop hoe dan ook dat het jullie gegunt is om nog een 2e kindje te krijgen. Want zoals je zelf al schrijft, natuurlijk zijn jullie superblij en gelukkig met jullie dochter. Maar als je graag een 2e wilt dan is het moeilijk te accepteren dat dit mogelijk niet gaat lukken.

Sterkte met alles!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#85

Jeetje Sandra, ik lees nu dit topic pas. Naar aanleiding van de titel had ik niet zoveel zinnigs te melden, vandaar.

Allereerst gefeliciteerd met dit onverwachte wonder! Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Zeker ook door de soortgelijke zwangerschappen met langdurige misselijkheid en alle praktische zaken. Mijn man zou voor abortus pleiten, maar ik heb hem al gezegd dat dat geen optie is. We doen er alles aan niet zwanger te raken ( spiraal) en als het dan onverhoopt toch gebeurd, zal het de bedoeling zijn. Maar wat een omschakeling!

Voel je maar niet schuldig naar je kindje. De liefde groeit vast met het kindje mee en ik ben er van overtuigd dat jullie nieuwste in een liefdevol gezin terecht komt en dat is wat telt. Dat je tijd nodig hebt om aan het idee te wennen lijkt me niet meer dan normaal. Fijn dat de echo goed was.

Succes met de misselijkheid en het wenproces!

Liefs

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers


#86

Bedankt voor je lieve berichtje Liske.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#87

Ik zie een ticker van je zwangerschap, Sandra. Je went steeds meer aan het idee, lijkt het?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#88

Precies Mriek, dat viel me ook al op! Is een goed teken! Drie tickers!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers