Oke, beetje vreemde titel maar zal het uitleggen.
Mijn man en ik zijn 4 dagen gaan skieen en vannacht thuisgekomen. Mijn eigen ouders wonen in de buurt en passen 1 vaste dag in de week op Tim en Daan. Als wij een avondje naar vrienden gaan dan nemen we de kinderen mee en leggen ze daar op bed en nemen ze weer mee als we naar huis gaan. Als ze niet mee kunnen dan logeren ze bij mijn ouders. Zij wonen namelijk maar 20 minuutjes bij ons vandaan en mijn schoonouders 1 uur rijden.
Nu vond ik het dus wel zo leuk voor mijn schoonouders als zij tijdens onze wintersport op Tim en Daan konden passen. Dat vonden ze natuurlijk mega leuk, dus dat hadden we geregeld. Wij zouden ze wegbrengen en vanmorgen zouden zij ze terugbrengen. Maar dit liep anders, omdat Daan ziek werd vlak voor onze vakantie. Hoge koorts en uiteindelijk bleek dit een oorontsteking te zijn. Hierdoor zijn mijn schoonouders bij ons komen oppassen. Wel erg lief van ze, zo kon hij lekker thuis uitzieken in zijn eigen omgeving. Hij heeft namelijk nog nooit bij mijn schoonouders geslapen. Door de afstand zien ze mijn schoonouders niet zo vaak.
Nu vond ik toen mijn schoonouders vanmorgen weggingen allemaal bonnetjes van de boodschappen van de afgelopen dagen. Dus ik bel ze even op om te vragen of ze die bonnetjes nog nodig hebben. Waarop mijn schoonmoeder zegt ja die hebben we bewaard voor jullie dat zijn de boodschappen. Dus ik had zoiets van oke, wat moet ik daar mee. Dus ik zeg wat moeten we hiermee, waarop ze nogmaals herhaald dat het de boodschappen zijn. Dus ik vraag willen jullie dat wij deze betalen. Waarop ze heel vaag aangeeft kijk maar wat jullie betalen.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat wij alles wat ze gegeten hebben moeten betalen of zie ik dit verkeerd. Echt alle bonnetjes zijn bewaard, van fruit, tot melk en taart die ze gekocht hebben.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ze bleef maar zeggen kijk maar wat jullie betalen. Ondanks dat ik vroeg willen jullie dan dat we alles betalen of een deel. Uiteindelijk zei ze we hebben het er zaterdag wel over. Dan zien we ze weer, want dan is Daan jarig. Maar ja vind ik ook niet echt een dag om het over boodschappen te hebben. Heb zo’n naar gevoel over dit gesprek over gehouden.
Vinden jullie dat wij deze boodschappen moeten betalen. Ze hebben aardig ruim geleeft, in 4 dagen 45 eur. Als bedankje voor het oppassen heb ik ze overigens al chocola gegeven en een bos bloemen.
Groetjes,
Sandra