Nou, ons kereltje is vanochtend helemaal bekeken. Het was maar moeilijk te zien, want ik heb heel veel lucht in mijn buik en mijn darmen zaten er als een soort zwarte schaduw voor, maar we hebben 'm weer gezien. En het is inderdaad overduidelijk een jongen!
Hij ligt al netjes met het hoofdje naar beneden en met zijn rug naar de zijkant. Ze heeft hem opgemeten en hij is gewoon prima qua groei, niet te groot. Het wordt wel een behoorlijk kindje weer als hij zo blijft groeien (7,5 - 8 pond), maar hij heeft gewoon hele normale waardes, niets abnormaals of iets om me druk over te maken. Ik krijg blijkbaar gewoon van nature wat grotere baby’s? Hij heeft een relatief groot hoofdje en lange benen! Dat grote hoofd had Eef ook, die lange benen vind ik zelf wel mooi!
Hij lag er tevreden bij, met zijn handje omhoog, zo van: ‘Hallo papa en mama!’ Dat was dus prima en ik verliet gerustgesteld het Diagnostisch Centrum.
Ze hebben ook suiker en ijzer geprikt, maar ik moet wachten op de uitslag. Vooralsnog maak ik me daar niet druk over, aangezien de grootte van de baby oké was en er überhaupt geen reden was om te denken aan diabetes. De vk deed het puur om mij gerust te stellen. Ik vermoed dat deze waardes ook gewoon normaal zullen zijn en mijn ijzer was altijd al prima. Ook de echoscopiste zag niks afwijkends, of dus een extreem grote baby. Ik wacht geduldig af, we gaan het zien.
Ik ben wel blij dat ik alles even heb laten checken. Hoewel die 36 weken echo nu standaard is, al checken ze normaal niet op groei. Dat had ik gevraagd. Ik verheug me op de komst van ons kereltje en heb vooralsnog geen reden om ergens aan te twijfelen! Overigens kan de echo er wel naast zitten denk ik, want het was zo’n wirwar van schaduw, placenta, lucht, navelstreng en beeb waardoor ze volgens mij niet heeeel nauwkeurig heeft kunnen meten. Ik zie het maar als een indicatie!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 31 Aug 2010 13:29:22