Lengte en gewicht

Ik vertelde hier thuis bij het avondeten dat Dylano was afgevallen (hahaha, ja, zo zie je maar hoe Ikkeben invloed heeft op mijn leven) en toen zei mijn vriend: ‘Oh, maar dat komt dan waarschijnlijk doordat hij veel energie verbruikt en omdat hij loopt?’ Hahaha, alsof hij Dylano zelf kent!

Ik ben juist weer ‘commentaar’ gehad op Eva’s lijfje. Voor de 12387540 keer onderhand. Bij Sinterklaas zondag kreeg ze weer te horen dat ze van die dikke billen had. ‘Moet je eens kijken wát een billen!’ Over de andere, even oude kindjes, werd weer eens niks gezegd. Terwijl die óók laarsjes aanhadden waar de beentjes een beetje over de rand heen puilden! Die hadden toch écht dezelfde billen! Ik verdedigde me maar weer eens, door te zeggen (Joost mag weten waarom eigenlijk) dat ze juist onder het gemiddelde zit. ‘Ook met gewicht?’ vroeg die collega, ongelovig. Ja, óók met gewicht ja! Heel irritant. En net bij het zwemmen vroeg een moeder, toen Eva met haar kind op de mat zat, hoe oud ze was. Toen ik zei hoe oud ze was, keek ze zeer verbaasd: ‘Oh? Dan is zij wel groot he?’ Ik: ‘Nee hoor…blabla’. Ik word er langzaam doodziek van, elke keer weer hetzelfde gereutel. Als ik een euro zou krijgen voor alles wat gezegd is over Eva lengte/gewicht plus over toen ik zwanger was, zou ik nu zeker wel een bedrag bij elkaar hebben. Arm kind, ik vind het zielig voor haar. Ik voel me steeds alsof ik haar moet verdedigen. Bij mij ligt dat toch gevoelig. Mijn zus pestte mij jarenlang door mij altijd ‘volslank’ of ‘dikke’ te noemen, terwijl ik dat nooit ben geweest. Waarom ze dat deed weet ik niet. Zij is nu steviger dan ik, maar ik zeg zoiets nu nooit tegen haar? Ik was toen 14 ofzo en had er echt verdriet van. Ik denk dat ik Eva wil beschermen ofzo, dat ze dat niet tegen haar zeggen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 24 Nov 2009 11:56:49

Uhhh Rainbow Dylano loopt nog niet he, al begint het nu wat te komen af en toe 3 stapjes maar daar houdt het me op hoor. Wat hij nu wel veel doet is op handen en voeten lopen net zo’n aap

Pfffffff bliven de mensen zeiken over gewicht enzo daar wordt je toch niet goed van zeg. Die mensen weten volgens mij niet eens hoe er een kindje van een jaar uit moet zien.
Weet je wat het is Dylano schat je ook zwaarder dan 9 kilo met zijn kleren aan, maar als die kleren uit zijn is het een paling

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Het is idd om gek van te worden. Al die mensen die maar denken dat ze het beter weten etc. Het is toch te zot voor woorden, dat je jezelf moet verdedigen over haar gewicht Rainbow. Niet naar jouw bedoeld hoor, want ik zou me ook snel gaan verdedigen. Maar eigenlijk moet je dat gewoon echt niet doen. Jij weet dat jullie Eef de juiste dingen geven en dat ze helemaal niet dik is. Laat al die mensen maar kletsen die er eigenlijk geen verstand van hebben. Het ene kindje verteerd denk ik de dingen ook sneller dan het andere kindje. Dit is toch bij volwassenen tenslotte ookzo. De een kan eten wat hij wil zonder aan te komen en de ander komt al heel snel aan. Waarschijnlijk heeft Dylano ook een snelle spijsvertering. Ach wij weten dat we het goed doen met onze kindjes, dus laat de rest maar kletsen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker