Luier uitslag of iets anders?

rico heeft sinds een dag of 2 rode bultjes (kleine) in de buurt van de liezen,
de luier zit niet strakker dan anders en verschoon hem zoiezo regelmatig, droog ook goed af.
is dit luier uitslag want ik zat te denken dat dat toch meer roodheid moet zijn? dit zijn duidelijk bultjes en vlekjes los van elkaar…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zou best luieruitslag kunnen zijn hoor. Bij jongetjes blijft het in de liezen makkelijker wat natter. Luieruitslag ziet er soms uit als gewone rode huid, maar het kunnen ook kleine bultjes zijn.

Als het geen luieruitslag is, kan het ook warmte-uitslag zijn.

Poederen met Maizena en kijken of het weggaat.

Groetekes, Sje

haha… die sje weet overal raad op!!!
leuk hoor! en errug handig!!!

petje af voor sje!!

groetjes!!

karin

Nee, ik laat mijn petje lekker op!

Groetekes, Sje

Overigens, hou wel in de gaten wat voor bultjes het zijn. Als het een soort blaasjes met vocht zijn, kan het ook het begin van waterpokken zijn namelijk. Verder op zijn lijfje geen plekjes?

Groetekes, Sje

Het kunnen ook smetvlekjes zijn. Klinkt misschien een beetje vies, maar dat zijn ook bultjes. Deze smetvlekken komen vaak op plekken waar het vochtig is. De liesjes is daar een voorbeeld van. Mijn zoontje heeft een keer een smetvlekje gehad in de naad van zijn billetjes. Hij had er verder geen last van. Wij hebben zinkzalf gebruikt en daar werd het minder van. Ook bepanthen is inderdaad mogelijk. Om dit te voorkomen drogen wij zijn billetjes en liesjes altijd extra met een hydrofielluier na het verschonen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Smetplekje, luieruitslag, dat valt onder hetzelfde. Gewoon geirriteerde huid door teveel aan vocht. De een noemt het luieruitslag, de ander smetplekjes.

Groetekes, Sje

Oh ok, ik dacht dat een smetplekje echt wat anders was…nou ja komt verder inderdaad op hetzelfde neer

nee eigelijk alleen daar en hij heeft het laatst ook bij zn mondje gehad maar dat trok weg ook een keer bij zn hals,
maar hij voelt elke keer koud aan dus is het toch raar als dat warmtevlekjes zijn?
verder wat ik al zei, ik droog hem daar altijd goed af ook NA het verschonen met die billendoekjes…
hij is nu al uren aan het krijsen, zou niet weten waarom.
ja oke sprongetje maar zo als dit is geen sprong

wat betreft dat krijsen, dat is al bezig vanaf 8 uur, om half 11 krijgt ie zn voeding, zit me af te vragen of ik hem er niet uit moet halen en tot half 11 op moet houden maar dat is ook weer zo…maargoed hij is echt overstuur:’(

Moeilijk meid! Doen wat je goeddunkt, voel jij dat je hem eruit moet halen, gewoon doen.

Groetjes!

Als hij echt overstuur is zou ik hem er lekker uithalen hoor. Hij valt nu toch niet meer in slaap en als hij wel zo uit vermoeidheid inslaap valt moet hij alweer bijna eten. Of je moet hem wat eerder eten geven. Wordt hij misschien weer wat rustiger en kan daarna misschien weer lekker slapen.

En wat Mriek ook zegt. Doen waar jij je goed bij voelt, dat kan dan naar mijn idee niet fout zijn. Misschien wil hij gewoon even getroost worden door mama.

zie jullie berichtje nu pas…
maargoed deze mama heeft een hele domme fout gemaakt
ik had zn temp gemeten die was 37.6
nouja ik dacht hij huilt zo dus is niet raar dat zn temp 1 puntje verhoging is.
maargoed hij bleef maar huilen en boertje wilde niet lukken had schone luier aangedaan en ingesmeerd met zinkzalf ivm zn billetjes.
nog huilen, toen dentinox gedaan want ik dacht misschien zijn het zn tandjes…
nog huilen
ik dacht oke misschien heeft ie ergnes anders echt veel pijn want zo hard hij aan het gillen was…nouja ik had dus een kleine pcm gegeven van 60 mg terwijl ie eigelijk allang 120 mag maar goed ik dacht ik kijk het eerst zo aan.
nog huilen
dus ik hem uiteindelijk redelijk lang over mn schouder gehad en rugje geklopt (meer om te troosten want ik dacht toen weer het zal zn sprong dan toch wel zijn…) zat er een enorme boer dwars en hij moest ervan kokhalzen dus die zat echt heel diep.
nouja pcm voor jan lul dus
echt erg hoor.
maargoed het laatste half uur sliep ie uiteindelijk dus toch…
en daarna moest ie weer eten tja jammer dan toch er maar weer uit.
fles gegeven en daarna was het weer huilen in bed…5 minuten maar maar goed (normaal slaapt ie meteen na zn laatste voeding)
en heeft verder de hele nacht geslapen en was vanochtend kei kapot.
normaal slaapt ie dan wer van half 8 tot 10 uur ongeveer maar hij was alweer om kwart voor 9 / 9 uur wakker. nouja we zien wel pff

Hoe gaat het nu met Rico? Heeft hij nog een beetje geslapen?
Lijkt inderdaad toch wel of hij niet helemaal lekker in zijn vel zit, misschien dan toch dat sprongetje…
Nu zitten wij zelf natuurlijk ook weleens niet lekker in ons vel, maar ja wij kunnen dan in ieder geval nog zeggen wat er is.

