@Miniboy: als er dan toch over geld gesproken gaat worden: zij hebben toch ook al die dagen gas water en licht gehad, ik neem aan dat Sandra aan het eind van het jaar bij de afrekening ook niet gaat berekenen hoeveel gas water en licht er is opgegaan in die paar dagen. en een doos bonbons en bloemen vind ik persoonlijk meer dan genoeg als het om familie gaat, zoiets doe je gewoon voor elkaar zonder er iets voor terug te verwachten. het is geen oppas die is ingehuurd het gaat om familie, en dan vind ik het centen N**** om nog te gaan zeuren om geld ook op een totaal ongepaste manier door bonnen achter te laten onder het mom van: ik zeg maar niet dat ik drank en taart en weet ik wat voor onnodige onzin nog meer heb gekocht, want DAT is eigenlijk al te gek voor woorden dus leg ik maar de bonnen neer en doe alsof mijn neus bloedt" vind dat gewoon stijlloos.
Mening over boodschappen tijdens onze vakantie
@mini-boy na het lezen van jouw bericht lijkt het wel alsof je denkt dat wij lekker op vakantie gaan en de kinderen heel makkelijk gedumpt hebben. Misschien heb ik het mis hoor, maar zo vat ik je bericht wel op.
Ik weet niet of je alle postings gelezen hebt, want anders gaan we waarschijnlijk in herhaling vallen.
Het is voor mijn schoonouders geen opgave, ze vonden het super. Sterker nog zoals ik al eerder zei waren zij het die iedere keer zeiden waarom gaan jullie niet weer eens op wintersport. Kunnen wij lekker op de kinderen passen. Niet dat we daarom weer op wintersport zijn gegaan, maar dat geeft wel aan hoe graag ze het wilde. Toen we eenmaal het besluit hadden genomen te gaan waren ze zelfs teleurgesteld dat we “maar 4 dagen gingen” Maar langer wilde wij gewoon niet weg zonder de kids. Tijdens onze vakantie nog naar huis gebeld en zelfs toen zeiden ze waarom boek je niet bij.
Dit is onze 1e vakantie zonder kids, dit doen we normaal nooit. Normaal gaan we altijd met zijn viertjes. Maar Daan die was nog niet eens 1, die heeft er nog helemaal niks aan. Dit was onze 2e keer dat we op wintersport zijn geweest. 1e keer hadden we nog geen kinderen. Het kost een hoop geld, dus dat gaan we zeker niet ieder jaar doen.
En de kids hebben zich prima vermaakt bij opa en oma. Dus echt niet dat zij het slecht hebben gehad, doordat wij weg zijn geweest.
Misschien vind je het geen vergelijking, maar mijn man is vorig jaar een heel weekend bij hun geweest om hun nieuwe keuken te plaatsen. Hoop werk en daar heeft hij helemaal niets voor gekregen. Hoeft ook niet, dat doe je voor familie. Ik vind dan ook echt niet dat ik ze zo uitgebreid hoef te bedanken door etensbonnen te geven. Mijn schoonouders hebben deze dagen genoten van de kids. En bovenal, de kosten die ze nu terug willen hebben die hadden ze ook gehad als de kids daar waren. Wat de bedoeling oorspronkelijk was en dat was wel prima.
Nu leggen ze alle bonnen in het mandje waar mijn pasjes lagen. Zodat ze zeker wisten dat wij de bonnen vonden. En daarbij een briefje met alle bedragen bij elkaar opgeteld.
Groetjes,
Sandra
@sandra, je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen! Jij vind het vervelend, en JIJ hebt daar alle recht toe. Ongeacht wat een ander er van vind, en al helemaal hier op het forum. Ik vind het haast bewonderenswaardig dat jullie dit gedaan hebben. Ik zou soms willen dat ik het deed, gewoon lekker even geen vader en moeder zijn!
