Ik wens Rico veel beterschap via deze kant en jullie veel succes met a;;es en hopelijk knapt hij snel op.
Groetjes Corina
Ik wens Rico veel beterschap via deze kant en jullie veel succes met a;;es en hopelijk knapt hij snel op.
Groetjes Corina
jeetje meid wat heftig zeg dat ie alweer ziek is
ik duim voor m dat ie snel beter is en geef je bij deze even n digi-knuffel…
groetjes
Ineke
@Mriek: ja daar heb ik ook aan zitten denken maar ik geef hem ook davitamon bij in de hoop dat hij sneller weer zijn weerstand terug krijgt met extra vitamines.
Maar wat moet ik doen dan hem weg houden van schooltje? ik ben er bijna toe in staat nu. ik ben hier ZO klaar mee. het arme schaapje toch ik voel me gewoon K*T mag ik dat even duidelijk zeggen? ik vind dit echt te ver gaan hoor zovaak in 1 maand tijd. kom op zeg… papa hiero zei al: dadelijk heerst er een bacterie ofzo daar.
ik weet het ook niet meer hoor als een volwassene ziek is krijgt hij het toch ook niet? en ik heb daar verder geen zieke kinderen gezien ofzo… en daarnaast het is elke keer als hij daar is geweest. 2 dagen later hoppa…Mijn prulleke is weer ziek!
@de rest; dankje ik wil niet als een zeur overkomen met elke keer: rico is ziek… maar het is toch ook nie normaal?!
Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Mar 2011 21:55:04
Lieverd, het is niet abnormaal hoor. Kindjes die voor het eerst naar het kdv gaan zijn aan de lopende band ziek. Erik in het begin ook; dan weer verkouden, dan weer buikgriep, etc. Dat is nu al een stuk minder. En er zijn zoveel verschillende virussen, daarom blijft het aan de gang in het begin. Het zal vanzelf minder worden. Anders krijgt hij het straks als hij naar school gaat, hij kan er maar beter nu doorheen. Maar leuk is anders, dat begrijp ik natuurlijk.
Groetjes,
M
ja dat herken ik helemaal Mriek! Hier voor ze naar het kdv ging ook nooit wat en idd nu ook aan de lopende band.
mama1980
Natuurlijk ben je geen zeur. Het is toch ook helemaal niet leuk als je kind zo vaak ziek is. Logisch dat je dat wilt delen en dat moet je ook gewoon zeker blijven doen.
Het ene kind is nu eenmaal vatbaarder voor virussen dan de ander. Tim is gelukkig bijna nooit ziek. Hij was wel toen hij net naar de creche ging heel vaak verkouden. Ik werd er niet goed van, dan was hij net van de verkoudheid af en dan begon hij weer te snottebellen. Maar goed gelukkig is dat maar een periode geweest. Dus ik hoop dat Rico deze periode ook snel voorbij is.
Groetjes,
Sandra
dankjewel iedereen vind het fijn dat jullie me hierin willen steunen na 6 bladzijdes nog steeds
maar toch snap ik niet hoe het komt dat hij niet ziek wordt als 1 van ons wat heeft maar wel van kinderen op school. maar kijk dat is het punt ook he als hij nou alleen maar telkens verkouden was (dat is ie nu al ruim 6 weken met een snotneus en hoesten) maar hij heeft er koorts bij telkens. en dan idd weer overgeven dan weer diarree dan weer oorontsteking. hij heeft elke keer koorts en DAT is mijn punt…ZOVAAK koorts is toch nooit goed?? ik bedoel hij had laatst ruim 6 dagen hoge koorts gehad! net een paar dagen onder de 37… echt en dat is na zijn operatie nog nooit voorgekomen (alsof er wat uit moest al die maanden ofzo want hij had al tijd telkens lichte verhoging tot vorigee week dus toen was zn temp zo laag dat ik mn ogen nauwelijks kon geloven)
het punt is nu ook ik krijg sinds een tijd terug van alle kanten in mijn omgeving te horen dat sinaspril koorts TE snel doet zakken. en dat dat niet goed is en zetpil beter is. wat moet ik hiervan geloven? want echt die zetpil ik krijg hem er bijna met geen mogenlijkkheid in. (geef hem geen ongelijk)
maargoed ik ga slapen want morgen wordt het een zware dag voor me. ik kan er niet teveel over uitwijden sommige van jullie weten ervan maar ga het nog niet op het forum zetten. met een zieke rico erbij wordt het er al helemaal niet makkelijker op
Tjonge wat een gedoe dat-ie weer ziek is. Je zou er moedeloos van worden!
