Krijg een suikertest en groeiecho

k heb laatst een hele scherpe opmerking gemaakt naar de buurman… Hij heeft het er altijd over dat ie zo`n grote *** heeft… en met condoom kon hij niet want dat past nooit… Nou zeg ik je moet ook je ballen er niet bij in stoppen dan past het inderdaad nooit… hahahhaha Hij was meteen stil!

Liefs, Melanie

@Shirley: wauw, wat een mooie buik!

@Melanie: HAHAHA! Wat scherp!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@Rainbow
pin je niet teveel vast op de groeiecho want daar klopt geen bal van.
Dylano zou richting de acht pond gaan een week voor de bevalling nog en hij woog maar 2850, Hoezo ernaast zitten.

Liefs Michelle

@Michelle: Dat is wel hééééél erg veel verschil zeg, hoe is het mogelijk? Ze zeiden wel dat ze er 0,5 kilo ofzo naast kunnen zitten, wat al veel is, maar zoooo veel zoals bij Dylano? Jeetje!

Ik had juist laatst dat ik een schoenenverkoopster zag die heel erg zwanger was. Dus ik vroeg ook: ‘Is het niet zwaar zo de hele dag staan?’ Ja, dat vond ze best zwaar. Ik: ‘Wanneer ben je uitgerekend?’ Zegt ze: ‘Oh, nog lang niet. Ik ben pas 16 weken!’. OEF. Ik praatte er maar een beetje omheen, maar voelde me toch een beetje lullig! Maar bij een collega van mij zag je ook haast niets. Zij droeg tot op het laatst superstrakke blousjes. Ze heeft een heel lang bovenlijf en lange dunne kindjes, die zich goed in haar konden ‘verstoppen’. Dat kan dus ook! Bij mij zei de vk dat er genoeg ‘ruimte’ in mijn buik was voor ons ventje om te bewegen. Misschien bedoelde ze daar wel mee dat ik gewoon slappe buikspieren heb?Hahaha!

Tja, een beetje meer assertiviteit kan geen kwaad nee…Schiet volgende keer maar te hulp Inge/Michele!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Joh, je bent zoals je bent hoor. Je moet ook niet geforceerd assertief gaan zitten doen. Ik denk dat het handiger is te leren niet te veel waarde te hechten aan dat soort opmerkingen.

Anders heb je later weer spijt van wat je gezegd hebt, omdat je te lief bent om mensen af te blaffen.

Heb ik ook een beetje, maar met mn hormonen flapte ik er van alles uit en achteraf voelde ik me rot tegenover de mensen die ik op hun plek had gezet…

Lekker genieten van je wellicht laatste zwangerschap en je richten op positieve dingen.

Ga ik ook doen, al reageert iedereen echt super tot nog toe! Heb ook nog niet echt een buik…

Liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Hahahaha. Nou, ik blaf nooit mensen af. Gewoon omdat ik niet weet wat ik dan moet zeggen! Maar mensen kennen mij ook als ‘lief’ en zo ben ik inderdaad. Maar dat betekent wel dat mensen meer ruimte pikken en je dus sneller willen/kunnen kwetsen! Ze zouden inderdaad raar opkijken als ik in één keer heel gevat uit de hoek zou komen! Zou wel leuk zijn een keer, hahaha.

Bij mij reageerde iedereen ook leuk toen ik zei dat ik zwanger was. En laten we zeggen dat 90% ook leuk bleef…maar die 10% was meteen irritant voor 100% zeg maar! Enne Liske, die buik komt vanzelf! Bij mij schoot 'ie met een week of 16 opeens naar voren, dus…bereid je voor op een kleine explosie!

hahahaha explosie zegt ze hahaha…

Tot op de dag van de zwangerschapstest paste ik nog mn gewone kleding en zag je niets…
10dagen later op Chris zn verjaardag had ik al een buikband om…

Explosie?? Ohhhhh yeah!

Liefs, Melanie

Geen idee hoe dat kan Rainbow en was in het erasumus in Roterdam toch niet het minste zh en had verschillende gynacologen bij de controles en ze zeiden het allemaal.
Ook bij 2 vriendinnen van mij zaten ze er zo naast

Al was meneertje wel gigalang vergeleken bij zijn gewicht hij was 50 cm Dus misschien gaan ze uit van de lengte ofzo en rekenen ze daar het gewicht bij

Liefs Michelle

Gewijzigd door - mirema op 18 Aug 2010 22:24:28

Ben benieuwd wanneer mijn explosie plaatsvindt… Je ziet het wel al een beetje hoor. Zeker aan het einde van de middag, dan vind ik wel dat je een zwanger buikje ziet. Ik draag nog een beetje wijde bovenkleding, want ik ben nog niet helemaal toe aan een zwangere buik. Maar het komt als het komt en dan is ook mn buikie al van harte welkom!