Mijn schoonmoeder past inmiddels al 3 jaar lang elke week op onze kinderen als ik werk. Daar krijgt ze ook geen geld voor (dit wil ze niet aannemen) en dat doet ze met liefde! De kinderen genieten van haar, en zij geniet van de kinderen. Onbetaalbaar!!
Groetjes Manderijn.
Ik heb nog niet gereageerd tot nu toe maar wel meegelezen. Ik vind dat ook dat er geen geld gerekend dient te worden binnen familie. Familie doet gewoon een en ander voor elkaar. De een past op en de ander verbouwt een keuken.
In eerste instantie wilde ik niet reageren omdat alles wel gezegd is hoe ik erover denk maar toen mini-boy dit zei:
quote:
Had het verhaal verteld tegen mijn man... maar die begrijpt er helemaal niks van. Hij zegt ze gaan zelf op vakantie (genieten en skieën kost veel geld) en dan zijn opa en oma er voor de kinderen... en dan is 45 euro de moeite om een topic op los te gooien... zou me schamen. En moet zeggen ik geef hem gelijk ...
werd ik boos. Op dit forum mag je over alles praten wat je maar wilt zonder je daarvoor te hoeven schamen! en daarbij als je het niet waard vind om er een topic over te openen vind ik dat je er wel stevig blijft beargumenteren en het topic gaande houdt op dit manier. Sorry maar dat moest ik even kwijt zonder ruzie te willen maken maar het irriteerde mij nogal.
groetjes,
Wendy
Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…
quote:
Ja inderdaad ik vond de reactie van mini boy ook al wat zwart-wit wat dat betreft. Wij zijn ook nog nooit zonder kids weg geweest, maar het lijkt me dat het soms voor beiden heel goed kan zijn en ik vind het absoluut niet egoistisch. Ook al heb je dan een gezin, je moet nog steeds in je relatie investeren en dan is samen even weg zonder kids lang zo gek nog niet!Groetjes
Helemaal mee eens!
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
tja… maargoed even weer naar Sandra:
heb je inmiddels nog iets gehoord?? want je schoonmoeder wilde je toch nog spreken??
Ja, ik vond de reactie van Mini-boy ook nogal onaardig moet ik zeggen? Zeker omdat de eerste een stuk milder was? Maar goed, ik ben het zelf volledig met Sandra eens en ik vind ook dat ze zich niet hoeft te verdedigen. Verder is alles er wel over gezegd denk ik? Ik lees wel verder hoe het nou afloopt, ben ik dan ook wel weer benieuwd naar?
Groetjes Rainbow
Ga ik toch ook nog even reageren, nadat ik de moeite heb genomen om alles door te lezen haha… prima dat jullie dit akkefietje hebben gehad, maar ik snap de drama er omheen niet zo… en dan je schoonouders publiekelijk (wat ze bij jullie niet gedaan hebben) zo voor aap te zetten vind ik erg jammer, hou de eer aan jezelf… je had ze ook even apart kunnen nemen…
Bedankt. Ik hoef me idd niet te verdedigen, maar het berichtje van mini-boy kwam op mij zo naar over. Ik vind het helemaal niet erg als mensen er anders over denken als ik. Daar vraag ik tenslotte om, dus prima om hierover te discusseren. Maar het kwam een beetje over alsof ik me moest schamen dat ik zonder kids een paar dagen weg ben geweest. Dus daarom toch een verdediging Al bedoelde mini-boy het misschien anders, want ik ken haar als een lieve meid hoor. Maar vond het berichtje wat fel, daarom vind ik het jammer dat ze niet meer gereageerd heb na mijn vorige reactie met verdediging
Gisteren heb ik mijn schoonmoeder voor het eerst aan de telefoon gehad. Ze belde me en deed gewoon normaal en heeft het er niet meer over gehad. Vraag me dus af of ze dit nog gaat doen als we daar zijn, zodat ze het persoonlijk kan zeggen. Of dat ze er niet meer op terugkomt. Wel lastig hoor, want toen ze belde dacht ik meteen oh zou ze er nu nog wat van zeggen of niet. Daardoor blijf je er toch nog wel mee bezig zijn. Want je weet niet of ze er nog op terug gaat komen of niet.
