Krijg een suikertest en groeiecho

Morgen! Ik moet morgen nog een ochtend werken en ik trakteer dan ook. En dan…blijf ik weg tot 20 december of misschien nóg langer als de beeb langer blijft zitten in zijn warme holletje! Wel een gek idee, dat je er weer zo lang uit bent. Ik ben er nu nog niet echt mee bezig moet ik zeggen, maar dat komt vanzelf!

Groetjes Rainbow, trotse mama

bij mij gingen ze prikken op suiker omdat ik merkte dat ik erg dorstig was. was niks aan de hand. Mn VK reageerde vlot en serieus op mijn opmerking. maar als ik dit niet had gehad , had ik ook niet ogeprikt hoeven worden. denk ik.

Mensen kunnen ook zo dom uit de hoek komen. Hoe kun je nu zulke opmerkingen maken a) tegen een vrouw, en b) tegen een zwanger vrouw(hormonen!)! en c) tegen een zwangere vrouw met ervaring (je hebt al een x een beebie op de wereld gezet, je bent niet achterlijk!).LOMPERDS!

en praat me niet over te “dik” , heb t al eens aan de stok gehad met het cb daarover. mn kind was “te zwaar” en 4mnd later was hij ineens “goed”/ opzouten met die “gemiddelden” en de “standaard” aaaaaahhhh!

x Floss

Ach ja Floss, ik snap je helemaal! Eerst was Eva klein en dik volgens sommige mensen, een collega vroeg of ze ook van die lekkere Boedah-rollen en CELLULITUS had? Pardon? Ik heb een foto van haar in haar blootje, geen enkele rol of plooi te zien (behalve bij haar armpje dan, die scharnierpuntjes zeg maar)! En cellulitus? Komt dat voor bij baby’s? ZUCHT. En nu zeggen mensen weer: wat een ukkie, draagt ze nou NOG broekjes maat 80? ZUCHT. Het is dat Eef het zelf allemaal niet weet wat er over haar gezegd is, anders zou ze trauma’s oplopen onderhand en vast anorexia kweken later. En is het niet de baby waar ze over zeuren, dan is het wel de zwangere mama. Trieste lui allemaal. Zelf geef ik iemand een compliment. Als ik wel zie dat iemand bv dikker aan het worden is na een dieet, zal ik dat nooit zo zeggen. Zijn mijn zaken toch niet? Ik dacht altijd dat mensen aardig zouden zijn voor zwangeren. Niets is minder waar! GRRR! Maar gelukkig is mijn buik een goed hard pantser!

Het zijn toch voornamelijk vrouwen en misschien wel moeders die dat soort opmerkingen plaatsen. Misschien dat ze uit een soort van misplaatste saamhorigheid denken alles tegen je te kunnen zeggen. Daar doet het mij vaak aan denken. Zo van: Ik weet hoe het is, ben superdeskundige omdat ik ook ooit zwanger ben geweest, dus ik kan zo’n opmerking wel even plaatsen.

Ik zou ook NOOIT zo’n opmerking maken. Ik zeg: Wat een mooi buikje, wat een heerlijk gevoel he? En als die zwangere mij vraagt hoe vind je mn buik: istie niet heel dik of heel bescheiden voor dit aantal weken, dan zeg ik (want dat IS ook zo) dat dat niet te vergelijken is en dat het belangrijkste is dat je je goed voelt. Als ze willen, kunnen ze mn foto van die week zien hoe mijn buik was.

Er loopt gewoon een hoop lomps rond om ons heen en als je zwanger bent trek je dat blijkbaar aan.

In elk geval: Jij hebt (zo?) vrij en dan ga je alleen nog maar GENIETEN! Ik ben jaloers, moet juist dinsdag na een K*Tvakantie weer beginnen

Maar genieten nou!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Heerlijk verlof meis…!! Geniet ervan… Ik moet eind oktober weer beginnen, en zie er nu al beetje tegenop. Moet er nog niet aandenken, dus doe ik dat ook maar niet haha!

