Krijg een suikertest en groeiecho

Pffff…ik krijg weer allerlei opmerkingen over de dikke buik en dan met daar achteraan: ‘Ben je al getest op suiker?’ Nou nee? Weten jullie of ze dat automatisch testen, bv tegelijk met je ijzer? Mijn vk’s hebben mij ook nooit gezegd dat ik daar op getest moest worden, zelfs niet nadat Eva natuurlijk met 8 pond werd geboren. Ik maak me nu opeens toch weer druk, omdat meerdere mensen mij op die suiker wezen. Een collega zei: ‘Jouw buik is zó dik, jij krijgt vast een suikerbaby!’ Een MACROSOOM noemde mijn collega dat. Nou fijn…Wat moet ik hier nu mee? Ik ben blij dat ik alleen vrijdag nog werk en dan pas eind december terug kom, want ik heb het nu wel weer gehad met al die ‘goedbedoelde’ tips en irritante opmerkingen. ‘Eva was toch OOK klein en dik?’ Nou ja zeg! Ze was 8 pond ja, maar ook best lang. En ons mopje had geen Boedah-rollen! Ik kan er niet zo goed tegen. En al krijgen wij een groter jongetje, wat dan nog? Ik ben hoe dan ook apetrots op hem! ZUCHT.

Maar even terug naar dat suikertesten…wanneer is daar aanleiding voor? En ik neem toch aan dat ik op mijn vk kan vertrouwen? Als zij er niks van zegt, zal het toch wel goed zijn? Vervelend dat anderen je zo onzeker maken, terwijl ik zelf juist probeer te genieten van alles omdat het de laatste keer zal zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 17 Aug 2010 20:01:44

Ik liep bij een gynacoloog en werd automatisch op suiker getest.
Neem aan dat je urine mee moet nemen naar de verloskundige daar kunnen ze dat in zien geloof ik.
Bij mij was het met bloedprikken en een suikerdrankje blerr.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kreeg bij Noah met 33 weken zwangerschap automatisch een suikerprikje… gewoon in de vinger… iedere zwangere krijgt dat hier bij de vkpraktijk.

Wat bij deze zwangerschap niet gebeurt… viel mij op… ik hoef niet elke keer urine mee te nemen…

bij Noah wel… bij deze niet…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik hbe geen urine mee moeten nemen maar morgan hobbelde om de controle voor en dan weer goed en dan weer voor. Tot met de 30 weken controle ze weer voorliep maar de vk mijn buik ook wel erg groot vond. Ook was ik best moe en toen heeft ze voor de zekerheid een suikercheck aangevraagd. Ook met prikken en een ontzettend smerig suikerdrankje. Ik kon meteen naar het ziekenhuis toen de uitslagen terug kwamen omdat het bij mij positief was, maar morgan was 6 pond en 44 cm. Dus dat zegt niks. Alleen wat ze wel had en heeft zijn brede schouders das best typerend voor suikerbaby’s ook. Overigens lijkt het wel soms of suikerbabies populair zijn gezien iedereen het er steeds over heeft. Er is heel veel media aandacht voor en mede daardoor wordt er meteen gedacht dat iemand met een grote buik (al moet ik zeggen vond jou buik best meevallen in vergelijk met die van mij) dat die wel eens suiker zou ‘moeten’ hebben. Bedenk je dat er bij suiker meer klachten kunnen komen kijken. Dorst, gebrek aan eetlust, vermoeidheid en zware pijnlijke benen zijn de bekenste. En vertrouw je het zelf niet bespreek het met je vk, zij zal je echt gerust kunnen stellen omdat zij echt weet waar ze op moet letten.

Groetjes,

Michèle

Bij mij is er nooit op suiker getest. Althans niet dat ik weet in ieder geval. Ik heb 1 keer bloed moeten prikken en kreeg 1 keer een prikje in mijn vinger voor mijn HB gehalte. Maar net als wat Michelle al zegt, ik zou me geen moment zorgen maken als je geen symtomen hebt. Als het je niet lekker zit kun je het gewoon bij je verloskundige bespreken.

Echt rot voor je dat je de opmerkingen over je buik blijft krijgen. Ik heb die opmerkingen nooit gehad, maar kan me voorstellen dat het niet leuk is en het je onzeker maakt. Maar ik kan je in ieder geval geruststellen. Naar aanleiding van jouw buikfoto heb ik de mijne bekeken met 30 weken (ik heb van iedere week een foto) en die was groter dan die van jou en ik heb geen suiker gehad. Haha ga bijna denken dat ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien.

