Mening over boodschappen tijdens onze vakantie

blegh supervervelend hoor, en jammer dat ze nu toch weer opnieuw dr over wil praten. Bah, dan ben je het nog niet kwijt! :open_mouth: Maar ik wens je in elk geval veel plezier met de verjaardag en ik hoop voor jullie dat deze kwestie niet de sfeer zal bederven!!

Grtz, Esther

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben de enigste die jullie reacties overdreven vind … wat een gedoe, vind ik echt! Laat die mensen toch in hun waarde ipv het belachelijk te vinden en ovr de zeik te gaan. Dat begrijp ik nu dus echt nit en dat is juist waar ik me aan erger.
Die mensen hebben gewoon hun redenen om het geld te declareren … al is het 2 euro rozijnengeld! Ga je er nog de draag mee steken op een verjaardagsfeestje bv … nou sorry hoor dan ben je voor mij echt zeer onvolwassen.

Ik ga dit dus maar niet meer lezen!

ehm… nouja… kijk als daan bij jullie schoonouders was blijven logeren had je dan ook alle boodschappen moeten betalen? in zoverre vind ik dat wel vreemd… Daarbij hebben ze toch ook gebruikt wat er bij jullie in huis was aan drinken of evt. eten oid?? dus vind het wel zo fair dat zij die boodschappen zelf betalen, aangezien ze ook gebruik hebben (kunnen) maken van wat er nog bij jullie in huis stond…

ik lees nu de rest van het topic pas, iig grotendeels en echt… wat bizar!!! ik snap echt niet dat je aan je familie geld gaat vragen voor zoiets. ik begrijp dat echt niet! ik vind dat als je dat al wel had willen geven je zelf wel had gevraagd: hebben jullie nog boodschappen moeten doen of idd krijg je nog wat van mij? en hoeveel? en zelfs dat vind ik nog onlogisch want het gaat wel om familie, die horen niet zo zeikerig hierover te moeten doen.

maar hee dan ben ik heel flauw misschien maar ik zou SERIEUS als je ze een kop koffie geeft en een stuk gebak zeggen; dat is dan 3,50.
ja echt ik heb er gewoon echt geen woorden voor.

zit je hier dagenlang mee rond te lopen, bel je uiteindelijk op wat je goed recht is, bah sorry dat ik het zeg maar ik vind het centen N***en. en dat van je familie… zeer triest dit!

quote:
Ik ben de enigste die jullie reacties overdreven vind ... wat een gedoe, vind ik echt! Laat die mensen toch in hun waarde ipv het belachelijk te vinden en ovr de zeik te gaan. Dat begrijp ik nu dus echt nit en dat is juist waar ik me aan erger. Die mensen hebben gewoon hun redenen om het geld te declareren ... al is het 2 euro rozijnengeld! Ga je er nog de draag mee steken op een verjaardagsfeestje bv ... nou sorry hoor dan ben je voor mij echt zeer onvolwassen.

Ik ga dit dus maar niet meer lezen!

Ja je bent de enige die er zo over denkt, maar dat komt waarschijnlijk (wat al eerder is gezegd) doordat jij geen contact met je (schoon)ouders hebt en dat graag anders had gezien. Daarom kan jij je ook niet in onze situaties verplaatsen omdat je zelf totaal geen idee hebt hoe het is. Ik denk dat je daardoor ook niet echt mee kunt praten hierover.

@Sandra: Hoe moeilijk het ook is, laat je schoonmoeder er zelf maar over beginnen. Het zal vast niet pas over een maand zijn, want zo te lezen zit zij er ook echt mee. En dan wil ze het vast snel bespreken.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Dat zou goed kunnen @goudvisje … als je geen familie hebt dan ben je misschien des te zuinig als je het wel hebt en ben je meer geneigd de lieve vreden te bewaren. Ik zou dit dan ook heel goed kunnen en zo’n voorval zou geen eens indruk op mij maken!

Het is niet eens dat ik er geen contact mee heb, mijn schoonouders leven niet meer. Mijn schoonmoeder heb ik enkele maanden mee gemaakt en toen is ze aan een plotselinge hartstilstand overleden. Mijn schoonvader is al langer geleden overleden. Mijn ouders vinden hun kleinkind niet belangrijk … Maar ja, ik was een ongelukje in hun ogen dus ik weet dat die mensen echt bestaan.

Sandra, gefeliciteerd met je kleine grote man

Lilypie Second Birthday tickers

@Esther, zoals ik ook al in mijn berichtje van vrijdag schreef het is helemaal niet erg dat je je mening geeft. Daar vraag ik tenslotte om. En ik schreef in dit berichtje ook hetzelfde als Goudvisje. Ik kan me goed voorstellen dat je hierdoor sneller denkt waar maak je je druk over.

