Menstruatie alleen maar bruin bloed


#1

Ik heb het nog nooit meegemaakt en omdat ik geen zin heb in al die internet verhalen, stel ik mijn vraag liever hier.

Haha misschien niet zo’n prettig verhaal. Maar ben toch even benieuwd of jullie dit wel eens meegemaakt hebben. Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Tenminste daar ga ik vanuit Maar normaal heb ik wel krampen de 1e dag, nu helemaal niks. Gisteren was de laatste dag en nu is het over. Maar het gekke is dat het nauwelijks iets was en alleen maar bruin bloed, helemaal geen rood. Ik had makkelijk de hele dag met 1 tampon kunnen doen. Doe ik natuurlijk niet, want dat is ook niet hygienisch. Maar over de hele dag genomen echt maar een paar druppels, of alleen bij het afvegen een heel klein beetje.

Herkent iemand dit of niet?

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/hkLFp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/FrO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 10 Jul 2012 09:35:30


#2

Ik herken het niet, maar zou je zwanger kunnen zijn?
Zoniet zou ik het toch even in de gaten houden hoe het volgende maand gaat. Of even een belletje naar de ha plegen. Ik ben ook niet zo van de verhalen op internet.

Liefs Michelle



#3

Hmmm…

Is er iets bij jou veranderd qua anticonceptie? Ik had het toen ik weer met de pil begon, hormonaal was het toen.

En inderdaad; kan je zwanger zijn?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

Ik wilde niet meer terug naar de pil na de geboorte van Daan, dus sindsdien gebruiken we condooms. Nooit zonder iets gedaan, dus ja de kans van zwangerschap is erg klein. Maar goed volgens mij ben je met condoom niet helemaal 100% beschermd.

Mijn man wil zich laten steriliseren, maar ja je weet hoe dat soms gaat met mannen Hij moet nog steeds een afspraak bij de huisarts maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#5

Als condooms 100% werken dan was mijn dochter niet geboren! ik zeg even een testje!


#6

Alleen condooms is inderdaad niet 100% (da’s niks natuurlijk). Dus ik zou ook even testen, dan weet je het tenminste.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#7

Tja… ook Seth was er zonder die dingen niet geweest

Het klinkt inderdaad wat vreemd. Ik zou een test doen, dan weet je het zeker…
Liefs, Anne


#8

Ik ben niet veel actief meer op het forum (te veel aan mn hoofd) maar zijn condooms echt zo onbetrouwbaar? Ik heb al zo’n verschrikkelijk grote angst voor een zwangerschap maar ook wij gebruiken alleen condooms… We doen het sowieso niet in het midden van mn cyclus en ik kan echt goed zien wanneer ik mn eisprong heb… Maar als serieus alleen hier op dit forum al zoveel vrouwen zijn die zwanger zijn geworden ondanks condoom… Ik krijg al de rillingen als ik alleen al denk aan weer zwanger zijn… Het liefst liet ik spiraal plaatsen, slik de pil en gebruik condooms… Pfff wat is het ook wat!
Wil ik btw ook nog even zeggen dat ik vaker dan 1 keer een verhaal heb gelezen over vrouwen die zwanger worden ondanks de sterilisatie van hun man!! Bleek in al die gevallen de man uit zichzelf te zijn genezen… Dus dat vertrouw ik ook al niet meer…

En verder wou ik even zeggen dat ik het gedeeltelijk herken, maar dat van mij kwam doordat ik primolut had geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Het was bij mij alleen niet bruin, maar wel wat donkerder rood en heel erg weinig. Ik kon het vanaf dag 1 met een inlegkruisje af, heel raar.

Groetjes


#9

@goudvisje: ik heb laatst een keer iets gelezen over anticonceptie. Een condoom is behoorlijk betrouwbaar en geen enkel voorbehoedsmiddel biedt honderd procent zekerheid. Volgens mij was het zo dat ze onderzoek gedaan hadden en dat van de honderd mensen dat een jaar lang seks heeft met de pil, dat er dan 1 of 2 mensen zwanger raakten en met een condoom iets van 4 of 5.