Ik heb ook 2 grote kindje gekregen. Jurian bijna 8 pond en Levi 7,5 pond. Tja … wat doe je er aan. Ik had zelfs nog een extra echo gehad omdat ze dachten dat de baby niet groeide … nou zie daar het resultaat

[img]http://m3.lilypie.com/Yvfjp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij Jessin had ik een enorme buik ( zelfs verpleegkundigen op het zh vroegen me of ik er 2 verwachtte ). Omdat ze inschatten dat hij dan ook meer dan 4 kg zou gaan wegen bij geboorte werd ik geprikt op suiker. Dit heb ik 2x 3x per dag bij mijn ha kunnen doen gewoon. Omdat hij inderdaad ruim 4 kg was bij geboorte, werd hij zelf ook op suiker geprikt na de bevalling. 1x gauw erna en ik geloof 2 uur later. Heel zielig was dat want zijn hieltje was bont en blauw daar ze het hier weg halen en en er behoorlijk geknepen werd.
Er bleek niets aan de hand, gewoon een stevige kerel en een enorme hoeveelheid aan vruchtwater waar men tijdens de bevalling geen raad mee wist.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@MiniBoy, ik moet er nog erg aan wennen hoor, dat ik 18 weken (inclusief vakantie) niet op het werk kom! Maar er is genoeg te doen. Ook ik heb van Bakmama kleertjes gehad en van een collega en die ga ik allemaal mooi ophangen! Ik vind 7,5 pond trouwens niet veel hoor! Een collega van mij kent iemand die een 11 ponder kreeg, dat is pas een bonk!

@Asje, Eva was 4015 gram dus ook flink, maar die is nooit getest op suiker. Ik ken wel een jongetje van 4850 en die dan wel. Maar daar was ook niks aan de hand. Soms bepaalt de natuur gewoon dat een kindje wat groter moet zijn. Vandaag nog in de Prenatal geweest (ja, alweer) en hoera…alleen maar vrouwen met dikke buiken, waarvan een paar met een heeeeele grote! Viel mijn bol nog mee! Maar blijkbaar vinden anderen van niet, want mijn vriendin en haar moeder, die me een tijd niet meer gezien hadden, vonden mijn buik ook groot! Ach ja…boeien, de inhoud is vast PRACHTIG!

Vanmiddag ben ik weer naar de vk geweest. Ik was even naar mijn werk geweest om een jarige collega te feliciteren en ik was nog geen 5 minuten binnen of ik hoorde alweer: ‘Je bent nu veel zwaarder dan bij Eva he?’ Terwijl ze me TOEN al zo dik vonden. Volgens de collega viel het haar op dat ik een enorme PENS had. Wat een belachelijke opmerking weer. Bedankt. Ik ging weer redelijk geirriteerd naar huis…Nou goed, ik ging dus naar de vk en bleek wéér 2,5 kilo te zijn aangekomen in 2 weken…Ik zit desondanks nog steeds ‘maar’ op 10 kilo, maar het tempo waarin het nu gaat is redelijk eng.

De vk zei verder niets over mijn gewicht ofzo, ze was blij dat het allemaal goed gaat. En ze vond het ook belachelijk dat mensen zo tegen mij (en andere zwangeren) praten. Ze zei: ‘Het is altijd iets, of je bent te dik, of je bent te dun. Het is als je zwanger bent nooit goed!’ Zeg dat wel! Mijn baarmoeder was zoals hij met 34 weken moet zijn qua grootte, alleen was mijn buik 1 weekje voor. Geen enkel probleem. Ze verwacht wel weer een behoorlijk kindje van 7,5 a 8 pond, maar zeker geen abnormaal groot kind. Alles was prima en het hartje klopte volop.

Ik kaartte die suikertest bij haar aan en ze zei: ‘Ik zie geen reden om je te prikken omdat alles prima is, maar als je dat zelf fijn vindt, vraag ik een test voor je aan’. Bovendien krijg je bij ons op de praktijk met 36 weken standaard een liggingsecho. Ze zei: ‘Omdat je je zorgen maakt over de grootte van je kindje, zou je een groeiecho kunnen aanvragen, dan heb je een beetje een idee’. Nou, dat gaan ze dus ook doen. Allemaal op 31 augustus. Ik ben benieuwd. Natuurlijk kan het zijn dat onze boef groter is dan gedacht en dat ik daar weer van schrik, maar ik weet het liever vooraf en ik krijg die echo toch. En dan weet ik ook dat mijn suiker al dan niet ok is. De vk was verder heel tevreden en ik ging toch met een beter gevoel weg dan dat ik ging.