Groetjes,
Sandra
@Sandra: ja sorry dat ik het zeg maar ben van mening dat je daar gewoon naar moest vragen hoor meid, niet omdat ik denk van: je schoonmoeder wilde wat kwijt dus moest er zelf maar over beginnen maar puur omdat JIJ hier last van hebt, en je toch wel wil weten wat ze te melden had.
zou het de volgende keer dus toch nog een keer aankaarten van; je zei toen en toen dat je me nog wat wilde zeggen over het hele bonnetjes gebeuren… dus ben wel benieuwd wat je nog te zeggen had??
Ja, is misschien geen gek plan wat mamavanrico zegt. Want zoals je al schreef, nu blijf je elke keer dat ze belt denken dat ze er weer over kan beginnen en dan blijft heel die toestand zo om je heen hangen.
Dus helemaal niet gek om daar een volgende keer dat je haar spreekt gewoon naar te vragen.
Groetekes, Sje
quote:
Bedankt. Ik hoef me idd niet te verdedigen, maar het berichtje van mini-boy kwam op mij zo naar over. Ik vind het helemaal niet erg als mensen er anders over denken als ik. Daar vraag ik tenslotte om, dus prima om hierover te discusseren. Maar het kwam een beetje over alsof ik me moest schamen dat ik zonder kids een paar dagen weg ben geweest. Dus daarom toch een verdedigingAl bedoelde mini-boy het misschien anders, want ik ken haar als een lieve meid hoor. Maar vond het berichtje wat fel, daarom vind ik het jammer dat ze niet meer gereageerd heb na mijn vorige reactie met verdediging
![]()
Groetjes,
Sandra<
</BLOCKQUOTE id=quote>Sorry voor geen reactie…
Ik was misschien te fel, maar wat er staat meende ik in zeker zin wel. Ik vind het niet nodig om in je huwelijk te investeren door samen op vakantie te gaan. Kortom dit zou ik nooit doen (is mijn mening he … zijn vele die dit niet delen) omdat ik de kindjes zou missen en er dus niet van geniet. Wij genieten echt van het samen zijn … !
Maar het ging in dit topic er niet om of je wel/niet met kinderen op vakantie zou gaan… het ging om het geld. Ik heb aangegeven dat de manier waarop zeker niet leuk of direct is. Zelfs vaag… Maar Sandra eindigt haar topic met;
"Vinden jullie dat wij deze boodschappen moeten betalen. Ze hebben aardig ruim geleeft, in 4 dagen 45 eur."
Dan gaan bij mij de haren wel omhoog staan en denk ik. Sjonge moet je hier topic voor openen. Leuk voor je schoonouders om te lezen dat ruim 10 euro per dag voor 4 personen wel ruim geleefd is! Hier zou ik me persoonlijk voor schamen ja… want dan denk ik gelijk … oei hoe hebben ze dat zelf gedaan op wintersport … en kom ik terug op wat ik er dus over zei… voor mij part koste het 200 euro … ik wil genieten dus zij (en ook de kinderen) moeten ook genieten … Ik zou vooraf al geld neerleggen (ruim) en dan zeggen als je tekort kom horen we dit dan krijg je dit van ons. Weet wel dat mijn ouders/schoonouders dit niet willen maar ik wil dit wel …Begrijpen jullie nu klein beetje wat ik bedoel? Waarschijnlijk niet omdat jullie allemaal zo fel op Sandra haar schoonouders reageerde dat het mij niet loslaat zoals jullie reageerde …
Nee Miniboy ik begrijp het niet, ik vind overigens 40 euro niet veel voor 4 personen, maar wel voor eigen gebruik en niet die voor een ander.