Niks van aantrekken dus en lekker blijven genieten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Rainbow voor iemand die op een communicatie afdeling werkt hebben jou collega’s echt een gebrek aan positieve communicatie. Succes en sterkte met je laatste dag vrijdag.

Groetjes,

Michèle

Bij mij hebben ze nog nooit urine afgenomen en een vingerprikje dus ook niet. Ik heb verder totaal geen klachten en zou dus ook niet meteen aan suiker denken. Die collega van mij had en heeft zelf suiker en daarom kwam ze ermee. Tja, zo kan ik me van alles laten aanpraten natuurlijk. Daar heb ik geen zin in, want ik ben gewoon gezond en voel me ook zo! Met ons kindje is het volgens mij ook gewoon goed qua groei. Ik probeer me er niks van aan te trekken, maar het is wel rot als mensen zo doen. Ze doen net alsof er een monster uit mij moet komen en dan voel ik me gewoon rot naar ons jongetje toe. Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik wil gewoon niet dat iemand zo over hem praat! Mensen kijken ook vaak met meelij naar me, zo van: arm kind, wat zie jij eruit! Terwijl anderen juist vinden dat ik er mooi uitzie. Een mannelijke collega zei maandag: ‘Oh, maar dan ben je vast pas op de helft?’ Ik: ‘nee, nog maar 7 weekjes!’ Nou, zijn vrouw was al vééééél dikker (zij had trouwens wél suiker). Zo zie je maar dat iedereen anders naar je kijkt!

In de pauze kocht ik rompertjes maat 50-56 bij de HEMA. Eva droeg die tot een half jaar en die pasten perfect. Maar nu zei iemand: ‘Oh, die zou ik nooit al kopen, want jij krijgt vast een dikke baby!’ Tuurlijk, ik had misschien beter 80-86 kunnen kopen! Tssss! Om moe van te worden. De zwangerschap van Eva heb ik al laten verpesten door dit soort mensen en ik weiger dat nu weer te laten gebeuren. Maar het speelt dan wel door mijn hoofd, dat ze misschien wel gelijk hebben. Maar vk’s hebben ervoor geleerd en zij zijn heel tevreden over het verloop van mijn zwangerschap. Daar hou ik me maar aan vast. En net wat ik al zeg: wat maakt het gewicht van een baby nu uit? Ze zijn in mijn ogen allemaal klein en superlief!

Gelukkig zijn jullie er om al die stomme spookverhalen de wereld uit te helpen! Fijn hoor!

Wat een achterlijke mensen zijn er toch zeg. Bij mij vroeg iedereen steeds of ik zeker wist dat het er 1 was en zo. Ik gaf geneens antwoord meer. Ze dachten toch al dat ik een tienermoeder was dus dan ook maar meteen zorgen dat ze dachten dat ik naast de hormonen pubernukken had

Groetjes,

Michèle

Hahahaha, maar mijn eigen collega’s zijn super! Vorige keer hadden ze voor mijn verlof de hele kamer versierd met Zwitsalbaby’s. En ik kreeg een hele kraammand van ze. Nee, daar zal ik niks over zeggen…Het zijn mensen van andere kamers/afdelingen die me niet eens goed kennen en die dan ‘iets’ willen zeggen. Bah. Ik ben blij dat die bult van voren zit en niet op mijn rug. Waar denken ze dat een vrouwtje van 1.64 meter en een kort bovenlijfje haar baby anders moet bewaren? TSSSS!

OH sorry mijn fout. Ach joh nog 1 dagje en dan ben je er vanaf toch

Groetjes,

Michèle

Wat een lomperiken zeg! Laat je leiden door je eigen gevoel en als je VK geen aanleiding voor een test ziet, zal het allemaal wel meevallen. Bij twijfel gewoon vragen bij je volgende bezoek.

Maar wat je zegt, je bent niet groot, hebt een kort bovenlichaam (hier nog zo een) en je moet het allemaal ergens laten. Als je wilt, kan ik je wel een foto sturen van mijn buik met 33 weken, die was ook niet klein en ik had een kindje van 6 pond.

Pfff… hoop niet dat ik zo ook al dat gezeik krijg, weet niet of ik zo kalm kan blijven. Bij Nora ben ik ook 1 keer uitgevallen, toen een of andere dikke dame tegen me zei: Oh, meid, ik was ook zo dik hoor, bij de tweede! Toen heb ik haar uitgelegd dat dit mn eerste was en dat ze nog steeds dik was.