Bedankt voor jullie reacties. Lastig hoor, want ik heb geen zin om over een tijdje de situatie nogmaals te bespreken. Hihi maar idd nog meer kosten maken is ook geen optie natuurlijk, dus heb maar niet gebeld. Ik laat het maar even zo en merk wel of ze nog iets gaan zeggen.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 04 Mar 2012 17:56:56

Heb je inmiddels al betaald of nog niet?

Groetekes, Sje

Hihi vergeet ik nog bijna te vertellen.

Ik heb ze betaald waar iedereen bij was. Niet zo heel uitgebreid hoor, want mijn man was het er niet zo mee eens. Het zijn toch zijn ouders en hij vind het al vervelend genoeg dat zijn ouders dit doen.

Ik heb er alleen bij gezegd "hier hebben jullie het geld van de boodschappen van tijdens het oppasssen. Maar ja kan me goed voorstellen dat als je het verhaal niet kent je niet heel brutaal gaat vragen waar is dat geld voor. Maar een vriendin van mij die het wel wist die riep nog dat is lekker mag je 4 dagen genieten van je kleinkinderen en dan krijg je nog geld toe ook.

Mijn schoonvader die ik het geld gaf keek niet heel blij, maar verblikte of verbloosde verder niet.

Groetjes,
Sandra

Haha, prima gedaan zo! Wedden dat je schoonvader zich opgelaten heeft gevoeld! Ik ben benieuwd of je daar nog iets over terug gaat horen, als je schoonmoeder nog terug mocht bellen.

Riep je vriendin dat waar iedereen bij was?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2012 18:20:35

haha ik moet er wel om lachen dat je eerst niet eens verteld hoe of wat er verder nog gebeurd was… hihi… maakt niet uit natuurlijk! maaruhmm wat briljant van je vriendin! en wat briljant van jou dat je dat zo in de volle 100 gaf (haha om te bescheuren gewoon!!) idd zelfde vraag als Sje: hadden je schoonouders het gehoord dat je vriendin dat zo zei?? en wat was hun reactie toen?

Je vriendin is een vrouw naar m’n hart, Sandra!

Groetjes,
M

ā€œIk zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kindā€

Wauw, Sandra super aangepakt!
En je vriendin, hoe ze reageerde, geweldig!! Dat zou ik dan echt weer niet durven, haha. Ik ben benieuwd wat je schoonmoeder er verder nog over te zeggen heeft.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik heb best een tijdje nagedacht wat ik er nu van vind, en heel eerlijk moet ik zeggen dat ik er niet zo’n punt van gemaakt zou hebben om het geld te betalen. De manier van je schoonouders om de bonnetjes zo achteloos achter te laten is niet juist en luxe dingen hadden ze jullie ook niet mogen berekenen (zoals dat taartje), maar ik snap het aan de ene kant toch wel een beetje hoor.
Ik had het er met met schoonzusje over vanmiddag en we hadden allebei dezelfde mening. Wij zouden bij voorbaat al geld achter gelaten hebben voor eventuele ā€œonkostenā€ die ze zouden kunnen maken. Ondanks het betalen van de Chinees en de bloemen en de chocola achteraf wat super van jullie is.

@Esther: Ja dat bedoel ik, het is heel erg voor jou, jouw situatie en daarom denk jij er ook zo over. Ik had je heel graag het geluk gegeven van schoonouders en vind het ook heel erg voor je. Maar dat maakt inderdaad het verschil in onze meningen.

@Simzoe: Sandra had ook al gezegd dat zij ook geld hadden achtergelaten als dit in eerste instantie de bedoeling was geweest. Maar het was de bedoeling dat hun zoontjes bij opa en oma gingen logeren maar doordat de jongste ineens ziek werd pastten opa en oma bij hun in huis op. Omdat dat op het laatste moment ineens veranderd is hadden ze natuurlijk niks in huis gehaald of geld achtergelaten. Want dit konden ze immers van te voren niet weten!

