Snap zeer zeker dat je dit niet verwacht en ik zou ook heeel raar staan te kijken als mn schoenmoeder of mn ouders dit zouden doen. Ook omdat de redenatie nogal scheef is.
Denk eerlijk gezegd dat ik me er niet zo heel boos om gemaakt zou hebben. Maar alsnog ben ik wel heel blij dat ik tegenover mn ouders of schoonouders juist eerder moet aandringen om iets te vergoeden dan andersom. Kan me ook totaal niet voorstellen hoe dat in hun hoofd is gegaan. Ik weet dat het je niet om het geld gaat maar om het idee. Zelf had ik denk ik toch eerder gedacht: āOok raar, maarja, het is maar geld. Als zij blij worden van die 45 euro krijgen ze die toch lekker. Gelukkig heb ik mn eigen ouders nog bij wie dat een stuk makkelijker gaat.ā Denk ik hoor. Weet wel vrij zeker dat mn man tegen zn eigen moeder zou zeggen: āLekker ben jij, zeg! Eerst op willen passen en dan met de bonnetjes komen! Die is gek!ā
Maar ja, ik niet dus. Alsnog vind ik dat je het goed op hebt gelost en het uitbetalen op de verjaardag moet kunnen. Zolang zij zich niet schamen voor wat ze vragen, moet dit voor hen ook niet genant zijn geweest. Als ze zich er wel voor schamen, hadden ze het niet moeten vragen. Sneu voor ze dat ze zichzelf vergelijken met een āgewone oppasā voor wie je geld achterlaat en het niet zien als dat doe je even voor elkaar, en we beleven er plezier aan.
Ik zou zeggen: Niet meer te druk om maken en denken: iedereen is anders. Jammer, maar dat weten we dan ook weer.
Lfs

Gewijzigd door - Liske op 05 Mar 2012 16:56:48