Op sommige dagen kun je het niet meer hebben en ik blijf het storend vinden dat iedereen dan maar een mening mag hebben over je lijf en het te pas en te onpas verkondigt. Tuurlijk een beetje small-talk, maar je kunt niet alles zomaar roepen.

liefs

Ff offtopic Rainbow: Jij gaat dus 6weken voor de uitgerekende datum met verlof?? Of begrijp ik het verkeerd!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik had amper buik met Dylano en hij woog maar 2850 gr en ik had wel suiker dus zegt allemaal niets. Laat je indd niets aanpraten en geniet van de laatste weken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Melanie, nee, ik heb ook nog twee weken vakantie. Als ik in een andere maand was uitgeteld, was ik gewoon tot 4 weken door blijven werken. Alleen hadden we deze vakantie al gepland!

Hahaha, ik moest wel lachen om je Liske. Het stomme is, dat die ene collega die het tegen me zei, zelf even groot is als ik en notabene in normale toestand even zwaar is als ik nu…Tegen wie heb je het dan hmm? Ik zei nog tegen mijn vriend: wat zijn mensen toch lomp! Ik heb helemaal geen zin om me allerlei onzin aan te laten praten. Dadelijk gaat er nog eentje zeggen dat mijn kindje wel iets moet mankeren, want ‘mijn tante had ook een dikke buik en die heeft nu…’ Je kent het wel. Ik voel me nog steeds kiplekker en wil me niet druk maken om wat anderen zeggen/denken. Ik heb nog nooit zo’n opmerking gemaakt tegen andere zwangeren, dat vind ik niet passend. Zeker omdat je zelf helemaal geen invloed hebt op hoe je er uit ziet. Inderdaad nog maar een half dagje en ik kan lekker ongegeneerd dik door de wijk lopen, zonder dat iemand zich met me bemoeit. Heerlijk!

Laatst las ik trouwens een forum over geen suiker meer eten. Eén vrouw had dat een jaar niet gedaan en was in dat jaar bevallen van een zoon van 4380 gram. Zonder 1 gram suiker te hebben gegeten…Dus ik bedoel maar, als je gewoon een grotere baby moet krijgen van de natuur, krijg je die toch wel, wel of geen suiker-verslaafde! En niet alle mama’s met zwangerschapsdiabetes krijgen een zwaar kind, zie Michele en Michelle! Ik zeg al vaker: bij mijn vriend zijn kant zijn ze allemaal groot en stevig (al valt hij daar zelf niet onder) en daar worden nu eenmaal geen mini’s geboren. En zie Eva nu, 10,5 kilo…dat kun je, zelfs bij haar lengte (ze is natuurlijk niet groot) geen dikzak noemen dacht ik zo! Met mijn kindjes is niks mis. So, PUH!

Eva groot en dik??? Nee hoor Morgan heeft haar al dik ingehaald met 12.7 kilo

Groetjes,

Michèle

Maar Morgan is dan ook haar LANGERE zusje he? Onze meiden zijn allebei niet dik, gewoon mooi en een kind hoeft toch geen breinaald te zijn! Heerlijk vind ik de zachte armpjes van Eef! Aan deze maand weer naar het CB. Ik denk wel dat ze gegroeid is, maar meer dan 81-82 cm zal het niet zijn denk ik! Kleine dreumes!

De verloskundige prikt niet standaard suiker. Bij mij is het wel gebeurd omdat ik overgewicht heb. BMI is te hoog. Dus dan prikken ze suiker met 24 en 32 weken geloof ik. Ik moest met 27 weken naar de gyneacoloog en dan prikken ze wat vaker bloed. Dan zit het suiker er ook automatisch bij.

Groetjes Natasja

Aaaaaccccchhhhh, wat een opmerkingen weer zeg. Wat zijn er toch lompe mensen.
Denk inderdaad maar zo net wat jezelf ook zegt je verloskundige zal het het beste weten. Je ziet er prima uit rainbow echt.

Enne wat betreft die breinaald, als eef 82-83cm is met bijna 2 jr, hier 1tje van +/- 9.5kg en 83cm met bijna 16mnd… breinaald of nie.

Gr Patries

Rainbow laat je toch niet gek maken . Ik had ook een dike buik en kreeg ook veel "commentaar"toen ik zwanger was ( bij allebei), en ik zei dan alleen “ja dik is mijn buik, he” en verder niets! Laat de vk nou maar oordelen en de rest moet je maar laten kletsen. De een heeft gewoon een dikkere buik dan de ander.

Rainbow, is je verlof/vakantie nou begonnen?? In dat geval: geniet er lekker van!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker