Lengte en gewicht

Toppie dat alles weer goed was
Wij mogen maandag

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Liske, top dat Nora het zo goed doet! Enne…ik ben ook maar 1.64 meter en ik denk dat Eva ook niet groot zal gaan worden. Zij was met 14 maanden zelfs nog een centimeter kleiner dan Nora (slechts 75,5 haha)! Ik zie ook echt dat Eva klein is, de meeste kindjes zitten al wel rond de 78-80 cm. Maar ach, beide dames zien er goed uit en klein is ook prima! Ik heb er zelf nooit last van, al heb ik wel korte beentjes en moeten broeken altijd korter!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha ik ben maar 1.60 en mer is ook niet bijster lang. Wel heel lange mense in de familie (2 zwagers van 2.00 en 2.05 en 2 nichtjes van 1.90 elk) dus we zien het wel, maar Morgan was inderdaad wel 79 cm

Groetjes,

Michèle

Ja, 1.63 hier en mn man is gemiddeld, 1.85.

Moet eerlijk zeggen dat het me niets uitmaakt hoe groot ze wordt. Viel me alleen op dat Nora wel onder het gemiddelde zat van de dreumessen die genoemd werden.

Liefs

Wat fijn dat alles goed was met Nora.

Toch altijd weer fijn om even bevestigd te krijgen van het CB.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nou wij zijn ook weer geweest, althans mijn vriend dan, heb het te erg in me rug (regen) zodat ik het niet kon lopen.

Wij mogen dus 28 december weer want ons meneertje was afgevallen van 9300 gram naar 9050

In de lengte weer wel gegroeid, hij is nu 79.5 cm dus zijn lengte en gewicht kloppen van geen meter meer in verhouding.

Ook nog goed nieuws zijn hartruis is weg
Nu vraag ik me af wat jullie kindjes op een dag eten. Dit krijgt Dylano

bambix uit bordje tussen de 220 en 230
fruit (vers) banaan of kiwi soms met liga er doorheen ligt eraan hoe zuur het is want daar houdt hij niet van.
2 boterhammen (momenteel zonder korst) maar zijn wle grote boterhammen dus als je de korsten erbij zou rekenen kom je op 1 3/4 uit. Snappen jullie hem?
Dan ‘s middags koek of iets dergelijks.
avondeten is minimaal 250 gram vers is gewoon vol bord dus.
toetje 100 tot 150 gram.
en dan drinken is zo’, 300a 400 cc op een dag zeker.
Alles gaat wel altijd op, moet ik hem toch meer geven??? En kijken wanneer hij zelf ophoudt?

Pff weet het ff niet meer (zelfs als ervaren moeder niet )

Verder trouwens niets met blokjes ofzo moeten doen.

Liefs Michelle

Nou, Nora eet ongeveer hetzelfde op een dag. Op de creche krijgt ze iets meer, nog een bakje zuivel tussendoor. Zou je kunnen toevoegen bij het fruitmoment bijvoorbeeld.

Maar misschien dat zijn fysieke ontwikkeling op het moment erg veel energie kost. Als hij nog wil, kun je em gewoon meer geven. Bij Nora doen we het zo dat ze krijgt totdat ze nee gaat schudden. Dus als haar bakje leeg is en ze heeft nog niet geschud, dan krijgt ze van ons bord als we genoeg hebben. Dus misschien dat je dat zou kunnen doen, maar ik zie niks raars aan wat hij eet op een dag, lijkt me voldoende hoor… hadden ze geen voorstel op het CB?

Succes in elk geval!

Liefs

Tim krijgt hetzelfde als Dylano. Qua drinken krijgt hij s’ochtends bij zijn fruit en s’middags bij zijn koekje een beker diksap en bij zijn boterhammen tussen de middag een beker melk.

Het avondeten weeg ik nooit af ik weet wat hij eet, dus dat doen we op zijn bord.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ Mirema: volgens mij eet Dylano prima en eet hij zeker voldoende. Pap en brood lijkt me zeker voldoende, fruit ook goed misschien dat je nog een half stuk fruit erbij kan doen, dus bijvoorbeeld een hele kiwi en een halve banaan ofzo.
en met drinken gedurende de dag bedoel je dan melk of is dit alleen water/diksap?

