Luier uitslag of iets anders?

oh en sje…
de uitslag zit nu ook langs zn mondje???
heb mn handen elke keer voor EN na het verschonen gedesinfecteerd met die handgel je weet wel…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee inderdaad, geen alternatieven aanbieden! Ze hebben heel snel door dat ze door warm eten te weigeren heel makkelijk een boterham kunnen krijgen en dan is het eind zoek.

Dus geen ander eten aanbieden dan warm eten als het warm-eten-tijd is. Als-ie gewend is om meteen na het warm eten een fles te krijgen, kun je die wel gewoon geven zoals-ie gewend is. Maar als-ie normaal gezien na zijn warm eten geen fles krijgt, jammer dan! Niks aanbieden en dan wacht-ie maar op zijn volgende fles vlak voor het naar bed gaan.

Dat klinkt heel hard, maar echt geloof me, hij kan op deze leeftijd al met je gaan sollen. Die kleintjes voelen aan dat jij je ongerust gaat maken omdat er niet gegeten wordt en dat je heel snel geneigd bent dan maar iets anders te geven want “hij moet toch iets eten?!”. Niet doen!

Zolang hij zijn vocht krijgt is er weinig aan de hand. In die opvolgmelk zitten nog zat voedingsstoffen dus hij zal echt niet vermageren of uitdrogen. Consequent blijven, warm eten aan blijven bieden op het betreffende tijdstip en als-ie niet wil, weghalen en klaar ermee. Uiteindelijk zal-ie merken dat het geen zin heeft om grapjes met je uit te halen en dan gaat-ie echt wel weer eten.

En om je ongerustheid helemaal weg te nemen: onze meiden zijn 4 en 5 en die eten 's avonds erg slecht over het algemeen. Soms eten ze 3 muizenhapjes en dat is het. Soms eten ze zelfs helemaal niks! En dan krijgen ze dus ook geen toetje, want ik zou ook wel de hele dag willen leven op toetjes maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Ik weiger om ze iets anders te geven omdat ze iets binnen moeten krijgen. Ik heb ze nog nooit extra hongerig de volgende ochtend aan het ontbijt gehad! Dus blijkbaar komen ze niks tekort.

Groetekes, Sje

oh en sje…
de uitslag zit nu ook langs zn mondje???
heb mn handen elke keer voor EN na het verschonen gedesinfecteerd met die handgel je weet wel…

Hou in de gaten dat die uitslag geen spruw wordt. Ik zou niet met Daktarin rond het mondje gaan smeren zonder overleg met de huisarts. Desnoods, als de uitslag morgen erger is, even de huisartsenpost bellen voor overleg of je daar ook met Daktarin mag gaan smeren.

Groetekes, Sje

haha nee gelijk heb je maar ik dacht…msischien is het voor baby’s anders weet je wel…
hij krijgt na zn groente hap nog 50 cc roosvicee…ivm het vocht die hij nodig heeft volgens de ka. dus die heb ik nog wel gegeven en die dronk ie wel op.
wel heel weinig roosvicee en veel water allicht

Nee hoor voor baby’s is het niet anders rondom dat avondeten. Gewoon consequent blijven want ook al is-ie nog geen half jaar, hij heeft al heel goed door hoe hij grenzen kan verkennen bij papa en mama.

Groetekes, Sje

ja echt hoor laatst was ie na dat ik m om 20;00 uur in bed had gestopt aan het huilen brullen alles bij elkaar. en dan stopte hij weer effe zovan: even kijken of mn trucje werkt.
ja omdat ik toch al wat gestressed was ging ik toch maar om de 10 min en dan kwartier kijken. moet nog even in zn nieuwe baby-rol kruipen want het valt niet mee af en toe dat aanpassen elke keer opnieuw.

enne…daktarin had ik wel gesmeerd vandaag 1x bij zn mondje! ik dacht het is het zelfde en als je dat in de mond mag smeren mag langs het mondje ook wel…nouja dan laat ik dat effe.
en je bedoeld dat die infectie naar de mond kan gaan? dat het spruw wordt?
waarom heeft rico elke keer vanalles ligt het nou aan mij of wat ik wordt hier gewoon onzeker van sorry

Daktarin Orale Gel mag in het mondje, maar gewone Daktarin Crème of Zalf mag absoluut NIET IN het mondje! Er is een verschil tussen die 2 geneesmiddelen!

Je zult geen Orale Gel voor zijn billen gekregen hebben lijkt me. De gel is transparant, de crème is wit en de zalf is gelig.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Mar 2009 21:47:54

nee dat klopt haha wist ik veel maar goed het zit dus niet in zn mond maar erlangs dus dat is dan weer minder erg hoop ik dan
heb onzekere dagen hiero…voel me gewoon schuldig dat hij elke keer wat heeft.
ik doe toch echt mn best voor hem en ik nouja pff weet het ook niet

Gewoon morgen even bekijken of de uitslag erger is en dan even ha-post bellen voor overleg of je Daktarin crème rond het mondje mag smeren of dat je dan Daktarin Orale Gel voorgeschreven moet krijgen. Ik denk dat laatste namelijk.