@Sandra: Keigoed van je! En super van je vriendin! En ook ik vraag me af of je schoonouders haar hebben gehoord en hoe ze reageerden?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Dan nog, snap ik het hele gedoe er om heen niet zo goed. Niet om lullig te zijn naar Sandra, maar ik snap het gewoon niet.
Als ze de kinderen hadden meegenomen op vakantie had dat ook geld gekost. Ook als ik de kinderen naar mijn schoonouders had gebracht, had ik daar geld achter gelaten en als mijn schoonouders in ons huis hadden opgepast om welke reden dan ook, dan had ik ook geld achter gelaten. Ongeacht of er wel of geen eten en drinken in huis is.
Maar goed, zo denk ik er over. En ik kan natuurlijk niet in iemand zijn portemonnee kijken, maar ik had me er niet zo druk om gemaakt.
Nogmaals, mijn ouders en schoonouders zouden er zelf nooit om vragen, dus ik snap dat je dat niet verwacht en raar staat te kijken, maar dan nog…
En ik snap dat je boos en verbolgen bent, maar ik vind het eerlijk gezegd ook heel wat om je schoonouders te kijk te zetten in een kamer vol visite. Ik heb geen super geweldige relatie met mijn schoonouders (we hebben zelfs een aantal jaar er geen contact mee gehad) en mijn vriend en ik stonden en staan beiden achter onze beslissingen richting hun, maar ik denk dat hij het ook niet erg had kunnen waarderen als ik dat zo had gedaan. Ik zou het ook niet kunnen waarderen als hij dat zo richting mijn ouders zou doen.

Ik heb alles gelezen,maar wil alleen ff zeggen, dat als ik bonnetjes had gevonden, ik die zo weggegooit zou hebben, zonder te bellen waarvoor die er liggen…
Gooi zelf ookaltijd mn bonnetjes weg, dus had het ook deze keer gedaan…

Overgens,kopen ook mijn ouders onderbroeken, broeken,en pyamas voor Noah… Luiers voor JoĆ«l neem ik zelf mee, (heb ik standaard in mn tas) maar billendoekjes hebben ze ook wel thuis.

Liefs, Melanie

Snap zeer zeker dat je dit niet verwacht en ik zou ook heeel raar staan te kijken als mn schoenmoeder of mn ouders dit zouden doen. Ook omdat de redenatie nogal scheef is.

Denk eerlijk gezegd dat ik me er niet zo heel boos om gemaakt zou hebben. Maar alsnog ben ik wel heel blij dat ik tegenover mn ouders of schoonouders juist eerder moet aandringen om iets te vergoeden dan andersom. Kan me ook totaal niet voorstellen hoe dat in hun hoofd is gegaan. Ik weet dat het je niet om het geld gaat maar om het idee. Zelf had ik denk ik toch eerder gedacht: ā€œOok raar, maarja, het is maar geld. Als zij blij worden van die 45 euro krijgen ze die toch lekker. Gelukkig heb ik mn eigen ouders nog bij wie dat een stuk makkelijker gaat.ā€ Denk ik hoor. Weet wel vrij zeker dat mn man tegen zn eigen moeder zou zeggen: ā€œLekker ben jij, zeg! Eerst op willen passen en dan met de bonnetjes komen! Die is gek!ā€

Maar ja, ik niet dus. Alsnog vind ik dat je het goed op hebt gelost en het uitbetalen op de verjaardag moet kunnen. Zolang zij zich niet schamen voor wat ze vragen, moet dit voor hen ook niet genant zijn geweest. Als ze zich er wel voor schamen, hadden ze het niet moeten vragen. Sneu voor ze dat ze zichzelf vergelijken met een ā€œgewone oppasā€ voor wie je geld achterlaat en het niet zien als dat doe je even voor elkaar, en we beleven er plezier aan.

Ik zou zeggen: Niet meer te druk om maken en denken: iedereen is anders. Jammer, maar dat weten we dan ook weer.

Lfs

Gewijzigd door - Liske op 05 Mar 2012 16:56:48

ja simzoe sorry maar ik vind het persoonlijk onzin om te gaan zeuren om een paar centen. Als familie geef je elkaar toch graag dingen zeker mbt je kleinkinderen. ik neem zelf altijd wel pampers mmee als ik naar mn ouder ga, maar avondeten b.v. ga ik toch ook niet aan meebetalen, dat verwacht ik ook niet van hun als zij hier op bezoek zijn en ze eten hier. dan kun je om elk pietluttig iets wel geld gaan vragen?? ik geloof niet dat sandra moeilijk zou doen als het andersom was geweest. zou jij wel om geld vragen aan je ouders / schoonouders als zij bij jou zouden blijven logeren? b.v.?
als ik hier een vriendin uitnodig en ik koop wijn toastjes en ander lekkers ga ik toch ook niet het bonnetje geven onder het mom van: samen genoten van het eten ook samen delen in de kosten?
nah nee, ik vind het nogmaals centen N***
maar goed ieder zijn mening natuurlijk. en tis maar net hoe je met elkaar omgaat… maar ik vind dit geen manier van omgaan met familie/vrienden.

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Mar 2012 16:19:38