En misschien iets meer avondeten, al lijkt me dat ook helemaal prima. Dylano eet dus gek. Typisch dat hij dan wat is afgevallen he…misschien komt het wel omdat hij op dit moment meer energie verbruikt.

@ Wil, lastig he als ze minder goed eten. Volgens mij is dit ook een periode hoor. Dani eet ook minder goed dan normaal. Eerst ging alles erin. En nu trekt hij ook vaak zijn gezicht weg. En volgens mij is dit niet altijd omdat hij geen honger heeft, maar ook omdat hij het bijv zelf wil doen of om gewoon dwars te zijn. Dani eet het volgende:
Pap: tussen de 150-180 ml. Bij papa eet hij dit meestal altijd op en bij mij laat hij altijd staan
Fruit: gaat altijd goed meestal 1,5 tot 2 stuks
Tussendoor water
Brood: meestal 1,5 tot 2 stuks. Gaat ook altijd wel redelijk goed. Zeker zijn 2de broodje want daar krijgt hij zoetigheid op (hier is vruchtenhagel echt de favoriet). Na het broodje ongeveer 150 ml gewone melk
Tussendoor soepstengel/koekje met diksap
Avondeten is af en toe echt een drama. Krijgt potje of met de pot mee. Soms eet hij alles met smaak op (ook als hij met de pot meeeet), maar soms trekt hij steeds zijn gezicht weg. Wil bijvoorbeeld geen hapje geprakt eten, maar wel stukjes aardappel en bloemkool. De andere keer heb ik juist stukjes en gaat hij er alleen maar mee spelen…pff

Laatste fles gaat altijd goed en met smaak op. toetje krijgt hij soms.

Ook Seth kliert af en toe met eten!!
Zeker als hij het zelf wil doen.

Maargoed, dit is wat hij eet:

7.30 uur 150-180 cc pap (soms nog een mandarijntje erbij)
10.30 soepstengel en diksap
12.30 1 boterham en 120 cc melk (soms nog mandarijntje erbij)
15.30 fruit (bv. 1 banaan, 1,5 kiwi, 2 mandarijntjes) en diksap
17.30 avondeten 200 gram (soms nog wat hapjes van papa en mama)
18.30 120 cc melk en slapen

Bij zijn pap en boterham krijgt hij alleen nog een mandarijn als hij hem helemaal op heeft, en dan lust hij hem altijd!
Verder eet hij alleen met het avondeten niet tot hij vol zit, maar ik ga binnenkort een 12+ potje proberen, omdat daar wat meer in zit, en van de week gaat hij ook een keer meeeten, om te kijken hoeveel hij eet.
Succes ermee!
Ik heb wel het idee dat Dylano genoeg eet, hoor!
Maar je zou kunnen proberen om meer aan te bieden.

En Wil, zou het ook kunnen komen omdat hij het zelf wil doen?
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Ben toch blij dat me eetpatroon niet gek is

Als hij geen banaan krijgt zijn het altijd 2 stuks fruit of 1 stuk met liga erdoor. Alleen banaan krijgt hij alleen. Dat vult behoorlijk lijkt me.

Ik zat wel te denken dat hij bijna 3 maanden lang 4 a 5 poepbroeken op een dag had ivm met zijn kiezen.
Dat is nu weer vrij normaal 1 a 2, maar de nieuwe bobbels zitten er alweer dus weet niet of dat er ook mee te maken heeft dat hij afvalt.
Stilzitten kan hij ook niet (komt in zijn woordenboek niet voor)
Dus hij verbruikt heel veel.
Zal morgen is blijven geven tot hij nee zegt, al had ik gister ook teveel opgeschept dat zag ik zelf wel en indd at hij dat niet helemaal op. Maar wel meer als dat hij normaal eet volgens mij.
Ik weeg het ook niet meer af weet ongeveer ind wel wat hij eet.