Ik moet eerlijk zeggen dat onze meiden echt niet zo vaak en zo pittig ziek zijn geweest vanaf het moment dat ze naar de psz gingen hoor. Hooguit van tijd tot tijd een snotneus. Ik vind dit wel extreem moet ik zeggen en ik vraag me dan ook af of het echt alleen die psz is.
Ik blijf het raar vinden dat-ie steeds zoveel koorts heeft en zo langzaam pas weer opknapt. En ik blijf het ook raar vinden dat de huisarts daar verder geen actie op onderneemt.
Wat betreft sinaspril, zetpil etc.: als hij wel tabletjes slikt dan bestaat er ook paracetamol in tabletvorm voor kinderen. Smelttabletten zijn dat o.a. in banaansmaak, maar er is ook iets van bessensmaak ofzo.
Verder bestaat er nurofen vloeibaar (dat is ibuprofen). Dat is dus een soort siroopje. Dat hebben wij ook een poos gebruikt toen onze meiden geen zetpillen wilden.
Alle beterschap voor de kleine man en alle sterkte voor jullie.
Groetekes, Sje
@Sje: wij gaan dit ook overleggen omdat ook wij dit raar vinden… idd als het alleen verkoudheid was maar het is elke keer iets met koorts.
die nurofen wat je zei is nurofen KIND dat hebben wij ook even gebruikt maar dat mag niet langer dan 3 dagen ofzoiets omdat die ibuprofen niet goed schijnt te zijn voor kinderen (voor niemand trouwens)
ehm… mara wij hebben sinaspril vloeibaar he, maar is het waar dat daar de koorts te snel van zakt en dat dat niet goed zou zijn? of weet jij dat verder niet?
Toch denkt papa dat er iets op die school is omdat ook met carnaval alle kindjes heel ziek zijn geweest. het zou toch kunnen…?
Je zou het idd kunnen aankaarten dat Rico wel heel vaak koorts heeft. Misschien is het toeval, maar wie weet dat er toch een oorzaak voor te vinden is.
Ik heb geen verstand van medicijnen, maar ik vind het wel een vreemd verhaal dat koorts te snel zou zakken van een sinaspril. Heb het zelf in ieder geval nog nooit gehoort. Het lijkt mij gewoon een goed medicijn om te gebruiken.
Hoe is het vannacht en nu met Rico?
Groetjes,
Sandra
vanacht ging heel goed en hij stond op met 38,9
minder dus
heb sinaspril gegeven na zn ontbijt en nu waast hij zoals altijd (ook als ie ziek is) gewoon rond als een wervelwind
ik wil graag iets weten,
hoeveel moet koorts dalen in grades na paracetamol? want stel je hebt 40 koorts. en het daalt 1 graad. is dat dan genoeg? of als je 39 hebt en het daalt 0,8 graden is dat dan genoeg? ja wat vraag ik nou eigenlijk. gaat weer helemaal nergens over.
maakt het uit hoeveel koorts daalt wat de hoogte van de temp ook is?
hmm haha is het nu te snappen? ik zou het zelf niet snappen als ik het zo las…
Ik weet niet hoe dat zit met sinaspril en dat dat de koorts te snel laat zakken. Ik vond het vroeger zelf altijd mega-smerig dus ik heb me altijd voorgenomen om het mijn kinderen nooit te geven.
Ik weet wel dat sinaspril bloedverdunnend werkt. Mijn vader heeft een aantal jaren geleden na een operatie aan zijn hartslagader ook een poos sinaspril moeten slikken vanwege het bloedverdunnende effect.
Groetekes, Sje
hmm oke… nouja ik heb op dat en 2 zetpillen niets in huis dus het wordt voor het slapengaan een zetpil en overdag sinaspril… heb weinig keus anders.
mara sje heb je mijn vraag gelezen over het zakken van koorts? NET voor jouw bericht…ging vrijwel tegelijk denk ik
Beste mama van Rico,
wat vervelend dat Rico nu al weer ziek is, ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Jouw vraag betreffende de koorts zakken na een pcm.