Wordt vervolgd. Ik ben in elk geval heel blij dat ik weg ben van het werk, want elke dag die opmerkingen over ‘dikke penzen’, ‘macrosome suikerkinderen’ en ‘abnormale buiken’ gaat me nu wel echt de keel uithangen. Alleen daarom ben ik al blij dat dit mijn laatste zwangerschap is (als het goed is) en dat is natuurlijk volkomen belachelijk. Anderen hebben het toch wéér voor me verpest en dat is echt heel vervelend. Het doet me iets minder pijn dan de eerste keer bij Eva, maar toch. Als ik een euro zou krijgen voor alle keren dat ik tijdens deze twee zwangerschappen rotopmerkingen kreeg én voor alle keren dat mensen volkomen onterecht zeiden dat Eva groot of dik was, dan zat ik nu onderhand wel in het vliegtuig naar Barcelona. Zó vaak heb ik iets moeten aanhoren. Bah, bah. Maar ik pak ze wel een keer terug! Mijn Eva en baby zijn toevallig wel van MIJ en ik vind ze helemaal goed zoals ze zijn!

Ongelooflijk, dat mensen echt durven te praten over een PENS als je het tegen een zwangere hebt! Dat kan er bij mij niet in. Wees inderdaad maar blij dat je er nu weg bent en dat je lekker vakantie/verlof hebt.

Dus 31 augustus wordt een spannende dag? Ik hoop natuurlijk dat je geen suiker blijkt te hebben en dat jullie kindje ‘normaal’ van formaat is (je snapt hopelijk wat ik bedoel) en dat de kleine nozem heel goed ligt.

Geniet nog even van die laatste weekjes, vooral omdat het de laatste keer is! Schijt aan de rest!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Spannend rainbow 31 aug, er zal vast een pracht kindje liggen te dobberen.
Ff volhouden nog, en het is voor jouw inderdaad goed dat je op je werk de boel ff gedag kan zeggen, jeetje wat een horken, een pens!!! Hoe durven ze zeg…

Gr Patries

Walgelijk die opmerkingen op je werk! Lekker collegiaal zeg! Ach, hou het er maar op dat ze allemaal jaloers zijn dat jij een prachtige dochter rond hebt lopen en dat je er binnenkort een lieve kleine mop bij hebt!

Fijn dat ze je goed in de gaten houden nu je zo snel aankomt.

Groetekes, Sje

Goed dat ze zo tevreden was en ook goed dat je om een test gevraagd hebt. Anders blijft het maar door je hoofd spoken, daar wordt je ook niet blij van.

Ga er maar gewoon vanuit dat alles goed is en laat ze maar lekker kletsen. Ze hebben geen idee welke twijfels ze je allemaal aanpraten.

Geniet lekker van je verlof en het positieve gevoel dat je had toen je terug kwam van de vk!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ja erg he? Ik dacht atijd dat PENS iets was dat je aan honden te (vr)eten gaf! Ik zou zoiets nooooooit tegen een zwangere vrouw zeggen. Haar directe collega zei: ‘Rainbow, ik vind je er altijd heel charmant uitzien. Je voelt je misschien een olifant, maar ik vind zwangeren heel mooi!’ Kijk, dat zijn tenminste lieve opmerkingen! Mensen mogen best tegen me zeggen dat mijn buik groot is, maar het hangt erg af van de manier waarop!