Vandaag krijgt hij een potje (gemiddeld 1 keer per week nog) omdat wij laat eten omdat Madelon cursus to half 5 heeft en dan vanuit Breda nog naar Rotterdam moet. Dus dat wordt te laat voor Dylano want die ligt om half 7 in bed.

We zullen het 28 december weer wel zien en tot die tijd me eigen maar niet te druk maken
En verder ga ik gewoon meer opscheppen en zie wel wat hij eet.

Liefs Michelle

Fijn dat het ruisje weg is, Michelle. Wel vervelend dat Dylano is afgevallen en je nu volgende maand weer heen moet. Erik eet dit:

180cc pap;
1 stuk fruit;
2 boterhammen met beleg + 180cc melk;
beker diksap met koekje o.i.d.;
avondeten (naar behoefte) + toetje.

Dus Dylano eet zeker niet minder dan Erik. Gaven ze op het CB geen suggesties voor het eten?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

he michelle wat fijn dat de ruis weg is zeg!
zou me idd niet al te druk maken hoor over dat afvallen, zal vast door meer beweging komen oid. en dat ze je volgende maand terug willen zien tja zal vast gewoon controle zijn.
qua eetpatroon lijkt mij niks mis mee, Lindsey krijgt hier qua hoeveelheid ongeveer hetzelfde alleen 's ochtends eet ze twee boterhammen en 's middags eentje. en de laatste tijd eet ze dus bij lange na d’r avondeten niet op maar. dus lijkt mij zelfs dat dylano meer eet, niet dat het teveel is hoor maar ook zeker niet te weinig.
komt vast goed!!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

@Mriek

Nee geen tips want de hoeveelheid zou gewoon voldoende moeten zijn, gewoon zo doorgaan zeiden ze.
Dus ga het nu maar iets opvoeren hongerlap hahahaha.

Aleen het frusterende vind ik eraan dat kindjes die veel minder eten wel aankomen
Dus je gaat je toch zorgen maken.
Zit me wel af te vragen of ze vorige keer wel goed gekeken hebben want na mijn idee is hij wel zwaarder nu, maarja hij heeft nu ook dikkere kleren aan.

ga hem morgenvroeg wel ff hier op de digitale weegschaal zetten zodat ik het zelf ook een beetje in de gaten kan houden.
Maar ook een verkoudheid met flinke benauwdhied en 4 kiezen die doorgekomen zijn heeft veel engergie verbruikt denk ik.
Pf loop van alles te zoeken wat het kan zijn. Ergg!!!

Liefs Michelle

Afvallen betekent:

Meer energie verbruikt dan erin is gegaan.

Dus je hebt je antwoord…

Zonder dollen, gewoon iets meer aanbieden en dan komt het vast goed. Niet teveel zorgen maken hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Michelle, ook ik zie dat Dylano zo ongeveer hetzelfde eet als Eva. Niks te weinig hoor! Ik denk ook dat het 'm zit in de energie die hij verbruikt. En misschien inderdaad ook in de poepbroekjes? Zolang hij gewoon dezelfde Dylano is, is er niks aan de hand. Het is gewoon een lang tenger mannetje, het zal nooit een dikkie worden. Als hij één keer is afgevallen zullen ze er toch niet zo’n probleem van maken? Wat gaan ze dan eind december doen? Kijken of hij weer aan is gekomen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@rainbow

Indd moet ik 28 december weer gaan wegen, zal in ieder geval zijn om te kijken of hij niet meer afvalt want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar geloof maar dat ik dat zelf ook wel in de gaten hou

Liefs Michelle

@Michelle: heb het even niet gevolgd, maar begrijp ik goed dat Dylano afvalt? of komt ie geowon niet bij?
is ie verder ziek geweest ofzo? buiten die hele verkoudheid van laatst?
wat zegt de dokter ervan?

@Inge

Hij was indd afgevallen niet echt veel maar toch.
Hij is buiten die luchtweginfectie vna laatst niet ziek geweest, wel 4 kiezen gekregen.
Hij was wel 2 cm in de lengte gegroeid
Dus nu helemaal een lange magere lat

Liefs Michelle

Mijn zoontje was met 14 maanden 10,9 kilo en 83 cm…