waarom ik je niet begrijp is puur, omdat ik vind dat familie zo’n dingen voor elkaar hoort te doen, en trakteer je je familie terug. dus met gebaren en dat soort dingen… en niet met geld.
maar ik weet niet beter zo ben ik opgevoed. om geen geld aan familieleden te vragen of ze te betalen.
maar wel dingen voor elkaar doen. dus dat het geven en nemen is maar niet in geld.
quote:
Ik zou vooraf al geld neerleggen (ruim) en dan zeggen als je tekort kom horen we dit dan krijg je dit van ons. Weet wel dat mijn ouders/schoonouders dit niet willen maar ik wil dit wel …
Sandra had ook al gezegd dat als dit van te voren de bedoeling was geweest, ze inderdaad geld klaar had gelegd. Daar kan je dus ook uit opmaken dat het haar helemaal niet om die 45 euro gaat, maar om de manier waarop.
Kijk als die 45 euro nou alleen op was gegaan aan nodige dingen, maar dat ze het uit hebben gegeven aan dingen zie ze zelf hebben gebruikt en dan wel terug vragen, dat doe je niet.
Kijk als je bij je ouders bent en je doet een boodschap voor ze, dan is het logisch dat je dat terug krijgt (of niet) maar als je wat voor jezelf haalt terwijl je daar bent dan ga je toch dat ook niet terug vragen? Zo zie ik het hoor…
Daarbij komt inderdaad dat ik het helemaal met mamavanrico eens ben dat je familie in giften terugbetaald en niet in geld. Tenzij je eens krap bij kas zit, dan help je elkaar natuurlijk.
En Sandra heeft trouwens haar schoonouders niet alleen met chocola en bloemen bedankt, maar ze ook nog chinees getrakteerd. Dat vind ik ruim voldoende als bedankje voor oppassen.
Groetjes
zeker als je bdnket dat b.v. een chinese rijsttafel opzich al 40 euro kan kosten voor een aantal personen. pff!
Ik denk idd dat we elkaar niet echt gaan begrijpen mini-boy. Maar goed ieder zijn mening en dat is natuurlijk ook prima.
Ik vind echt dat ik mijn schoonouders voldoende bedankt heb met bloemen en chocola. En idd nog de chinees vlak voordat we weggingen. Dat jij dit als een afzakkertje ziet, daar kan ik niet goed inkomen. Zoals ik dus ook al in mijn vorige berichtje aangaf vind ik 50 eur aan dinerbonnen voor 2 niet nodig.
Ben wel even benieuwd wat je er dan van vind dat mijn man vorig jaar niks heeft gekregen toen hij het hele weekend daar is geweest voor het plaatsen van hun nieuwe keuken en het aanleggen van alle electriciteit etc. Ik vind het totaal niet erg dat hij hier niets voor heeft gekregen. Vind idd het is familie, dat doe je voor elkaar.
Idd is het zoals ik al vaker heb aangegeven een ander verhaal als ik ze van te voren had gevraagd bij ons op te komen passen. Nu was het een last minute actie, doordat Daan ziek was. Ze zijn uit zichzelf naar ons toe gekomen, wat natuurlijk ontzettend fijn is. Maar anders hadden ze naar mijn schoonouders gegaan. En dan had ik ook geen envelope met geld mee hoeven geven. En nu krijg ik wel alle kosten van eten etc. en daarbij een hele fles vieux, taart en andere dingen die niet noodzakelijk zijn. Heeft er niets mee te maken dat ik het mijn kinderen niet gun. Want natuurlijk moeten zij het ook leuk hebben als wij er niet zijn.
Het is idd een goed idee om het zelf nog eens ter sprake te brengen bij mijn schoonmoeder. Want nu blijf ik er ook maar aan denken en ik ben wel benieuwd wat ze er nog over te zeggen heeft.