Als je een condoom goed gebruikt en hij niet lekt of afglijdt, dan loop je dus niet zo veel risico. Waarom gebruik je de pil dan niet meer of inderdaad een spiraaltje?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#10

Ik had wat jij vertelt toen ik zwanger bleek van Max. Ik dacht dat ik ongesteld was, maar het was een innestelingsbloeding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is. Ik gebruik nu een Mirena en heb ook altijd - als ik al ongesteld word want dat ben ik nog maar zelden en dan ook heel kort - bruin bloed. Ik heb het vroeger, toen ik de Pil nog had, ook weleens gehad. Wat de oorzaak is weet ik ook niet, maar het kan ook gewoon iets hormonaals zijn. Ik zou niet direct aan een zwangerschap denken, het kan natuurlijk wel…even in de gaten houden!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#11

Bedankt voor jullie reacties.

Ik dacht zelf ook misschien ben ik toch zwanger. Zoals ik al schreef weet ik dat ze niet 100 % betrouwbaar zijn. Maar als je ze verder goed gebruikt en er geen gekke dingen mee zijn gebeurd. Mag je er toch wel vanuit gaan dat de kans van een zwangerschap klein is. Om dus
daarom meteen een test te gaan halen vond ik ook weer zo wat. Meer omdat de kans volgens mij heel klein is.

Maar goed, misschien toch morgen maar eentje halen. Al die onzekerheid vind ik ook maar niks.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#12

@Mriek: Dankjewel. Nou de pil moet je zelf betalen en wij leven nu alleen van een ziektewetuitkering…
Daarnaast ben ik met de pil ontzettend aangekomen en ik ben nu net weer 10 kilo kwijt met veel pijn en moeite
Een spiraal heb ik vaak aan gedacht en ik twijfel nog steeds. Maar het laten plaatsen vind ik al griezelig en ik ben zo bang dat mn lichaam het er zelf weer uitwerkt… En ik heb ook daar veel verhalen over gelezen dat vrouwen toch zwanger worden…
Weet je wat het vooral is, wij zitten nu in zo’n ellendige situatie dat een zwangerschap echt het allerergste is wat er nu zou kunnen gebeuren… We kunnen het niet betalen, ons huis is te klein en de drukte kan ik nu al bijna niet meer aan. Daarnaast hebben we beiden op dit moment zoiets van 2 is genoeg, we zijn compleet.
Maar ik ben ook tegen abortus, dat zou ik dus ook nooit doen… Daarom wil ik er alles, maar dan ook alles aan doen om niet zwanger te worden…

@Sandra: sorry dat ik je topic gebruik Heb je al een test gehaald? En ik vroeg me eigenlijk ook af, stel dat je zwanger blijkt, is het dan wel gewenst?

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 12 Jul 2012 10:36:10


#13

Ik gebruik al 5 jaar geen pil meer, na de geboorte van de jongste niet weer
gebruikt en we doen het alleen met condoom.
Er is altijd een risico dat je zwanger kan raken, maar dat kan ook als je
de pil slikt of spiraaltje gebruikt.
Wat is eigenlijk wel veilig?
Heb een paar collega s en die zijn door de pil toch zwanger geworden,
maar ook elke maand nog ongesteld waren.
Die wisten niet dat ze zwanger waren, pas op het moment dat ze
begonnen te groeien.
Mijn man heeft geen zin om zich te laten steriliseren, dus doen we het zo.

Groetjes Lisan.


#14

Ja ik hrb het ook weleens gehad. Is eigenlijk oud bloed. Kan zijn dat menstruatie nog doorgaat zetten… Dat gebeurde bij mij nl.

