Nou…ik heb hier een bikkeltje zitten hoor! Hoewel we het er ooit over hadden hier dat het woord ‘bikkel’ raar was! Hahaha. Een die-hard dan! Ze gaf geen kik toen ze de prikken kreeg. Echt niks. Normaal ging het bij de eerste goed, maar gilde ze bij de tweede alsnog de hele tent bij elkaar. Nu gebeurde er niks en zwaaide ze naar de arts, zo van: dank je wel weer!
Ze was volop met blokjes aan het spelen. Ik moest inwendig lachen, omdat ik van jullie al wist dat ze ‘iets met blokjes’ moest gaan doen en inderdaad, die kwamen hier ook op tafel! Ze gaf ze uit zichzelf al aan de arts en gooide ze in het bakje. En dat zwaaien zag de arts dus ook.
Ik had gevraagd wat ik kon doen aan dat weigeren van fruit. Nou, niets. Ze mocht gewoon potjes, eventueel gemengd met vers en het gaf helemaal niets dat ze er niet van hield? En de speen…ach, dat was met deze leeftijd ook niet erg. Dat was beter dan dat ze niks dronk. Deze arts vond 14 maanden ook erg klein om uit een beker te drinken en vond het prima zoals het nu ging. Ik moest het vooral niet pushen. Ze vroeg of ik ‘wel onder de halve liter melk’ zat. Ik: ‘Ja, ze krijgt hooguit 350’. Nou, ze mogen dus gewoon tussen 300-500cc hebben. En ALTIJD 10 druppels vitamine D, dat was blijkbaar ook weer veranderd? Vaag allemaal. Het kwam er eigenlijk op neer, dat ik me niet druk hoefde te maken en dat Eva het supergoed doet.
Ze is volgens mij mee van het kleinst van al haar vriendjes: nog maar 76 cm en 9620 gram. Ik vind haar wel klein ja, haar 80-broekjes zijn altijd lang, maar ze zit dus ook qua gewicht nu onder het gemiddelde. En met lengte ook. Maar ze zakt al maanden naar beneden, ze was gewoon groot begonnen en ach…ik ben zelf 1.64 en verwachtte niet dat het een reus zou worden. Maar dat ze toch kleiner en lichter is dan gemiddeld had ik niet gedacht. Ze heeft lekker bolle wangen en gummiebeentje, dus ik dacht dat ze volop groeide! Maar ik maak me niet druk en de arts was ook supertevreden!
Groetjes Rainbow, trotse mama