Groetjes,
Sandra
Het is wel interaessant om te lezen hoe verschillend mensen hiermee om zouden gaan. Ieder zijn eigen keuze!
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met Sandra. Als ze haar schoonouders had gevraagd om in hun huis op te passen, is dat een heel ander verhaal. Het lijkt mij dat je dan de normale boodschappen en wat lekkers in huis had gehaald. Dan hadden ze ook geen geld kunnen declareren!
Maar als de kinderen in eerste instantie bij opa en oma zouden zijn en door omstandigheden naar hun eigen huis gingen is het niet eerlijk om dan bonnetjes te declareren.
Ook gezien het feit dat ze zelf geholpen zijn met de keuken en daar niets voor hebben betaald. Maar zoals Sandra ook zegt, dat doe je gewoon voor familie!!
Als mij dat zou overkomen bij bijvoorbeeld een vriendin ofzo, zou ik zeker niet declareren. Al zou ik bij wijze van spreken mijn laatste centen daarvoor uit moeten geven en dan de rest van de week op droog brood moeten leven, zou ik nog niet vragen ook maar een cent terug te betalen!!! NOWAY!
Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!
Het is inderdaad een interessante topic. Ik moest er ook even goed over nadenken na het doorlezen ervan hoe ik hier mee om zou gaan. Ik heb er gelijk met mijn man over gehad en wij hadden al een hele andere gedachte/mening erover.
Mijn man was gelijk van NEE ik betaal geen cent terug aan mijn moeder. Wat een onzin vond hij het. Ik heb een andere gedachte/mening.
Ik begrijp uit het verhaal dat Daan plotseling ziek is geworden en dat er daardoor geen gelegenheid was om van te voren nog boodschappen te doen of geld klaar te leggen voor boodschappen. Zo ja, mbt de boodschappen dan of geld klaarleggen, dan kan ik begrijpen dat brood, fruit en melk voor Tim en Daan opraakt en dat ze deze kosten dan terug zouden willen. Hier had ik persoonlijk ook niet moeilijk over gedaan ondanks dat als ze naar je schoonouders gingen je geen bonnetje had gekregen. Ben het er in principe niet mee eens hoor omdat ze eigenlijk naar je schoonouders zouden maar oke deze boodschappen kan ik dan wel begrijpen. Hoop dat het duidelijk is wat ik ermee wil zeggen.
MAAR…de andere boodschappen zoals vieux, taart en (dacht) chocolademelk had ik abosuluut niet terugbetaald. De verwennerijtjes zeg maar. En de manier waarop had ook bij mij in de verkeerde keelgat geschoten. De wraakacties had ik ook niet gedaan terwijl er best hele leuke bij zitten…haha.
Ik zou als ik jou was er ook nog verder naar vragen.
Groetjes Danielle
@Danielle: ik snap eigenlijk wel wat je zegt hoor, in feite hadden ze dat dan in huis gehaald. maargoed aangezien ze chinees getrakteerd hebben, bloemen en bonbons zit je toch ook al ruim over dat bedrag heen, en omdat het familie is ga je niet in geld terug betalen maar in giften. zeker gezien het feit dat ze geen tijd hadden het zelf nog in huis te halen. zou ik om die kleine pietluttige dingen zoals fruit echt niet moeilijk doen als ik daar had moeten oppassen.
@mamavanrico; ja precies normaal was het gewoon in huis geweest maar ja omdat alles zo plotseling anders ging was er geen tijd voor. Ik ben het er ook niet mee eens en ik had het ook niet teruggevraagd hoor maar oké vooruit dan betaal ik het wel terug. Dit is ook het enige wat bij mij persoonlijk het beetje dubbel gevoel zou geven. Als ik in de situatie zou komen. Niet mee eens eigenlijk maar oke dan maar. De rest dus absoluut niet!!! En ze zijn er zeker goed voor bedankt ook.
Groetjes