Ik heb wel eens gehad dat de kinderen 40 graden koorts hadden, dan vaak pas
na 1 tot 1.5 uur de koorts wat zakte, meestal nog niet zo heel veel maar toch wel een 0.5 tot 1.0 graad lager. Vaak na een paar uurtjes zakt hij wat meer, maar ook niet altijd heb ook wel eens dat 2 tot 3 uur na een pcm nauwelijks zakt, dan gaf
ik er vaak na 6 uur weer eentje, en dan zakte het wel. Goed dat je toch wel verdere acties onderneemt, betreft wel je kind! Voor de rest heb ik gemerkt met mijn kinderen (nu 5 en 3,5 jaar oud) dat idd de psz of kdv echt de tijden zijn van het verkouden en ziekzijn… Helaas hoort dit er bij. De oudste is ook vaker ziek geweest dan de jongste die zit nu nog op de psz en is (afkloppen!!) weinig ziek geweest, onlangs de waterpokken nog maar dat viel gelukkig mee , en een paar keer overgeven paar wk geleden. De oudste zit nu op school, en is toch nog wel vaak verkouden ondanks dat men vaak zegt, vanaf de basisschool wordt dat minder.
Wil jullie heel veel beterschap wensen en een dikke knuffel!
Het is hier nu stralend weer (in het Oosten van het land) de zon schijnt, en de kids spelen buiten.
Daar bouwen ze ook weer weerstand van op .
Groetjes , mama van 2 kids
hmm ja nouja dan zal het wel goed wezen,
maar wat ik al zei als hij nou elke keer verkouden was was het al vervelend maar nu heeft hij telkens hoge koorts en dat zit me dwars
Ik weet niet hoever koorts moet zakken. Ik hou hier altijd aan dat het onder “verhoging” moet zakken, liefst op z’n hoogst hoog in de 37. Dus zodra ik 37 in het schermpje zie, vind ik dat het genoeg gezakt is en dat mag best 37,9 zijn bijv.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 20 Mar 2011 13:55:34
hmm dus dat maakt dan niet uit of ze 40 hebben of 39? bij beide het liefste onder de 38? want hoe kan dat dan als er toch een graad tussen zit?
enfin rico heeft nu 39 en hij is helemaal van het padje lijkt wel
hij eet niet drinkt niet en hij is onwijs druk. hij vraagt om te kleuren en zodra ik dat aan het pakken ben is hij wat anders aan het doen.
hij is volgens mij aan het ijlen ofzo
Meissie, bel de huisartsenpost en vertel heel je verhaal van de afgelopen weken.
Het kan gewoon niet waar zijn dat-ie zo vaak zo ziek is en dat zijn temperatuur zo verschrikkelijk schommelt.
Er moet iemand in dat medische wereldje stevig in actie komen en die kleine man helemaal binnenstebuiten keren net zolang tot er een oorzaak gevonden wordt voor zijn gezondheidsklachten.
Betekent nog niet dat er iets ernstigs aan de hand is, maar het is gewoon duidelijk niet goed. Een kindje mag gewoon niet zomaar zo vaak ziek zijn en dat je elke keer met een kluitje in het riet gestuurd wordt door je huisarts.
Tjoepa, door naar de kinderarts en helemaal doorlichten! Dat klinkt nu even heel streng maar het is pure bezorgdheid.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 20 Mar 2011 16:20:16
weet ik sje, maar dat dokters verhaal kan morgen ook, hij is nu weer vrolijk en is even met oma (moeder van mijn vriend) naar buiten, heb ik even tijd om op adem te komen wat me niet lukt nu (zie mail)
wat ik me wel afvraag; hier zeggen een aantal dames dat hen kinderen ook zoveel ziek waren in het begin van het kdv of psz. dus dan denk ik weer van: mmm.ja als het erbij hoort?
alhoewell ik die koorts niet oke vind ik ga toch morgen naar de dokter. papa hiero ging mee want hij is er helemaal klaar mee. die trekt zn mond wel 3 x verder open als ik waarschijnlijk.