Wil25 wat herkenbaar ivm dat ritme. Dat heeft mijn zoontje ook. Als ik hem uit zijn ritme haal, omdat ik bijvoorbeeld ergens naar toe moet, dan raakt hij helemaal uit zijn doen vaak.
zojuist bijvoorbeeld moest ik naar de fysio met hem. Daardoor moest ik hem iets eerder wakker maken en bleef hij iets langer op. Nou volgens mij heeft hij het hele ziekenhuis bijelkaar gehuild (nou ja,gekrijsd).

Dit weerhoud mij er ook ervan om zomaar met hem weg te gaan of ergens zomaar op visite te gaan. vind dat best lastig en hoop wel dat dit wat minder wordt zodra hij wat ouder wordt.

ik vond het KDV daarom ook wel erg spannend, maar daar doet hij het hartstikke goed, omdat zij ook zoveel mogelijk zijn schema aanhouden.

Wat betreft de voeding een keer eerder geven. Doe ik ook weleens als ik het echt niet kan rekken. en wat je zegt dat trekt vanzelf wel bij.

Wat lastig Inge! Ik zou het net zo hebben gedaan hoor. Erik moet ook wel eens zo boeren tijdens zo’n huilbui, maar dat komt dan vooral van dat huilen en de lucht die hij dan hapt zeg maar. Dus niet zozeer dat hij dan huilt vanwege die boer. Snap je 'm nog? Dit van gisteren klinkt wel heel erg als sprongetje, hopelijk gaat het vandaag beter. Hoe gaat het tot nu?

Groetjes!

Mijn ervaringen met het KDV zijn dus erg goed. ik had ze al gewaarschuwd dat het zo’n druk mannetje is etc etc. Maar hij doet het er echt heel goed. Ik denk dat het bij een gastoudergezin misschien nog wel beter zal gaan. Ze hebben daar waarschijnlijk toch nog even iets meer aandacht voor hem en kunnen misschien nog meer zijn schema aanhouden. Ik zag er echt verschrikkelijk tegenop, maar het is mij 100% meegevallen.

Wat leuk dat je gaat babyzwemmen. Omdat Dani zo druk kan zijn en ik zijn humeur niet altijd kan peilen heb ik de stap nog niet durven te zetten om te gaan zwemmen, maar het lijkt me wel erg leuk. Ben benieuwd hoe het gaat, zal vast goedkomen. Laat je het nog even weten?

Onze kindjes zijn inderdaad bijna net zo oud. Hoe groot en zwaar is Bo nu? oh dat weet je straks natuurlijk pas weer als je bij het CB bent geweest. Ik moet 30/3 weer. Hij krijgt dan ook weer zijn prikjes. Voorlopig wel de laatste…

nou,… om 12 uur vanmiddag ging ie oogjes wrijven dus heb ik m naar bed gebracht, precies 50 min later was ie weer wakker…niet overdreven huilen maar wel zovan; heee!!" toen pakte ik hem effe en hij liet een boertje
maargoed ik moest toch boodschappen doen dus ik dacht slaap maar verder in de kinderwagen…hij was toch al wakker

maar ik heb effe een vraag
rico is over ong. 2 weken 6 maanden. ik kan nog 1 week doen met kruidvat nr 1, mag ik een week vantevoren beginnen met nr 2?
en hetzelfde met de potjes voeding???

Wil25 wat leuk die site!!!
Ik zie dat Bo 6 weken te vroeg geboren is. Dat zal wel heel spannend zijn geweest!
Dani is 1 week te vroeg geboren, maar wat toen al 53 cm en bij 8 pond, dus een flinke kerel. Ook hij is met een keizersnee geboren, maar ik zag bij jou dat het gepland was. Bij mij is het uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden.

De laatste keer dat ik bij het CB was was Dani 64 cm en bijna 7 kilo. Hij groeit ook echt erg goed.

Sterkte bij het CB (met de prikjes).

Groetjes!!

@ wil25
Ik lees net je verhaal over de zwangerschap en de bevalling. Jeetje wat heftig allemaal. Jullie hebben het ook niet makkelijk gehad hoor. Vooral het verhaal wat je gister heb geschreven raakte me erg. Werd er zelf ook emotioneel van. ja de hormonen zitten nog steeds in mijn lichaam !