Ik bedoelde het ook niet zo hoor meis. Maar HCG is ook gewoon zichtbaar als je een blaasontsteking hebt, dat staat los van elkaar. Ik weet eigenlijk niet waarom ze zeggen dat dat een test kan beïnvloeden? Volgens mij is dat echt een broodje aap-verhaal? Ik kan me wel voorstellen dat je daar stiekem een beetje op hoopte. Het blijft gewoon erg wennen. Als je misselijk bent en je wilt ook graag een kindje, kun je je daar misschien wat meer bij neerleggen, zo van: dat hoort er dan maar bij. Nu maakt dat het er niet makkelijker op. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, ik zou me hetzelfde voelen waarschijnlijk. Misschien wordt het anders als je echt een hartje hebt gehoord en het mensje wat meer voor je gaat ‘leven’. Heb je het al verteld aan bv je ouders?
Ik ken iemand die maar liefst 4x ongepland zwanger is geworden. De laatste keer was ze al 17 weken toen ze het ontdekte (geen idee hoe dat mogelijk is, maar ok)…dat was weer schrikken voor haar, maar nu is ze hartstikke blij met haar 4e die over een paar weken al geboren wordt. Dit is wel behoorlijk extreem natuurlijk, maar ik hoop dat jij je uiteindelijk ook blij en trots zult voelen. Ook al heeft dat tijd nodig.
Je schreef dat je je schuldig voelt omdat je niet kunt genieten. Maar dat is toch logisch? Het is niet zomaar iets, je kindje blijft voortaan altijd bij je. Het is omschakelen, anders gaan denken, anders plannen. Het is toch eerlijk van je dat je zoiets durft te zeggen? Mensen zeggen altijd maar dat je ergens van moet genieten, maar soms kun je dat gewoon niet. Of nu niet. Anderen hebben makkelijk praten toch? Straks ben je vast helemaal weg van je kleine mopje, maar nu is het nog even onwezenlijk.
Hou ons op de hoogte en ik hoop niet dat ik je gekwetst heb met die blaasontsteking, want dat is het laatste wat ik zou willen! Ik dacht er ook gewoon niet over na. En een ‘Gelukkig, je hebt een blaasontsteking!’ zou ook een apart berichtje zijn geweest toch? ![]()
Groetjes Rainbow