Al test in huis voor zekerheid? Vondt het altijd een hele happening… Dorp, iedereen kent iedereen


#15

Ik denk dat ik vannacht door dit topic droomde dat ik per ongeluk zwanger w a s. Ik zou in april zijn uitgerekend. Omdat wij ook echt compleet zijn, zou ik een onverwachte zwangerschap niet fijn vinden. Ik werd oo echt een beetje zo wakker van: het is gelukkig een droom…We zouden het kindje zeker vol liefde opvoeden, maar oef, ik moet er eigenlijk niet aan denken…niks is 100% veilig ik hoop maar gewoon dat mijn spiraaltje alles tegenhoudt hahaha.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#16

@Rainbow: Zo denk ik er ook over. Het kindje zouden we alle liefde geven die we hebben. Maar nu met 2 jonge kids, beiden geen werk en een depressieve vriend zou dat kindje opgroeien in alleen maar ellende. Dus ik hoop maar van harte dat er niks met onze condooms gebeurd Ik zou dus ook nooit ultradun gebruiken of een heel slecht merk Hihi

Groetjes


#17

We hebben gisteren een test gedaan en ik ben zwanger.

We zijn beide erg blij met 2 kinderen en wilde geen 3e meer. Ik voel me dan ook erg rot dat het me (nog) niet lukt blij te zijn met deze zwangerschap. Gaat echt wel goedkomen, maar zoiets onverwachts is toch even omschakelen.

Veel dingen schieten door mijn hoofd, zowel financieel als praktisch. We hebben alleen op zolder nog een kamer. Die moeten we dan leeg maken en als kinderkamer gaan gebruiken. Maar dan houden we dus geen kamer meer over. Nu staat er in die kamer een bureau, boekenkast, logeerbed, administratie en mij crosstrainer. Dat kan allemaal nergens heen.

Ook in de auto zal het heel krap worden. En vakanties bijvoorbeeld. We gaan altijd met de tent kamperen in Frankrijk. We hebben een grote tent, dus dat is het probleem niet. Maar we krijgen nooit al die spullen in de auto. We hadden dit jaar al net aan alles mee en dan hebben we echt niet extreem veel mee. En speelgoed naast ze in de auto gaat al niet meer.

Tim en Daan gaan super leuk met elkaar om. Dan vraag ik me weer af hoe dat gaat als er een 3e is. Ik hoor vaak dat een 3e er een beetje bij hangt.

Ook financieel waren we blij dag Tim naar school gaat, scheelt weer 1 dag crèche.

En ondanks dat Tim en Daan makkelijke baby’s waren, was ik blij die periode door te zijn. Vind het eerlijk gezegd veel leuker alls ze 1 jaar geweest zijn en ze veel meer kunnen. Hoe lief en schattig ook, ik ben niet echt een baby moeder.

Mijn man is blij, ondanks dat een 3e van hem ook nooit hoefde.

Nogmaals het zal vast wel goedkomen. Maar ik geniet zo van mijn jongens en het is gewoon goed zoals het is. Dus ja daar moet ik nog aan wennen. Maar daar heb ik nog een kleine 8 maanden voor!

Abortus ben ik echt op tegen, dus dat gaat het zeker niet worden.

@hanna, weet niet of merk wat uit maakt. Want wij gebruiken Durex en toch raak ik zwanger!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#18

Jeetje, Sandra… wat een schrik!
Maar wel gefeliciteerd, ondanks dat het misschien nog niet helemaal zo voelt.

Ik snap volledig je overdenkingen en daarom hoop ik dat het net zo’n heerlijk kind wordt als Tim en Daan en dat je je hierna nog completer voelt als nu.
Succes met het wennen aan het idee!

Liefs en een dikke knuffel, Anne


#19

Ik las het, en nog eens, en denk huh? Toch wel zwanger? Jeetje meid, dat is even omschakelen inderdaad! Goed dat je toch een test hebt gedaan, geen idee hoe ver je bent?? Goh heej, ik schrik er zelfs haast van!

Groetjes Manderijn.


#20

Jeetje wat een schrik. Maar indd net zoals Anne zegt toch gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je er nog niet van kunt genieten, dit moet even bezinken dat is logisch hoor.

Liefs Michelle