Tja, dat gewicht…Ik vond het schrikbarend, maar ik ben nooit boven de 70 uitgekomen…Maar na mij kwam er een andere mama en zij woog 81 en ging gewoon weer zitten, zo van: ‘Oké’. Ik ‘mocht’ tussen de 10 en 15 aankomen en zit nu dus op 10. Vorige keer ging het bij Eef ook even heel hard en daarna kwam ik niets meer bij in de laatste maand. Ik deed toen af en toe een fruitdag en dat werkte goed. En is natuurlijk goed voor de vitamines! Ach, er zijn genoeg vrouwen die ik ken die 20-25 kilo aankomen en die zien er nu weer mooi uit, als zichzelf. Ik maak me daar vooralsnog niet druk over en anders…so be it! Je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven en ik heb liever twee gezonde kindjes dan een wasbordje!

Bedankt voor de lieve woorden!!! Fijn van die digi-vriendinnetjes!

Lieve Rainbow… Ik ben zoals je weet bij Noah 25 kilo aangekomen… Het is er nooit weer helemaal afgegaan… Ik ben daar best een tijdje onzeker over geweest, en voelde me echt niet vrouw meer…
Tot dat Chris tegen mij zei… “Mel, Je bent een mooie vrouw, Je hebt alles… En bovenal je hebt een kind gekregen!!” wees trots opjezelf!

Dat heeft me zoveel goeds gedaan echt… Wees trots op je kinderen…
Ik ben liever straks na de bevalling zwaarder dan voorheen, met 2 SUPER GEZONDE KINDEREN, dan mn oude gewicht terug!

Echt…

Iedereen mag zien dat ik 2 kinderen gekregen heb!!!

Lieverd, laat ze lekker zeiken, JIJ hebt straks 2 mooie en gezonde kids op de wereld gezet!

Liefs, Melanie

ik zit echt met open mond te lezen dit kan toch niet waar zijn?!
wat denken die mensen wel niet, als je zwanger bent durven ze ineens te zeggen als je “dik” bent en anders houden ze schijnheilig hun mond dicht.
ik wordt hier gewoon pissig van!
het slaat echt werkelijk helemaal nergens op…maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw reactie toen ze dat gisteren zeiden???

Ik wil je natuurlijk niet bang maken ofzo, maar hoeveel ben je nu in totaal aangekomen? ik ben in mijn zwangerschap van rico ruim 27 kilo aangekomen (ik weet het!) en ik ben er nu 17 kilo van kwijt… ook pas sinds een maand ofzo… maar ik heb me er ook heel lang heel rot over gevoelt.
maar eigenlijk denk ik nu zo achteraf… het was het waard, ik heb (in mijn ogen dan he haha) het allerliefdste mooiste kindje ever! (en zo moet jij natuurlijk ook denken over jouw ukkies, zo denkt elke moeder wel over dr eigen kind) dus fijn dat ze liepen te zeiken dat ik wel dik was enzo…
het boeit me nu helemaal niet meer! Rico is gezond en een lief vrolijk mannetje, de rest kan me gestolen worden…
maar… ik dacht niet zo op het moment dat het gezegt werd hoor. ik ben wel een keer heel erg uit mijn vel gesprongen en dat ik echt schreeuwde tegen iedereen waar ze zich mee bemoeiden, of ze wel ENIG BENUL HADDEN!!! hoe zeer zoiets doet! het komt van de zwangerschap hoor het is niet zo dat ik out of the blue zoveel aankom! pfff!
dus als je verder niks beters te zeggen hebt shut the *** up!
jaja… zo kwaad was ik dus!
lieverd, jij bent hartstikke perfect. het is niet leuk dat je nu wat meer aankomt maar het gaat er (en dat weet je zelf net zo goed als ik) ook weer af.
en dan heb jij ipv 1…2 allermooiste liefste kindjes van de wereld…
zeg maar gewoon: eat me!

Ik ben nu 4 kilo aangekomen… dat vindt ik voormezelf ect super netjes in vergelijking met de zwangerschap van Noah.
Zegt de buurman hier… Je hebt een dikke kont gekregen… even later de buurvrouw… Jaa je groeit overal…:-S
Nou sorry die 4 kilo zit me echt niet op de kont!!! het komt gewoon door de broeken die ik nu draag!

Pfff mensen moeten hun woorden voor zich houden!