Groetekes, Sje

oke ik zal wel is bellen.
heb me eige maar weer omhoog gepraat even

omdat rico zoveel last heeft van verkoudheid, en zoveel moet overgeven, heeft hij maar weinig weerstand
en daarom is hij daar heel gevoelig voor
daar heb ik natuurlijk ook geen enkele invloed op
ik kan ook geen andere rede bedenken

Niet schuldig voelen. Zolang jij je best doet voor hem, moet je jezelf niks kwalijk nemen. Het ene kindje is nou eenmaal vatbaarder dan het andere kindje.

Groetekes, Sje

tja…keb zelf als baby altijd eczeem gehad…maar schimmelinfectie is geen eczeem wel? en daarbij … het schijnt dat kiss-baby’s ook altijd vatbaarder zijn
rico is al verkouden sinds zn geboorte…de ka zei vorige week van : ik ga ervan uit dat het als het weer beter wordt dat wel weer over gaat…" nouja ik hoop het dan.
het is toch wel een stoere kerel hoor hij heeft alleen nog NOOIT die uitslag gehad en dan INEENS heeft ie dat…dus ik ga me eige dan na…heb ik iets anders gedaan…iets anders gebruikt kwa wasmiddel…voeding…luiers…billendoekjes…
maar nee niets van dat alles?? zou het dan toch nu zover zijn van zn tandjes? kwijlen doet ie als een best… tja tis afwachten

Nee, eczeem en schimmelinfectie zijn verschillende dingen.

Kan goed dat-ie ook met tandjes bezig is hoor. Dan is de poep wat zuurder en dat tast het huidje aan. En nu je schrijft dat-ie veel kwijlt, is die uitslag rond zijn mondje dan wel dezelfde uitslag als in zijn liesjes? Is het rond zijn mondje niet gewoon schraal van het kwijlen en het afvegen van het kwijl? Dat zou ook goed kunnen!

Dan is het een kwestie van vaseline rondom het mondje smeren om de boel te verzachten.

Groetekes, Sje

hmm…ja schrale wangen heeft ie er dus wel van…en het zijjn wel bultjes maar ja dat kan idd ook van het spugen zijn en het zuur wat erbij komt kijken.
bedankt voor de herinnering want ik was het weer even vergeten dat dat het ook kon zijn.
zal dadelijk om kwart over 10 effe vaseline smeren na zn voeding en zn bille insmeren met die daktarin.
mag ik BUITEN die daktarin (omdat het maar 2x daags mag) gewoon sudocreme of billencreme van natusan smeren?
en idd zn ontlasting stinkt zurig maar is niet dun…maarja dat komt natuurlijk door de nutrix e.d. haha stupid

Als je Daktarin smeert, zou ik niet op datzelfde moment ook Sudo smeren. Geef de Daktarin de kans om zijn werk te doen.

Maar bij verschoningen waarbij je geen Daktarin smeert, kun je volgens mij gewoon Sudo gebruiken.

Je zou evt. in de bijsluiter kunnen checken of daar iets over in staat. Maar als het niet mocht, had de huisarts of de apotheker het er vast wel bij gezegd.

Groetekes, Sje

ja dat bedoelde ik ook…bij de verschoningen waar ik geen daktarin gebruik.
maar thnx

Even over dat mindere eten in een sprong. Ik geef morgan dan ook inderdaad niks. Ik heb wel de kans dat ze na 3 dagen ineens 's nachts komt omdat ze ontzettende honger heeft, dan krijgt ze dan wel 100cc, maar dan weet ik bijna zeker dat ze daarna wel weer gewoon eet. Ik ga haar geen honger laten lijden, maar het is alsof ze dondersgoed doorheeft dat ze beter kan gaan eten want mamma laat niet met zich sollen.

Groetjes,

Michèle

ja ik had het gisteren ook gewoon weggezet en ook dat was niet goed maar ja pech dan
gevolg; gisterenavond was ie om kwart over 10 wakker (ik was toch al van plan toen zn voeding te geven dus dat is niet erg…) maar vanacht was ie ook om kwart over 6 wakker en dat was minder dus…maarja jammer 7 uur is het etenstijd niet later niet vroeger…anders ligt zn hele schema in de war

Ja morgan hoeft het niet te proberen om tegen vieren te komen want dan heeft ze pech. Mamma ook trouwens dan hoor want dan is het tullendienst, maar ik weet meestal wel vrij zeker dat ze weer normaal eet dan.

Groetjes,

Michèle