Pffff…ik krijg weer allerlei opmerkingen over de dikke buik en dan met daar achteraan: ‘Ben je al getest op suiker?’ Nou nee? Weten jullie of ze dat automatisch testen, bv tegelijk met je ijzer? Mijn vk’s hebben mij ook nooit gezegd dat ik daar op getest moest worden, zelfs niet nadat Eva natuurlijk met 8 pond werd geboren. Ik maak me nu opeens toch weer druk, omdat meerdere mensen mij op die suiker wezen. Een collega zei: ‘Jouw buik is zó dik, jij krijgt vast een suikerbaby!’ Een MACROSOOM noemde mijn collega dat. Nou fijn…Wat moet ik hier nu mee? Ik ben blij dat ik alleen vrijdag nog werk en dan pas eind december terug kom, want ik heb het nu wel weer gehad met al die ‘goedbedoelde’ tips en irritante opmerkingen. ‘Eva was toch OOK klein en dik?’ Nou ja zeg! Ze was 8 pond ja, maar ook best lang. En ons mopje had geen Boedah-rollen! Ik kan er niet zo goed tegen. En al krijgen wij een groter jongetje, wat dan nog? Ik ben hoe dan ook apetrots op hem! ZUCHT.
Maar even terug naar dat suikertesten…wanneer is daar aanleiding voor? En ik neem toch aan dat ik op mijn vk kan vertrouwen? Als zij er niks van zegt, zal het toch wel goed zijn? Vervelend dat anderen je zo onzeker maken, terwijl ik zelf juist probeer te genieten van alles omdat het de laatste keer zal zijn!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 17 Aug 2010 20:01:44