Liefs, Melanie

@Inge, ik ben nu 10 kilo aangekomen. Op zich is dat nog steeds gewoon normaal zeg maar en niet iets om me nu vreselijk zorgen over te maken. Wat ik zei, bij Eva vlogen de kilo’s er ook opeens aan en stopte het een maand of wat voor de bevalling, waardoor ik netjes op 10 bleef steken. Wel ga ik wat meer letten op wat ik eet, want dat kan nooit kwaad, Zit nu aan de yoghurt met mais-muesli en aardbeitjes! Hmmmm! Het gaat deze keer allemaal wat sneller dan met Eef, maar ach…Ik voel me verder gezond en van de vk’s krijg ik nooit commentaar op mijn gewicht. Normaal heb ik een gezond gewicht. Dat is het probleem verder dus niet. Alleen moet ik nu niet opeens 20 kilo aan gaan komen, dat zou voor mij niet gezond zijn!

@Mel, wat WALGELIJK van je buren! Wat een lui! Ik vind 4 kilo heel erg weinig! Toen ik zover was als jij, was ik volgens mij 6 erbij…tja, nu dus opeens even wat meer in de afgelopen weken, maar goed. Mij werd ook gezegd dat ik een dikke kont had, maar dáár zit geen baby en ik heb gewoon mijn eigen onderbroeken aan. Onzin dus. Mensen hebben altijd wat te zanikken! Je ziet er goed uit meis! Misschien moet je voor 25 kilo wel even wat doen, maar uiteindelijk gaat het, als je geen aanleg heb om wat zwaarder te zijn, ook weer af. Ik ken echt genoeg vrouwen waar dat bij gebeurde. Het kan me verder ook niet veel schelen, want ik schreef ook al hierboven: liever twee gezonde kindjes en wat kilo’s extra (moet niet te gek worden, want ik ben maar 1.64 meter)! Ik vind veel mensen walgelijk reageren op zwangeren. Vier kilo jeetje, waar hebben we het over! Maar we houden samen wel vol he?

Hmmmm…die aardbeien smaken me prima. Die hoeven niet altijd alleen maar op taart te zitten! Hahahahaha. Geintje. Ik hou natuurlijk zeker van taart, maar óók van gezonde dingen! Ons beebje smult nu ook van de yoghurt!

Gewijzigd door - Rainbow op 18 Aug 2010 10:21:26

Oh ja Inge, ik was weer eens uit het veld geslagen toen ze het over die PENS had. Ik ben niet zo assertief en weet dan nooit meteen een raak antwoord te geven, zoals jij of Michele bv. Ik blijf dan aardig, terwijl ik achteraf denk: doe effe normaal en dan ben ik alsnog pissed! Tja…dan is het te laat en zit ik er zelf mee…Mijn zus is ook zo’n type dat je meteen kan ‘afranselen’ met één zin, maar dat heb ik jammer genoeg niet zo. Ik ben daar dan weer te lief voor…Grrr, jammer eigenlijk!

schat jij bent te goed!
ik ben ook wel wat milder sinds ik rico heb hoor daar niet van.
de volgende keer bel je maar dan komen ik en michele wel even ter verdediging
enne 20 kilo aankomen was voor mij ook niet gezond
maar ik heb er nooit commentaar van de vk over gehad dus opzich…tja…

Spannend tot 31 augustus!

Ik ben 1,61 en was met Eliza 24 kilo aangekomen. En ben er nu 26 kwijt. Ze noemden mij een pinquin omdat ik volgens die mensen ‘waggelde’. En er kwam met 38.4weken een prachtig kindje uit van 50cm en 3430gram.

hierbij een foto van mijn buik. Hier was ik 37weken precies.

Ik zag vandeweek iemand die zwanger was bij ons in de kapsalon en toen vroeg ik wanneer ben je uitgerekend toen zij ze over 5weken. Toend acht ik huh?! want ze had een heel klein buikje alsof zenog maar net zwanger was, dus iedere buik is anders. ze een heeft meer vruchtwater dan de ander…

Ik wens je in ieder geval een hoop rust toe de nu de laatste weken en geniet nog even nu hij nog lekker in je buik zit, dat geschop en beweeg

Liefs Shirley

Lilypie Second Birthday tickers