En het is inderdaad waar dat mensen sneller dingen tegen je durven te zeggen als ze toch niet op een felle reactie rekenen. dat merk ik ook wel. ben in de loop der jaren wel meer van me af gaan bijten. Mijn eigen regel is: Ik zeg niets over mensen dat ik niet ook tegen ze zou zeggen. En dat heeft er ook voor gezegd dat ik meer tegen mensen zeg. Op een of andere manier nemen ze er ook geen aanstoot aan als ik de waarheid zeg. Zeg ook nooit iets om mensen te kwetsen maar ik zeg wel dat ik mensen nogal bot uit de hoek vind komen om of als ik me gekwetst voel door een bepaalde opmerking. Als het nodig is (dus op het moment zelf overdonderd ben) dan kom ik er de volgende dag nog op terug. Over het algemeen reageert mn omgeving daar goed op. Ben benieuwd hoe dat icm de zwangerschapshormonen gaat. Vorige keer dus niet geheel probleemloos, nu nog niks raars meegemaakt (buiten mn relatie… )

liefs

Ieieieie, ik heb morgen om 09.30 uur de groeiecho en de suikertest. Ik moet woensdag ook naar de vk op controle. Ik ben best zenuwachtig, al weet ik niet echt waarom? In de vakantie en met Eva’s verjaardag heb ik best veel gesnoept en nu ben ik bang dat ik wéér ben aangekomen! Maar vooral morgen vind ik best spannend. Ik hoop niet dat ze opeens een extreem groot kind zien of iets anders raars. Of dat ik wél suiker zou hebben. Ik heb vandaag net alle kleertjes in maat 56 (50 heb ik eigenlijk bij voorbaat niet gekocht, op één pakje na) in de kast gehangen en die zou hij toch wel moeten passen. Mijn schoonzus had 10-ponders en ze zei gisteren dat haar kids ook 56 pasten…drie weken maar liefst! Hahaha, Eva heeft daar drie máánden in gezeten…! Ik hoop dat onze baby er ook iets langer mee kan doen, want ik heb veel leuke shirtjes en broekjes! Vooral die suiker vind ik wel spannend…Duimen jullie dat alles goed is?

Spannend! Nou, ik duim voor je, en heb er alle vertrouwen in!

Hou ons op de hoogte!

duimduimduim

liefs

Ik duim ook voor je

Liefs

Ik duim

Liefs Michelle

Ik duim ook!

Liefs, Melanie

Volgens mij ben je al onderweg naar de suiker controle maar ik duim wel hoor en heel hard ook. Enne Morgan zou ook 9 pond zijn maar was mooi maar 3036 gram

Oh ja en de volgende keer lekker eruit flappen wat je denkt, je kunt tot 9 maanden en soms een jaar na de bevalling de hormonen de schuld geven -)

Groetjes,

Michèle

Nou, ons kereltje is vanochtend helemaal bekeken. Het was maar moeilijk te zien, want ik heb heel veel lucht in mijn buik en mijn darmen zaten er als een soort zwarte schaduw voor, maar we hebben 'm weer gezien. En het is inderdaad overduidelijk een jongen! Hij ligt al netjes met het hoofdje naar beneden en met zijn rug naar de zijkant. Ze heeft hem opgemeten en hij is gewoon prima qua groei, niet te groot. Het wordt wel een behoorlijk kindje weer als hij zo blijft groeien (7,5 - 8 pond), maar hij heeft gewoon hele normale waardes, niets abnormaals of iets om me druk over te maken. Ik krijg blijkbaar gewoon van nature wat grotere baby’s? Hij heeft een relatief groot hoofdje en lange benen! Dat grote hoofd had Eef ook, die lange benen vind ik zelf wel mooi! Hij lag er tevreden bij, met zijn handje omhoog, zo van: ‘Hallo papa en mama!’ Dat was dus prima en ik verliet gerustgesteld het Diagnostisch Centrum.

Ze hebben ook suiker en ijzer geprikt, maar ik moet wachten op de uitslag. Vooralsnog maak ik me daar niet druk over, aangezien de grootte van de baby oké was en er überhaupt geen reden was om te denken aan diabetes. De vk deed het puur om mij gerust te stellen. Ik vermoed dat deze waardes ook gewoon normaal zullen zijn en mijn ijzer was altijd al prima. Ook de echoscopiste zag niks afwijkends, of dus een extreem grote baby. Ik wacht geduldig af, we gaan het zien.

Ik ben wel blij dat ik alles even heb laten checken. Hoewel die 36 weken echo nu standaard is, al checken ze normaal niet op groei. Dat had ik gevraagd. Ik verheug me op de komst van ons kereltje en heb vooralsnog geen reden om ergens aan te twijfelen! Overigens kan de echo er wel naast zitten denk ik, want het was zo’n wirwar van schaduw, placenta, lucht, navelstreng en beeb waardoor ze volgens mij niet heeeel nauwkeurig heeft kunnen meten. Ik zie het maar als een indicatie!

Gewijzigd door - Rainbow op 31 Aug 2010 13:29:22

Wat fijn dat alles weer goed was!! Is toch altijd fijn die bevestiging he!! Zeg maar lees ik het nou goed, krijg je sinds kort nu niet alleen bij 12 weken en 20 weken een echo, maar nu ook bij 36 weken? Of is dat alleen bij jou?
Ben effe benieuwd!

liefs woezel

Ik wil ook een echo met 36 weken!!!
Hier doen ze dat helaas niet standaard!

Wat fijn dat alles goed is met je mannetje…

Liefs, Melanie

Super dat alles goed is!!!
En Woezel bij ons is het tegenwoordig ook standaard om bij 36 weken een echo te doen. Hier is het oa om zeker te zijn hoe de kleine ligt en om het inschatting te kunnen maken van de grootte van de baby.

heerlijk toch? dat alles goed is helemaal top! diagnostisch centrum?!
hee mijn vriendin woont daar schuintegenover in die hoge flat! cool als ik daar was had ik jullie misschien wel gezien heh het is ook nooit goed!
maar wat leuk een jongen! een jongen en een meisje! lijkt me geweldig! papa helemaal in zijn nopjes zeker? hihi!
Zijn jullie het al eens over de naam?
nog effe meid!
hoo ik bedenk me ineens dat toen ik zo ver was als jij nu… ik nog maar 9 daagjes te gaan had! haha misschien jij ook wel

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Aug 2010 15:10:23