Bedankt allemaal. Ben idd heel erg blij dat ik gebeld heb, want makkelijk vond ik het niet. Was vanmorgen wel rustiger na het gesprek, maar voelde de boosheid nog aardig. Maar ben nu lekker bezig met voorbereidingen voor morgen en voel me helemaal goed. Ik kan nu denken, ze weten hoe ik erover denk en daar ben ik heel blij mee. Vanmorgen kon ik het nog niet direct na het gesprek loslaten. Stiekem hoop ik nog wel dat ze eens gaan rondvragen wat anderen er van vinden. En dan bedoel ik niet morgen op onze verjaardag, maar gewoon in hun omgeving. Zodat ze er wel achter komen dan weinigen hun mening delen. Ik kan het naast me neergeleggen en dat had ik waarschijnlijk niet gekunt als ik ermee rond gelopen heb.
Bedankt dus iedereen voor het meedenken.
@Esther, natuurlijk mag je je mening geven. Ik denk alleen dat het er bij jou ook mee te maken hebt dat je geen opa’s en oma’s hebt die op Fabienne passen. Want ik weet hoe graag je dit had gewilt en dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Dus dan denk je misschien wat sneller, wat zeur je nu wees blij dat je opa’s en oma’s hebt die willen oppassen.
Het is echt niet zo dat wij denken, we gaan lekker op vakantie en dumpen de kinderen bij opa en oma. Sterker nog dit is de 2e keer in mijn leven dat we geskied hebben. En mijn schoonouders hebben al vaak genoeg gezegd, jammer hoor dat jullie nooit meer gaan skien. Doe dat nu maar dan passen wij wel op. Je had die gezichten moeten zien toen we aangaven dat we wel weer een paar dagen wilde. Mijn ouders hadden het ook superleuk gevonden ze 4 dagen te hebben. Maar begrepen heel goed waarom we mijn schoonouders hebben gevraagd. Dus nogmaals ik heb ze nooit zelf gepusht op te passen. En als ze niet wilde, ook prima want het zijn onze kinderen.
Het gaat mij om het principe dat ze eigenlijk daar zouden komen en we dan geen kosten hadden. En nu ze last minute toch bij ons waren vanwege Daan die ziek was dat ze ineens alles gaan declareren. Wat ze niet gedaan hadden als ze bij hun waren. Daar gaat het me om.
Om nog een voorbeeld te geven. In december hadden we kerstfeest van mijn werk. Mijn ouders zouden oppassen, maar uiteindelijk had mijn vader diezelfde avond ook een feest van mijn werk. Toen heb ik dus mijn schoonouders gevraagd en die zijn geweest. Kijk, dan zorg ik er dus gewoon voor dat er avondeten is, voldoende drinken en andere dingen. Maar dat vind ik anders als de situatie die er nu was.
Groetjes,
Sandra