Het geld heb ik ze idd gegeven waar iedereen bij was. Niet heel uitgebreid geteld voor ze ofzo, maar gewoon gegeven en gezegd waarvoor het was. Vond het anders iets te ver gaan en zoveel lef heb ik niet eens om het ook nog eens uit te tellen. Maar zoals ik al zei mijn schoonvader keek niet blij toen hij het geld kreeg. Maar verder verblikte of verbloosde hij niet. Tenminste niet dat opviel, maar het was al heel warm door de drukte dus iedereen had wel rode wangen.
@simzoe, ik begrijp je uitleg. Maar alsnog voelt het voor mij heel vreemd dat mijn schoonouders al het geld terug willen. Het is voor ons echt niet zo dat ze mega veel kosten hoeven te maken omdat ze op onze kinderen passen. En ik verplicht ze echt tot niks. Maar ze wilde zelf heel graag oppassen. Zoals ik al zei ze zeuren al jaren wanneer gaan jullie nu toch nog eens op wintersport. Kunnen wij eens lekker op de kinderen passen. Ze waren zelfs lichtelijk teleurgesteld toen we “maar” 4 dagen gingen. Ze hadden gehoopt dat we een week zouden gaan. We zijn 1 keer eerder geweest en toen gingen we 1 week. Maar wij vonden 4 dagen genoeg, wilde niet langer zonder de kinderen. Hebben 1 keer naar huis gebeld en zelfs toen gaven ze aan, je mag best langer daar blijven hoor. Dus het is echt geen opgave geweest ofzo, ze vonden het echt leuk.
Het voelt voor mij zo raar dat je de kinderen wilt verwennen om vervolgens alle kosten terug te halen. Terwijl ze die kosten niet hadden gedeclareerd als ze bij hun waren geweest. Wat oorspronkelijk de bedoeling was. Op het allerlaatste moment zijn ze naar ons toe gekomen. Maar de bedoeling was dat ze zaterdag of zondag weer naar hun huis zouden gaan. Ik ben toen nog snel even naar de supermarkt geweest voor wat drinken en melk. Zodat ze in ieder geval tot de volgende dag van alles hadden. Toen ze eenmaal bij ons waren zeiden ze we blijven toch maar bij jullie, dan hoeven we niet zo heen en weer te rijden.
De manier waarop vind ik dan ook niet netjes. Bonnen met een totaal bedrag achter laten, zonder hier iets over te zeggen. En het klinkt zo onaardig vind ik persoonlijk als je zegt bij ons krijg je toch ook te eten, dus dat willen we bij jullie ook.
Er zitten gewoon bonnen bij van nog niet eens 1 euro, alleen voor wat appels enzo. Ze hebben echt overal de bonnen van bewaard. En dat vind ik wel heel ver gaan. Maar goed dat is natuurlijk ieder zijn mening.
Er is zelf een hele fles vieux gedeclareerd die niet in onze kast staat. Kan me niet voorstellen dat die in 4 dagen is opgegegaan. Natuurlijk mag je niet in iemands portemonee kijken, maar mijn schoonouders hebben het goed. Dus het is ook niet zo dat ze dit doen, omdat ze weinig te besteden hebben.
Ik heb het er met mijn moeder over gehad en die vond het ook echt belachelijk. Maar goed dat is natuurlijk maar net hoe je erin staat. Want bij mijn ouders voel ik me vaak ook bezwaard, ze zijn hier iedere maandag en passen ook nog op als we hier om vragen en willen hier niks voor hebben. Wat we overigens wel doen hoor, koop af en toe iets voor ze als bedankje.
Groetjes,
Sandra