Krijg een suikertest en groeiecho

Super Rainbow, dat het er goed uitzag. En nou gerust zijn en op naar de laatste fase!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Sinds kort is de 30 weken (groeiecho) verplicht erbij ingenomen. Dus krijg je minimaal 3 echo’s gedurende je zwangerschap.

Rainbow wat super dat alles goed was en je niet hoeft te twijfelen of het een jongen/meisje is haha. Hier met de echo de diagnose grote baby / groot hoofd en korte beentjes. Nou meneer kwam eruit met GEEN GROOT HOOFD… ze zitten er nog vaak naast hoor. Dus wie weet krijg jij een 6 ponder

Ben je al aan het smeren / masseren

k, dat wist ik dus helemaal niet. Volgens mij heeft mijn zus dat niet gehad, weet ik ook niet trouwens! In principe maakt dat voor mij geen bal uit omdat ik (net zoals bij Bo) bij een tweede zwangerschap na de 25 weken zowat om de week een echo krijg, maar goed, wel leuk om te weten dat dit nu dus standaard is!

liefs woezel

Ik weet niet precies hoe het zit met die echo’s. Met Eva kreeg ik er twee standaard, met 12 en 20 weken. Toen nog eentje met 38 weken omdat ze niet indaalde. Nu waren het er vier: twee om te bepalen wanneer ik was uitgeteld, eentje met 20 weken en nu met 36 weken. Een groeiecho is niet standaard op onze praktijk, wel een liggingsecho. Ik vond het wel leuk om weer even te koekeloeren!

@Inge, wist je nog niet dat ik een jongen kreeg? Dat staat al eeeeeuwen in mijn ticker!

Hahaha, een groot hoofd en lange benen. Dat is best een rare combi eigenlijk! Maar wat is een groot hoofd? Eva had ook een groot hoofd, maar niet zo dat ze alleen hoofd was en je haar lijfje nauwelijks zag! Het is millimeterwerk en ze hoeven maar net die lijn iets te verschuiven en je krijgt andere waardes. Over een paar weekjes hoop ik het vanzelf te zien! Ben nu druk met alle hydrofiels wassen enzo, want daar zat een hoop ‘pap’ in. Ik wilde eerst die van Eva gebruiken, maar die waren toch wat smoezelig. Ik heb dat lekker allemaal nieuw gekocht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Fijn rainbow dat alles goed is, toch een lekker gevoel he.
Nou meid nu ff die laatste weekjes uitzingen en dan hou jij je
mooie ventje vast. Heerlijk vooruitzicht of niet…

Gr Patries

Wat fijn dat alles goed was Rainbow.

Toch weer een geruststelling.

Sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Voor degenen die het willen weten: mijn suiker was prima in orde. Ik had 4,2 waar 7 problemen zou geven volgens mij vk. Niets aan de hand dus. Ik maak gewoon van nature grotere kindjes, niet door suiker!

Goed zo en fijn voor je Rainbow enne de eerste die het woord suiker in zijn mond neemt geeft je maar een spekkie op zijn bekkie

Groetjes,

Michèle

Fijn dat alles goed was.

Nu nog lekker een paar weekjes genieten van je buikje en dan heb je lekker de kleine in je armen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ja inderdaad…niks aan de hand. Stelletje sukkels, ik ben blij dat ik de laatste weken niets meer heb gehoord qua opmerkingen! HEERLIJK! Ik verheug me erg op ons kleine grote ventje!

Fijn dat alles goed was zeg, zal toch wel weer een geruststelling zijn. Hoe voel je je nu voor de rest? Aan het aftellen zeker?
Waarom kreeg jij trouwens 2 echo’s voorde termijn is dat tegenwoordig ook standaard? En wanneer kreeg je de eerste? Bij rens kreeg ik de eerste met 12 weken en ben ik tot die tijd zo bang geweest voor een miskraam. Natuurlijk heb je daar niet minder kans op als je eerder een echo krijgt maar het zou voor mijn gemoedsrust wel schelen denk ik.
Bij Rens kreeg ik met 30 weken een groeiecho omdat mijn buik echt klein was, wel fijn dat ze dat nu standaard doen. Overigens was Rens best lang en was hij 7 pond bij de geboorte. In het ziekenhuis vroegen ze waar ik hem verstopt had omdat ik ook een grote placenta en veel vruchtwater had maar een kleine buik.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Ramona, ik ben inderdaad wel aan het aftellen! Het gaat perfect. Buiten wat standaardklachtjes (zoals een aambei brrr en af en toe een harde buik) voel ik me prima en vol energie! Ik mag echt niet klagen.

Ik kreeg twee echo’s om de termijn te bepalen, omdat bij mij volkomen onduidelijk was wanneer ik mijn laatste menstruatie had. Ik had in januari namelijk een bloeding en ging er dus vanuit dat ik niet zwanger was. Maar dat bleek achteraf een innestelingsbloeding te zijn geweest. Toen ik in februari wist dat ik wel zwanger was, was ik al verder dan ik dacht en daarom hebben ze twee echo’s gedaan: de eerste om te kijken hoe ver ik was en de tweede om die datum nog eens te controleren. Bij beide echo’s kwam er uit dat ik 27 september ben uitgeteld.

Inmiddels ligt ons kindje iets voor op de groei, we verwachten een kindje van 7,5 a 8 pond. Dat was Eva ook en meestal zijn tweede of derde kindjes niet kleiner als ze 40 weken blijven zitten. Dat heeft de natuur zo geregeld. Ik ben zelf klein en mijn vriend is ook niet stevig, maar toch maken wij grotere kindjes, haha. Maar nu is Eva eerder klein dan groot, dus geboortegewicht zegt niet veel over je latere postuur. Ach, het zag er allemaal goed uit en daar gaat het om!

Hoe voel je je?

Grote zegt ook inderdaad niks bij de geboorte. Eef was groot en is nu klein en Morgan wat andersom die was klein en nu heel groot

Groetjes,

Michèle

Precies Michele, klopt helemaal! Morgan is inderdaad nu een flink stuk groter dan haar mini-twin. En mijn nichtje, dat 10 pond was, is nu weliswaar lang, maar bij een windvlaag vliegt ze bijna weg! En een dikkere vriendin van mij woog als baby 5 pond…Ach, ik hoop alleen maar dat zijn hoofdje niet zo groot is dat 'ie blijft hangen!

Nee joh dat komt allemaal wel goed enne als het echt moet is het niet leuk maar krijg je een ritssluiting.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat je suiker goed was! Zelfde waarde als ik had geloof ik.

Over 9 dagen meldplicht… Al meld je je sowieso iedere dag wel even geloof ik…

Goed om te horen dat je je zo goed voelt, zo tegen de 38 weken hebben sommige mensen het behoorlijk zwaar, dus super dat jij alles nog kunt wat je wilt!

Ben benieuwd wie er eerder is, jij of mn zus…

liefs